Als reactie ja.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhu, vandaar dat Israel niet zichzelf aan het verdedigen is maar in totaal 4 landen aanvalt (op HUN grondgebied) en zelfs 3 landen bezet.
Uhu
Voor iemand die constant roept dat hij op een volwassen manier communiceert, ben je behoorlijk onfatsoenlijk, door steeds maar weer een beetje op de man te spelen, mensen dom te noemen en zo maar door.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als reactie ja.
Maar goed, ik begrijp dat Oekraïne ook een agressor is in jouw hoofd (o nee, dat zijn geen Joden, andere norm!).
Vanwege een haat jegens Israël en Joden en het misplaatste idee dat zij dit gebied dienen te hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, dat kan je wel....
Een onschuldige burger is geen terrorist. Maar waarom steunen ze Hamas? Precies, vanwege terreur op Palestijnen.
Daarnaast ben je weer eens simplistisch aan het kletsen.
Je negeert alle feiten zoals altijd weer.
Jij kan mij vast even aanwijzen waar ik heb gezegd dat het goed was.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:00 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dus...
[..]
Wat wil je dan met deze post zeggen? Je verschuift constant....
Wanneer de VN in jouw frame past is het goed, wanneer het niet in jouw frame past is het niet goed.
Wat boeit het dan dat de VN heeft gezegd: 'Joden ga daar jullie landje stichten?' Als we zeggen dat de VN corrupt is. Dan heeft jouw hele post geen zin meer.
Ik speel helemaal niet op de man. En ik noem niemand dom (het is iets anders om te zeggen dat bepaalde argumenten dom zijn, echt waar, iemand met enige intelligentie weet dat).quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:03 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Voor iemand die constant roept dat hij op een volwassen manier communiceert, ben je behoorlijk onfatsoenlijk, door steeds maar weer een beetje op de man te spelen, mensen dom te noemen en zo maar door.
Terwijl je zelf eigenlijk nauwelijks consequent bent in het inzetten van je eigen argumenten, en continue van strategie vervanderd, wanneer het niet binnen je frame past. Als je daadwerkelijk op een volwassen manier wil communiceren, zou het goed zijn dit soort onzuiverheden uit je argumenten te halen.
Ik krabbel helemaal niet terug, ik denk dat je me dan niet goed begrepen hebt. Ik vroeg je of alle Russen sympathisanten van Poetin waren omdat er geen oppositie is.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:59 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tja, woordspelletjes kunnen we allemaal spelen, nu je terugkrabbelt over Rusland
Die waren er zeker ja. Maar ook dat waren niet alle Duitsers. Goed dat je dat onderscheid ook maakt, dat is namelijk precies wat ik aangeef.quote:Er was helemaal geen regering meer in die tijd. Ik heb het over de bevolking die tot op de laatste dag zich verzette door zich te organiseren in burgerwachten/militante groeperingen en daarmee letterlijk tot de dood doorvocht danwel verzet pleegde - dat waren als we jouw definitie volgen ook "onschuldige burgers". Ik zie dat anders.
Ah oke, ik dacht dat je een reden had specifiek NOS te noemen. Ik zal eens kijken als ik wat tijd heb.quote:Jij bent zo stellig in je bewering dat media outlets hamas terroristisch noemen, zie dit als een ludieke manier om voor eens in je betogen met een onderbouwing te komen. Gewoon, voor de leuk.
Bovenstaande zijn naar mijn mening sympathisanten. Hoe ze dat onderscheid kunnen maken weet ik niet, er zijn mensen die veel beter zijn in militaire strategie dan ik die dat kunnen beantwoorden. Er moet echter wel een onderscheid blijven tussen onschuldige burgers en sympathisanten. Door hele gebieden na het bombarderen met de grond gelijk te maken en alle flats/woonhuizen te vernietigen heb je in elk geval de schijn tegen.quote:Dus, als een Gaza inwoner de positie van een Israelische tank doorgeeft aan Hamas, is hij of zij dan een onschuldige burger, een sympathisant of een Hamas-aanhanger, en mag diegene worden benaderd als vijandig in jouw ogen?
En de mensen die wisten waar de gijzelaars zaten? Of de mensen die eten kochten voor de gijzelaren? En de familie van de mensen die hielpen de gijzelaren vast et houden? En de kennissen die wisten welke families er betrokken waren bij de gijzelaren?
Wanneer is iemand in jouw ogen 'onschuldig' en wanneer is hij een sympathisant danwel een hamas-lid ? En hoe wil je dat Israel dit onderscheid gaat maken zonder dat hun eigen mensen onnodig risico lopen?
Denk aan uw eigen woorden mijn beste:quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:03 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Voor iemand die constant roept dat hij op een volwassen manier communiceert, ben je behoorlijk onfatsoenlijk, door steeds maar weer een beetje op de man te spelen, mensen dom te noemen en zo maar door.
Terwijl je zelf eigenlijk nauwelijks consequent bent in het inzetten van je eigen argumenten, en continue van strategie vervanderd, wanneer het niet binnen je frame past. Als je daadwerkelijk op een volwassen manier wil communiceren, zou het goed zijn dit soort onzuiverheden uit je argumenten te halen.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:01 schreef Hetekip het volgende:
Het hele probleem in NWS, is dat mensen gewoonweg niet de mening van een ander kunnen accepteren.
Ja, sommige verdraaien je woorden en maken er van alles van, maar ik laat me daar eigenlijk niet door storen. Ik doe gewoon lekker mijn eigen ding, en als iemand te frustrerend wordt: me blijft beschuldigen en stropoppen blijft inzetten, dan houdt het op voor mij. Volgende topic.
Keer op keer wordt dit omgedraaid.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vanwege een haat jegens Israël en Joden en het misplaatste idee dat zij dit gebied dienen te hebben.
Je vergeet immers weer eens dat dit sentiment al aanwezig was nog voordat Israël was opgericht. Dit is dus niet ontstaan met de oprichting van Hamas, dat was er helaas al decennialang.
Oekraine wordt aangevallen, Israel valt zelf aan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als reactie ja.
Maar goed, ik begrijp dat Oekraïne ook een agressor is in jouw hoofd (o nee, dat zijn geen Joden, andere norm!).
quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, nu is het ineens terug aanvallen en niet meer zelf verdediging?
Jij weet ook niet wat je wilt zeg.
[..]
Totaal niet relevant begrip voor dat.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:51 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik weet het, het is best confronterend dit. Misschien moet je even een luchtje gaan scheppen.
Ja, wat wil je hiermee zeggen, waar heb ik iemand beledigend benaderd of iets gezegd wat niet door de beugel kan?quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:10 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Denk aan uw eigen woorden mijn beste:
[..]
Ik bedoel te zeggen, trek het u niet persoonlijk aan mijn beste, beter voor uw hartslag !quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, wat wil je hiermee zeggen, waar heb ik iemand beledigend benaderd of iets gezegd wat niet door de beugel kan?
Oh oke, dus ik ga alleen inhoudelijk op je post in als ik die opsommingen rechtstreeks bespreek, niet wanneer ik aangeef dat ik het niet eens ben met je opsomming? Goed te zien dat je de parameters van de discussie bepaalt, dan kan ik daar voortaan rekening mee houden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt er niet 1 rechtstreeks besproken. Dus je lult er omheen. En dat snap ik, want ze zijn niet onzinnig, ze staan als een huis.
Dat was geen voorwaarde in je eerdere post. In je eerdere post zei je namelijk dat Israël het wil zonder daar voorwaarden aan te verbinden.quote:De wil van Israël is afhankelijk van hun veiligheid. Ze willen graag een tweestatenoplossing, maar wel onder bepaalde voorwaarden, zoals dat ze niet bestookt worden met bommen en de buren niet iedere dag proberen om aanslagen te plegen.
Dat is dus precies wat ik zei en precies in lijn met mijn voorbeeld.
Precies, Rusland is een militaire staat, die gewoon een land is binnengevallen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oekraine wordt aangevallen, Israel valt zelf aan.
Kromme vergelijking.
Maar wel weer iets waarin je aantoont hypocriet te zijn.
Mijn neocortex heeft complete regie over de amygdala, die heeft niks te zeggen, ook de hypothalamus is lekker rustig, de hypofyse vibed daardoor lekker, en reageert enkel op de warmte. Dankjewel dat je je zorgen maakt om mijn gezondheid.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, trek het u niet persoonlijk aan mijn beste, beter voor uw hartslag !
VEM2012 in NWS / Israëlische Ben-Gvir niet meer welkom op Frans grondgebied #2quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik speel helemaal niet op de man. En ik noem niemand dom (het is iets anders om te zeggen dat bepaalde argumenten dom zijn, echt waar, iemand met enige intelligentie weet dat).
Verder ben ik volledig consequent, alleen word de ene na de andere stropop gebruikt. Zoals jij dat doet, twee posts hierboven.
Ben benieuwd of user @VEM2012 bereid is excuses aan te bieden voor het spelen op de man, zodat het op een volwassen manier kan verdergaan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
VEM2012 in NWS / Israëlische Ben-Gvir niet meer welkom op Frans grondgebied #2
Hier even drie voorbeeldjes waar je op de man speelt. Denk dat je 't vergeten bent.
Oekraïne is toch ook Rusland binnen gevallen? Of ben je dat vergeten? Gewoon een aanval in reactie op. Dat is normaal.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kromme vergelijking.
Graag zie ik de quote waarin ik schreef 'zonder daar voorwaarden aan te verbinden', dan wel van gelijke strekken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oh oke, dus ik ga alleen inhoudelijk op je post in als ik die opsommingen rechtstreeks bespreek, niet wanneer ik aangeef dat ik het niet eens ben met je opsomming? Goed te zien dat je de parameters van de discussie bepaalt, dan kan ik daar voortaan rekening mee houden.
[..]
Dat was geen voorwaarde in je eerdere post. In je eerdere post zei je namelijk dat Israël het wil zonder daar voorwaarden aan te verbinden.
In de volksmond noemen we dat de doelpalen verzetten.
Hamas was geen organisatie maar een officieel erkend bestuursorgaan in Gaza, welke een ander land aanviel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Precies, Rusland is een militaire staat, die gewoon een land is binnengevallen.
Hamas is een terroristische organisatie die een terroristische aanval hebben gelanceerd.
Hamas voert niet het bestuur over Gaza. U las het hier voor het eerst!quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Precies, Rusland is een militaire staat, die gewoon een land is binnengevallen.
Hamas is een terroristische organisatie die een terroristische aanval hebben gelanceerd.
Oekraïne valt hoofdzakelijk de economische/strategische doelen aan, om zowel de Russische economie als logistiek aan banden te leggen. Door een oliedepot of olieraffinaderij aan te vallen. Het aantal burgerslachtoffers dat Oekraïne heeft gemaakt is, ik kan geen cijfers vinden, maar zal velen malen lager liggen dan wat Israël in Gaza heeft aangericht.
Alleen hier ga je alweer de fout in. Israel is op 7 oktober 2023 door Iran en 6 proxies aangevallen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kromme vergelijking.
De geschiedvervalsing vind plaats onder onze ogen. Heel bijzonder.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamas voert niet het bestuur over Gaza. U las het hier voor het eerst!
Slechte voorbeelden. Maar ik ben wel klaar met uitleggen waarom...quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hier even drie voorbeeldjes waar je op de man speelt. Denk dat je 't vergeten bent.
Hamas is in 2006 gekozen en sindsdien zijn er geen stemmingen meer geweest, dat noem ik geen politiek bestuur. Dat noem ik een terroristische organisatie die als een dictator te werk gaat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamas voert niet het bestuur over Gaza. U las het hier voor het eerst!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |