abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220897316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:41 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Als je goed leest dan vergelijk ik Israël niet met de Nazi's. Ik vergelijk de argumentatie. Oftewel: het oordeel over de misdaden van partij A is oneerlijk / niet juist omdat de media geen aandacht schenkt aan de misdaden van partij B.
1. Dan is het op zijn minst een ongelukkig voorbeeld dat je de Nazi's gebruikt.
2. De VN, een supranationale organisatie, verliest zijn legitimiteit juist wel. Je kunt niet alleen Partij A telkens veroordelen en Partij B tot en met Z met veel grovere mensenrechtenschendingen laten wegkomen.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:54:02 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220897317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, en erna heeft de PM van Israël meerdere malen aangegeven dat er geen tweestatenoplossing komt. Netanyahu is inderdaad Israël niet, net als Hamas niet hetzelfde is als Palestina.

Ik ben blij dat we het over nuance kunnen hebben, laten we dat nu ook eens consequent toe gaan passen.
Waar zit het concrete verschil voor jou hier? Wat is überhaupt 'Palestina' op dit moment? Spreek je dan over het gehele gebied, inclusief of Israël of wat precies zeg maar?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220897333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is voor iedereen met werkende hersencellen duidelijk dat Gaza een stap was naar de tweestatenoplossing (die daarvoor zonder meer was aangeboden en afgeslagen). Als men toen had gekozen voor Gaza omvormen naar een normale staat was nu er zonder meer draagvlak geweest om Palestina te erkennen.

Maar nee, men koos voor Hamas en voor terreur.
Oh hey, en daar komen de indirecte persoonlijke aanvallen weer "het is voor iedereen met werkende hersencellen duidelijk"

Als je iemand nou persoonlijk aan wil vallen, wees dan een vent en doe dat gewoon.
pi_220897373
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar zit het concrete verschil voor jou hier? Wat is überhaupt 'Palestina' op dit moment? Spreek je dan over het gehele gebied, inclusief of Israël of wat precies zeg maar?
Laten we het voor het gemak van de discussie gewoon Palestijnen noemen, het lijkt me voor niemand zinvol om te gaan debatteren over of Palestina wel of geen land is.

Excuus, ik had het Palestijnen moeten noemen ipv Palestina.
pi_220897389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat je deze discussie met VEM2012 moet voeren, hij gaf namelijk aan dat Israël een tweestatenoplossing wil, ik niet:
[..]

Dat is weldegelijk de wens: in vrede leven.

Dat men niet een staat wil met Hamas aan het roer aan de landsgrens die op 7-10 de meest wrede misdrijven pleegde tegen onschuldigen is iets heel anders.

Ze hebben een enorme kans gekregen en die verneukt.

Maar als er een normaal bewind komt, dan zal dat sentiment weer draaien.

Zou jij een buurman tolereren die jouw dochter heeft verkracht terwijl haar borsten werden geamputeerd en vervolgens ze is verminkt???
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:00:05 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220897408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Laten we het voor het gemak van de discussie gewoon Palestijnen noemen, het lijkt me voor niemand zinvol om te gaan debatteren over of Palestina wel of geen land is.

Excuus, ik had het Palestijnen moeten noemen ipv Palestina.
Het valt mij op dat je de eerste vraag nu ontwijkt. Waar zit het verschil tussen de Palestijnen en Hamas?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220897416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Aantonen nog wel:

Kom maar op. Waar blijkt het uit dat Israël het doel heeft om de Palestijnse bevolking uit te roeien?

Uit dat ze humanitaire hulp geven?

Vooraf waarschuwen waar ze aan gaan vallen?

Tell me!
Ik vroeg je om je scheldpartij te bewijzen richting mij. Maar goed zoals altijd kan je dat dus niet.

Waaruit het blijkt?
Door alles te slopen? Overal bommen op te gooien, alles te beschieten. Burger doelen constant.
Ze geven geen humanitaire hulp, ze hebben juist voedsel en water onthouden.

Vooraf waarschuwen, ja nee lekker zeg. Iedereen moet praktisch het hele land maar verlaten omdat ze zo graag burger doelen bombarderen.
pi_220897419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat zal het inderdaad zijn. Het zal absoluut niet te maken hebben met hoe jij consequent de parameters van de discussie aanpast.
Nee hoor.

Ik ben vrij duidelijk. Sommigen zijn een slecht verstaander.

Misschien was mijn verwijzing naar Bill Clinton te onduidelijk en had ik erbij moeten zetten: die is tegenwoordig geen president meer, dus dit speelde langere tijd geleden…

Je weet wel: dumb it down…

Maar ja, ik ga altijd uit van dat ik met volwassenen communiceer. My bad.
pi_220897426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat ze gebieden in 3 landen bezetten haha. En 4 landen bombarderen....
Echt op zoek naar vrede lol....

quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij op dat je de eerste vraag nu ontwijkt. Waar zit het verschil tussen de Palestijnen en Hamas?
Wat is dit voor domme vraag?
Palestijnen zijn Palestijnen, net als jij en ik Nederlanders zijn. Hamas is een terroristische organisatie, waarvan de leden Palestijns zijn.
pi_220897429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee hoor.

Ik ben vrij duidelijk. Sommigen zijn een slecht verstaander.

Misschien was mijn verwijzing naar Bill Clinton te onduidelijk en had ik erbij moeten zetten: die is tegenwoordig geen president meer, dus dit speelde langere tijd geleden…

Je weet wel: dumb it down…

Maar ja, ik ga altijd uit van dat ik met volwassenen communiceer. My bad.
Als je er vanuit gaat dat je met volwassenen communiceert, moet je misschien ook als een volwassene communiceren.
pi_220897435
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet alle Palestijnen zijn lid van Hamas, dus niet alle Palestijnen zijn terroristen. Ben jij van mening dat er geen verschil is tussen Palestijnen en Hamas?
pi_220897436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, en erna heeft de PM van Israël meerdere malen aangegeven dat er geen tweestatenoplossing komt. Netanyahu is inderdaad Israël niet, net als Hamas niet hetzelfde is als Palestina.

Ik ben blij dat we het over nuance kunnen hebben, laten we dat nu ook eens consequent toe gaan passen.
Toen ik schreef dat Palestijnen hun lot te danken hebben aan hun leiders begreep jij niet dat ik op Hamas en de eerdere leiders doelde?

Dat er op dit moment geen sprake kan zijn van een snelle uitweg lijkt mij evident na alles wat is gebeurd.

Maar Netanyahu heeft binnenkort sowieso niets te zeggen.

Er is een lange weg te gaan nu, maar er is weldegelijk een pad naar vrede.
pi_220897439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat men niet een staat wil met Hamas aan het roer aan de landsgrens die op 7-10 de meest wrede misdrijven pleegde tegen onschuldigen is iets heel anders.

Ze hebben een enorme kans gekregen en die verneukt.

Maar als er een normaal bewind komt, dan zal dat sentiment weer draaien.

Zou jij een buurman tolereren die jouw dochter heeft verkracht terwijl haar borsten werden geamputeerd en vervolgens ze is verminkt???
Hey, daar gaat de cornervlag weer.

Jij gaf aan dat Israël op dit moment een tweestatenoplossing wil en de Palestijnen niet. Daar reageerde ik op door je te laten zien dat Israël het op dit moment ook niet wil.
pi_220897443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh hey, en daar komen de indirecte persoonlijke aanvallen weer "het is voor iedereen met werkende hersencellen duidelijk"

Als je iemand nou persoonlijk aan wil vallen, wees dan een vent en doe dat gewoon.
Dat doe ik best hoor. Ik heb Bianconeri onomwonden een antisemiet genoemd.

Verder kan ik mensen niet beschuldigen van geen werkende hersencellen hebben als ik niet weet of ze door hebben dat Gaza overdragen aan de Palestijnen een stap was naar een tweestatenoplossing of niet.
pi_220897448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen ik schreef dat Palestijnen hun lot te danken hebben aan hun leiders begreep jij niet dat ik op Hamas en de eerdere leiders doelde?

Dat er op dit moment geen sprake kan zijn van een snelle uitweg lijkt mij evident na alles wat is gebeurd.

Maar Netanyahu heeft binnenkort sowieso niets te zeggen.

Er is een lange weg te gaan nu, maar er is weldegelijk een pad naar vrede.
Deze hele discussie begon na een post van mij waarin ik aangaf dat het beste wat er kan gebeuren momenteel is dat Netanyahu geen leidinggevende positie meer heeft, dus het lijkt erop dat we elkaar daarop de hand kunnen schudden.

Ik begreep prima dat je het over Hamas en hun eerdere leiders had. Er zijn echter een aantal gebruikers in dit topic die Hamas en Palestijnen synoniem met elkaar vinden, dus dat maakt het niet helemaal duidelijk.
pi_220897449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik vroeg je om je scheldpartij te bewijzen richting mij. Maar goed zoals altijd kan je dat dus niet.

Waaruit het blijkt?
Door alles te slopen? Overal bommen op te gooien, alles te beschieten. Burger doelen constant.
Ze geven geen humanitaire hulp, ze hebben juist voedsel en water onthouden.

Vooraf waarschuwen, ja nee lekker zeg. Iedereen moet praktisch het hele land maar verlaten omdat ze zo graag burger doelen bombarderen.
Kortom: je gebruikt het woord genocide zonder de betekenis te kennen en liegt over de feiten.
pi_220897455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat ze gebieden in 3 landen bezetten haha. En 4 landen bombarderen....
Echt op zoek naar vrede lol....
[..]
Ja, heel gek dat ze zich verdedigen tegen landen die hebben gezworen om hen uit te roeien. Zo raar…
pi_220897460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je er vanuit gaat dat je met volwassenen communiceert, moet je misschien ook als een volwassene communiceren.
Kennelijk kan je dat niet herkennen, maar dat is dus wat ik doe.

Post 54, ik wacht af.
pi_220897466
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hey, daar gaat de cornervlag weer.

Jij gaf aan dat Israël op dit moment een tweestatenoplossing wil en de Palestijnen niet. Daar reageerde ik op door je te laten zien dat Israël het op dit moment ook niet wil.
Waar schreef ik dat ze dat op dit moment willen?

Quote graag.
pi_220897475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Deze hele discussie begon na een post van mij waarin ik aangaf dat het beste wat er kan gebeuren momenteel is dat Netanyahu geen leidinggevende positie meer heeft, dus het lijkt erop dat we elkaar daarop de hand kunnen schudden.

Ik begreep prima dat je het over Hamas en hun eerdere leiders had. Er zijn echter een aantal gebruikers in dit topic die Hamas en Palestijnen synoniem met elkaar vinden, dus dat maakt het niet helemaal duidelijk.
Ok.

Laten we elkaar de hand schudden dan.

Ik zie niets liever dan dat iedereen die er een puinhoop van heeft gemaakt (en daar valt Netanyahu onder) vertrekt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:13:01 #146
511221 Hetekip
Depressief
pi_220897481
Ik blijf het wel grappig vinden hoe men het hier over een twee staten oplossing heeft. Iedereen weet dat Israël uit het niks gewoon een land is gaan stichten waar mensen al woonde. Alles wat erna kwam, is pure rottigheid.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220897494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk kan je dat niet herkennen, maar dat is dus wat ik doe.

Post 54, ik wacht af.
beefkeek in NWS / Israëlische Ben-Gvir niet meer welkom op Frans grondgebied #2
pi_220897500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar schreef ik dat ze dat op dit moment willen?

Quote graag.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat laat je nu weg: bv dat heel veel Palestijnen gewoon vrijelijk in Israël leven. En niet als tweederangs burgers.

Wat je ook weglaat is waarom Israël de grens niet open heeft: omdat er een concrete dreiging is. En niet een beetje ook. Als Belgen hier dagelijks bomaanslagen gaan plegen gaat de grens ook op slot.

En wat denk je van de andere grenzen? Is er iemand die de Egyptenaren beschuldigt van genocide omdat zij ook de grens dichthouden?

Israël heeft Gaza gegeven aan de Palestijnen. Ze hebben miljarden gekregen en hadden er een soort van Dubaï van kunnen maken. Ze kozen echter voor een tunnelnetwerk en bommen om Israël uit te roeien.

Want dit is het feit waar het om draait: Israël wil een twee staten oplossing. Palestijnen willen al 75 jaar lang Israël van de kaart vegen en de Joden uitroeien…

Btw: hoe noem je dat laatste eigenlijk?
Wil = tegenwoordige tijd. Oftewel nu, niet in het verleden.

Wat een vervelend woordspelletje is dit om maar niet toe te geven dat je het inderdaad gezegd hebt.
pi_220897602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, heel gek dat ze zich verdedigen tegen landen die hebben gezworen om hen uit te roeien. Zo raar…
Ah ja, jezelf verdedigen door andere landen aan te vallen en te bezetten.
Uhu 8)7 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kortom: je gebruikt het woord genocide zonder de betekenis te kennen en liegt over de feiten.
8)7 8)7 8)7
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:35:13 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220897734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Niet alle Palestijnen zijn lid van Hamas, dus niet alle Palestijnen zijn terroristen. Ben jij van mening dat er geen verschil is tussen Palestijnen en Hamas?
Het gaat natuurlijk niet alleen om 'lid' zijn van Hamas, het gaat om het gedachtegoed steunen en de bereidheid om eventueel zelfs mee te doen aan het terrorisme, zoals we op 7 oktober 2023 hebben kunnen zien, waar duizenden burgers ofwel in de straten stonden te juichen of mededen aan het terreur.

Hoe ik het zie is dat ondanks lang niet alle Palestijnen een onderdeel zijn van Hamas, het draagvlak voor wat Hamas jegens Israël en Joden wil, wel heel erg groot is en dit ook de groepering zelf overstijgt. Als je moslimfundamentalisme, antisemitisme en een bereidheid tot martelaarschap steunt, dan ben je net zo fout als iemand die bij Hamas zit.

Dit is dus een andere insteek dan vele hanteren, door een hele strakke scheiding te hanteren tussen Hamas en de Palestijnen te doen alsof de Palestijnen helemaal niets met Hamas hebben.

Men verdoezelt daarmee het echte draagvlak voor alles dat Hamas (of een andere Palestijnse terreurgroepering) doet. En dat is natuurlijk ook de bedoeling, zo denken mensen het acceptabeler te maken om de Palestijnen te steunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')