abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220829650

John Williams en interieurstylisten Daan Alferink en Roos Reedijk helpen in het nieuwe woonprogramma Huizenruilers mensen die hun huurhuis willen ruilen. Femke en haar zoon Gijs wonen te klein en ruilen met Veronique die te groot woont.

Roos Reedijk blijft ook na Kopen zonder Kijken een vertrouwd gezicht op de maandagavond, de woonavond van RTL 4.

De interieurstyliste helpt in het nieuwe programma Huizenruilers samen met vakgenoot Daan Alferink en presentator John Williams huurders die van woning willen wisselen.

Maar om te zorgen dat van ruilen geen huilen komt, gaan Reedijk en Alferink met vrienden en familie aan de slag om de woningen klaar te maken voor een nieuwe start. Elk nemen ze één pand voor hun rekening en zorgen ze er met beperkte middelen in slechts drie dagen voor dat de ruilhuizen direct voelen als thuiskomen.
Wanneer is Huizenruilers op televisie te zien?

Huizenruilers is vanaf 18 mei 2026 iedere maandag om 20:30 uur te zien op RTL 4.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 18 mei 2026 @ 20:54:21 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220835375
Neem het op en kijk het later vanavond terug.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220835404
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:54 schreef golfer het volgende:
Neem het op en kijk het later vanavond terug.
Ik heb het al vooruit gekeken op Videoland.

Ik had bij die zoon wie is deze FOK!ker?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 18 mei 2026 @ 22:03:06 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220835877
Kijken het nu terug.

Inderdaad bij die zoon had ik ook een assoviatie aan een zolderkamer-autistische Fok!
We zijn nog bij het begin, maar wordt er nog ergens vermeld wat de huurprijzen zijn?
En John Williams zit erg hoog in mijn irritatie-zone.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 mei 2026 @ 22:11:31 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220835953
En stylist Daan vind ik heel vervelend doen.
Roos doet het leuker.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 mei 2026 @ 22:16:05 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220835989
Veel kruisbesuiving met Kopen zonder Kijken.
Roos en aannemer Jack.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220836226
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:58 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb het al vooruit gekeken op Videoland.

Ik had bij die zoon wie is deze FOK!ker?
En de moeder niet? :@

John leek er niet zoveel zin in te hebben.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 18 mei 2026 @ 23:19:56 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220836434
We zijn daarna bijna een uur bezig geweest om uit te zoeken waar in Haarlem dat huis staat.

Uiteindelijk gevonden: Kruistochtstraat 56.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 mei 2026 @ 23:42:43 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220836516
Nergens dus iets over de huurprijzen en of het sociale-, midden-, of vrije sector huur is.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 07:17:42 #10
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220836886
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:42 schreef golfer het volgende:
Nergens dus iets over de huurprijzen en of het sociale-, midden-, of vrije sector huur is.
Nee, ik miste ook een beetje info over het budget. Ook qua verbouwing etc :s)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220837865
Ik heb het niet af kunnen kijken. Het leek me meer een veredelde 'Weer verliefd op je huis'.

Ik had meer verwacht dat ze mensen gingen koppelen om te ruilen maar het ruilen was allang afgesproken buiten het programma om. Het tekenmoment had dus ook geen enkele toegevoegde waarde in het programma.
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 11:24:26 #12
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220838596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:13 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb het niet af kunnen kijken. Het leek me meer een veredelde 'Weer verliefd op je huis'.

Ik had meer verwacht dat ze mensen gingen koppelen om te ruilen maar het ruilen was allang afgesproken buiten het programma om. Het tekenmoment had dus ook geen enkele toegevoegde waarde in het programma.
Ja, dit vond ik ook erg raar! Misschien dat ze het koppelen eerst zelf geprobeerd hebben, maar dat het niet lukte? Of dat ze het juist inspirerend voor de mensen thuis willen laten zijn ofzo?

Sowieso vind ik er wel een beetje een maatschappelijk tintje aan zitten :P

En vind het duidelijk een eerste seizoen, ik vermoed dat Williams in de wijk er bij een volgend seizoen ook niet meer in zit :D En dan misschien het matchen wel zelf doen?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_220838644
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:24 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja, dit vond ik ook erg raar! Misschien dat ze het koppelen eerst zelf geprobeerd hebben, maar dat het niet lukte? Of dat ze het juist inspirerend voor de mensen thuis willen laten zijn ofzo?

Sowieso vind ik er wel een beetje een maatschappelijk tintje aan zitten :P

En vind het duidelijk een eerste seizoen, ik vermoed dat Williams in de wijk er bij een volgend seizoen ook niet meer in zit :D En dan misschien het matchen wel zelf doen?
Begon vroeger zo’n verkoopprogramma van huizen ook niet met huizen die helemaal niet te koop stonden? En dan moest een koppel één van de 3 huizen kiezen. Ben de titel kwijt. Later stonden de huizen wel echt te koop.

Ik weet niet precies wat m’n punt is. :') Ik denk dat het nu ook rommelig oogt en het doel nog een beetje vaag is. :D Het is het allemaal nog net niet. Of nog niet wat het moet worden.
Of die sponsor (woningruil website) moet goed in de markt gezet worden.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220838721
Het programma geeft de indruk dat het zo gemakkelijk gaat, dat ruilen van woningen. Ik hoor echter van vrienden en kennissen dat de woningbouwverenigingen niet zo gemakkelijk akkoord gaan met een ruil. Heeft geloof ik met de wachtlijsten te maken, dat de mensen op zo´n wachtlijst het niet eerlijk vinden dat zo´n huis dan naar een ander gaat die helemaal niet op een wachtlijst staan. En inderdaad, als de moeder wat overkomt is het helemaal niet zeker dat die jongen daar mag blijven wonen. Heb hier zélf de ervaring mee dat als mij wat overkomt, ben inmiddels 77 jaar, dat mijn zoon niet op het huurcontact komt te staan en er gewoon uit moet terwijl er geen woningen zijn. Dat is ook de reden dat hij weer bij mij woont, al bijna 5 jaar en al die tijd al staat ingeschreven. Komt dus doodleuk op straat te staan en moet mijn huis leegruimen. :(
pi_220839037
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:49 schreef Chea49 het volgende:
Het programma geeft de indruk dat het zo gemakkelijk gaat, dat ruilen van woningen. Ik hoor echter van vrienden en kennissen dat de woningbouwverenigingen niet zo gemakkelijk akkoord gaan met een ruil. Heeft geloof ik met de wachtlijsten te maken, dat de mensen op zo´n wachtlijst het niet eerlijk vinden dat zo´n huis dan naar een ander gaat die helemaal niet op een wachtlijst staan. En inderdaad, als de moeder wat overkomt is het helemaal niet zeker dat die jongen daar mag blijven wonen. Heb hier zélf de ervaring mee dat als mij wat overkomt, ben inmiddels 77 jaar, dat mijn zoon niet op het huurcontact komt te staan en er gewoon uit moet terwijl er geen woningen zijn. Dat is ook de reden dat hij weer bij mij woont, al bijna 5 jaar en al die tijd al staat ingeschreven. Komt dus doodleuk op straat te staan en moet mijn huis leegruimen. :(
Hij kan wel medehuurder worden toch?

Ik heb ooit 1x huisruil gedaan in 1992. Dat was met de woningbouwvereniging toen al een heel gedoe met inkomen en kleine lettertjes. Omdat degene met wie we ruilden iemand kende bij de wbv is het gelukt. Want wij woonden in een appartement boven de zaak van mijn vader, dus niet van een wbv.

De dag van de huisruil was redelijk chaotisch terwijl we dachten dat we het goed hadden voorbereid met veel mensen aan allebei de kanten _O-

En wat die advocaat er in het begin van het programma bij deed is me ook een raadsel. 1 voice-over, net als bij Ik vertrek, maakt het programma volgens mij veel overzichtelijker.
Verder vind ik het wel een leuk concept.
pi_220843701
Die Daan wat een vent :D
pi_220844605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:02 schreef Poepz0r het volgende:
Die Daan wat een vent :D
Dan moet je het vorige seizoen van blind gekocht kijken. Daar is ie net zo. In het nieuwe seizoen zijn aantal kandidaten die Daan niet willen als stylist van hun blind gekochte huis.
Die opmerking van het meest beige huis ingericht klopt niet. Dat deed hij in het vorig seizoen van Blind gekocht.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220847511
En toch levert Daan mooie interieurs af (ik kijk blind gekocht), mooier als Roos.
Een groen plafond hartstikke leuk behalve als je je huisje weer uit gaat kan je je plafond weer wit schilderen.
Niet goed over nagedacht.
  maandag 25 mei 2026 @ 23:33:36 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220888921
Vandaag weer gekeken.
Leuke ruil, maar nog steeds weten we niet wat de huurprijzen zijn.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 25 mei 2026 @ 23:35:58 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220888982
En John Williams voegt echt niks toe. Een voice-over kan ook prima doen wat hij acteert.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 07:46:33 #22
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220889436
quote:
:o
Leek wel een leuk stel!
pi_220889920
Niets is wat het lijkt })

En het is weer wit bij Tilly, dat had ik wel verwacht. Als alle 'stof' van alles is neergedaald en je eens goed om je heen 'voelt' wil je toch iets wat bij jou past. Niet zo gek.
En het is dus echt zo dat het in 3 dagen allemaal klaar is, wij geloven dat eigenlijk niet, maar kennelijk toch echt zo.

Nog steeds jammer dat we geen financiëel plaatje erbij krijgen en dat JW nog steeds de overbodige presentatie doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')