abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220798887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 06:57 schreef Eightyone het volgende:
"Chat, weet jij deze som?"
"rock, is this true?" :P
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:48:05 #42
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220798903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:43 schreef Since2003 het volgende:
We hebben een juffenprobleem
Nee, want deze kinderen komen juist met een achterstand aan op school.
Het probleem zit juist niet bij de juffen, maar in de thuissituatie.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:52:41 #43
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220798994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, want deze kinderen komen juist met een achterstand aan op school.
Het probleem zit juist niet bij de juffen, maar in de thuissituatie.
Het probleem is dat we het onderzoek niet doorlezen.

Er is helemaal geen probleem en enkel Korea springt er bovenuit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:53:02 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220798998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:56 schreef AFA2022 het volgende:
Misschien ligt (een deel van) de oorzaak bij internet, gamen en telefoons, die bijdragen aan slechtere rekenprestaties.
Ik denk dat de oorzaak bij de ouders ligt. Die verzaken begeleiding te geven.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:57:09 #45
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220799081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is dat we het onderzoek niet doorlezen.

Er is helemaal geen probleem en enkel Korea springt er bovenuit.
Wanneer ben jij voor de laatste keer in groep 1/2 geweest? Of heb je meer dan drie vijfjarigen tegelijkertijd thuis gehad?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:57:44 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220799093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wanneer ben jij voor de laatste keer in groep 1/2 geweest? Of heb je meer dan drie vijfjarigen tegelijkertijd thuis gehad?
Gisteren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:58:22 #47
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220799107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gisteren.
Toen waren de scholen dicht…
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:58:37 #48
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220799114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Toen waren de scholen dicht…
Hier niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220799406
quote:
Regelmatig voorlezen
Nederlandse kinderen lijken dus met een 1-0 achterstand te beginnen, nog voordat hun schoolcarrière echt van start is. Hoe kan het beter? Onderzoekers zien in ieder geval dat regelmatig voorlezen - vijf keer per week - een sterk verband heeft met betere vaardigheden in geletterdheid, gecijferdheid en emotieherkenning. Ook kinderen die op 3-jarige leeftijd al naar een kinderopvang gingen, scoren hoger.
Misschien leef ik wel in een ontzettende bubbel, maar is het in andere families dan niet normaal om elke avond voor het slapen gaan voor te lezen? Dat hebben mijn ouders altijd bij mij gedaan en dat doe ik ook altijd bij mijn kinderen. Dat hoort toch gewoon bij het ritueel van naar bed gaan? Tanden poetsen, voorlezen, slapen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:24:43 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220799469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 07:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat heeft dat nou weer met dit onderwerp te maken :') :')
Meer dan jij denkt.
pi_220799518
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Meer dan jij denkt.
Nee
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:27:19 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220799526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:19 schreef knoopie het volgende:

[..]
Misschien leef ik wel in een ontzettende bubbel, maar is het in andere families dan niet normaal om elke avond voor het slapen gaan voor te lezen? Dat hebben mijn ouders altijd bij mij gedaan en dat doe ik ook altijd bij mijn kinderen. Dat hoort toch gewoon bij het ritueel van naar bed gaan? Tanden poetsen, voorlezen, slapen.
Dat je deze vraag stelt is het antwoord op de vraag.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:28:49 #53
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220799572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:19 schreef knoopie het volgende:

[..]
Misschien leef ik wel in een ontzettende bubbel, maar is het in andere families dan niet normaal om elke avond voor het slapen gaan voor te lezen? Dat hebben mijn ouders altijd bij mij gedaan en dat doe ik ook altijd bij mijn kinderen. Dat hoort toch gewoon bij het ritueel van naar bed gaan? Tanden poetsen, voorlezen, slapen.
Nog beter, zelf laten lezen. Ik doe dat dan altijd om en om; paar bladzijden zelf lezen, dan paar bladzijden voorlezen, etc. Tot het hoofdstuk af is.
"Hoka Hey!"
pi_220799577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:20 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ik heb die cijfers even bekeken maar die zijn toch wel vrij matig voor Nederland.
Maar staat er ergens in het rapport precies wat de schaal van die cijfers is? Ik kon niet zo snel vinden wat een score van 489 nu precies betekent ten opzichte van een gemiddelde van 500. Is iemand met een score van 11 onder het gemiddelde niet in staat om te worteltrekken met grote getallen? Of is zo iemand niet in staat om 1+2 uit te rekenen? Zonder die info zegt 11 punten onder het gemiddelde helemaal niks, behalve dat het onder het gemiddelde zit.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220799655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat je deze vraag stelt is het antwoord op de vraag.
Daar was ik eigenlijk ook al bang voor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:28 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nog beter, zelf laten lezen. Ik doe dat dan altijd om en om; paar bladzijden zelf lezen, dan paar bladzijden voorlezen, etc. Tot het hoofdstuk af is.
Dat kan lang duren bij vijfjarigen, denk je niet? Die kennen nog niet eens alle letters. :P
Maar inderdaad, als ze iets ouder zijn, dan is dat leuk om te doen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 15 mei 2026 @ 10:33:44 #56
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220799693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:31 schreef knoopie het volgende:

[..]
Daar was ik eigenlijk ook al bang voor.
[..]
Dat kan lang duren bij vijfjarigen, denk je niet? Die kennen nog niet eens alle letters. :P
Maar inderdaad, als ze iets ouder zijn, dan is dat leuk om te doen.
Je hebt ook boeken geschikt voor vijfjarigen hoor. Met grote letters en weinig tekst en veel plaatjes.
"Hoka Hey!"
pi_220799765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is natuurlijk een grote diversiteit aan onderwijsniveaus in de wereld en ook die diversiteit haal je binnen in een klas.
Maar als NL statistisch achter loopt op andere landen, zou de import van die andere landen ons gemiddelde toch juist verbeteren…
pi_220799827
5 jaar. Nou ja dat was ooit de kleuterschool. Ik kon in de jaren 60 op die leeftijd ook niet rekenen anders dan tot 100 tellen.
pi_220799877
Het zal misschien wel aan mij liggen, maar zijn we nu al bij kleuters bezig om te kijken hoe goed ze al kunnen lezen en rekenen? Kinderen van deze leeftijd moeten wat mij betreft nog lekker spelen en spelenderwijs beginnen met letters en cijfers. In groep 3 gaan ze weer verder.
pi_220799948
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:38 schreef Weird- het volgende:

[..]
Maar als NL statistisch achter loopt op andere landen, zou de import van die andere landen ons gemiddelde toch juist verbeteren…
Het zijn geen Finse en Zwitserse kindertjes, niet echt uit Finland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:04:48 #61
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220801565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het zal misschien wel aan mij liggen, maar zijn we nu al bij kleuters bezig om te kijken hoe goed ze al kunnen lezen en rekenen? Kinderen van deze leeftijd moeten wat mij betreft nog lekker spelen en spelenderwijs beginnen met letters en cijfers. In groep 3 gaan ze weer verder.
Klopt, maar tegenwoordig onderzoeken ze alles.

Zelfs buitenspelen heet tegenwoordig anders en valt daardoor onder lestijd. Juffen dienen wel te observeren hoe kinderen samenspelen en onderlinge problemen oplossen. Dit dient natuurlijk netjes geregistreerd te worden in hun persoonlijk groeiplan…
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:07:49 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220801592
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 10:38 schreef Weird- het volgende:

[..]
Maar als NL statistisch achter loopt op andere landen, zou de import van die andere landen ons gemiddelde toch juist verbeteren…
_O- _O- _O- Ja, het creme de la creme van de import :!
"Hoka Hey!"
pi_220802091
Maar kids kunnen wel gezonde keuzes maken .....

  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:22:56 #64
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220802162
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, want deze kinderen komen juist met een achterstand aan op school.
Het probleem zit juist niet bij de juffen, maar in de thuissituatie.
Dat zal natuurlijk per situatie verschillen, maar wat ik van mijn broer meekrijg is dat het werkelijk bedroevend gesteld is met de docenten op de school van zijn dochter (basisschool). Hij is dagelijks bezig met het geven van 'bijles' omdat het op school sterk tekort schiet. Tafeltjes leren ze niet meer, vragen worden niet beantwoord omdat de docenten zelf het antwoord niet weten, interesses van de kinderen krijgen geen ruimte als het niet in het boekje van de docent staat. n = 1, dat snap ik, maar hier zit het probleem 100% bij de juffen en de school.
pi_220802380
Ik ben blij dat ik mijn kinderen naar een school heb gestuurd waar ze enigszins ouderwets te werk gaan:
-netjes hand geven aan de juf of meester
-focus op de basisvaardigheden lezen, schrijven en rekenen
-niet geheel toevallig amper tot geen buitenlanders op school

Dan heb ik maar op de koop toegenomen dat het een katholieke school is. Of ja, ze gaan 1x per jaar met Kerst naar de kerk en ze vieren carnaval.
Op de openbare school in hetzelfde gebouw hebben ze een jenaplan achtige opzet. Toen ik me daar in ging verdiepen moest ik ongeveer kotsen:
quote:
Een jenaplanschool is een gemeenschap van leerlingen, leraren en ouders. Leerlingen van verschillende leeftijden zitten in groepen bij elkaar. Het onderwijs is gericht op de opvoeding van leerlingen en omvat meer dan het aanleren van kennis en vaardigheden als lezen, schrijven en rekenen. De vier basisactiviteiten zijn: spreken, spelen, werken en vieren.
Het kan me werkelijk geen reet schelen als ze aan het einde van de basisschool voor geen meter kunnen kleien of tekenen.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220802501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:56 schreef AFA2022 het volgende:
Misschien ligt (een deel van) de oorzaak bij internet, gamen en telefoons, die bijdragen aan slechtere rekenprestaties.
Tegenwoordig heb je niet meer top games als Redcat en de razende rekenrace.
pi_220802861
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn kinderen naar een school heb gestuurd waar ze enigszins ouderwets te werk gaan:
-netjes hand geven aan de juf of meester
-focus op de basisvaardigheden lezen, schrijven en rekenen
-niet geheel toevallig amper tot geen buitenlanders op school

Dan heb ik maar op de koop toegenomen dat het een katholieke school is. Of ja, ze gaan 1x per jaar met Kerst naar de kerk en ze vieren carnaval.
Op de openbare school in hetzelfde gebouw hebben ze een jenaplan achtige opzet. Toen ik me daar in ging verdiepen moest ik ongeveer kotsen:
[..]
Het kan me werkelijk geen reet schelen als ze aan het einde van de basisschool voor geen meter kunnen kleien of tekenen.
Nou tekenen is toch wel belangrijk. Goed voor wat inzicht, motoriek etc.

Maar we hebben volgens de OP over vijfjarigen. Dat was ooit kleuterschool waar rekenen en taal niet eens in het pakket zat. Gewoon spelen, knutselen, hammertje tik etc etc. Dus kun je niet rekenen als vijfjarige zul je al gekijk een rugzakje aangemeten krijgen. En paniek bij ouders die denken te falen.
😀😀😀
pi_220802996
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou tekenen is toch wel belangrijk. Goed voor wat inzicht, motoriek etc.

Maar we hebben volgens de OP over vijfjarigen. Dat was ooit kleuterschool waar rekenen en taal niet eens in het pakket zat. Gewoon spelen, knutselen, hammertje tik etc etc. Dus kun je niet rekenen als vijfjarige zul je al gekijk een rugzakje aangemeten krijgen. En paniek bij ouders die denken te falen.
😀😀😀
Rekenen is een groot woord, maar ze behandelen wel cijfers en getallen op de kleuterschool. Maar verder dan tot 20 tellen komen ze volgens mij niet.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:18:42 #69
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220803016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is natuurlijk een grote diversiteit aan onderwijsniveaus in de wereld en ook die diversiteit haal je binnen in een klas.
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Ik ben inmiddels overleden
pi_220803163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 09:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Enkel Korea springt er heel erg tussenuit en Brazilië qua rekenen in negatieve zin. Ook wel logisch dat Korea beter scoort aangezien het daar vrijwel enkel om gezinnen met 1 kind gaat (zie geboortecijfer), waardoor er meer aandacht is veel het enige kind is.
Cultuur.

In een Koreaans gezin geniet onderwijs de hoogste prioriteit. Kinderen moeten naar de beste scholen en spelen daarnaast ook een of meerdere muziekinstrumenten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:42:14 #71
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220803178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Cultuur.

In een Koreaans gezin geniet onderwijs de hoogste prioriteit. Kinderen moeten naar de beste scholen en spelen daarnaast ook een of meerdere muziekinstrumenten.
Dat gaf ik hierboven ook al aan. Bovendien zijn het vrijwel allemaal eenkindergezinnen waardoor die focus nog sterker is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220803248
Wij hebben ondertussen lagere scholen in meerdere landen meegemaakt, en dit speelt idd niet alleen in Nederland.

Wat ik zelf niet goed begrijp is waarom we aan dit Pruisische opleidingsmodel vasthouden, dat was gericht op het opleiden van fabriekspersoneel en kanonnenvoer.

Iemand had het hier boven over Jenaplan onderwijs (linksdraaiend hippieonderwijs): juist nu hebben we behoefte aan creatievelingen die effectief samen met LLMs kunnen werken aan nieuwe concepten. Begrijp me goed, er is nog steeds een enorme behoefte aan degelijk opgeleide alleskunners, maar Musk en Bezos laten zien dat we nu meer dan ooit mensen nodig hebben die buiten de lijntjes kunnen kleuren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220803266
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Cultuur.

In een Koreaans gezin geniet onderwijs de hoogste prioriteit. Kinderen moeten naar de beste scholen en spelen daarnaast ook een of meerdere muziekinstrumenten.
Wel een cultuur waar mensen ook onderwijs krijgen in zelfmoord hoe schandalig dat is. Een cultuur waar ik in iedergeval gelukkig nooit ben geboren. In mijn beleving had of heb je nog steeds de keuze hier in her westen. Niet iedereen heeft namelijk de kwaliteiten om op die wijze te presteren. Met wat geduld en begeleiding kunnen hier nog gelukkig kinderen die niet zo slim zijn uiteindelijk zelfstandig prima op hun manier functioneren.

En mbt tekenen en andere vormen van onderwijs kunnen die inderdaad voor bepaalde kinderen uitstekend werken.

Ik heb in iedergeval mbt tekenen daar 18 jaar behoorlijk de broek van kunnen ophouden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:58:42 #74
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220803278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:54 schreef Lyrebird het volgende:
Wij hebben ondertussen lagere scholen in meerdere landen meegemaakt, en dit speelt idd niet alleen in Nederland.

Wat ik zelf niet goed begrijp is waarom we aan dit Pruisische opleidingsmodel vasthouden, dat was gericht op het opleiden van fabriekspersoneel en kanonnenvoer.

Iemand had het hier boven over Jenaplan onderwijs (linksdraaiend hippieonderwijs): juist nu hebben we behoefte aan creatievelingen die effectief samen met LLMs kunnen werken aan nieuwe concepten. Begrijp me goed, er is nog steeds een enorme behoefte aan degelijk opgeleide alleskunners, maar Musk en Bezos laten zien dat we nu meer dan ooit mensen nodig hebben die buiten de lijntjes kunnen kleuren.
Vaak worden kinderen die 'buiten de lijntjes kleuren' juist zo effectief mogelijk op het rechte pad gezet. Als er al geen label op geplakt is (adhd, iets in het autismespectrum, hoogbegaafd of wat anders), want ja, afwijkend van de rest. :{
pi_220803282
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wel een cultuur waar mensen ook onderwijs krijgen in zelfmoord hoe schandalig dat is. Een cultuur waar ik in iedergeval gelukkig nooit ben geboren. In mijn beleving had of heb je nog steeds de keuze hier in her westen. Niet iedereen heeft namelijk de kwaliteiten om op die wijze te presteren. Met wat geduld en begeleiding kunnen hier nog gelukkig kinderen die niet zo slim zijn uiteindelijk zelfstandig prima op hun manier functioneren.
Goede begeleiding laat ook vaak te wensen over als ik de vele verhalen die ik heb gelezen mag geloven.
pi_220803289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wel een cultuur waar mensen ook onderwijs krijgen in zelfmoord hoe schandalig dat is. Een cultuur waar ik in iedergeval gelukkig nooit ben geboren. In mijn beleving had of heb je nog steeds de keuze hier in her westen. Niet iedereen heeft namelijk de kwaliteiten om op die wijze te presteren. Met wat geduld en begeleiding kunnen hier nog gelukkig kinderen die niet zo slim zijn uiteindelijk zelfstandig prima op hun manier functioneren.
Je moet het denk ik zelf meegemaakt hebben. Mijn kinderen hebben het beter naar hun zin in Korea dan in Australië. In Australië was er bijvoorbeeld onevenredig veel aandacht en waardering voor sport. Alleen zinvol voor de top 0.01% die het tot professional schopt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220803309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Goede begeleiding laat ook vaak te wensen over als ik de vele verhalen die ik heb gelezen mag geloven.
Heb 3 dochters en alle 3 een verschillend niveau en karakter. Daar heb ik veel van geleerd kan ik je vertellen. De jongste is 30 en alle drie op hun manier kunnen ze de broek ophouden. En dat is wat mij betreft de kern wat ze ook verder doen.
pi_220803324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je moet het denk ik zelf meegemaakt hebben. Mijn kinderen hebben het beter naar hun zin in Korea dan in Australië. In Australië was er bijvoorbeeld onevenredig veel aandacht en waardering voor sport. Alleen zinvol voor de top 0.01% die het tot professional schopt.
Oke, maar net als met Japan heb ik al een zeer slecht voorgevoel. Wat ik er zo van zie en lees dan zou dit niets voor mij zijn. Misschien onterecht en heb je gelijk dat mijn onderbuik mbt die cultuur onterecht is.
pi_220803356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Vaak worden kinderen die 'buiten de lijntjes kleuren' juist zo effectief mogelijk op het rechte pad gezet. Als er al geen label op geplakt is (adhd, iets in het autismespectrum, hoogbegaafd of wat anders), want ja, afwijkend van de rest. :{
100%, en ergens kan ik dat ook wel begrijpen. We willen allemaal normaal zijn en ouders willen dat hun kinderen normaal opgroeien.

Als werkgever heb ik behoefte aan twee types mensen:
1) iemand die binnen de lijntjes kleurt en zelfstandig problemen oplost.
2) iemand die buiten de lijntjes kleurt en nieuwe/gekke ideeën heeft.

Onze universiteiten zijn erop gericht om types van de eerste categorie af te leveren. Prima. Maar de tweede categorie verzuipt onderweg.

Jaren geleden waren we op zoek naar een C++ programmeur. Dat was iedere keer een drama, totdat ik op een feestje iemand tegenkwam die goed kon programmeren. Maar hij had zelfs z’n middelbare school niet afgemaakt. Veel mot met HR gehad om m een contract te geven. Binnen een paar dagen had hij een probleem opgelost wat ons jaren had dwarsgezeten.

Dit zijn de movers en shakers die op basis van passie en doorzettingsvermogen ergens komen. Musk, Jobs, Zuckerberg, Bezos, Gates: ze zien iets wat niemand anders inziet, springen er op in en veranderen de wereld.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220803369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oke, maar net als met Japan heb ik al een zeer slecht voorgevoel. Wat ik er zo van zie en lees dan zou dit niets voor mij zijn. Misschien onterecht en heb je gelijk dat mijn onderbuik mbt die cultuur onterecht is.
Nee, ik denk dat je wel een punt hebt. Maar bepaalde types gedijen beter in zo’n systeem. Onze koters gaan naar een klein religieus Koreaans schooltje waar er veel persoonlijke aandacht is voor ieder kind. Dat is niet zo op iedere Koreaanse school.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')