abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220897790
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om 'lid' zijn van Hamas, het gaat om het gedachtegoed steunen en de bereidheid om eventueel zelfs mee te doen aan het terrorisme, zoals we op 7 oktober 2023 hebben kunnen zien, waar duizenden burgers ofwel in de straten stonden te juichen of mededen aan het terreur.

Hoe ik het zie is dat ondanks lang niet alle Palestijnen een onderdeel zijn van Hamas, het draagvlak voor wat Hamas jegens Israël en Joden wil, wel heel erg groot is en dit ook de groepering zelf overstijgt. Als je moslimfundamentalisme, antisemitisme en een bereidheid tot martelaarschap steunt, dan ben je net zo fout als iemand die bij Hamas zit.

Dit is dus een andere insteek dan vele hanteren, door een hele strakke scheiding te hanteren tussen Hamas en de Palestijnen te doen alsof de Palestijnen helemaal niets met Hamas hebben.

Men verdoezelt daarmee het echte draagvlak voor alles dat Hamas (of een andere Palestijnse terreurgroepering) doet. En dat is natuurlijk ook de bedoeling, zo denken mensen het acceptabeler te maken om de Palestijnen te steunen.
Dat is geen antwoord op wat ik vroeg:
Ben jij van mening dat er geen verschil is tussen Palestijnen en Hamas?
pi_220897833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom doe je net alsof Hamas iets vies is in Gaza? Hamas is de gekozen volksvertegenwoordiging daar.
pi_220897896
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:42 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Waarom doe je net alsof Hamas iets vies is in Gaza? Hamas is de gekozen volksvertegenwoordiging daar.
Dat is wel een flinke oversimplificatie van het conflict daar, vind je zelf ook niet? Hamas is in 2006 gekozen en heeft daarna de macht gegrepen en oppositie onmogelijk gemaakt. PA is niet hetzelfde als Hamas.
pi_220897912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel een flinke oversimplificatie van het conflict daar, vind je zelf ook niet? Hamas is in 2006 gekozen en heeft daarna de macht gegrepen en oppositie onmogelijk gemaakt. PA is niet hetzelfde als Hamas.
Zo gaat het werkelijk waar in heel veel Moslim landen en de bevolking doet er ook geen klote aan. Laten we niet doen alsof ze perse iets anders willen.
pi_220897959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel een flinke oversimplificatie van het conflict daar, vind je zelf ook niet?
Nee. Mensen die actief proberen zoiets als Hamas, waarvan het algemeen bekend is dat 40% van de Palestijnse bevolking deze groepering actief steunt en 50% de aanval van 7 Oktober prima vond, los te trekken van de Palestijnse bevolking, dat is pas oversimplificatie.

Hamas is net zo normaal in de steden van Gaza als D66 hier in Nederland is - elke poging dat te framen als iets anders is per definitie onjuist, onvolledig en politiek gekleurd. We klagen immers ook niet dat Xi of Kim Jong Un geen verkiezingen heeft gehouden "omdat het volk dat zo graag zou willen".

Jouw valkuil is dat je jouw witte, Westerse, opvattingen over democratie en individualistisch gedrag projecteert op zoiets non-Westers als Gaza en het gebied daaromheen. Die mensen leven met Hamas als een gegeven en vinden het eigenlijk wel prima zolang ze hun leven kunnen leiden.
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:55:23 #156
511221 Hetekip
Depressief
pi_220897990
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om 'lid' zijn van Hamas, het gaat om het gedachtegoed steunen en de bereidheid om eventueel zelfs mee te doen aan het terrorisme, zoals we op 7 oktober 2023 hebben kunnen zien, waar duizenden burgers ofwel in de straten stonden te juichen of mededen aan het terreur.

Hoe ik het zie is dat ondanks lang niet alle Palestijnen een onderdeel zijn van Hamas, het draagvlak voor wat Hamas jegens Israël en Joden wil, wel heel erg groot is en dit ook de groepering zelf overstijgt. Als je moslimfundamentalisme, antisemitisme en een bereidheid tot martelaarschap steunt, dan ben je net zo fout als iemand die bij Hamas zit.

Dit is dus een andere insteek dan vele hanteren, door een hele strakke scheiding te hanteren tussen Hamas en de Palestijnen te doen alsof de Palestijnen helemaal niets met Hamas hebben.

Men verdoezelt daarmee het echte draagvlak voor alles dat Hamas (of een andere Palestijnse terreurgroepering) doet. En dat is natuurlijk ook de bedoeling, zo denken mensen het acceptabeler te maken om de Palestijnen te steunen.
Dus als Israël alle Palestijnen heeft vermoord in een oorlogsconflict, omdat ze vijanden zijn, dan is daarna vrede?
Want als de Palestijnen het gedachtegoed van Hamas steunen, zal het conflict nooit stoppen tenzij ze daarmee stoppen (het steunen) of wanneer ze dood zijn.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:55:30 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220897992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens mij is mijn antwoord toch erg duidelijk: Ik geef aan dat er een verschil is tussen Hamas en de Palestijnen, maar dat er onder de Palestijnen simpelweg veel draagvlak is voor het gedachtegoed van Hamas (of andere terreurgroeperingen) jegens Israël. Daarom kun je deze twee niet volledig los van elkaar zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220898001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Nee. Mensen die actief proberen zoiets als Hamas, waarvan het algemeen bekend is dat 40% van de Palestijnse bevolking deze groepering actief steunt en 50% de aanval van 7 Oktober prima vond, los te trekken van de Palestijnse bevolking, dat is pas oversimplificatie.
Echt... De pro-Israel trollen moeten met de meest domme argumenten komen om de eigen standpunten nog te steunen.....

Een steun van burgers aan partij Hamas kan je absoluut niet los zien van tientallen jaren aan terreur op Palestijnen.

quote:
Hamas is net zo normaal in de steden van Gaza als D66 hier in Nederland is - elke poging dat te framen als iets anders is per definitie onjuist, onvolledig en politiek gekleurd. We klagen immers ook niet dat Xi of Kim Jong Un geen verkiezingen heeft gehouden "omdat het volk dat zo graag zou willen".

Jouw valkuil is dat je jouw witte, Westerse, opvattingen over democratie en individualistisch gedrag projecteert op zoiets non-Westers als Gaza en het gebied daaromheen. Die mensen leven met Hamas als een gegeven en vinden het eigenlijk wel prima zolang ze hun leven kunnen leiden.
Dus volgens jou mag elke Nederlander kapot geknald worden omdat toevallig D66 won?
pi_220898008
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij is mijn antwoord toch erg duidelijk: Ik geef aan dat er een verschil is tussen Hamas en de Palestijnen, maar dat er onder de Palestijnen simpelweg veel draagvlak is voor het gedachtegoed van Hamas (of andere terreurgroeperingen) jegens Israël. Daarom kun je deze twee niet volledig los van elkaar zien.
Ja, dat kan je wel....
Een onschuldige burger is geen terrorist. Maar waarom steunen ze Hamas? Precies, vanwege terreur op Palestijnen.
Daarnaast ben je weer eens simplistisch aan het kletsen.

Je negeert alle feiten zoals altijd weer.
pi_220898019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Echt... De pro-Israel trollen moeten met de meest domme argumenten komen om de eigen standpunten nog te steunen.....

Een steun van burgers aan partij Hamas kan je absoluut niet los zien van tientallen jaren aan terreur op Palestijnen.
Ah de beroemde Bianconeri Eenarm is er weer om aan te geven dat alles de schuld van Israel is. We hebben jouw opmerkingen al eerder gedebunked in een ander topic, of moeten we je wederom, voor de 14e keer, herinneren aan het aantal oorlogen begonnen tegen Israel door andere landen?

quote:
Dus volgens jou mag elke Nederlander kapot geknald worden omdat toevallig D66 won?
En dit is precies de topic-ontwrichtende modus operandi die trollen gebruiken.
pi_220898027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je negeert alle feiten zoals altijd weer.
Komende van iemand die 7 oktober ontkend als zijnde een aanval op Israel, maar dit moedwillig blijft framen als "een sterke reactie op terreur van Israel", is dit bijzonder ironisch te noemen.
pi_220898048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:01 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Komende van iemand die 7 oktober ontkend als zijnde een aanval op Israel, maar dit moedwillig blijft framen als "een sterke reactie op terreur van Israel", is dit bijzonder ironisch te noemen.
Dit heb ik nooit gezegd, dus leuke poging om weer te trollen en leugens te verspreiden.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ah de beroemde Bianconeri Eenarm is er weer om aan te geven dat alles de schuld van Israel is. We hebben jouw opmerkingen al eerder gedebunked in een ander topic, of moeten we je wederom, voor de 14e keer, herinneren aan het aantal oorlogen begonnen tegen Israel door andere landen?
[..]
En dit is precies de topic-ontwrichtende modus operandi die trollen gebruiken.
Nee, niet alles is de schuld van Israel.
Maar doen alsof Hamas uit het niets ontstaan is en uit het niets veel steun krijgt is natuurlijk complete onzin.

Gedebunked? Ik zou niet weten wat jij gedebunked zou hebben?
Het enige wat jij doet is feiten ontwijken en persoonlijk aanvallen.

Sinds wanneer doet het aantal oorlogen/aanvallen tegen Israel er toe? Precies, niet.

Ik reageer op jouw vergelijking. Hoe kan mijn reactie dan ineens topic ontwrichtend zijn?

Jij doet alsof dat Hamas de leiding kreeg gelijk staat aan terecht dat ze daar kapot geschoten worden.
Dat is hetzelfde als met D66 in NL.
pi_220898108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit heb ik nooit gezegd, dus leuke poging om weer te trollen en leugens te verspreiden.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:

Correct.
Vandaar dus 7 okt.
Ach, user Bianconeri. Zo diep in je eigen propaganda dat je niet meer weet wat je zelf schreef. Ik zal je helpen met nog een opmerking, gelijk na 7 oktober, waarin je de onvervalste goedpraatactie ook hebt laten zien:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Niet vandaag, maar gister schijnen er wel Joden door Palestijns gebied getrokken te zijn die exact hetzelfde gedaan hebben.
En daarmee heb je ook 1 van de redenen te pakken waarom Hamas zoiets doet.
quote:
Nee, niet alles is de schuld van Israel.
Maar doen alsof Hamas uit het niets ontstaan is en uit het niets veel steun krijgt is natuurlijk complete onzin.
Vandaar dat je met elke opmerking over Hamas je met je vinger gelijk wijst naar Israel, alsof Israel de reden is dat alles wat Hamas doet vergoeilijkt. We hebben daar een term voor: Tu quoque. Het is een beetje het argument van de armoede; als je niks ander weet, gebruik je de "hullie doen het ook". Wordt vooral gebruikt door studenten overigens.

quote:
Gedebunked? Ik zou niet weten wat jij gedebunked zou hebben?
Het enige wat jij doet is feiten ontwijken en persoonlijk aanvallen.
Iemand zoals jij die continue de rol van de gemiddelde Palestijn zo verdraait in dit conflict en alle voorgaande conflicten, is vanaf nu erg lastig serieus te nemen. Het lijkt er gewoon echt op dat je moedwillig aan het trollen bent, zelfs als je geconfronteerd wordt met bewijs is je eerste hersenspasme de Tu quoque.

Google het woord eens, misschien helpt het je gedrag te veranderen.

quote:
Sinds wanneer doet het aantal oorlogen/aanvallen tegen Israel er toe? Precies, niet.
Oh, nu komt het gegeven dat Israel onder continue militaire dreiging of dreiging van afslachting ligt,opeens niet uit, maar als het om de Palestijnen gaat, dan is het opeens volkomen logisch dat ze 'een reactie' geven op 7 oktober want "Israel doet al jaren aan afslachtingen".

Je meet wederom met 2 maten, beste student, 2 maten. Zo jammer dat je dit zelf niet ziet.

quote:
Jij doet alsof dat Hamas de leiding kreeg gelijk staat aan terecht dat ze daar kapot geschoten worden.
Dat is hetzelfde als met D66 in NL.
Ik weet dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, daar hebben meerdere mensen je al op gewezen. Had je hier wel moeite in gestoken, dan had je namelijk begrepen dat mijn reactie gaat over het feit dat iemand heel hard aan het proberen is Hamas neer te zetten als een geïsoleerde groep buiten de Palestijnse bevolking, terwijl jij net zo goed weet als ik dat Hamas gewoon een politieke tak, een bestuurlijke tak en een operationele tak heeft binnen Gaza, wat hen net zo gewoon maakt als D66 of eender andere politieke partij.

Dat ontkennen staat nog net niet gelijk aan het hebben van IQ van 85 of het zijn van een poffertje qua bewustzijn, maar gelukkig ben jij net een stukje slimmer dan degene waar ik op reageerde, dus jij snapt bovenstaande wel degelijk.
pi_220898118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Die 40% is flink afgenomen de laatste tijd. Maargoed, dat terzijde, laten we voor het gemak stellen dat de helft van de bevolking de aanval van 7 oktober prima vond, in de ogen van Palestijnen is dat net zo goed vechten voor hun eigen overleving (en nee, daarmee geef ik niet aan het eens te zijn met die aanval, absoluut niet juist).

Hamas is niet hetzelfde als de Palestijnse bevolking. In die bevolking zitten ook een hoop onschuldige burgers.

quote:
Even jouw eigen argumenten volgende zou elke Rus het eens zijn met Poetin want er is geen oppositie die iets anders wil.

quote:
Het leven met Hamas als een gegeven betekent niet dat ze het steunen. De mensen die onderdrukt worden door Hamas moet je niet willen vernietigen, die zou je willen bevrijden van Hamas. Dat maakt het des te belangrijker onderscheid tussen Hamas en Palestijnen te maken.
pi_220898130
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus even samengevat: Ook al is er verschil tussen Hamas en de Palestijnen, doordat er een deel van de bevolking is die Hamas steunt, moet je alle Palestijnen zien als sympathisanten van Hamas.

Heb ik het zo goed samengevat voor je?
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:22:45 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220898155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus even samengevat: Ook al is er verschil tussen Hamas en de Palestijnen, doordat er een deel van de bevolking is die Hamas steunt, moet je alle Palestijnen zien als sympathisanten van Hamas.

Heb ik het zo goed samengevat voor je?
Nee, een aanzienlijk deel van de Palestijnen wel. Als je mijn post namelijk leest heb ik het over 'dat er onder de Palestijnen simpelweg veel draagvlak is'. Dat vertaald zich niet naar 'we moeten alle Palestijnen zien als sympathisanten van Hamas'.

En hoe zie jij dit?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220898165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:16 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
[..]
Ach, user Bianconeri. Zo diep in je eigen propaganda dat je niet meer weet wat je zelf schreef.
Misschien moet je even lezen lol.... Ik zeg daar nergens dat 7 oktober geen aanval was.

quote:
Vandaar dat je met elke opmerking over Hamas je met je vinger gelijk wijst naar Israel, alsof Israel de reden is dat alles wat Hamas doet vergoeilijkt. We hebben daar een term voor: Tu quoque. Het is een beetje het argument van de armoede; als je niks ander weet, gebruik je de "hullie doen het ook". Wordt vooral gebruikt door studenten overigens.
Ik veroordeel Hamas in praktisch elke post.
Maar ik kijk ook naar de feiten en zie dat Israel er zelf een groot aandeel in heeft.

En nee ik heb daarmee nooit gezegd dat wat Hamas doet goed is.....
Beide kanten zitten feit.

quote:
Iemand zoals jij die continue de rol van de gemiddelde Palestijn zo verdraait in dit conflict en alle voorgaande conflicten, is vanaf nu erg lastig serieus te nemen. Het lijkt er gewoon echt op dat je moedwillig aan het trollen bent, zelfs als je geconfronteerd wordt met bewijs is je eerste hersenspasme de Tu quoque.
Bewijs? Welk bewijs geef jij? Geen....
En je kunt niet elke burger een terrorist noemen lol, dat slaat nergens op.
Jij verdraait de rol van de gewone burger, niet ik.

quote:
Oh, nu komt het gegeven dat Israel onder continue militaire dreiging of dreiging van afslachting ligt,opeens niet uit, maar als het om de Palestijnen gaat, dan is het opeens volkomen logisch dat ze 'een reactie' geven op 7 oktober want "Israel doet al jaren aan afslachtingen".

Je meet wederom met 2 maten, beste student, 2 maten. Zo jammer dat je dit zelf niet ziet.
Ik veroordeel beide kampen, beide terroristische aanvallen. Hoezo meet ik dan met 2 maten?
Jij doet dat. Jij keurt het meest gruwelijke geweld van Israel goed, terwijl je alles van Hamas afkeurt. Beetje krom.

Sowieso een hoop onzin en je negeert zoals gewoonlijk weer alles wat mensen tegen je zeggen.
pi_220898172
Het is alsof je praat tegen een stel kleine kinderen of mensen die wat hersencellen missen......
Echt ongehoord hoe kansloos en dom sommige users hier reageren zeg. Geen beginnen aan.
pi_220898180
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, een aanzienlijk deel van de Palestijnen wel. Als je mijn post namelijk leest heb ik het over 'dat er onder de Palestijnen simpelweg veel draagvlak is'. Dat vertaald zich niet naar 'we moeten alle Palestijnen zien als sympathisanten van Hamas'.

En hoe zie jij dit?
Je zegt:
"Daarom kun je deze twee niet volledig los van elkaar zien."

In jouw eigen post verbind je de twee met elkaar, vandaar mijn reactie.

Ik zal de vraag anders stellen:
Zijn er in jouw ogen Palestijnen die momenteel wonen in bezet gebied die onschuldig zijn en hierom slachtoffer van de huidige situatie zijn en daar zelf geen deel aan nemen?
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:27:32 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220898195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je zegt:
"Daarom kun je deze twee niet volledig los van elkaar zien."

In jouw eigen post verbind je de twee met elkaar, vandaar mijn reactie.

Ik zal de vraag anders stellen:
Zijn er in jouw ogen Palestijnen die momenteel wonen in bezet gebied die onschuldig zijn en hierom slachtoffer van de huidige situatie zijn en daar zelf geen deel aan nemen?
Die zullen er vast en zeker zijn. Het zal wel een minderheid betreffen gezien de sentimenten in de samenleving. Deze vraag staat verder nog voor je open:
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En hoe zie jij dit?
pi_220898200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Die 40% is flink afgenomen de laatste tijd. Maargoed, dat terzijde, laten we voor het gemak stellen dat de helft van de bevolking de aanval van 7 oktober prima vond, in de ogen van Palestijnen is dat net zo goed vechten voor hun eigen overleving (en nee, daarmee geef ik niet aan het eens te zijn met die aanval, absoluut niet juist).
Dus je wil dat Israel een volk dat aantoonbaar vind dat ze aan het vechten zijn voor hun overleving, dat naast hen woont, zich actief bewapend en gewapende groeperingen zoals Hamas steunt, anders moet behandelen alsof zij hen niet vijandig gezind zijn?

quote:
Hamas is niet hetzelfde als de Palestijnse bevolking. In die bevolking zitten ook een hoop onschuldige burgers.
En toch heeft Hamas nog 2 miljoen onschuldige burgers die hen steunt, ook al zijn deze mensen volgens jou onschuldig, en zoals je zelf al zei, zich zien als vechten voor hun eigen overleving. De paralellen met de nadagen van nazi-Duitsland, toen de meest gelovige nazi-sympathisanten bleven doorvechten ondanks alles, zijn nadrukkelijk aanwezig.

quote:
Even jouw eigen argumenten volgende zou elke Rus het eens zijn met Poetin want er is geen oppositie die iets anders wil.
Ik heb niet het idee dat er in Rusland een volksopstand gaande is tegen Putin en zijn warmachine - maar ik laat me graag overtuigen.

quote:
Het leven met Hamas als een gegeven betekent niet dat ze het steunen.
We hebben volgens mij net al vastgesteld dat dat dus wel het geval is.

quote:
De mensen die onderdrukt worden door Hamas moet je niet willen vernietigen, die zou je willen bevrijden van Hamas. Dat maakt het des te belangrijker onderscheid tussen Hamas en Palestijnen te maken.
Zeker weten, het is alleen verdomd lastig onderscheid maken als het 50/50 is en Hamas gebruik maakt van tactieken zoals zich onder de burgerbevolking te verschuilen (iets waar je nooit enige media outlet over hoort trouwens, de grove schendingen van Hamas als het gaat om de Geneefse conventie).
pi_220898204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:13 schreef Hetekip het volgende:
Ik blijf het wel grappig vinden hoe men het hier over een twee staten oplossing heeft. Iedereen weet dat Israël uit het niks gewoon een land is gaan stichten waar mensen al woonde. Alles wat erna kwam, is pure rottigheid.
Nee, zo is dat niet gegaan. De Joden woonden daar al duizenden jaren. De VN had een verdelingsplan, waarbij zowel de Joden een gebied toegewezen kregen en de Arabieren een gebied toegewezen kregen (de VN had inmiddels het mandaat overgenomen van het VK).

UNGA181, zoek maar op. Aangenomen op 29-11-1947.

De Joodse leiders zijn schoorvoetend akkoord gegaan. De Arabische leiders niet.

Vervolgens hebben de Arabieren de Joden aangevallen en ontstond een burgeroorlog.

Pas daarna is de staat Israël uitgeroepen.

Om direct aangevallen te worden door omringende staten.

Dus niet uit het niets. En zeker niet dat pas daarna de ellende begon.
pi_220898210
quote:
Waarin je nergens direct op ingaat.

Waarvan akte!
pi_220898227
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die zullen er vast en zeker zijn. Het zal wel een minderheid betreffen gezien de sentimenten in de samenleving. Deze vraag staat verder nog voor je open:
[..]

Hoe ik het zie is dat een deel van de bevolking (aanname momenteel rond de 50%) is die geen sympathisant is, die er niets mee te maken wil hebben maar gewoonweg niet uit die situatie kan. Ik ben daarom ook voorstander van het vernietigen van Hamas, ik ben alleen geen voorstander van de manier waarop dit gedaan wordt door Israël.
pi_220898228
quote:
Waarin je nergens direct op ingaat.

Waarvan akte!
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Wil = tegenwoordige tijd. Oftewel nu, niet in het verleden.

Wat een vervelend woordspelletje is dit om maar niet toe te geven dat je het inderdaad gezegd hebt.
Als jij denkt dat dat hetzelfde is als 'op dit moment', dan vrees ik dat je terug mag naar de lagere school.

Ik wil namelijk begraven worden in ons familiegraf. Maar dat ga ik jou maar niet vertellen, want dan ga jij mij levend begraven begrijp ik inmiddels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')