abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 22:39:41 #31
441859 crew  Lenny77
pi_220768868
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef jigggy het volgende:

[..]
Je bent een topper maat O+ thanks
Van mij ook veel sterkte :*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 11 mei 2026 @ 22:42:16 #32
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220768887
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Van mij ook veel sterkte :*
O+
pi_220768892
Nee, nooit overwogen en kan me niet voorstellen dat ik het ooit overweeg.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  maandag 11 mei 2026 @ 22:43:29 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220768895
ik wi een tattoo van een kikker
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220768897
Traumastempels zijn voor mensen die niet weten wat trauma is.
-nee-
  maandag 11 mei 2026 @ 22:43:55 #36
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220768901
Ik persoonlijk heb niks met tattoo's.
Maar wie wil die mag van mij hoor.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 22:46:10 #37
441859 crew  Lenny77
pi_220768912
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Traumastempels zijn voor mensen die niet weten wat trauma is.
Niet echt mee eens...
Maar ik begrijp je punt wel. Genoeg 'trauma's' die eigenlijk maar matig zijn.
Langs de andere kant: wie bepaalt wat een trauma is? En de impact op een persoon?
Wie kent de veerkracht van iemand?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 11 mei 2026 @ 22:52:03 #38
511221 Hetekip
Depressief
pi_220768949
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Traumastempels zijn voor mensen die niet weten wat trauma is.
Mwoah, het enige wat je hebt is je menselijke ervaring. Het is wat mij betreft geen wedstrijd wie het verst kan pissen.

Ik heb dingen meegemaakt die ik niet als trauma zou bestempelen, maar waarvan mijn psycholoog zei dat het wel een vorm van trauma is.

Maar op zich is het voor zo'n herdenking in de vorm van tattoo of hoe dan ook, niet belangrijk. Het gaat er denk ik om welke betekenis je eraan verleend. Als het iemand kracht kan brengen, zie ik niet in waarom een poortwachter moet bepalen of het wel trauma is of whatever.

Maar ja voor sommige is het leven een wedstrijd. Ik weet dat ik alleen mijn eigen ervaring heb, en ik zal nooit de ervaring van een ander hebben.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 22:54:22 #39
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220768963
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Traumastempels zijn voor mensen die niet weten wat trauma is.
Spoor jij überhaupt :')
  roze maandag 11 mei 2026 @ 22:56:51 #40
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220768974
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:54 schreef jigggy het volgende:

[..]
Spoor jij überhaupt :')
Vragen naar de bekende weg dit.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:57:11 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220768978
Als iets echt traumatiserend was, wil je daar toch helemaal niet steeds weer aan herinnerd worden?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220768983
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:43 schreef Marsenal het volgende:
Traumastempels zijn voor mensen die niet weten wat trauma is.
Sorry maar dit vind ik nergens op slaan
  maandag 11 mei 2026 @ 22:58:30 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220768988
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:52 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Mwoah, het enige wat je hebt is je menselijke ervaring. Het is wat mij betreft geen wedstrijd wie het verst kan pissen.

Ik heb dingen meegemaakt die ik niet als trauma zou bestempelen, maar waarvan mijn psycholoog zei dat het wel een vorm van trauma is.

Maar op zich is het voor zo'n herdenking in de vorm van tattoo of hoe dan ook, niet belangrijk. Het gaat er denk ik om welke betekenis je eraan verleend. Als het iemand kracht kan brengen, zie ik niet in waarom een poortwachter moet bepalen of het wel trauma is of whatever.

Maar ja voor sommige is het leven een wedstrijd. Ik weet dat ik alleen mijn eigen ervaring heb, en ik zal nooit de ervaring van een ander hebben.
Is het nodig om een tattoo te zetten voor je ervaring? Ik zou dat liever niet willen doen, maar dat kan ik niet voor jou bepalen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 mei 2026 @ 23:04:40 #44
511221 Hetekip
Depressief
pi_220769023
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:57 schreef kwiwi het volgende:
Als iets echt traumatiserend was, wil je daar toch helemaal niet steeds weer aan herinnerd worden?
Ik schrijf: 'ingrijpende gebeurtenis' het woord trauma valt een paar keer. Maar er zijn ook ingrijpende gebeurtenissen die niet per se traumatisch van aard zijn.

Persoonlijk kom ik uit een vrij hevige depressie, heb ik in mijn pols gesneden en ben ik meer dan eens langer op werk gebleven, om als iedereen weg is, via de nooduitgang op het dak te gaan staan, met gedachten die niet zuiver waren.

Ik heb wel het idee dat ik wel aan het leven heb vastgehouden en mezelf eruit gebokst heb. Dus ik wil het een soort van herdenken en er iets positiefs van maken; dit was er, ik heb het overwonnen. Maar ook als herinnering dat ik ook een heel kwetsbare kan heb. Dat is een beetje wat ik eronder had zitten qua gedachten.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 23:05:52 #45
511221 Hetekip
Depressief
pi_220769035
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Is het nodig om een tattoo te zetten voor je ervaring? Ik zou dat liever niet willen doen, maar dat kan ik niet voor jou bepalen.
Het is niet nodig, er zijn natuurlijk andere manieren. Daarom bestaat dit topic ook, om eens te kijken hoe dat voor andere onder ons is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 23:08:08 #46
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220769063
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:04 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik schrijf: 'ingrijpende gebeurtenis' het woord trauma valt een paar keer.
Ja, excuses, was de bedoeling om degene boven me te quoten die het over trauma had ;)
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  maandag 11 mei 2026 @ 23:09:47 #47
511221 Hetekip
Depressief
pi_220769096
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja, excuses, was de bedoeling om degene boven me te quoten die het over trauma had ;)
Ah! Ja, geen probleem. Misschien dat @Marsenal alsnog kan antwoorden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 23:10:29 #48
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220769111
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:09 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ah! Ja, geen probleem. Misschien dat @:Marsenal alsnog kan antwoorden.
Dat die de tering geniet :')
  roze maandag 11 mei 2026 @ 23:11:00 #49
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220769118
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:10 schreef jigggy het volgende:

[..]
Dat die de tering geniet :')
Sow dan
Your beauty never ever scared me.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:12:24 #50
511221 Hetekip
Depressief
pi_220769144
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:10 schreef jigggy het volgende:

[..]
Dat die de tering geniet :')
Ach ja, voor sommige mensen is het leven een wedstrijd. Voor mij is het gewoon een ervaring die je een keer krijgt.

Maar ach ja kerel. Leven is te kort om ons druk om zulke dingen te maken, als iemand dat weet, ben jij het wel. Ik steek morgen een kaarsje aan voor je neef. Ik weet dat dat hem niet terugbrengt, maar helaas is dat het enige dat ik kan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 11 mei 2026 @ 23:32:16 #51
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220769246
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:12 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ach ja, voor sommige mensen is het leven een wedstrijd. Voor mij is het gewoon een ervaring die je een keer krijgt.

Maar ach ja kerel. Leven is te kort om ons druk om zulke dingen te maken, als iemand dat weet, ben jij het wel. Ik steek morgen een kaarsje aan voor je neef. Ik weet dat dat hem niet terugbrengt, maar helaas is dat het enige dat ik kan.
Je bent een enorm goed mens en dit betekend veel voor me


Enorm veel dank
pi_220769387
Tja, als je dat een fijn idee vindt, dan moet je dat doen. Iets minder ingrijpend is een aandenken kopen, bijvoorbeeld in de vorm van een sieraad als het iets is wat je wil dragen, of een beeldje als je het gewoon in huis wilt hebben staan.

Zou zelf nooit een tattoo nemen ter herinnering. Als ik al iets zou nemen, zou het puur vanwege esthetische redenen zijn
pi_220769483
Mooie tattoo van een klokje die op een belangrijke tijd staat incl rozenkrans
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220769817
Op een festival eens een dude ontmoet met 4 data op z'n schouder getatoeerd. Één van die data was 11 september 2001. Dus ik vraag aan hem waarvoor die datums staan, zegt ie 'die heb ik laten zetten om te herinneren dat ik toen een tattoo heb laten zetten'. En zo zie ik het ook.

Een afbeelding laten zetten om iets te herinneren vind ik meer iets voor beperkten die moeite hebben te functioneren zonder pictogrammen en presentatiekaartjes.
-nee-
pi_220769873
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:13 schreef Cockwhale het volgende:

Zou zelf nooit een tattoo nemen ter herinnering. Als ik al iets zou nemen, zou het puur vanwege esthetische redenen zijn
Ik zie het juist andersom: ik zou nooit een tattoo nemen, behalve misschien als 1 van mijn kinderen vroeg komt te overlijden, dat ik zijn of haar naam voor altijd bij me wil dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 08:18:22 ]
pi_220769881
Ik heb meerdere tattoos, die allemaal wel iets met trauma's te maken hebben. Ik denk dat het allemaal wel een beetje neerkomt op 'leef je éigen leven, op jóuw manier'. Maar die uitleg zit alleen in mijn hoofd, bijna niemand weet dit. Als je ze ziet, denk je waarschijnlijk dat in een obsessie met 'vliegen' (veel dingen met vleugels) heb, maar dat is dus eigenlijk niet zo.

Plaatsing: Als ik een t-shirt draag zie je er eentje (onderarm), als ik een tanktop zou dragen (doe ik nooit) zie je er vier (sleutelbeen ×2, bovenarm, onderarm), als ik shorts & tanktop draag (NEVER) zie je dus vier + twee op kuiten. En om de zevende ook te zien moet ik in bikini (en dat weiger ik, pertinent) omdat die op mijn bovenbeen staat. Dus eigenlijk ziet alleen mijn partner al mijn tattoos.

@Hetekip, het soort tattoo waar jij hebt over hebt ('never forget') kan prima uitgebeeld als een kleine tattoo op bijvoorbeeld je arm, waar je 'm zelf kan zien. Maar het hoeft niet een heel beladen plaatje te zijn. Je zou bijvoorbeeld ook een woord/plaatje kunnen kiezen van iets dat je er doorheen heeft gesleurd.

Voorbeeldje: iemand die een depressie heeft gehad en in die tijd alleen blij werd van ranja met een rietje. Dan kun je je hele arm inkleuren met zware "oh dit was zo k*t"-herinneringen, of je zet gewoon het woord (of een plaatje van een glas met een rietje) 'ranja' op je arm. Elke keer dat je jezelf dan weer sippig voelt, kijk je naar je arm en (kun je) denk(en): "Ah ja, ranja, dát maakt me blij!" - zoiets.
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')