abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2026 @ 21:44:59 #1
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768426
Dag,

Ik had gewoon eens een nieuwsgierige vraag.
Onlangs heb ik in een voor mij vrij heftige situatie gezeten, en ik ben daar gelukkig uitgekomen.
Iedereen die ik nu zie, zegt tegen mij, dat ik weer heel anders uitzie.

Maar toen ik diep in de shit zat, had ik vaak de gedachten: 'Als ik hier uitkom, laat ik een tattoo zetten, als aandenken.' Dat hield mij dan soms op de been, van ik kom eruit, en dan zet ik een tattoo, en dan heb ik dat als een soort teken op mij staan, dat ik het overleefd heb.

Nu het weer goed met me gaat, is deze gedachten een beetje weggeëbd. Maar ik heb wel nog altijd het idee dat ik iets wil doen als herdenking/aandenken, ik weet nog niet zo goed wat.

Maar vandaar ook dit topic, ik ben benieuwd of iemand dit ooit heeft gedaan, of wellicht op een andere manier dan een tattoo?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768471
Ik heb er wel eens over nagedacht , in dit geval ging het om een naam van iemand die ik lief had maar ook mijn kop gek had gemaakt en suïcide gepleegd heeft
Ik heb het dit jaar nog met therapie erover gehad en die heeft het definitief uit mijn hoofd weten te praten
  maandag 11 mei 2026 @ 21:53:46 #3
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768493
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:50 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb er wel eens over nagedacht , in dit geval ging het om een naam van iemand die ik lief had maar ook mijn kop gek had gemaakt en suïcide gepleegd heeft
Ik heb het dit jaar nog met therapie erover gehad en die heeft het definitief uit mijn hoofd weten te praten
Dat lijkt mij een hele ingrijpende/heftige gebeurtenis in jouw leven.
Het leefde dus wel nog een beetje in jou, maar in combinatie met therapie, kwam je erachter dat dit toch niet de manier was, om deze gebeurtenis/haar te herdenken?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768511
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:53 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat lijkt mij een hele ingrijpende/heftige gebeurtenis in jouw leven.
Het leefde dus wel nog een beetje in jou, maar in combinatie met therapie, kwam je erachter dat dit toch niet de manier was, om deze gebeurtenis/haar te herdenken?
Klopt maar haar overlijden en onze relatie leverde mij een trauma op, ik had een soort dissociative stoornis waarin ik haar was
Dus niet zo verstandig om die naam op mijn arm te zetten
  maandag 11 mei 2026 @ 21:57:18 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220768518
Heb mijn neef vorige week verloren aan een tragisch ongeluk, ga eind van de maand 23:4 (stuk uit de bijbel) laten tattoeren voor hem op mijn ribben
pi_220768522
Nee, want ik heb geen inkt op mijn huid nodig om me te helpen herinneren aan een of andere gebeurtenis. Als die gebeurtenis veel impact heeft gemaakt valt dat niet uit mijn herinneringen weg.

Ik vind dat altijd een beetje onzin, die 'rechtvaardiging' waarom er een tattoo moet komen. Maar, ik vind tattoo's dan ook vrijwel altijd een beetje pauper.
pi_220768524
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:57 schreef jigggy het volgende:
Heb mijn neef vorige week verloren aan een tragisch ongeluk, ga eind van de maand 23:4 (stuk uit de bijbel) laten tattoeren voor hem op mijn ribben
Heftig, sterkte nog
Wel mooi om hem zo in herinnering te houden
  maandag 11 mei 2026 @ 21:58:51 #8
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768526
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar haar overlijden en onze relatie leverde mij een trauma op, ik had een soort dissociative stoornis waarin ik haar was
Dus niet zo verstandig om die naam op mijn arm te zetten
Nee, dat lijkt mij ook niet verstandig dan, dus eigenlijk meer om die reden niks ermee gedaan.

Ik zat voor mezelf meer te denken aan een tattoo die voor mij iets van suïcide maar dan toch ook overleven aangeeft.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768533
Nee nooit, ik heb zoveel shit meegemaakt dan zou ik helemaal onder gekliederd zijn. Nou ben ik zeker niet tegen tatoo's maar het staat mij niet.
pi_220768538
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Nee, dat lijkt mij ook niet verstandig dan, dus eigenlijk meer om die reden niks ermee gedaan.

Ik zat voor mezelf meer te denken aan een tattoo die voor mij iets van suïcide maar dan toch ook overleven aangeeft.
Soort yin Yang maar dan voor suïcide?
  maandag 11 mei 2026 @ 22:00:18 #11
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768539
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:57 schreef jigggy het volgende:
Heb mijn neef vorige week verloren aan een tragisch ongeluk, ga eind van de maand 23:4 (stuk uit de bijbel) laten tattoeren voor hem op mijn ribben
Shit maatje, gecondoleerd, pfff.. Ook zo plots dan, na een tragisch ongeluk. Psalm 23:4 neem ik aan?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 22:01:25 #12
38824 crew  Droopie
pi_220768546
Mijn vader had een tattoo van mijn moeder, toen overleed ze en paar weken later liep ie opeens een tattooshop binnen.
Het was een soort innerlijke roep, een behoefte (denk er een mooi muziekje onder voor de dramatiek).

Nu is 5 jaar later op vakantie met zijn vriendin, en achteraf bekeken denk ik dat ie het deed om haar te nooit te kunnen vergeten en dat iedereen dat kon zien..

Klinkt misschien een beetje overdreven, maar zo ervaarde ik dat.

"Een herrinering levend houden"
Hell To The Liars
  maandag 11 mei 2026 @ 22:01:58 #13
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768550
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:58 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, want ik heb geen inkt op mijn huid nodig om me te helpen herinneren aan een of andere gebeurtenis. Als die gebeurtenis veel impact heeft gemaakt valt dat niet uit mijn herinneringen weg.

Ik vind dat altijd een beetje onzin, die 'rechtvaardiging' waarom er een tattoo moet komen. Maar, ik vind tattoo's dan ook vrijwel altijd een beetje pauper.
12 jaar geleden was ik depressief en verloor ik mezelf, en nu dan weer iets meer dan een halfjaar geleden. Ik merk wel dat ik het door de tand des tijds weer snel vergeet.

Verder als je tattoos per definitie pauper vindt, snap ik dat dat ook wel vaker wegvalt. Ik moet zeggen dat die drang bij mij ook minder is geworden, ik zit nu meer te denken aan een ketting van iets of zo, het moet wel iets symboliseren voor mij.

De vraag of je het nodig hebt, dat denk ik niet, maar bij zingeving is niets goed of fout, denk ik.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768591
-Nee-

[ Bericht 49% gewijzigd door Lenny77 op 11-05-2026 22:20:27 ]
U MAD?
  maandag 11 mei 2026 @ 22:07:08 #15
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220768598
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:00 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Shit maatje, gecondoleerd, pfff.. Ook zo plots dan, na een tragisch ongeluk. Psalm 23:4 neem ik aan?
Yes

Thanks man, veel te vroeg gegaan
  maandag 11 mei 2026 @ 22:07:26 #16
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220768601
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Heftig, sterkte nog
Wel mooi om hem zo in herinnering te houden
Dank je maat
  maandag 11 mei 2026 @ 22:08:27 #17
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768613
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:07 schreef jigggy het volgende:

[..]
Yes

Thanks man, veel te vroeg gegaan
Ja verdomme, shit. Heel heftig, hoe gaat het met jou? Was je close met hem?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220768614
Ik heb er eentje. Aandenken aan een bijzondere gebeurtenis in mijn leven. Op een plek waar vrijwel niemand het ziet. Want ik voel niet de behoefte het uit te dragen. Maar de fysieke herinnering voegt oor mij toe aan de inhoudelijke herinnering.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220768621
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:01 schreef Hetekip het volgende:

[..]
12 jaar geleden was ik depressief en verloor ik mezelf, en nu dan weer iets meer dan een halfjaar geleden. Ik merk wel dat ik het door de tand des tijds weer snel vergeet.

Verder als je tattoos per definitie pauper vindt, snap ik dat dat ook wel vaker wegvalt. Ik moet zeggen dat die drang bij mij ook minder is geworden, ik zit nu meer te denken aan een ketting van iets of zo, het moet wel iets symboliseren voor mij.

De vraag of je het nodig hebt, dat denk ik niet, maar bij zingeving is niets goed of fout, denk ik.
Een ketting is zeker ook mooi
  maandag 11 mei 2026 @ 22:13:16 #20
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220768658
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:08 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja verdomme, shit. Heel heftig, hoe gaat het met jou? Was je close met hem?
Erg close , ja het gaat kut maat, sprak hem maandagavond nog , dag erna is die overleden
  maandag 11 mei 2026 @ 22:15:35 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768669
Zelf ben ik geen fan van tatoeages. Toen ik diep in de shit zat heb ik nagedacht over een tattoo nemen, maar ik heb dat niet gedaan en ik ben ook blij dat ik het niet heb gedaan.

Je moet jezelf afvragen, ben je een persoon die van tattoos houdt of niet? Als jij mensen ziet met tattoos, vind je dat stoer en wil je met die mensen geassocieerd worden of juist niet?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  roze maandag 11 mei 2026 @ 22:17:15 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220768674
Hmm misschien niet helemaal hetzelfde maar ik heb het woordje love op mijn linkerpols staan. Kwam toen ik heel erg depressief was en aan automutilatie deed enz een stichting tegen wat To Write Love on Her Arms heet en toen heb ik dat letterlijk genomen om mezelf er tot op de dag van vandaag aan te herinneren dat ik altijd eerst van mezelf moet houden.

Heb hem nu inmiddels 18 jaar ofzo.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 22:22:36 #23
441859 crew  Lenny77
pi_220768735
Ik heb er eentje die mij helpt denken aan een situatie die heel veel moed heeft gekost om aan te ontsnappen ook al wist ik dat de gevolgen zeer groot zouden zijn. En dat zijn ze ook geworden.
Hij staat ergens goed verborgen, geen mens die het ziet, zelfs niet in een zwembad.
Die is voor mij alleen :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 11 mei 2026 @ 22:24:53 #24
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768754
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:13 schreef jigggy het volgende:

[..]
Erg close , ja het gaat kut maat, sprak hem maandagavond nog , dag erna is die overleden
Bah, zo ontwrichtend ook. Heel veel sterkte Jigggy, als je een keer gewoon wat wil praten of zo, dm me. Altijd welkom.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 22:26:06 #25
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768763
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Zelf ben ik geen fan van tatoeages. Toen ik diep in de shit zat heb ik nagedacht over een tattoo nemen, maar ik heb dat niet gedaan en ik ben ook blij dat ik het niet heb gedaan.

Je moet jezelf afvragen, ben je een persoon die van tattoos houdt of niet? Als jij mensen ziet met tattoos, vind je dat stoer en wil je met die mensen geassocieerd worden of juist niet?
Ja, ik ben er ook niet zo'n hele grote fan van, maar het kwam toen in me op en ik dacht er over na. Betreft je laatste vraag, er zijn tattoos en tattoos, sommige vind ik wel leuk als ik mensen ermee zie, andere vind ik pauper.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')