abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220896643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dubbele onzin....
Je beledigt mij zeer hevig, maar als ik je ga vragen om dit aan te tonen dan weet ik nu al dat je niets kan tonen.

Zelfde als met genocide. Heel veel bronnen hierover te vinden die het aantonen.
Dus tja blijf lekker ontkennen joh.
Aantonen nog wel:

Kom maar op. Waar blijkt het uit dat Israël het doel heeft om de Palestijnse bevolking uit te roeien?

Uit dat ze humanitaire hulp geven?

Vooraf waarschuwen waar ze aan gaan vallen?

Tell me!
pi_220896656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:22 schreef beefkeek het volgende:

[..]
ICJ zegt wel dat Israël moet stoppen in Gaza.
[..]
Hoe denk je dat "starvation as a method of warfare" genoemd wordt?
Starvation kwam doordat Hamas de hulp blokkeerde.

Het is vrij ongekend dat in een oorlog de tegenstand hulpgoederen verstrekt. Maar bij Israël is er een nieuwe standaard!
pi_220896660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh my bad, ik dacht dat Netanyahu de PM van Israël was.
Dus iedere mening van Rob Jetten staat voor het beleid van Nederland???

Feit is dat het lot van de Palestijnen is veroorzaakt door hun leiders. En niemand anders.
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:28:26 #104
511221 Hetekip
Depressief
pi_220896669
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Aantonen nog wel:

Kom maar op. Waar blijkt het uit dat Israël het doel heeft om de Palestijnse bevolking uit te roeien?

Uit dat ze humanitaire hulp geven?

Vooraf waarschuwen waar ze aan gaan vallen?

Tell me!
https://x.com/trtworld/status/2041518859619008690
Ben-Gvir zegt hier zelf:
"As someone who took everything from them, I also want to take their lives. This is right, this is just, this is the truth"
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:30:47 #105
511221 Hetekip
Depressief
pi_220896681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Feit is dat het lot van de Palestijnen is veroorzaakt door hun leiders. En niemand anders.
En dat is precies het vreemde aan je redenering.

Bij Palestijnen trek je conclusies over een hele bevolking op basis van Hamas of bepaalde leiders, maar bij Israëli’s maak je ineens wél onderscheid tussen regering, politici en burgers.

Dus als een extremistische Israëlische minister iets roept, dan zeg jij terecht: “dat vertegenwoordigt niet alle Israëli’s.” Maar zodra het over Palestijnen gaat, worden Hamas en radicale groeperingen ineens wél gebruikt alsof ze het complete Palestijnse volk vertegenwoordigen.

Dat is gewoon meten met twee maten, iets waar je ons telkens van beschuldigd.
pi_220896689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Starvation kwam doordat Hamas de hulp blokkeerde.

Het is vrij ongekend dat in een oorlog de tegenstand hulpgoederen verstrekt. Maar bij Israël is er een nieuwe standaard!
Je realiseert je dat het ICJ degene is die dat zegt hè, niet ik?
pi_220896694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Haha, goeie stropop.

Jij: Palestina weigert de tweestatenoplossing!
Ik: <Laat een bron zien waarin Netanyahu aangeeft geen tweestatenoplossing te willen>
Jij: Ja maar ze hebben het zelf veroorzaakt.

Zal ik Greta even bellen of ze de doelpalen mee terugnemen met de flotila's? Of ga je ze nog verder verzetten?
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:20 #108
511221 Hetekip
Depressief
pi_220896707
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Haha, goeie stropop.

Ik: <Laat een bron zien waarin Netanyahu aangeeft geen tweestatenoplossing te willen>

Zal ik Greta even bellen of ze de doelpalen mee terugnemen met de flotila's? Of ga je ze nog verder verzetten?
Doelpalen verzetten doet hij constant, ook andere dingen er bij halen dat de discussie zo diffuus wordt. Wil ook nooit een enkele duidelijke definitie van iets geven, maar slaat jou dan wel om de oren met: 'Dat zeg ik niet.' En als je een definitie vraagt ben je 'dom' want je moet in zijn hoofd kunnen kijken.

Al bij al, een zeer trieste manier om met elkaar te communiceren.
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:41:06 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220896722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Netanyahu wil al jaren geen twee-staten oplossing: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4637673,00.html
[..]
[..]

Correct. Netanyahu heeft inderdaad een tweestatenoplossing geweigerd, hij is ook verkozen met als doel dit tegen te houden. Dat was nog halverwege de jaren 1990. En volgens mij is inmiddels ook hier meermaals uitgelegd hoe dit is gekomen.

Na de aanslag op Rabin, stond zijn opvolger Peres op grote afstand in de peilingen, maar volgde een enorme golf van zeer heftige aanslagen van de Palestijnen in Israël die veel mensen het levende koste. Deze reeks van aanslagen heeft veel draagvlak voor een tweestatenoplossing weggehaald in de Israëlische samenleving, waardoor Netanyahu (die beloofde het Palestijnse terreur hard aan te pakken, uiteindelijk werd verkozen). Zie ook:
quote:
Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%.

Bron
Het is wat dit betreft vreemd om het argument 'Ja, maar Netanyahu ...' te maken. Want je verwacht toch niet dat Israël gaat meewerken aan een Palestijnse staat, wetende dat dit alleen maar een voedingsbodem voor veel meer terrorisme zal zijn? Waar nog crucialer: Israël dan ook geen grip meer op heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220896779
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Netanyahu heeft inderdaad een tweestatenoplossing geweigerd, hij is ook verkozen met als doel dit tegen te houden. Dat was nog halverwege de jaren 1990. En volgens mij is inmiddels ook hier meermaals uitgelegd hoe dit is gekomen.

Na de aanslag op Rabin, stond zijn opvolger Peres op grote afstand in de peilingen, maar volgde een enorme golf van zeer heftige aanslagen van de Palestijnen in Israël die veel mensen het levende koste. Deze reeks van aanslagen heeft veel draagvlak voor een tweestatenoplossing weggehaald in de Israëlische samenleving, waardoor Netanyahu (die beloofde het Palestijnse terreur hard aan te pakken, uiteindelijk werd verkozen). Zie ook:
[..]
Het is wat dit betreft vreemd om het argument 'Ja, maar Netanyahu ...' te maken. Want je verwacht toch niet dat Israël gaat meewerken aan een Palestijnse staat, wetende dat dit alleen maar een voedingsbodem voor veel meer terrorisme zal zijn? Waar nog crucialer: Israël dan ook geen grip meer op heeft.
Dit nieuwsbericht komt uit 2015, niet uit halverwege de jaren 90.

Ik gebruik het argument "Ja, maar Netanyahu" niet, ik geef aan dat ook Israël aangeeft het niet te willen. Dit is namelijk wat @VEM2012 zei:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat laat je nu weg: bv dat heel veel Palestijnen gewoon vrijelijk in Israël leven. En niet als tweederangs burgers.

Wat je ook weglaat is waarom Israël de grens niet open heeft: omdat er een concrete dreiging is. En niet een beetje ook. Als Belgen hier dagelijks bomaanslagen gaan plegen gaat de grens ook op slot.

En wat denk je van de andere grenzen? Is er iemand die de Egyptenaren beschuldigt van genocide omdat zij ook de grens dichthouden?

Israël heeft Gaza gegeven aan de Palestijnen. Ze hebben miljarden gekregen en hadden er een soort van Dubaï van kunnen maken. Ze kozen echter voor een tunnelnetwerk en bommen om Israël uit te roeien.

Want dit is het feit waar het om draait: Israël wil een twee staten oplossing. Palestijnen willen al 75 jaar lang Israël van de kaart vegen en de Joden uitroeien…

Btw: hoe noem je dat laatste eigenlijk?
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:56:26 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220896795
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ik gebruik het argument "Ja, maar Netanyahu" niet, ik geef aan dat ook Israël aangeeft het niet te willen. Dit is namelijk wat @:VEM2012 zei:
[..]

Zou het sentiment 20 jaar later dan anders moeten zijn? Waarom zou Israël moeten meewerken aan een tweestatenoplossing voor een gebied waar naar alle waarschijnlijk een terreurgroepering als leiders wordt verkozen en men meteen kan beginnen een soort terreurstaat op te tuigen? Dan krijg je wat je nu in de Gazastrook had, in de Westelijke Jordaanoever, wat ook nog eens een bergachtig gebied is. De user VEM2012 heeft dan ook volledig gelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220896830
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zou het sentiment 20 jaar later dan anders moeten zijn? Waarom zou Israël moeten meewerken aan een tweestatenoplossing voor een gebied waar naar alle waarschijnlijk een terreurgroepering als leiders wordt verkozen en men meteen kan beginnen een soort terreurstaat op te tuigen? Dan krijg je wat je nu in de Gazastrook had, in de Westelijke Jordaanoever, wat ook nog eens een bergachtig gebied is. De user VEM2012 heeft dan ook volledig gelijk.
VEM2012 zei dat Israël een tweestatenoplossing wil en gebruikte dat als argument dat Palestina de situatie waar ze in zitten aan zichzelf te danken heeft. Daar reageerde ik op dat Israël geen tweestatenoplossing wil.

Fijn dat je dat nogmaals voor me bevestigt, dank je wel daarvoor.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:14:45 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220896906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
VEM2012 zei dat Israël een tweestatenoplossing wil en gebruikte dat als argument dat Palestina de situatie waar ze in zitten aan zichzelf te danken heeft. Daar reageerde ik op dat Israël geen tweestatenoplossing wil.

Fijn dat je dat nogmaals voor me bevestigt, dank je wel daarvoor.
Bijna: velen in Israël willen geen tweestatenoplossing meer.

Israël heeft namelijk decennialang een gigantische vredesbeweging gehad. Waar is eenzelfde beweging eigenlijk ooit geweest in de Palestijnse samenleving?

Die er nooit geweest. De Palestijnen hebben altijd voet bij stuk gehouden: al dit gebied is in het geheel van ons en wij zullen overgaan tot geweld tot we het ooit in de volledigheid in handen hebben gekregen.

En dan vinden Westerlingen dat Israël met zulke mensen moet gaan praten, bijzonder is dat toch.
pi_220896916
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijna: velen in Israël willen geen tweestatenoplossing meer.

Israël heeft namelijk decennialang een gigantische vredesbeweging gehad. Waar is eenzelfde beweging eigenlijk ooit geweest in de Palestijnse samenleving?

Die er nooit geweest. De Palestijnen hebben altijd voet bij stuk gehouden: al dit gebied is in het geheel van ons en wij zullen overgaan tot geweld tot we het ooit in de volledigheid in handen hebben gekregen.

En dan vinden Westerlingen dat Israël met zulke mensen moet gaan praten, bijzonder is dat toch.
Ik denk dat je deze discussie met VEM2012 moet voeren, hij gaf namelijk aan dat Israël een tweestatenoplossing wil, ik niet:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat laat je nu weg: bv dat heel veel Palestijnen gewoon vrijelijk in Israël leven. En niet als tweederangs burgers.

Wat je ook weglaat is waarom Israël de grens niet open heeft: omdat er een concrete dreiging is. En niet een beetje ook. Als Belgen hier dagelijks bomaanslagen gaan plegen gaat de grens ook op slot.

En wat denk je van de andere grenzen? Is er iemand die de Egyptenaren beschuldigt van genocide omdat zij ook de grens dichthouden?

Israël heeft Gaza gegeven aan de Palestijnen. Ze hebben miljarden gekregen en hadden er een soort van Dubaï van kunnen maken. Ze kozen echter voor een tunnelnetwerk en bommen om Israël uit te roeien.

Want dit is het feit waar het om draait: Israël wil een twee staten oplossing. Palestijnen willen al 75 jaar lang Israël van de kaart vegen en de Joden uitroeien…

Btw: hoe noem je dat laatste eigenlijk?
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:18:58 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220896924
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat je deze discussie met VEM2012 moet voeren, hij gaf namelijk aan dat Israël een tweestatenoplossing wil, ik niet:
[..]

Onderzoek toont duidelijk aan dat dat draagvlak inmiddels nihil is geworden. Maar eenzijdig naar Netanyahu wijzen, zoals jij deed, schetst natuurlijk een vertekend beeld van de realiteit.
pi_220896958
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Onderzoek toont duidelijk aan dat dat draagvlak inmiddels nihil is geworden. Maar eenzijdig naar Netanyahu wijzen, zoals jij deed, schetst natuurlijk een vertekend beeld van de realiteit.
Dus als er iemand zegt dat Israël een tweestatenoplossing wil en ik laat een artikel over de PM van Israël zien waar hij aangeeft dat er zolang hij PM is geen tweestatenoplossing komt is dat eenzijdig naar Netanyahu wijzen?

Je bent wat context kwijt, lees even terug zou ik zeggen.
pi_220897076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:28 schreef Hetekip het volgende:

[..]
https://x.com/trtworld/status/2041518859619008690
Ben-Gvir zegt hier zelf:
"As someone who took everything from them, I also want to take their lives. This is right, this is just, this is the truth"
Hij heeft het hier kennelijk niet over alle Palestijnen en over wat hij wil.

Dat is dus een persoonlijke mening van een figuur waar we het al lang over eens zijn dat die niet spoort.

Verder weet ik niet precies waar deze gevangenen van verdacht worden, maar als het gaat om Hamasleden en zeker om diegenen die verdacht worden van mee te hebben gedaan met 7-10, dan is het ook niet gek om van mening te zijn dat ze de doodstraf verdienen. Ook al ben ik tegen de doodstraf, dat iemand zoiets roept kan ik wel begrijpen.
pi_220897164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:30 schreef Hetekip het volgende:

[..]
En dat is precies het vreemde aan je redenering.

Bij Palestijnen trek je conclusies over een hele bevolking op basis van Hamas of bepaalde leiders, maar bij Israëli’s maak je ineens wél onderscheid tussen regering, politici en burgers.

Dus als een extremistische Israëlische minister iets roept, dan zeg jij terecht: “dat vertegenwoordigt niet alle Israëli’s.” Maar zodra het over Palestijnen gaat, worden Hamas en radicale groeperingen ineens wél gebruikt alsof ze het complete Palestijnse volk vertegenwoordigen.

Dat is gewoon meten met twee maten, iets waar je ons telkens van beschuldigd.
Nee, dat schrijf ik totaal niet!

Ik ben zelf een voorstander van een twee staten oplossing en ik gun alle Palestijnen die zich gedragen rust, vrede en voorspoed.

Wat er staat is dat hun lot te wijten is aan de keuzes van hun leiders. Met al het geld wat gestuurd is naar Gaza hadden ze daar een prima bestaan op kunnen bouwen. Maar dat geld is besteed aan het uitroeien van de Joden. Nou ja, een poging daartoe.

Kortom: ik kijk naar wat er feitelijk is gebeurd en wie daar verantwoordelijk voor zijn.

En ja, Netanyahu valt veel te verwijten. Dat is ook een reden waarom de bevolking van Israël voor het overgrote deel van hem af wil.
pi_220897182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je realiseert je dat het ICJ degene is die dat zegt hè, niet ik?
Klopt.

Ik hoef het niet met hen eens te zijn, of wel?
pi_220897203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Haha, goeie stropop.

Kennelijk weet jij niet het verschil tussen doelpalen en een cornervlag.
pi_220897217
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:36 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Doelpalen verzetten doet hij constant, ook andere dingen er bij halen dat de discussie zo diffuus wordt. Wil ook nooit een enkele duidelijke definitie van iets geven, maar slaat jou dan wel om de oren met: 'Dat zeg ik niet.' En als je een definitie vraagt ben je 'dom' want je moet in zijn hoofd kunnen kijken.

Al bij al, een zeer trieste manier om met elkaar te communiceren.
Aldus een van de personen die continu om mijn argumentatie heen lult.
pi_220897253
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ik gebruik het argument "Ja, maar Netanyahu" niet, ik geef aan dat ook Israël aangeeft het niet te willen. Dit is namelijk wat @:VEM2012 zei:
[..]

De tweestatenoplossing is door Israël aangeboden aan de Palestijnen en die hebben dat geweigerd. Dat is simpelweg een feit.

Netanyahu is Israël niet.

Net zo goed als toen Wilders de verkiezingen won niet ineens Nederland xenofoob was.

Met je doelpalen.
pi_220897265
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk weet jij niet het verschil tussen doelpalen en een cornervlag.
Dat zal het inderdaad zijn. Het zal absoluut niet te maken hebben met hoe jij consequent de parameters van de discussie aanpast.
pi_220897290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De tweestatenoplossing is door Israël aangeboden aan de Palestijnen en die hebben dat geweigerd. Dat is simpelweg een feit.

Netanyahu is Israël niet.

Net zo goed als toen Wilders de verkiezingen won niet ineens Nederland xenofoob was.

Met je doelpalen.
Ja, en erna heeft de PM van Israël meerdere malen aangegeven dat er geen tweestatenoplossing komt. Netanyahu is inderdaad Israël niet, net als Hamas niet hetzelfde is als Palestina.

Ik ben blij dat we het over nuance kunnen hebben, laten we dat nu ook eens consequent toe gaan passen.
pi_220897306
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is voor iedereen met werkende hersencellen duidelijk dat Gaza een stap was naar de tweestatenoplossing (die daarvoor zonder meer was aangeboden en afgeslagen). Als men toen had gekozen voor Gaza omvormen naar een normale staat was nu er zonder meer draagvlak geweest om Palestina te erkennen.

Maar nee, men koos voor Hamas en voor terreur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')