Ik heb meerdere tattoos, die allemaal wel iets met trauma's te maken hebben. Ik denk dat het allemaal wel een beetje neerkomt op 'leef je éigen leven, op jóuw manier'. Maar die uitleg zit alleen in mijn hoofd, bijna niemand weet dit. Als je ze ziet, denk je waarschijnlijk dat in een obsessie met 'vliegen' (veel dingen met vleugels) heb, maar dat is dus eigenlijk niet zo.
Plaatsing: Als ik een t-shirt draag zie je er eentje (onderarm), als ik een tanktop zou dragen (doe ik nooit) zie je er vier (sleutelbeen ×2, bovenarm, onderarm), als ik shorts & tanktop draag (NEVER) zie je dus vier + twee op kuiten. En om de zevende ook te zien moet ik in bikini (en dat weiger ik, pertinent) omdat die op mijn bovenbeen staat. Dus eigenlijk ziet alleen mijn partner al mijn tattoos.
@Hetekip, het soort tattoo waar jij hebt over hebt ('never forget') kan prima uitgebeeld als een kleine tattoo op bijvoorbeeld je arm, waar je 'm zelf kan zien. Maar het hoeft niet een heel beladen plaatje te zijn. Je zou bijvoorbeeld ook een woord/plaatje kunnen kiezen van iets dat je er doorheen heeft gesleurd.
Voorbeeldje: iemand die een depressie heeft gehad en in die tijd alleen blij werd van ranja met een rietje. Dan kun je je hele arm inkleuren met zware "oh dit was zo k*t"-herinneringen, of je zet gewoon het woord (of een plaatje van een glas met een rietje) 'ranja' op je arm. Elke keer dat je jezelf dan weer sippig voelt, kijk je naar je arm en (kun je) denk(en): "Ah ja, ranja, dát maakt me blij!" - zoiets.