Grappig hoe iedereen aan de haal gaat met die uitspraak van “we naderen het einde van de oorlog”. Het is maar net hoe je het interpreteert. Je zou op dezelfde manier ook kunnen zeggen dat ik langzaam het einde van m’n leven nader. Geen woord aan gelogen maar het kan nog decennia duren.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 08:39 schreef Parafernalia het volgende:
'Er is iets gaande' in het Kremlin, toch heeft Poetin 'touwtjes strak in handen' - https://nos.nl/l/2614507
quote:Kremlin: Poetin brengt komende week bezoek aan China
De Russische president Vladimir Poetin brengt komende week een bezoek aan China, meldt het Kremlin. Het bezoek staat gepland voor dinsdag en woensdag.
In een verklaring meldt het Kremlin dat Poetin en de Chinese president Xi Jinping de bilaterale betrekkingen zullen bespreken.
Ook zullen de twee presidenten van gedachten wisselen over belangrijke internationale en regionale kwesties.
De krant South China Morning Post meldde eerder op basis van bronnen dat Poetin op 20 mei een kort bezoek aan Beijing zou brengen.
Het is volgens de krant de eerste keer dat de leiders van Rusland en de Verenigde Staten in dezelfde maand een bilateraal bezoek brengen aan China.
De Amerikaanse president Donald Trump reisde eerder deze week naar Beijing voor gesprekken met Xi.
De twee kwamen onder meer overeen om de economische samenwerking tussen hun landen te versterken.
Sterker nog, Zelensky waarschuwt nu voor een nieuw offensief vanuit Wit-Rusland.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooralsnog wil Rusland gewoon geen duimbreed toegeven.
Ik denk dat het "nieuws" van media outlets zoals NOS of de podcasts van de Boekesteijn en de Wijk volstrekt speculatief zijn en weinig waarde hebben. Even los of ze wel of niet in voordeel van Rusland/Oekraïne zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen aan de haal gaat met die uitspraak van “we naderen het einde van de oorlog”. Het is maar net hoe je het interpreteert. Je zou op dezelfde manier ook kunnen zeggen dat ik langzaam het einde van m’n leven nader. Geen woord aan gelogen maar het kan nog decennia duren.
Elke oorlog stopt ook ooit een keer dus je nadert inherent altijd het einde, op elk moment. Vooralsnog wil Rusland gewoon geen duimbreed toegeven.
Ik volg altijd jouw berichten hier om een goed beeld te krijgen van de feiten en de werkelijke ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het "nieuws" van media outlets zoals NOS of de podcasts van de Boekesteijn en de Wijk volstrekt speculatief zijn en weinig waarde hebben. Even los of ze wel of niet in voordeel van Rusland/Oekraïne zijn.
We zien eigenlijk gedurende de hele oorlog dat er maar weinig juist voorspeld is.
het enige wat consequent fout 'voorspelt' is; de superieuriteit van Rusland.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het "nieuws" van media outlets zoals NOS of de podcasts van de Boekesteijn en de Wijk volstrekt speculatief zijn en weinig waarde hebben. Even los of ze wel of niet in voordeel van Rusland/Oekraïne zijn.
We zien eigenlijk gedurende de hele oorlog dat er maar weinig juist voorspeld is.
Superioriteit.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het enige wat consequent fout 'voorspelt' is; de superieuriteit van Rusland.
In welke media is ooit gezegd (in Nederland) dat Rusland militair superieur is?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Rob de Wijk zegt nmm nog wel redelijk zinnige dingen, zit wel vaak aan de sombere kant maar dat is dan ook de reden waarom hij vaak slecht gepruimd wordt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ik volgende de Wijk in 2022, vond zijn inzichten toen wel interessant.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rob de Wijk zegt nmm nog wel redelijk zinnige dingen, zit wel vaak aan de sombere kant maar dat is dan ook de reden waarom hij vaak slecht gepruimd wordt.
Boekesteijn vind ik dan weer een soort vijfde wiel aan de wagen.
Wordt Marcus Reisner nog steeds betaald door de FSB en is de Orthodoxe kerk in Estland nog steeds een FSB dependance?quote:
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt Marcus Reisner nog steeds betaald door de FSB
Je bedoeld die kerk waarvan het hoofd een ex-FSB'er is?quote:en is de Orthodoxe kerk in Estland nog steeds een FSB dependance?
Wie bedoel je?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
[..]
Je bedoeld die kerk waarvan het hoofd een ex-FSB'er is?
Ja.
Ja, en in het VK is het ook een goede gewoonte dat voormalig MI5/6 medewerkers hoofd van de anglicaanse kerk worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie bedoel je?
Je kan natuurlijk een arbeidsbetrekking hebben bij de Russische veiligheidsdiensten en daarnaast lid zijn van een geloofsgemeente. Het een sluit het ander niet uit. Zolang je die zaken maar wel scheidt.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en in het VK is het ook een goede gewoonte dat voormalig MI5/6 medewerkers hoofd van de anglicaanse kerk worden.
Helemaal niet sus ofzo.
Waarom zijn we als NATO onder stoom en kokend water zo hard aan het opschalen dan de laatste jaren? Dat was vast omdat Rusland niks in de melk te brokkelen had toch? Het is niet dat Rusland nou een superieur georganiseerd modern leger heeft en had maar het europese NATO smaldeel had al helemaal bijna niks en zeker geen voortzettingsvermogen. In die zin was Rusland zeker wel superieur aan ons, kwantiteit is ook een kwaliteit en dat wordt nog wel eens vergeten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:42 schreef Korenfok het volgende:
Dat is vreemd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik vind het niet vreemd dat je enerzijds veiligheidsambtenaar bent en anderzijds een bestuurlijke rol vervult binnen een geloofsgemeente zoals een kerk.
Jij zat je snor weer eens te drukken en stiekem te roken in de bosjes maar vergat de peuk goed uit te stampen!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
. Nee, hier gaan we defensie afzeiken omdat er een hei in de brand staat.
Over welk persoon hebben wij het eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is vreemd.
Je ziet in de meeste christelijke denominaties immers dat het carriere geestelijken zijn. Die hun leven daar aan toewijden. Die op de laagste ladder beginnen en langszaam opklimmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |