Hij woont zelf sociale huur, dat maakt het zo amusant.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf op een megaberg geld zit TAmaru.
Anders is dit wel een lachwekkende post.
Ik heb natuurlijk weinig problemen met Filipijnse dames die in Nederland komen werken en wonen, maar het is wel absurd dat er honderdduizenden mensen in de bijstand zitten en illegalen dat soort werk (moeten) doen. Dat is dus het effect van zoiets als de bijstand: mensen die bijstand krijgen zitten werkeloos thuis terwijl illegalen die geen recht hebben op bijstand het werk dan gaan opknappen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die banen worden voor een groot deel door illegalen vervult, als de bijstand afgeschaft zou worden zullen veel van die banen niet langer door illegalen vervult hoeven worden.
Schattenarbeit in Holland
Bekijk deze YouTube-video
[..]
wat noem jij een megaberg geld?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf op een megaberg geld zit TAmaru.
Anders is dit wel een lachwekkende post.
Man man man man man.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij woont zelf sociale huur, dat maakt het zo amusant.
Nou dat is niet zo handig, die is namelijk zijn eigen graf aan het graven.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
wat noem jij een megaberg geld?
en zou iemand die in de bijstand zit niet mijn mening kunnen hebben bijvoorbeeld?
Onzin, de daders oefenen juist zware druk uit om mensen aan de onderkant van de samenleving aan het werk te krijgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef TAmaru het volgende:
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken
Dus je geeft toe dat al die linkse mensen op links stemmen om hun eigen positie te behouden en versterken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou dat is niet zo handig, die is namelijk zijn eigen graf aan het graven.
Ja? Ik dacht het niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:36 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
"Ik wapper 40 uur per week met de handjes, niet de overheid."
Zelfde principe. En de mate van 'risico' valt ook wel mee. Geld maakt makkelijker geld dan dat arbeid doet.
Iedereen stemt voor eigen belangen.quote:Op zondag 31 mei 2026 03:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat al die linkse mensen op links stemmen om hun eigen positie te behouden en versterken?
Daar geloof ik absoluut niet in. Ik ga uit van het goede van de mens en niet zoals linkse mensen van het slechte.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Iedereen stemt voor eigen belangen.
Mensen met een laag inkomen zou je vroeger arbeiders noemen die horen links te stemmen. Zieken en ouderen ook.
Je zou ook kunnen stellen dat mensen met wat meer inkomen ook links zouden moeten stemmen, omdat goede sociale voorzieningen veel stabiliteit en rust creëert in de samenleving. Het gaat criminaliteit tegen.
quote:Het CPB-onderzoek van Arjan Lejour baarde opzien: de rijkste 1% van Nederland wordt dankzij ons belastingstelsel steeds rijker. In de podcast Kwestie van Centen legt hij aan Martin Visser uit hoe dit zit. 'De hoogste inkomens kunnen zeer langdurig belastingen uitstellen en van uitstel komt soms afstel.' Lejour ziet ook dat sommige media en politici aan de haal gaan met dit soort ongelijkheidsonderzoek. Is ongelijkheid tussen rijk en arm een economisch probleem of is het een kwestie van afgunst?
Ja ja, zoals wanneer er vluchtelingen ons land inkomen zeker.....quote:Op maandag 1 juni 2026 06:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daar geloof ik absoluut niet in. Ik ga uit van het goede van de mens en niet zoals linkse mensen van het slechte.
Dan noem eens iets waar niet slechts de rijken van profiteren?quote:Op maandag 1 juni 2026 06:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daar geloof ik absoluut niet in. Ik ga uit van het goede van de mens en niet zoals linkse mensen van het slechte.
Zoiets bestaat al langer, bijv dorpen die erg zelfstandig zijn, hun eigen voedsel verbouwen en eigen energie opwekken.quote:Op maandag 1 juni 2026 10:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan noem eens iets waar niet slechts de rijken van profiteren?
quote:The new inhabitants were all urbanites with no knowledge of country life so no one expected them to stay long. When they first began to rebuild, there was no road up to the town so horses were used to carry construction materials up the mountain. There was no electricity either so they lived with candles and oil lamps.
In the early years, they generated income by selling some of their harvest and working odd jobs like using their newfound construction experience to rebuild roofs outside town. Later they rebuilt the village bakery and sold bread to the outside world.
Their organic sourdough breads now sell so well that today they can get by without looking for work outside town, but it helps that they keep their costs at a minimum as a way of life. "There's an austerity that's part of the desire of people who come here," explains Mauge. "There's not a desire for consumption to consume. We try to live with what there is."
Today, the town generates all its own energy with the windmill, solar panels, and a water turbine. It also has a waitlist of people who'd like to move in, but Mauge says the answer is not for people to join what they have created, but to try to emulate them somewhere else.
"If you set your mind to it and there's a group of people who want to do it, physically they can do it, economically they can do it. What right now is more difficult is being willing to suffer hardship or difficulties or... these days people have a lot of trouble living in situations of shortage or what is seen as shortage but it isn't."
Ik ben niet meertalig, dus ik zie de samenhang niet tussen mijn vraag en jouw antwoord.quote:Op maandag 1 juni 2026 10:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoiets bestaat al langer, bijv dorpen die erg zelfstandig zijn, hun eigen voedsel verbouwen en eigen energie opwekken.
Medieval Spanish ghost town becomes self-sufficient ecovillage
Bekijk deze YouTube-video
[..]
De 'rijken' profiteren niet van deze dorpelingen.quote:Op maandag 1 juni 2026 10:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben niet meertalig, dus ik zie de samenhang niet tussen mijn vraag en jouw antwoord.
Men moet ophouden met dit communisme gejank.quote:Op maandag 1 juni 2026 10:41 schreef RM-rf het volgende:
https://www.cpb.nl/inkomens-en-belastingen-aan-de-top
korte samenvatting van dat onderzoek (over de periode tussen 2010 en 2019)
De rijkste top 1% van nederland betaald substantieel minder belasting (direkte en indirekte, dus inkomens-, vermogens en BTW, alswel sociale premies)
De laagste en middeninkomensgroepen betaald aan alle directe en indirecte belastingen tussen de 35% en 40% van hun inkomen aan belastingen (waarbij dus de inkomensgroep 80%-90% ongeveer 40% en de laagste inkomensgroep ongeveer 35% van hun inkomen aan belastingen betaald )
De top 10% qua inkomens (een inkomen per persoon boven de ¤ 105.000) betaald echter al minder.. rond de 32%. Terwijl de allerrijkste 1% slechts rond de 21% aan directe en indirecte belastingen betaald.
Ook uit dat onderzoek blijkt dat dit verschil in de 10 jaar dat dat onderzoek liep, steeds sterker geworden is, de belastingdrukken voor de rijkste 10% en allerrijkste 1% is steeds verder gedaald...
Iedereen mag natuurlijk lekker ultra-rijk zijn, leuk voor hen... maar het is zeer zorgwekkend dat de allerrijksten gewoon substantieel _minder_ belastingen hoeven te betalen dan de midden en hogere inkomens..
Een regressief belastingstelsel, waar allerrijken relatief steeds minder belasting betalen dan de middeninkomens, is gewoon verkeerd.
Wil je het niet horen?quote:Op maandag 1 juni 2026 12:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Men moet ophouden met dit communisme gejank.
Als zouden ze iedere cent afstaan, dan nog komen er vanzelf weer tekorten.
Dit is allemaal het probleem domweg niet.
Die “maar 21%” belasting van je, dekt 34% van alle belasting opbrengst.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wil je het niet horen?
in plaats van zo boos te doen over feiten, zou je ook kunnen proberen eens zelf er goed over na te denken?
Vind jij het maar prima dat de 1% allerrijksten maar 21% aan belastingen betalen, terwijl jij vermoedelijk ergens tussen de 35% en 40% zit? (ik heb een sterk vermoeden dat jij eerder niet tot de allerhoogste inkomensgroepen behoort zelf)
Of is dat narratief hooguit iets dat je door bepaalde sociale media kanalen je verteld wordt, en jij dat braaf overneemt en gelooft, vaak gefinancierd door betalingen die juist van de multinationals en allerrijksten eigenaars daarvan komen?
Ja en? ...quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die “maar 21%” belasting van je, dekt 34% van alle belasting opbrengst.
Hij wil met de sterkste wind meewaaien, ook al zijn dat criminelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:58 schreef RM-rf het volgende:
mag je me graag uitleggen waarom jij het zo'n 'goed'idee vind de ultrarijken extra te bevoordelen.
Hij waait met niemand mee: hij wordt vooral voortbeblazen door een populistisch narratief dat opgezet is juist door de ultrarijken plutocraten, die zelf enkel hun eigen rijkdom willen uitbouwen, en hem angst aanjagen voor de misschien nog armere persoon die het op zijn koekje voorzien zouden hebben...quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij wil met de sterkste wind meewaaien, ook al zijn dat criminelen.
Jij wil liefst iedereen even zwak hebbenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij wil met de sterkste wind meewaaien, ook al zijn dat criminelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |