abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220898249
quote:
Waarin je nergens direct op ingaat.

Waarvan akte!
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Wil = tegenwoordige tijd. Oftewel nu, niet in het verleden.

Wat een vervelend woordspelletje is dit om maar niet toe te geven dat je het inderdaad gezegd hebt.
Als jij denkt dat dat hetzelfde is als 'op dit moment', dan vrees ik dat je terug mag naar de lagere school.

Ik wil namelijk begraven worden in ons familiegraf. Maar dat ga ik jou maar niet vertellen, want dan ga jij mij levend begraven begrijp ik inmiddels...
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, jezelf verdedigen door andere landen aan te vallen en te bezetten.
Uhu 8)7 8)7
[..]
8)7 8)7 8)7
Wat ben je toch ook een opzichtige leugenaar. Israël is nooit de aanvallende partij geweest, maar altijd de verdedigende partij of de terugslaande partij.
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:33:09 #177
511221 Hetekip
Depressief
pi_220898255
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, zo is dat niet gegaan. De Joden woonden daar al duizenden jaren. De VN had een verdelingsplan, waarbij zowel de Joden een gebied toegewezen kregen en de Arabieren een gebied toegewezen kregen (de VN had inmiddels het mandaat overgenomen van het VK).

UNGA181, zoek maar op. Aangenomen op 29-11-1947.

De Joodse leiders zijn schoorvoetend akkoord gegaan. De Arabische leiders niet.

Vervolgens hebben de Arabieren de Joden aangevallen en ontstond een burgeroorlog.

Pas daarna is de staat Israël uitgeroepen.

Om direct aangevallen te worden door omringende staten.

Dus niet uit het niets. En zeker niet dat pas daarna de ellende begon.
Okay, diezelfde VN zegt:

Dus gaan we nu accepteren dat het niet antisemetisch is, om te zeggen dat Israël genocide heeft gepleegd in Gaza? Of gaan we de goalpost verleggen en zeggen dat de VN toen gelijk had, en nu niet.

Wat wordt onze volgende stap?

Bron: https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:34:17 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220898267
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe ik het zie is dat een deel van de bevolking (aanname momenteel rond de 50%) is die geen sympathisant is, die er niets mee te maken wil hebben maar gewoonweg niet uit die situatie kan. Ik ben daarom ook voorstander van het vernietigen van Hamas, ik ben alleen geen voorstander van de manier waarop dit gedaan wordt door Israël.
Oké, maar waarop baseer je dit precies? Want 50% is behoorlijk, dan zouden we toch echt wel duidelijke tegengeluiden moeten kunnen merken in die samenleving of zouden bijvoorbeeld de honderden gijzelaars wel hulp moeten hebben gehad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220898268
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om 'lid' zijn van Hamas, het gaat om het gedachtegoed steunen en de bereidheid om eventueel zelfs mee te doen aan het terrorisme, zoals we op 7 oktober 2023 hebben kunnen zien, waar duizenden burgers ofwel in de straten stonden te juichen of mededen aan het terreur.

Hoe ik het zie is dat ondanks lang niet alle Palestijnen een onderdeel zijn van Hamas, het draagvlak voor wat Hamas jegens Israël en Joden wil, wel heel erg groot is en dit ook de groepering zelf overstijgt. Als je moslimfundamentalisme, antisemitisme en een bereidheid tot martelaarschap steunt, dan ben je net zo fout als iemand die bij Hamas zit.

Dit is dus een andere insteek dan vele hanteren, door een hele strakke scheiding te hanteren tussen Hamas en de Palestijnen te doen alsof de Palestijnen helemaal niets met Hamas hebben.

Men verdoezelt daarmee het echte draagvlak voor alles dat Hamas (of een andere Palestijnse terreurgroepering) doet. En dat is natuurlijk ook de bedoeling, zo denken mensen het acceptabeler te maken om de Palestijnen te steunen.
Ze hebben gewoon voor Hamas gestemd in Gaza.
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:34:56 #180
511221 Hetekip
Depressief
pi_220898275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon voor Hamas gestemd in Gaza.
En Noord-Koreanen stemmen massaal voor Kim Jung Un.
pi_220898285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:28 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dus je wil dat Israel een volk dat aantoonbaar vind dat ze aan het vechten zijn voor hun overleving, dat naast hen woont, zich actief bewapend en gewapende groeperingen zoals Hamas steunt, anders moet behandelen alsof zij hen niet vijandig gezind zijn?
Vreemde conclusie, dat is niet wat ik zei.

quote:
En toch heeft Hamas nog 2 miljoen onschuldige burgers die hen steunt, ook al zijn deze mensen volgens jou onschuldig, en zoals je zelf al zei, zich zien als vechten voor hun eigen overleving. De paralellen met de nadagen van nazi-Duitsland, toen de meest gelovige nazi-sympathisanten bleven doorvechten ondanks alles, zijn nadrukkelijk aanwezig.
Ja, en er zijn totaal zo'n 15 miljoen Palestijnen. Die zijn niet allemaal schuldig.

Leuk dat je die parallel maakt. We konden namelijk wel allemaal het onderscheid maken tussen Duitsers die deelnamen aan WO2 en degenen die zelf ook slachtoffer waren.

quote:
Ik heb niet het idee dat er in Rusland een volksopstand gaande is tegen Putin en zijn warmachine - maar ik laat me graag overtuigen.
Houdt dat in dat iedereen het met Putin eens is?

quote:
We hebben volgens mij net al vastgesteld dat dat dus wel het geval is.
Tja, daar verschillen jij en ik van mening over lijkt het.

quote:
Zeker weten, het is alleen verdomd lastig onderscheid maken als het 50/50 is en Hamas gebruik maakt van tactieken zoals zich onder de burgerbevolking te verschuilen (iets waar je nooit enige media outlet over hoort trouwens, de grove schendingen van Hamas als het gaat om de Geneefse conventie).
Vrijwel elke media outlet noemt Hamas een terroristische organisatie. Dat doen ze niet omdat ze afentoe een appel stelen. Dat het lastig is dat onderscheid te maken betekent niet dat je het niet hoeft te doen.
pi_220898336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarin je nergens direct op ingaat.

Waarvan akte!
Wat wil je van me? Dat ik elk van die onzinnige opsommingen één voor één ga betwisten? Ik heb je een inhoudelijke reactie gegeven, heb je aangegeven hoe ik erin sta en wat mijn mening is.

quote:
Als jij denkt dat dat hetzelfde is als 'op dit moment', dan vrees ik dat je terug mag naar de lagere school.

Ik wil namelijk begraven worden in ons familiegraf. Maar dat ga ik jou maar niet vertellen, want dan ga jij mij levend begraven begrijp ik inmiddels...
Interessant. Jouw huidige wens is dat mocht je overlijden je in het familiegraf begraven wordt. Dat is dus hoe je er nu in staat. Dat betekent niet dat je nu begraven wil worden.

Misschien moet je zelf wat LOI lesjes groep 3 volgen, het zal je goed doen. Wie weet, misschien ontstijg je AVI3 dan wel. Kunnen we eindelijk écht inhoudelijk discussiëren.
pi_220898354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

Wat ben je toch ook een opzichtige leugenaar. Israël is nooit de aanvallende partij geweest, maar altijd de verdedigende partij of de terugslaande partij.
Uhu, vandaar dat Israel niet zichzelf aan het verdedigen is maar in totaal 4 landen aanvalt (op HUN grondgebied) en zelfs 3 landen bezet.
Uhu 8)7
pi_220898364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:55 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dus als Israël alle Palestijnen heeft vermoord in een oorlogsconflict, omdat ze vijanden zijn, dan is daarna vrede?
Want als de Palestijnen het gedachtegoed van Hamas steunen, zal het conflict nooit stoppen tenzij ze daarmee stoppen (het steunen) of wanneer ze dood zijn.
Nee, er zal een tussensituatie moeten ontstaan waarbij de gemoederen bedaren en men partijen gaat steunen die zich richten op iets anders dan het vernietigen van de staat Israël en de Joden en als ze daarmee klaar zijn ook nog de Christenen (en waarschijnlijk dus ook jou een kogel door de kop willen jagen).

Dat is de grootste grap: veel mensen die het voor Hamas cs opnemen kunnen van Hamas als ze geen nut meer hebben direct naar de eeuwige jachtvelden. Zoals de Queers for Palestine...
pi_220898370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat wil je van me? Dat ik elk van die onzinnige opsommingen één voor één ga betwisten? Ik heb je een inhoudelijke reactie gegeven, heb je aangegeven hoe ik erin sta en wat mijn mening is.
[..]
Interessant. Jouw huidige wens is dat mocht je overlijden je in het familiegraf begraven wordt. Dat is dus hoe je er nu in staat. Dat betekent niet dat je nu begraven wil worden.

Misschien moet je zelf wat LOI lesjes groep 3 volgen, het zal je goed doen. Wie weet, misschien ontstijg je AVI3 dan wel. Kunnen we eindelijk écht inhoudelijk discussiëren.
Respect dat je nog zo veel geduld weet op te bringen op figuren zoals @HowardRoark @VEM2012 en @William_Papadin

Je hebt ze nu al zo vaak bewijs gegeven, de feiten laten zien. Maar ze blijven je van alles beschuldigen en dezelfde onzin herhalen 8)7
pi_220898376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:56 schreef bianconeri het volgende:

Een steun van burgers aan partij Hamas kan je absoluut niet los zien van tientallen jaren aan terreur op Palestijnen.

Weer die omdraaiing. En het dan gek vinden dat ik zeg dat je je duidelijk toont als antisemiet.
pi_220898381
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Weer die omdraaiing. En het dan gek vinden dat ik zeg dat je je duidelijk toont als antisemiet.
Whut :´)
Je maakt een grap toch?
pi_220898384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Vreemde conclusie, dat is niet wat ik zei.
Dat is wel een logisch gevolgtrekking van je insinuatie.

quote:
Leuk dat je die parallel maakt. We konden namelijk wel allemaal het onderscheid maken tussen Duitsers die deelnamen aan WO2 en degenen die zelf ook slachtoffer waren.
Ik denk dat je te weinig van WO2 weet anders had je dit niet gezegd.

quote:
Houdt dat in dat iedereen het met Putin eens is?
Houdt dat in dat elke Rus het met hem oneens is?

quote:
Tja, daar verschillen jij en ik van mening over lijkt het.
Dat doen we zeker.

quote:
Vrijwel elke media outlet noemt Hamas een terroristische organisatie.
Ik geef je een challenge mee! Geef me 1 artikel van nos.nl waarin Hamas ondubbelzinnig een terroristische groepering wordt genoemd, zonder quotes, zonder 3e partij, gewoon ondubbelzinnig.

quote:
Dat doen ze niet omdat ze afentoe een appel stelen. Dat het lastig is dat onderscheid te maken betekent niet dat je het niet hoeft te doen.
Nu ben je het gedrag van de Palestijnse bevolking nogal aan het downplayen, er zijn genoeg situaties bekend waarbij palestijnse burgers de positie van Israelische soldaten door hebben gegeven aan Hamas strijders.
pi_220898393
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:56 schreef bianconeri het volgende:

Een steun van burgers aan partij Hamas kan je absoluut niet los zien van tientallen jaren aan terreur op Palestijnen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
pi_220898396
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oké, maar waarop baseer je dit precies? Want 50% is behoorlijk, dan zouden we toch echt wel duidelijke tegengeluiden moeten kunnen merken in die samenleving of zouden bijvoorbeeld de honderden gijzelaars wel hulp moeten hebben gehad.
Volgens de polls (dezelfde polls die @William_Paladin hanteert) was eerder zo'n 40% sympathisant van Hamas en is dat afgenomen richting 21% in Gaza en 35% op de Westoever. Daar zat een foutmarge in van zo'n 3,5%, dus voor 't gemak maak ik daar even zo'n 50% van.

Dat zou je kunnen verwachten ja. Of de bevolking die geen sympathisant is wordt onderdrukt, zoals ik eerder zei.
pi_220898398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhu, vandaar dat Israel niet zichzelf aan het verdedigen is maar in totaal 4 landen aanvalt (op HUN grondgebied) en zelfs 3 landen bezet.
Uhu 8)7
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
pi_220898410
quote:
Ah, nu is het ineens terug aanvallen en niet meer zelf verdediging?

Jij weet ook niet wat je wilt zeg.

quote:
Totaal niet relevant begrip voor dat.
pi_220898414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, nu is het ineens terug aanvallen en niet meer zelf verdediging?

Jij weet ook niet wat je wilt zeg.
[..]
Totaal niet relevant begrip voor dat.
Ik weet het, het is best confronterend dit. Misschien moet je even een luchtje gaan scheppen.
pi_220898418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:46 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dat is wel een logisch gevolgtrekking van je insinuatie.
Ah oke, dat is je eigen conclusie? Dat is namelijk niet wat ik zei.

quote:
Ik denk dat je te weinig van WO2 weet anders had je dit niet gezegd.
De Duitse regering is aansprakelijk gesteld. Daarmee zijn inderdaad alle Duitsers geraakt, maar dat maakte niet ineens alle Duitsers fout.

quote:
Houdt dat in dat elke Rus het met hem oneens is?
Hey leuk, een woordspelletje.

quote:
Dat doen we zeker.
[..]
Ik geef je een challenge mee! Geef me 1 artikel van nos.nl waarin Hamas ondubbelzinnig een terroristische groepering wordt genoemd, zonder quotes, zonder 3e partij, gewoon ondubbelzinnig.
Waarom? Ik wist niet dat ik voor de NOS werkte.

quote:
Nu ben je het gedrag van de Palestijnse bevolking nogal aan het downplayen, er zijn genoeg situaties bekend waarbij palestijnse burgers de positie van Israelische soldaten door hebben gegeven aan Hamas strijders.
Nee, jij gooit alles weer op één hoop. Ik ben voorstander van schuld waar de schuld hoort te liggen. Dat is niet bij de gehele Palestijnse bevolking, maar bij Hamas en de sympathisanten.
pi_220898433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Okay, diezelfde VN zegt:

[ afbeelding ]

Dus gaan we nu accepteren dat het niet antisemetisch is, om te zeggen dat Israël genocide heeft gepleegd in Gaza? Of gaan we de goalpost verleggen en zeggen dat de VN toen gelijk had, en nu niet.

Wat wordt onze volgende stap?

Bron: https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/
De VN is een corrupte organisatie waar de islamitische wereld een stevige grip op heeft (ook al omdat met name Europese landen te laf zijn om er tegenin te gaan). Daarom zeggen ze daar ook dat Islamofobie een enorm groot probleem is. Want zoals we allemaal weten staan de Christenen en Joden hen naar het leven ipv andersom en mag je in Islamitische landen vrij je geloof belijden, maar o wee als je in de Westerse wereld een Moskee probeert op te richten, dan kun je zo worden onthoofd.

Diezelfde VN nam ook een resolutie aan om de Transatlantische slavenhandel tot de ernstigste misdaad tegen de mensheid te benoemen.

Om maar even te zwijgen over UNRWA...
pi_220898445
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:34 schreef Hetekip het volgende:

[..]
En Noord-Koreanen stemmen massaal voor Kim Jung Un.
Toen ze voor Hamas stemden was Hamas nog niet aan de macht. Dat Hamas daarna aan de macht is gebleven is vers twee.

Sowieso: gaan we nou net doen alsof de Islamitische wereld alleen een probleem heeft met Israël en niet met Joden in het algemeen?

Kom op zeg, realiteit terug graag.
pi_220898487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ah oke, dat is je eigen conclusie? Dat is namelijk niet wat ik zei.
Tja, woordspelletjes kunnen we allemaal spelen, nu je terugkrabbelt over Rusland ;)

quote:
De Duitse regering is aansprakelijk gesteld. Daarmee zijn inderdaad alle Duitsers geraakt, maar dat maakte niet ineens alle Duitsers fout.
Er was helemaal geen regering meer in die tijd. Ik heb het over de bevolking die tot op de laatste dag zich verzette door zich te organiseren in burgerwachten/militante groeperingen en daarmee letterlijk tot de dood doorvocht danwel verzet pleegde - dat waren als we jouw definitie volgen ook "onschuldige burgers". Ik zie dat anders.

quote:
Waarom? Ik wist niet dat ik voor de NOS werkte.
Jij bent zo stellig in je bewering dat media outlets hamas terroristisch noemen, zie dit als een ludieke manier om voor eens in je betogen met een onderbouwing te komen. Gewoon, voor de leuk.

quote:
Nee, jij gooit alles weer op één hoop. Ik ben voorstander van schuld waar de schuld hoort te liggen. Dat is niet bij de gehele Palestijnse bevolking, maar bij Hamas en de sympathisanten.
Dus, als een Gaza inwoner de positie van een Israelische tank doorgeeft aan Hamas, is hij of zij dan een onschuldige burger, een sympathisant of een Hamas-aanhanger, en mag diegene worden benaderd als vijandig in jouw ogen?

En de mensen die wisten waar de gijzelaars zaten? Of de mensen die eten kochten voor de gijzelaren? En de familie van de mensen die hielpen de gijzelaren vast et houden? En de kennissen die wisten welke families er betrokken waren bij de gijzelaren?

Wanneer is iemand in jouw ogen 'onschuldig' en wanneer is hij een sympathisant danwel een hamas-lid ? En hoe wil je dat Israel dit onderscheid gaat maken zonder dat hun eigen mensen onnodig risico lopen?
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:00:10 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220898496
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens de polls (dezelfde polls die @:William_Paladin hanteert) was eerder zo'n 40% sympathisant van Hamas en is dat afgenomen richting 21% in Gaza en 35% op de Westoever. Daar zat een foutmarge in van zo'n 3,5%, dus voor 't gemak maak ik daar even zo'n 50% van.

Dat zou je kunnen verwachten ja. Of de bevolking die geen sympathisant is wordt onderdrukt, zoals ik eerder zei.
Welke polls zijn dit precies? Ik kan die in dit topic niet terugvinden in elk geval. En dat laatste is natuurlijk een aanname. Hamas is op de Westelijke Jordaanoever amper aanwezig en ook daar zijn die sentimenten volledig afwezig. Sterker nog, Hamas is zoals we weten in 1988 opgericht, ook voordien waren deze sentimenten er nergens.

De realiteit is dat het natuurlijk veelzeggend is dat de Palestijnse samenleving nooit enige vredesbeweging heeft gekend. En enig verzet tegen Hamas dat er was, was vaak economisch en niet ideologisch van aard.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220898497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]

Je hebt er niet 1 rechtstreeks besproken. Dus je lult er omheen. En dat snap ik, want ze zijn niet onzinnig, ze staan als een huis.

De wil van Israël is afhankelijk van hun veiligheid. Ze willen graag een tweestatenoplossing, maar wel onder bepaalde voorwaarden, zoals dat ze niet bestookt worden met bommen en de buren niet iedere dag proberen om aanslagen te plegen.

Dat is dus precies wat ik zei en precies in lijn met mijn voorbeeld.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:00:54 #200
511221 Hetekip
Depressief
pi_220898512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VN is een corrupte organisatie waar de islamitische wereld een stevige grip op heeft (ook al omdat met name Europese landen te laf zijn om er tegenin te gaan). Daarom zeggen ze daar ook dat Islamofobie een enorm groot probleem is. Want zoals we allemaal weten staan de Christenen en Joden hen naar het leven ipv andersom en mag je in Islamitische landen vrij je geloof belijden, maar o wee als je in de Westerse wereld een Moskee probeert op te richten, dan kun je zo worden onthoofd.

Diezelfde VN nam ook een resolutie aan om de Transatlantische slavenhandel tot de ernstigste misdaad tegen de mensheid te benoemen.

Om maar even te zwijgen over UNRWA...
Dus...
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, zo is dat niet gegaan. De Joden woonden daar al duizenden jaren. De VN had een verdelingsplan, waarbij zowel de Joden een gebied toegewezen kregen en de Arabieren een gebied toegewezen kregen (de VN had inmiddels het mandaat overgenomen van het VK).

UNGA181, zoek maar op. Aangenomen op 29-11-1947.

De Joodse leiders zijn schoorvoetend akkoord gegaan. De Arabische leiders niet.

Vervolgens hebben de Arabieren de Joden aangevallen en ontstond een burgeroorlog.

Pas daarna is de staat Israël uitgeroepen.

Om direct aangevallen te worden door omringende staten.

Dus niet uit het niets. En zeker niet dat pas daarna de ellende begon.
Wat wil je dan met deze post zeggen? Je verschuift constant....
Wanneer de VN in jouw frame past is het goed, wanneer het niet in jouw frame past is het niet goed.

Wat boeit het dan dat de VN heeft gezegd: 'Joden ga daar jullie landje stichten?' Als we zeggen dat de VN corrupt is. Dan heeft jouw hele post geen zin meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')