Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:31 schreef torentje het volgende:
Slechts de rijken vinden belasting diefstal. Want dat willen ze niet dat normale mensen evenveel kunnen als de rijken.
[..]
Slechts de rijken vinden belasting diefstal. Want dat willen ze niet dat normale mensen evenveel kunnen als de rijken.
Dat klopt volledig. Alleen is het wel mesjogge dat armere en gemiddelde mensen een groter gedeelte van hun inkomsten (of deze nou verkregen zijn uit arbeid of rendement op vermogen) kwijt zijn aan belasting dan de "rijken"quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je belastingen afschaft, leidt dat niet tot minder zorg, minder onderwijs, etc. Het zal ertoe leiden dat die dingen geprivatiseerd worden, waardoor alles uiteindelijk beter zal functioneren en iedereen erop vooruit zal gaan.
Sowieso is het belangrijk dat het verschil tussen arm en rijk in een maatschappij groot is en niet klein.
Ik zie de vlakstaks als tussenstop op weg naar geen enkele belasting. Een inkomstenbelasting van meer dan 20% is hoe dan ook absurd en totaal onnodig, en natuurlijk averechts.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:50 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Dat klopt volledig. Alleen is het wel mesjogge dat armere en gemiddelde mensen een groter gedeelte van hun inkomsten (of deze nou verkregen zijn uit arbeid of rendement op vermogen) kwijt zijn aan belasting dan de "rijken"
Als je echt "rechts" bent ben je doorgaans voor een vlaktaks en ervaar je dat als het eerlijkst. Echter is zelfs dat niet het geval voor de top 1%.
Nee, nu werkt het geweldig.quote:
Ik mag hopen dat je zelf op een megaberg geld zit TAmaru.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:
Als je belastingen afschaft, leidt dat niet tot minder zorg, minder onderwijs, etc. Het zal ertoe leiden dat die dingen geprivatiseerd worden, waardoor alles uiteindelijk beter zal functioneren en iedereen erop vooruit zal gaan.
Sowieso is het belangrijk dat het verschil tussen arm en rijk in een maatschappij groot is en niet klein.
Dat er rijken hier actief zijn is ook niet te overzien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
Reeds gedaan!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 02:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Je reageert niet op mijn argument, maar op een beeld dat je van mij maakt. Ik heb het over geldcirculatie en economische dynamiek, geen persoonlijke gemoedstoestand.
Mijn woonsituatie heeft daar niets mee te maken. Laten we het bij de inhoud houden.
/care. Mijn geld hoeft niet te rollen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:38 schreef torentje het volgende:
Het is over het algemeen niet gunstig voor de economie van een land wanneer inwoners hun geld massaal oppotten in plaats van het te besteden of te investeren.
Zijn een hoop VVD-stemmers waarbij de zelfkastijding ongekend is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf op een megaberg geld zit TAmaru.
Anders is dit wel een lachwekkende post.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:10 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zijn een hoop VVD-stemmers waarbij de zelfkastijding ongekend is.
Dit.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
Het kan immers niet altijd en voor iedereen feest zijn!quote:Sowieso is het belangrijk dat het verschil tussen arm en rijk in een maatschappij groot is en niet klein.
Wat voor zin heeft het tenslotte om rijk te zijn als je het niet duidelijk beter hebt dan de armen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit.
En functioneel gezien ook dat:
[..]
Het kan immers niet altijd en voor iedereen feest zijn!
Hoezo dat ''duidelijk niet beter'' dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het tenslotte om rijk te zijn als je het niet duidelijk beter hebt dan de armen?
Waarom zou je ook maar proberen veel geld te verdienen of vergaren als je niet ook een duidelijk verschil ziet met je minder gefortuneerde landgenoten?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hoezo dat ''duidelijk niet beter'' dan?Ja, het kan inderdaad voorkomen door uiteenlopende omstandigheden. Gezondheidsproblemen e.d.
Ik begrijp dat de rijken niet graag willen dat normale mensen samen de rijken de weg gaan versperren, door gezamenlijk overal de oogsten weg te kopen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:22 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Reeds gedaan!![]()
Voor het overige: haast iedereen hier kent u inmiddels.
Dat kan weleens voorkomen ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je ook maar proberen veel geld te verdienen of vergaren als je niet ook een duidelijk verschil ziet met je minder gefortuneerde landgenoten?
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken. Dat zorgt voor gigantische tekorten in heel veel sectoren en voor hele hoge prijzen. Denk aan de bouw, garages, loodgieters, schoonmakers etc. Allemaal beroepen die de meeste mensen voornamelijk zouden doen uit noodzaak.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit.
En functioneel gezien ook dat:
[..]
Het kan immers niet altijd en voor iedereen feest zijn!
Belangrijk punt idd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken. Dat zorgt voor gigantische tekorten in heel veel sectoren en voor hele hoge prijzen. Denk aan de bouw, garages, loodgieters, schoonmakers etc. Allemaal beroepen die de meeste mensen voornamelijk zouden doen uit noodzaak.
Die banen worden voor een groot deel door illegalen vervult, als de bijstand afgeschaft zou worden zullen veel van die banen niet langer door illegalen vervult hoeven worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken. Dat zorgt voor gigantische tekorten in heel veel sectoren en voor hele hoge prijzen. Denk aan de bouw, garages, loodgieters, schoonmakers etc. Allemaal beroepen die de meeste mensen voornamelijk zouden doen uit noodzaak.
quote:Sie putzen Häuser, betreuen Kinder oder kochen in den Küchen Amsterdams – in den Niederlanden arbeiten schätzungsweise 220.000 Arbeitskräfte ohne Dokumente und damit ohne Arbeitsvertrag, Krankenversicherung oder Schutz vor Ausbeutung. Viele von ihnen kommen von den Philippinen. Sie sind unsichtbar, aber unverzichtbar – und kämpfen nun um Anerkennung.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |