quote:Maandagmiddag heeft Bosnië-Herzegovina als eerste land zijn selectie bekendgemaakt voor het WK in de Verenigde Staten, Mexico en Canada.
Blikvanger in de selectie is Edin Dzeko. De goaltjesdief mag intussen dan wel 40 jaar oud zijn, hij hielp Schalke 04 onlangs wel aan de promotie naar de Bundesliga.
quote:Doelmannen (3): Nikola Vasilj (St.Pauli/Dui), Martin Zlomislic (HNK Rijeka/Kro), Osman Hadzikic (Slaven Belupo/Kro)
Verdedigers (8): Sead Kolasinac (Atalanta/Ita), Amar Dedic (Benfica/Por), Nihad Mujakic (Gaziantep/Tur), Nikola Katic (Schalke 04)/Dui), Tarik Muharemovic (Sassuolo/Ita), Stjepan Radeljic (HNK Rijeka/Kro), Dennis Hadzikadunic (Sampdoria/Ita), Nidal Celik (RC Lens/Fra)
Middenvelders (10): Amir Hadziahmetovic (Hull City/Eng), Ivan Sunjic (Pafos/Cyp), Ivan Basic (Astana/Kaz), Dzenis Burnic (Karlsruher SC/Dui), Ermin Mahmic (Slovan Liberec/Tsj), Benjamin Tahirovic (Brondby/Den), Amar Memic (Viktoria Plzen/Tsj), Amar Memic (Young Boys/Zwi), Kerim Alajbegovic (RB Salzburg/Oos), Esmir Bajraktarevic (PSV/Ned)
Aanvallers (5): Ermedin Demirovic (Stuttgart/Dui), Jovo Lukic (Cluj/Roe), Samed Bazdar (Jagiellonia/Pol), Haris Tabakovic (Mönchengladbach/Dui), Edin Dzeko (Schalke 04/Dui)
Op de voorhoede na toch wel een erg matig elftal. Zou voor Oranje in principe geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:11 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Met clubs en caps/goals erbij:
[ afbeelding ]
Niveautje Polen, maarja daar wonnen we ook 2x niet van in de kwalificatie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op de voorhoede na toch wel een erg matig elftal. Zou voor Oranje in principe geen probleem moeten zijn.
Wel enorm stug ja, dat is het enige gevaar.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:47 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Niveautje Polen, maarja daar wonnen we ook 2x niet van in de kwalificatie.
Net alsof wij zo goed zijnquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op de voorhoede na toch wel een erg matig elftal. Zou voor Oranje in principe geen probleem moeten zijn.
Geen Michael Godts begrijpen wie begrijpen kan speelt de pannen van het dak bij Ajaxquote:
Die staan er toch bij?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weetje wat ik me erger dat ze er geen clubnamen erbij zetten.
bedoelde die selectie van japanquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die staan er toch bij?
En Godts heeft de pech te moeten concurreren met Doku en Trossard, maar schijnbaar was hij ook geen derde keus op die positie
Vooruit dan.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
bedoelde die selectie van japan
Helemaal niemand speelt momenteel de pannen van het dak bij Ajax.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Geen Michael Godts begrijpen wie begrijpen kan speelt de pannen van het dak bij Ajax
Debast is in ieder geval geblesseerd en waarschijnlijk pas later in het toernooi fit.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als er één plek is waar België genoeg talent heeft, dan zijn het wel flankspelers. Godts is OK, maar er zijn er te veel die momenteel beter zijn, of toch presteren in hoger aangeschreven competities. Terwijl Godts ietwat door het ijs zakte in oefenwedstrijden.
Snap trouwens niet waarom er zoveel verdedigers zijn geselecteerd. België heeft enkel matige spelers in die linie, dus laten we er maar extra veel meenemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom zou je boos zijn als een wereldster meegaat, dan begrijp je er niks van. Ga maar weer lekker langlaufen in de marge.quote:Op maandag 18 mei 2026 23:04 schreef heywoodu het volgende:
Neymar erbij. Woeste vriendin op de bank, die gaat nu voor Nederland juichen ipv Brazilië
quote:Op maandag 18 mei 2026 22:09 schreef heywoodu het volgende:
Op de Braziliaanse TV is de show voorafgaand aan de bekendmaking begonnen, namen zouden om 22.40 genoemd moeten worden. Één grote vraag die het land al maanden bezig houdt: gaat Neymar?
Het zou toch ronduit bizar zijn als de spelers niet allemaal gebeld zijn vooraf...quote:
Dat vind ik wel top. Aanval daarentegen heel, heel matig. Achterhoede ook niet bijzonder. Goed team, maar ook niet meer dan dat.quote:
Als je geen middenveld hebt, kun je het ook niet overslaan. Weer schlimm bedacht van de Duitsers.quote:
Ik bedoel vooral dat ze niet specifiek een middenveld noemenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:44 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat vind ik wel top. Aanval daarentegen heel, heel matig. Achterhoede ook niet bijzonder. Goed team, maar ook niet meer dan dat.
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat ze niet specifiek een middenveld noemen
Dat hele NL wordt echt niks. Lekker veel waterdragers van PL-teams en bankzitters.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:42 schreef PowerLoungen het volgende:
De Vrij gaat niet mee , lies naar de tyfus
Doe maar een kansloze afscheistournee van die bolle met zijn vriendjes Wijnaldem, Depaai en Martins Indi.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele NL wordt echt niks. Lekker veel waterdragers van PL-teams en bankzitters.
Wat is daar gek aan? Hato is sowieso de beste linksback die we hebben en Koopmeiners deed het de laatste interland prima.quote:Op zondag 24 mei 2026 01:08 schreef TLC het volgende:
Hato en Koopmeiners schijnen mee te gaan naar het WK
Dat is toch ook nooit eerder gebeurd?quote:Op maandag 25 mei 2026 13:11 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Geen enkele speler van Real Madrid dus
Kan er naast zitten, maar volgens mij hield Carvajal al een tijdje de eer hoog.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat is toch ook nooit eerder gebeurd?
Ik herinner me dat Spanje vroeger een soort mengeling was van FC Barcelona en Real Madrid.
Voor een WK niet nee, EK 2020 had ook geen enkele Real Madrid speler in de selectie.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat is toch ook nooit eerder gebeurd?
Ik herinner me dat Spanje vroeger een soort mengeling was van FC Barcelona en Real Madrid.
Natuurlijk kan dat allang niet meer. Koeman heeft Memphis nodig voor het spelletje dat hij graag wil spelen. Brobbey is minder bewegelijk en Weghorst is een pinchhitter. Een meevoetballende zwervende spits heeft Nederland verder niet.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar Corinthians is dus daadwerkelijk de nr. 15 van Brazilië zie ik.
En de spits daarvan, die van blessure naar blessure door het seizoen strompelt, zou onze eerste keus moeten zijn in de aanval? Dit kan echt niet meer.
Vind ik ook niet veel, maar de vraag is wie wel. Je hebt met Malen, Gakpo, Lang en Brobbey vier echt aanvallende spelers. Misschien Summerville en Kluivert nog als je die niet voor de 10 meeneemt.quote:
Malen en Brobbey zijn wel echt in vorm.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind ik ook niet veel, maar de vraag is wie wel. Je hebt met Malen, Gakpo, Lang en Brobbey vier echt aanvallende spelers. Misschien Summerville en Kluivert nog als je die niet voor de 10 meeneemt.
Maatsen had overigens wel meegemogen voor linksback. Dan zou ik Hato hebben laten zitten, die is toch niet echt fit.
Wat de fuck heb je aan Wappie Wout als je met 1-0 voor zou staan tegen Frankrijk en je komt zwaar onder druk. Dan breng je toch iemand met HEUL VEUL snelheid voor de counter?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Who cares. Wappie Wout is er bij dus we hebben genoeg te lachen weer.
Kans is groter dat je 1-0 achterstraatquote:Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat de fuck heb je aan Wappie Wout als je met 1-0 voor zou staan tegen Frankrijk en je komt zwaar onder druk. Dan breng je toch iemand met HEUL VEUL snelheid voor de counter?
Normaal gesproken lijkt me Malen - Brubbie - Gakpo wel de voorste linie jaquote:Op woensdag 27 mei 2026 14:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Malen en Brobbey zijn wel echt in vorm.
Je hebt er niks aan. Maar Wappie Wout is altijd een leuke rubriek. Zeker als het tegen zit.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat de fuck heb je aan Wappie Wout als je met 1-0 voor zou staan tegen Frankrijk en je komt zwaar onder druk. Dan breng je toch iemand met HEUL VEUL snelheid voor de counter?
Oef, dan kijken we het nog even aan.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef RotatoR het volgende:
Beter zit Memvis het hele WK op de bank, anders word ik echt ziedend.
Wijst erop dat Koeman met Malen op rechts (en Depay in de spits) wil beginnen denk ik.quote:
Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:06 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Wijst erop dat Koeman met Malen op rechts (en Depay in de spits) wil beginnen denk ik.
Zolang Proppie niet speelt vind ik alles best.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:06 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Wijst erop dat Koeman met Malen op rechts (en Depay in de spits) wil beginnen denk ik.
Die ligt toch minimaal tot de rust nog in bed @Zipportalquote:Op woensdag 27 mei 2026 15:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zolang Proppie niet speelt vind ik alles best.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind ik ook niet veel, maar de vraag is wie wel. Je hebt met Malen, Gakpo, Lang en Brobbey vier echt aanvallende spelers. Misschien Summerville en Kluivert nog als je die niet voor de 10 meeneemt.
Maatsen had overigens wel meegemogen voor linksback. Dan zou ik Hato hebben laten zitten, die is toch niet echt fit.
quote:Ian Maatsen en Lutsharel Geertruida zijn de twee spelers die op de stand-bylijst staan. Zij kunnen tot en met 1 juni nog worden toegevoegd aan de selectie als er een speler uitvalt.
Depay is qua fitheid dus echt een dikke gok maar bij Frimpong: "Hij heeft veel te maken gehad met blessures"quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Koeman blijft maar vasthouden aan Depay als een soort verlosser.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Depay is qua fitheid dus echt een dikke gok maar bij Frimpong: "Hij heeft veel te maken gehad met blessures"
quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Depay is qua fitheid dus echt een dikke gok maar bij Frimpong: "Hij heeft veel te maken gehad met blessures"
quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:16 schreef Qarrad het volgende:
Het leukste WK om te kijken was in Japan en Zuid-Korea toen we niet eens meededen imho.
Hij lult echt maar wat he.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In tegenstelling tot 95% van de selectie?quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hij lult echt maar wat he.
Verder is Frimpong pure middelmaat dus daar mis je opzich niet veel aan.
Vind dat Memphis nog wel een soort X factor heeft/althans, vroeger had, die Frimpong niet meebrengt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:28 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hij lult echt maar wat he.
Verder is Frimpong pure middelmaat dus daar mis je opzich niet veel aan.
Toch is er ook niet heel veel beters. We hebben zelfs Drank de Boer gehad of Blind.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:34 schreef SonicVolcano het volgende:
Het voordeel is wel straks einde tijdperk Koeman. Kijk ernaar uit
peter bosz zou wel een betere opvolger zijn. En slot maar die gaat het nu nog niet doen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Toch is er ook niet heel veel beters. We hebben zelfs Drank de Boer gehad of Blind.
Bosz is ook niet verder gekomen dan PSV qua succes.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:41 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
peter bosz zou wel een betere opvolger zijn. En slot maar die gaat het nu nog niet doen.
Sjonnie Heitinga zal wel de opvolger wordenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Toch is er ook niet heel veel beters. We hebben zelfs Drank de Boer gehad of Blind.
Misschien kan Ronald zijn vriend Pep bellenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Los gezien van het niveau van de Eredivisie is het natuurlijk ook zo dat zowel PSV als Feyenoord met bijna allemaal buitenlanders spelen. Enkel Veerman, Schouten en Valente hadden er in potentie bij kunnen zitten. Over Ajax hoeven we het dit seizoen al niet te hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:21 schreef TAmaru het volgende:
Op zich wel opvallend dat er nog maar 11 blanke spelers bij zitten en 1 Ajax-speler. Ook maar 1 van PSV en dus maar 2 uit de Nederlandse competitie. Wat tijden kunnen veranderen! Het niveau van onze competitie is dan ook wel heel erg laag momenteel.
In 1998 waren er nog 10 spelers uit de NL competitie bij.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:11 schreef Stoner12 het volgende:
[..]
Los gezien van het niveau van de Eredivisie is het natuurlijk ook zo dat zowel PSV als Feyenoord met bijna allemaal buitenlanders spelen. Enkel Veerman, Schouten en Valente hadden er in potentie bij kunnen zitten. Over Ajax hoeven we het dit seizoen al niet te hebben.
Wat een oude bendequote:
Panama ziet er ook vrij belegen uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:35 schreef mitt het volgende:
[..]
Wat een oude bende![]()
Oudste selectie van het WK?
https://www.vi.nl/nieuws/overzicht-bekijk-alle-wk-selectiesquote:
Wel benieuwd of er nog verrassingen in de Oezbeekse en Jordaanse selecties zitten @RamboDirkquote:Op zondag 31 mei 2026 10:58 schreef ISVV het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/overzicht-bekijk-alle-wk-selecties
Dit is wel een handig overzicht. O.a. Ghana, Oezbekistan, Jordanië, Iran en Uruguay moeten nog.
Massaal F5'enquote:Op zondag 31 mei 2026 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel benieuwd of er nog verrassingen in de Oezbeekse en Jordaanse selecties zitten @:RamboDirk
quote:Op zondag 31 mei 2026 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel benieuwd of er nog verrassingen in de Oezbeekse en Jordaanse selecties zitten @:RamboDirk
Maar goed dat de sponsoren de stadions al voor de helft vullen. Alhoewel voor deze wedstrijd ook die mensen niet warm gaan lopen.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
450 dollar voor deze topwedstrijd
[ afbeelding ]
Chatgptquote:
quote:Op basis van de bevestigde WK-selecties lijkt **Panama** de oudste selectie van het WK 2026 te hebben, met een gemiddelde leeftijd van ongeveer **30,4 jaar**. Daarachter volgen **Colombia** (30,1 jaar) en **Kaapverdië** (29,6 jaar). ([Sports Mole][1])
Top 5 oudste WK-selecties 2026:
| Rang | Land | Gemiddelde leeftijd | |
| ---- | ---------- | ------------------- | ------------------ |
| 1 | Panama | 30,4 jaar | |
| 2 | Colombia | 30,1 jaar | |
| 3 | Cape Verde | 29,6 jaar | |
| 4 | Brazil | 29,2 jaar | |
| 5 | Scotland | 29,2 jaar | ([Sports Mole][1]) |
Er zijn ook berekeningen op basis van geprojecteerde selecties die **Colombia** als oudste ploeg aanwijzen (29,98 jaar) en **Panama** als tweede (29,52 jaar). Nadat alle definitieve selecties waren ingediend op 1 juni 2026, kwam Panama echter uit als oudste selectie. ([RotoWire][2])
Leuk detail: de oudste speler van het toernooi is naar verwachting de Schotse doelman Craig Gordon, die tijdens het WK 43 jaar oud is. ([Sports Mole][1])
Nederland heeft zich overigens niet geplaatst voor het WK 2026; de gemiddelde leeftijd van Oranje speelt dus geen rol in deze ranglijst. ([RotoWire][2])
[1]: https://www.sportsmole.co(...)m_source=chatgpt.com "World Cup 2026 squads: Oldest, youngest, most expensive teams - where do England rank? - Sports Mole"
[2]: https://www.rotowire.com/(...)m_source=chatgpt.com "2026 World Cup Rosters Ranked by Age: Youngest and Oldest Squads of All 48 Teams | RotoWire"
Niet echt fantastisch.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
450 dollar voor deze topwedstrijd
[ afbeelding ]
quote:Het Duitse toptalent Lennart Karl mist het WK. De 18-jarige aanvallende middenvelder van Bayern München heeft een spierscheuring opgelopen.
Karl raakte vandaag op de training van het Duitse elftal in Chicago geblesseerd. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht, waar uit een scan bleek dat het om een spierscheuring gaat.
Karl maakte pas dit seizoen zijn debuut voor Bayern, waar hij snel uitgroeide tot een vaste waarde. De club pakte de dubbel in Duitsland en reikte tot de halve finales van de Champions League. Karl speelde drie interlands voor Duitsland.
Vervanger
Met Assan Ouédraogo van RB Leipzig is er al een vervanger aangewezen door de Duitse bond. Tot 24 uur voor de eerste groepswedstrijd mogen landen geblesseerde spelers nog vervangen.
Kijk eens dom, ja ho maar.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Christian Eriksen is net in elkaar gezakt bij de vriendschappelijke wedstrijd tegen Oekraïne. Schijnt overigens wel bij kennis te zijn, maar dit is einde WK en mogelijk einde carrière voor hem.
Hopelijk komt alles goed met hem.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Christian Eriksen is net in elkaar gezakt bij de vriendschappelijke wedstrijd tegen Oekraïne. Schijnt overigens wel bij kennis te zijn, maar dit is einde WK en mogelijk einde carrière voor hem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |