abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220917591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:31 schreef torentje het volgende:
Slechts de rijken vinden belasting diefstal. Want dat willen ze niet dat normale mensen evenveel kunnen als de rijken.
[..]
Slechts de rijken vinden belasting diefstal. Want dat willen ze niet dat normale mensen evenveel kunnen als de rijken.
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220917606
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
Dat klopt volledig. Alleen is het wel mesjogge dat armere en gemiddelde mensen een groter gedeelte van hun inkomsten (of deze nou verkregen zijn uit arbeid of rendement op vermogen) kwijt zijn aan belasting dan de "rijken"

Als je echt "rechts" bent ben je doorgaans voor een vlaktaks en ervaar je dat als het eerlijkst. Echter is zelfs dat niet het geval voor de top 1%.
pi_220917610
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]


Als je belastingen afschaft, leidt dat niet tot minder zorg, minder onderwijs, etc. Het zal ertoe leiden dat die dingen geprivatiseerd worden, waardoor alles uiteindelijk beter zal functioneren en iedereen erop vooruit zal gaan.

Sowieso is het belangrijk dat het verschil tussen arm en rijk in een maatschappij groot is en niet klein.
pi_220917638
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:50 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Dat klopt volledig. Alleen is het wel mesjogge dat armere en gemiddelde mensen een groter gedeelte van hun inkomsten (of deze nou verkregen zijn uit arbeid of rendement op vermogen) kwijt zijn aan belasting dan de "rijken"

Als je echt "rechts" bent ben je doorgaans voor een vlaktaks en ervaar je dat als het eerlijkst. Echter is zelfs dat niet het geval voor de top 1%.
Ik zie de vlakstaks als tussenstop op weg naar geen enkele belasting. Een inkomstenbelasting van meer dan 20% is hoe dan ook absurd en totaal onnodig, en natuurlijk averechts.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220917649
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, nu werkt het geweldig. ;) Iedereen in Nederland heeft hetzelfde recht op dezelfde slome en slechte zorg en hetzelfde matige onderwijs. Vrijwel het enige wat in Nederland van hoge kwaliteit is en door de overheid wordt geregeld zijn de wegen. Maar daar betalen we dan ook echt een gigantisch hoge prijs voor, middels een absurd hoge wegenbelasting en accijnzen op benzine (ook al ben ik niet zeker in welke mate die accijnzen ten goede komen aan de wegen).
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220917925
Je moet echt wel bepaalde constructies bereiken om belasting te ontduiken en gezien worden als een echt rijk. Want gewoon veel verdienen, zowel als ondernemer als loondienst, wordt gewoon overal zwaar belast.
Of je nu weinig of heel veel “verdiend”.
Wat dat betreft betalen de mindere lonen veel minder belasting procentueel en voegen dus minder toe.
Vakman pur sang
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:51:12 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220917959
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:
Als je belastingen afschaft, leidt dat niet tot minder zorg, minder onderwijs, etc. Het zal ertoe leiden dat die dingen geprivatiseerd worden, waardoor alles uiteindelijk beter zal functioneren en iedereen erop vooruit zal gaan.

Sowieso is het belangrijk dat het verschil tussen arm en rijk in een maatschappij groot is en niet klein.
Ik mag hopen dat je zelf op een megaberg geld zit TAmaru.
Anders is dit wel een lachwekkende post.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220918576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
Dat er rijken hier actief zijn is ook niet te overzien.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:22:26 #34
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220918659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 02:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Je reageert niet op mijn argument, maar op een beeld dat je van mij maakt. Ik heb het over geldcirculatie en economische dynamiek, geen persoonlijke gemoedstoestand.

Mijn woonsituatie heeft daar niets mee te maken. Laten we het bij de inhoud houden.
Reeds gedaan! ;)

Voor het overige: haast iedereen hier kent u inmiddels.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220918841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:38 schreef torentje het volgende:
Het is over het algemeen niet gunstig voor de economie van een land wanneer inwoners hun geld massaal oppotten in plaats van het te besteden of te investeren.
/care. Mijn geld hoeft niet te rollen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:52:47 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220918885
De afgelopen dertig jaar is het bbp per hoofd van de bevolking in Nederland ongeveer verdrievoudigd, terwijl het mediane loon in diezelfde periode ruwweg is verdubbeld.

Dat verschil toont aan dat economische groei niet één-op-één is terug te zien in het inkomen van de doorsnee werknemer, maar zich deels elders in de economie heeft gemanifesteerd.

Kortom: ja, er is sprake van een duidelijke kloof tussen totale welvaartsgroei en de ontwikkeling van het mediane loon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220918991
VVD geblaat van een VVD-er, je verwacht het niet
pi_220919011
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat je zelf op een megaberg geld zit TAmaru.
Anders is dit wel een lachwekkende post.
Zijn een hoop VVD-stemmers waarbij de zelfkastijding ongekend is.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:17:03 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220919068
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zijn een hoop VVD-stemmers waarbij de zelfkastijding ongekend is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:21:53 #40
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220919092
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er zijn nu eenmaal rijke mensen en er zijn arme mensen. Net zoals dat er knappe en lelijke mensen zijn. De overheid gaat lelijke mensen ook geen gratis operatie aanbieden.
Dit.

En functioneel gezien ook dat:
quote:
Sowieso is het belangrijk dat het verschil tussen arm en rijk in een maatschappij groot is en niet klein.
Het kan immers niet altijd en voor iedereen feest zijn!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:23:24 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220919102
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dit.

En functioneel gezien ook dat:
[..]
Het kan immers niet altijd en voor iedereen feest zijn!
Wat voor zin heeft het tenslotte om rijk te zijn als je het niet duidelijk beter hebt dan de armen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:26:48 #42
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220919118
quote:
80s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat voor zin heeft het tenslotte om rijk te zijn als je het niet duidelijk beter hebt dan de armen?
Hoezo dat ''duidelijk niet beter'' dan? :Y) Ja, het kan inderdaad voorkomen door uiteenlopende omstandigheden. Gezondheidsproblemen e.d.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:29:39 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220919136
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Hoezo dat ''duidelijk niet beter'' dan? :Y) Ja, het kan inderdaad voorkomen door uiteenlopende omstandigheden. Gezondheidsproblemen e.d.
Waarom zou je ook maar proberen veel geld te verdienen of vergaren als je niet ook een duidelijk verschil ziet met je minder gefortuneerde landgenoten?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220919200
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:22 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Reeds gedaan! ;)

Voor het overige: haast iedereen hier kent u inmiddels.
Ik begrijp dat de rijken niet graag willen dat normale mensen samen de rijken de weg gaan versperren, door gezamenlijk overal de oogsten weg te kopen.
Toch zal dat nog gebeuren.
pi_220919203
Deze TS zit aan de crystal meth.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:55:32 #46
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220919249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zou je ook maar proberen veel geld te verdienen of vergaren als je niet ook een duidelijk verschil ziet met je minder gefortuneerde landgenoten?
Dat kan weleens voorkomen ja.

Maar waarom zou men in de regel niet een duidelijk verschil zien?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220919890
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dit.

En functioneel gezien ook dat:
[..]
Het kan immers niet altijd en voor iedereen feest zijn!
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken. Dat zorgt voor gigantische tekorten in heel veel sectoren en voor hele hoge prijzen. Denk aan de bouw, garages, loodgieters, schoonmakers etc. Allemaal beroepen die de meeste mensen voornamelijk zouden doen uit noodzaak.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:20:28 #48
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220919958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken. Dat zorgt voor gigantische tekorten in heel veel sectoren en voor hele hoge prijzen. Denk aan de bouw, garages, loodgieters, schoonmakers etc. Allemaal beroepen die de meeste mensen voornamelijk zouden doen uit noodzaak.
Belangrijk punt idd.

Daar valt uiteraard veel voor te zeggen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_220920679
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik zie het als een van de grootste problemen in de Nederlandse samenleving dat er aan de onderkant van de samenleving te weinig druk is om te werken. Dat zorgt voor gigantische tekorten in heel veel sectoren en voor hele hoge prijzen. Denk aan de bouw, garages, loodgieters, schoonmakers etc. Allemaal beroepen die de meeste mensen voornamelijk zouden doen uit noodzaak.
Die banen worden voor een groot deel door illegalen vervult, als de bijstand afgeschaft zou worden zullen veel van die banen niet langer door illegalen vervult hoeven worden.

Schattenarbeit in Holland
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Sie putzen Häuser, betreuen Kinder oder kochen in den Küchen Amsterdams – in den Niederlanden arbeiten schätzungsweise 220.000 Arbeitskräfte ohne Dokumente und damit ohne Arbeitsvertrag, Krankenversicherung oder Schutz vor Ausbeutung. Viele von ihnen kommen von den Philippinen. Sie sind unsichtbar, aber unverzichtbar – und kämpfen nun um Anerkennung.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220920941
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:47 schreef BennieButtfuck het volgende:
Deze TS zit aan de crystal meth.
Nee, gewoon achterlijk, is genetisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')