Dat lijkt mij een hele ingrijpende/heftige gebeurtenis in jouw leven.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:50 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb er wel eens over nagedacht , in dit geval ging het om een naam van iemand die ik lief had maar ook mijn kop gek had gemaakt en suïcide gepleegd heeft
Ik heb het dit jaar nog met therapie erover gehad en die heeft het definitief uit mijn hoofd weten te praten
Klopt maar haar overlijden en onze relatie leverde mij een trauma op, ik had een soort dissociative stoornis waarin ik haar wasquote:Op maandag 11 mei 2026 21:53 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een hele ingrijpende/heftige gebeurtenis in jouw leven.
Het leefde dus wel nog een beetje in jou, maar in combinatie met therapie, kwam je erachter dat dit toch niet de manier was, om deze gebeurtenis/haar te herdenken?
Heftig, sterkte nogquote:Op maandag 11 mei 2026 21:57 schreef jigggy het volgende:
Heb mijn neef vorige week verloren aan een tragisch ongeluk, ga eind van de maand 23:4 (stuk uit de bijbel) laten tattoeren voor hem op mijn ribben
Nee, dat lijkt mij ook niet verstandig dan, dus eigenlijk meer om die reden niks ermee gedaan.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar haar overlijden en onze relatie leverde mij een trauma op, ik had een soort dissociative stoornis waarin ik haar was
Dus niet zo verstandig om die naam op mijn arm te zetten
Soort yin Yang maar dan voor suïcide?quote:Op maandag 11 mei 2026 21:58 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij ook niet verstandig dan, dus eigenlijk meer om die reden niks ermee gedaan.
Ik zat voor mezelf meer te denken aan een tattoo die voor mij iets van suïcide maar dan toch ook overleven aangeeft.
Shit maatje, gecondoleerd, pfff.. Ook zo plots dan, na een tragisch ongeluk. Psalm 23:4 neem ik aan?quote:Op maandag 11 mei 2026 21:57 schreef jigggy het volgende:
Heb mijn neef vorige week verloren aan een tragisch ongeluk, ga eind van de maand 23:4 (stuk uit de bijbel) laten tattoeren voor hem op mijn ribben
12 jaar geleden was ik depressief en verloor ik mezelf, en nu dan weer iets meer dan een halfjaar geleden. Ik merk wel dat ik het door de tand des tijds weer snel vergeet.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:58 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, want ik heb geen inkt op mijn huid nodig om me te helpen herinneren aan een of andere gebeurtenis. Als die gebeurtenis veel impact heeft gemaakt valt dat niet uit mijn herinneringen weg.
Ik vind dat altijd een beetje onzin, die 'rechtvaardiging' waarom er een tattoo moet komen. Maar, ik vind tattoo's dan ook vrijwel altijd een beetje pauper.
Yesquote:Op maandag 11 mei 2026 22:00 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Shit maatje, gecondoleerd, pfff.. Ook zo plots dan, na een tragisch ongeluk. Psalm 23:4 neem ik aan?
Dank je maatquote:Op maandag 11 mei 2026 21:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heftig, sterkte nog
Wel mooi om hem zo in herinnering te houden
Ja verdomme, shit. Heel heftig, hoe gaat het met jou? Was je close met hem?quote:
Een ketting is zeker ook mooiquote:Op maandag 11 mei 2026 22:01 schreef Hetekip het volgende:
[..]
12 jaar geleden was ik depressief en verloor ik mezelf, en nu dan weer iets meer dan een halfjaar geleden. Ik merk wel dat ik het door de tand des tijds weer snel vergeet.
Verder als je tattoos per definitie pauper vindt, snap ik dat dat ook wel vaker wegvalt. Ik moet zeggen dat die drang bij mij ook minder is geworden, ik zit nu meer te denken aan een ketting van iets of zo, het moet wel iets symboliseren voor mij.
De vraag of je het nodig hebt, dat denk ik niet, maar bij zingeving is niets goed of fout, denk ik.
Erg close , ja het gaat kut maat, sprak hem maandagavond nog , dag erna is die overledenquote:Op maandag 11 mei 2026 22:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja verdomme, shit. Heel heftig, hoe gaat het met jou? Was je close met hem?
Bah, zo ontwrichtend ook. Heel veel sterkte Jigggy, als je een keer gewoon wat wil praten of zo, dm me. Altijd welkom.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:13 schreef jigggy het volgende:
[..]
Erg close , ja het gaat kut maat, sprak hem maandagavond nog , dag erna is die overleden
Ja, ik ben er ook niet zo'n hele grote fan van, maar het kwam toen in me op en ik dacht er over na. Betreft je laatste vraag, er zijn tattoos en tattoos, sommige vind ik wel leuk als ik mensen ermee zie, andere vind ik pauper.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Zelf ben ik geen fan van tatoeages. Toen ik diep in de shit zat heb ik nagedacht over een tattoo nemen, maar ik heb dat niet gedaan en ik ben ook blij dat ik het niet heb gedaan.
Je moet jezelf afvragen, ben je een persoon die van tattoos houdt of niet? Als jij mensen ziet met tattoos, vind je dat stoer en wil je met die mensen geassocieerd worden of juist niet?
Jawel, ik denk dat dat ook wel een soort van geldt. Ik ben in ieder geval blij voor je, en dat meen ik ondanks onze verschillen oprecht, dat je dat gedaan hebt. Jij bent het waard om van jezelf te houden.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Ama het volgende:
Hmm misschien niet helemaal hetzelfde maar ik heb het woordje love op mijn linkerpols staan. Kwam toen ik heel erg depressief was en aan automutilatie deed enz een stichting tegen wat To Write Love on Her Arms heet en toen heb ik dat letterlijk genomen om mezelf er tot op de dag van vandaag aan te herinneren dat ik altijd eerst van mezelf moet houden.
Heb hem nu inmiddels 18 jaar ofzo.
Ja.... Klote dat je dat hebt moeten meemaken.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:22 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb er eentje die mij helpt denken aan een situatie die heel veel moed heeft gekost om aan te ontsnappen ook al wist ik dat de gevolgen zeer groot zouden zijn. En dat zijn ze ook geworden.
Hij staat ergens goed verborgen, geen mens die het ziet, zelfs niet in een zwembad.
Die is voor mij alleen
Heel veel sterkte,quote:Op maandag 11 mei 2026 22:13 schreef jigggy het volgende:
[..]
Erg close , ja het gaat kut maat, sprak hem maandagavond nog , dag erna is die overleden
Je bent een topper maatquote:Op maandag 11 mei 2026 22:24 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bah, zo ontwrichtend ook. Heel veel sterkte Jigggy, als je een keer gewoon wat wil praten of zo, dm me. Altijd welkom.
Niet echt mee eens...quote:Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Traumastempels zijn voor mensen die niet weten wat trauma is.
Mwoah, het enige wat je hebt is je menselijke ervaring. Het is wat mij betreft geen wedstrijd wie het verst kan pissen.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Spoor jij überhauptquote:Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Sorry maar dit vind ik nergens op slaanquote:Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Is het nodig om een tattoo te zetten voor je ervaring? Ik zou dat liever niet willen doen, maar dat kan ik niet voor jou bepalen.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:52 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Mwoah, het enige wat je hebt is je menselijke ervaring. Het is wat mij betreft geen wedstrijd wie het verst kan pissen.
Ik heb dingen meegemaakt die ik niet als trauma zou bestempelen, maar waarvan mijn psycholoog zei dat het wel een vorm van trauma is.
Maar op zich is het voor zo'n herdenking in de vorm van tattoo of hoe dan ook, niet belangrijk. Het gaat er denk ik om welke betekenis je eraan verleend. Als het iemand kracht kan brengen, zie ik niet in waarom een poortwachter moet bepalen of het wel trauma is of whatever.
Maar ja voor sommige is het leven een wedstrijd. Ik weet dat ik alleen mijn eigen ervaring heb, en ik zal nooit de ervaring van een ander hebben.
Ik schrijf: 'ingrijpende gebeurtenis' het woord trauma valt een paar keer. Maar er zijn ook ingrijpende gebeurtenissen die niet per se traumatisch van aard zijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:57 schreef kwiwi het volgende:
Als iets echt traumatiserend was, wil je daar toch helemaal niet steeds weer aan herinnerd worden?
Het is niet nodig, er zijn natuurlijk andere manieren. Daarom bestaat dit topic ook, om eens te kijken hoe dat voor andere onder ons is.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Is het nodig om een tattoo te zetten voor je ervaring? Ik zou dat liever niet willen doen, maar dat kan ik niet voor jou bepalen.
Ja, excuses, was de bedoeling om degene boven me te quoten die het over trauma hadquote:Op maandag 11 mei 2026 23:04 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik schrijf: 'ingrijpende gebeurtenis' het woord trauma valt een paar keer.
Ah! Ja, geen probleem. Misschien dat @Marsenal alsnog kan antwoorden.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, excuses, was de bedoeling om degene boven me te quoten die het over trauma had
Dat die de tering genietquote:Op maandag 11 mei 2026 23:09 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ah! Ja, geen probleem. Misschien dat @:Marsenal alsnog kan antwoorden.
Ach ja, voor sommige mensen is het leven een wedstrijd. Voor mij is het gewoon een ervaring die je een keer krijgt.quote:
Je bent een enorm goed mens en dit betekend veel voor mequote:Op maandag 11 mei 2026 23:12 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ach ja, voor sommige mensen is het leven een wedstrijd. Voor mij is het gewoon een ervaring die je een keer krijgt.
Maar ach ja kerel. Leven is te kort om ons druk om zulke dingen te maken, als iemand dat weet, ben jij het wel. Ik steek morgen een kaarsje aan voor je neef. Ik weet dat dat hem niet terugbrengt, maar helaas is dat het enige dat ik kan.
Ik zie het juist andersom: ik zou nooit een tattoo nemen, behalve misschien als 1 van mijn kinderen vroeg komt te overlijden, dat ik zijn of haar naam voor altijd bij me wil dragen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 00:13 schreef Cockwhale het volgende:
Zou zelf nooit een tattoo nemen ter herinnering. Als ik al iets zou nemen, zou het puur vanwege esthetische redenen zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |