abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220807362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:36 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ik ben voor het breken met deze EU, maar in Nederland zijn er teveel mensen die te vaak de NOS kijken zodat zoiets nooit op de politieke agenda komt.
Mij lijkt dat Nederlanders zelf kunnen denken en niet zo direct meningen overnemen die de NOS laat zien.
Ook andere media laten meningen zien van Nederlanders die meestal pro-EU zijn.
De NOS als de grootste opiniebepaler aanwijzen is niet zo ruimdenkend.

Ken je Brexit ? De wens was dat door de EU te verlaten de UK meer welvarend zou zijn en er minder migranten komen. Het tegendeel gebeurde
pi_220807383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:14 schreef Hanca het volgende:
Tegen een nexit, maar ook tegen uitbreidingen. Alle vormen van uitbreiding: tegen meer landen in de EU en tegen meer bevoegdheden naar de EU. De EU is een economische unie en meer is totaal onnodig (en mijns inziens ook onmogelijk).
Mee eens
Maar Oekraíne toelaten moet wel gebeuren.
pi_220807658
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ok
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220807796
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Mij lijkt dat Nederlanders zelf kunnen denken en niet zo direct meningen overnemen die de NOS laat zien.
Ook andere media laten meningen zien van Nederlanders die meestal pro-EU zijn.
De NOS als de grootste opiniebepaler aanwijzen is niet zo ruimdenkend.

Ken je Brexit ? De wens was dat door de EU te verlaten de UK meer welvarend zou zijn en er minder migranten komen. Het tegendeel gebeurde
Dat komt niet door de Brexit maar de keuze voor de verkeerde regering.
Brexit is een noodzakelijke voorwaarde voor migratiestop, maar geen voldoende voorwaarde.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220807828
Ik denk dat Nexit veel moeite gaat kosten en natuurlijk zal worden tegengewerkt door de EU bureaucraten, die verliezen immers macht en geld.
Eenvoudiger is het wachten op het uiteenvallen van de EU.
Frankrijk staat op omvallen en Rassemblement National gaat het overnemen (niet dat het dan beter wordt)
Frankrijk is erg nationalistisch, die willen niet macht aan de EU afgeven.
Duitsland hetzelfde liedje.
Geduldig wachten tot de zaak klapt :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220807890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:53 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat Nexit veel moeite gaat kosten en natuurlijk zal worden tegengewerkt door de EU bureaucraten, die verliezen immers macht en geld.
Eenvoudiger is het wachten op het uiteenvallen van de EU.
Frankrijk staat op omvallen en Rassemblement National gaat het overnemen (niet dat het dan beter wordt)
Frankrijk is erg nationalistisch, die willen niet macht aan de EU afgeven.
Duitsland hetzelfde liedje.
Geduldig wachten tot de zaak klapt :{
Nexit kost inderdaad veel geld.
Maar EU bureaucraten kunnen dat niet tegenwerken.
Wat een Nexit tegenwerkt zijn de gevolgen van een harde breuk met de EU.

Verder gaat de EU niet klappen.
Net zoals lidstaten hun soevereiniteit niet gaan opgeven voor een federaal Europa.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220819227
Nederlandse economie is erg afhankelijk van de Duitse economie. Nexit is economische zelfmoord.

Dat gezegd hebbende ben ik anti EU. Eurobonds. Nuff said. Von der Leye en consorten zijn niet te vertrouwen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220819229
Ik ben er niet voor, dat ik denk dat NL wel wat harder in onderhandelingen moet staan dat wel.
Do what you love, love what you do!
pi_220819232
en btw wie hier droomt over een NL exit. droom mar lekker verder niet met deze regering.

dus beter kijken we naar andere oplossing en het zo goed mogelijk houden.
pi_220819236
zie die robot al weer doen. ja mister trumop. shure mister trump. :r
  zondag 17 mei 2026 @ 05:22:52 #61
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220819299
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Mee eens
Maar Oekraíne toelaten moet wel gebeuren.
Dat is onwaarschijnlijk aangezien er nogal wat landen tegen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220819368
het is niet voor niks dat Oekraïne niet eerder bij EU kwam natuurlijk?

Nu is het vooral een geldverslindende wel. Hoewel ik eens ben moet bij EU. maArja dat kwam ook pas vanaf hun dat ze dat ineens wilden toen ze aangevallen werden he>
pi_220819380
althans hoop voor mensen daar dat ze bij de EU kunnen komen. de manier waaropnhadden ze wmb al eerder kunnen doen.

Nu is het meer van een beetje kan niet anders oef Rusland he?
pi_220819385
beetje off topic. weet het, maargoed alles mee te maken wel.
pi_220819655
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:03 schreef kree het volgende:
het is niet voor niks dat Oekraïne niet eerder bij EU kwam natuurlijk?

Nu is het vooral een geldverslindende wel. Hoewel ik eens ben moet bij EU. maArja dat kwam ook pas vanaf hun dat ze dat ineens wilden toen ze aangevallen werden he>
Oekraïne zat jaren op de wip tussen Rusland en de EU, totdat Poetin dat zat was in 2014 en begon met het innemen van delen van Oekraïne.

Was Oekraïne vanaf de val van de muur meer EU gezind geweest, dan waren ze er misschien bij gekomen.
Maar dat was ook dan wel een hele kluif geweest, omdat Oekraïne veel had moeten aanpassen om aan de normen van de EU te voldoen.
En de EU lidstaten moeten het willen.
Het is Turkije niet gelukt.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:11:59 #66
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220819987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:47 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou voor drastische hervormingen zijn, maar dat gaat nooit gebeuren, dus zo snel mogelijk eruit.
Hier ben ik het mee eens.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220820214
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 05:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is onwaarschijnlijk aangezien er nogal wat landen tegen zijn.
De meeste EU-landen zijn niet tegen. Men stelt wel voorwaarden
quote:
Op 28 februari 2022 vroeg Oekraïne het lidmaatschap van de Europese Unie (EU) aan, kort nadat het land door Rusland was binnengevallen. President Volodymyr Zelenskyj verzocht om onmiddellijke toelating volgens een "nieuwe speciale procedure". De Europese Unie verwelkomde de Oekraïense stap, maar gaf daarbij ook aan dat de toetreding tijd zou kosten.
https://nl.wikipedia.org/(...)tot_de_Europese_Unie
pi_220820248
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens.
Omdat dat voor de Britten ook zo’n goed idee bleek?
  zondag 17 mei 2026 @ 10:05:42 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220820649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:47 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou voor drastische hervormingen zijn, maar dat gaat nooit gebeuren, dus zo snel mogelijk eruit.
Ik pleit voor EU zeggenschap gerelateerd aan de EU bijdrage, wie betaalt die bepaalt

quote:
AI-overzicht
De netto betalers aan de Europese Unie zijn de lidstaten die meer afdragen aan de EU-begroting dan ze er via subsidies en steunprogramma's weer uithalen. In absolute cijfers zijn Duitsland, Frankrijk en Italië de grootste betalers, maar gemeten per inwoner is Nederland steevast een van de koplopers.

De lijst van de belangrijkste nettobetalers in de EU omvat de volgende zes landen:

Duitsland: Biedt in absolute bedragen de grootste nettobijdrage (jaarlijks tientallen miljarden).

Nederland: Blijft één van de grootste nettobetalers gemeten als percentage van het bruto nationaal inkomen (BNI) en is de grootste betaler per inwoner.

Frankrijk: Staat steevast in de top drie van absolute nettobijdragers.

Zweden: Draagt, net als de andere noordelijke lidstaten, relatief veel bij per hoofd van de bevolking.

Oostenrijk: Is een consequente nettobetaler en ontvangt beduidend minder dan het afdraagt.

Italië & Spanje: Deze landen dragen in absolute cijfers wel bij aan de EU-pot, maar hun netto-bijdragepositie wisselt per jaar afhankelijk van de terugvloeiende subsidies.

Algemene Rekenkamer
+4

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 17-05-2026 10:45:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220820874
In de eerste plaats hadden we er nooit aan moeten beginnen. Maar dat station is gepasseerd, dus nu gaat het economisch moeilijk worden om eruit te stappen. Daarom stem ik drastische hervormingen, maar het liefst stapte ik eruit.
pi_220821031
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:17 schreef Seeburg54 het volgende:
In de eerste plaats hadden we er nooit aan moeten beginnen. Maar dat station is gepasseerd, dus nu gaat het economisch moeilijk worden om eruit te stappen. Daarom stem ik drastische hervormingen, maar het liefst stapte ik eruit.
Klopt, Europa had gewoon in een permanente staat van oorlog en conflicten moeten blijven.
Economische samenwerking heeft niets opgeleverd.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:41:04 #72
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220821275
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik pleit voor EU zeggenschap gerelateerd aan de EU bijdrage, wie betaald die bepaald
:')

Pijn aan mijn ogen dit.
  zondag 17 mei 2026 @ 10:44:15 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220821305
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:')

Pijn aan mijn ogen dit.
Wie speld tegen woordig nog wel vadzoenlijk?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 17 mei 2026 @ 15:53:33 #74
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220824980
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De meeste EU-landen zijn niet tegen. Men stelt wel voorwaarden
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)tot_de_Europese_Unie
Ik zeg niet dat de meeste landen tegen zijn. Vorig jaar heb ik een artikel gelezen waarin er 6 landen zeker tegen waren. Gezien het veto systeem is toetreding daarom onwaarschijnlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220828431
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik pleit voor EU zeggenschap gerelateerd aan de EU bijdrage, wie betaalt die bepaalt
[..]

Schenk er nog één in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')