Worden de plantjes, bloemetjes en bijtjes wel blij vanquote:Op woensdag 13 mei 2026 11:20 schreef 12Beaufort het volgende:
De zomer komt eraanHet gemiddelde gaat op de lange termijn tot boven de 20 graden...
[ afbeelding ]
Ja dikke woei weer, en veel regen bluh, pak de auto maar weer eens vandaag heb geen zin in die koude natte bende.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier gaat die hoerenwind ook gewoon door. Dat woord heb ik trouwens overgenomen van iemand anders in dit topic. Maar kan me er wel in vinden.
Jij heb mazzel met die geen regen, jouw portie komt vast nog welquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niks mis mee vandaag. Graadje of 11 nu, wat zon met wolken afgewisseld. Klein briesje erbij. Geen regen.
Uitstekend doe-weer.
Ik zie dit ook al enige weken voorbijkomen, icm twee andere plekken waar de oceaan flink warmer is (ben even kwijt welke) vormt het een patroon dat in 1877-79 (kan er een jaar naast zitten) tot gigantische hongersnood leidde. Nu is het voedselsysteem van toen niet te vergelijken met vroeger maar de overige omstandigheden zoals de oceanen die de excessieve warmte niet meer opslaan ook niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
Meteorologische instanties in ons land willen de effecten van een krachtige El Niño met betrekking tot Nederland nogal eens bagatelliseren, maar daar zet ik toch wel wat vraagtekens bij. De mondiale oceanen en zeeën zijn, terwijl El Niño nog op stoom moet komen, al geruime tijd verontrustend warm. In combinatie met een verdere opwarming van de equatoriale gordel van de Pacific en de onmiskenbare invloed daarvan op de wereldwijde atmosfeer, gaan wij daar indirect of direct zeker het een en ander van merken. ‘Lessen uit het verleden’ leren dat een El Niño event bij ons niet zelden tot een kletsnat voorjaar kan leiden.
[ x ]
Zin inquote:Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
22-26! En terecht. Dat motten we hebben
Maar jij woont blijkbaar in een balletje, dus altijd afwijkingen met meten in vergelijking met de omgeving. Zei je alquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Keiharde hoerenwind? Er staat windkracht drie en ik meet - nu de wind zowaar is aangetrokken - max windstoten van 33 km/u. Daar lachen ze in het westen om.
Ik snap best dat je niet van koud weer houdt,maar je kunt ook overdrijven. Met je keiharde hoerenwind.
Heeft niets te maken met het hebben van een andere mening, maar om hoe je het brengt. Dacht even dat je het expres deed, maar je hebt het zelf niet eens doorquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neuh. Zijn veel mensen die 25 graden dikke prima vinden. Zijn dat ook trollen? Nee, tuurlijk niet.
Nou er zijn ook mensen die de andere kant uit qua temperatuur prettiger vinden. Dat maakt iemand geen troll.
Weer is voor mij gewoon dikke prima vandaag met wat zon, droog en 11-12 graden. Maar lastig he, andere meningen.
Jup, die schijt luchtvochtigheid hier hequote:Op woensdag 13 mei 2026 11:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moeite hebben met 23 a 24 graden
![]()
Daar is de eindsprint waar ik het laatst over had.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:20 schreef 12Beaufort het volgende:
De zomer komt eraanHet gemiddelde gaat op de lange termijn tot boven de 20 graden...
[ afbeelding ]
33 km per uur is gewoon keiharde wind. Zeker in het open veld. Daarboven wordt het storm en hebben we het niet meer over wind.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Keiharde hoerenwind? Er staat windkracht drie en ik meet - nu de wind zowaar is aangetrokken - max windstoten van 33 km/u. Daar lachen ze in het westen om.
Ik snap best dat je niet van koud weer houdt,maar je kunt ook overdrijven. Met je keiharde hoerenwind.
Gemiddeld is het dus windkracht 3 gemeten op dat moment van posten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
33 km per uur is gewoon keiharde wind. Zeker in het open veld. Daarboven wordt het storm en hebben we het niet meer over wind.
Pas op dat je geen act wordt.
Qua wind sowieso, wij zitten hier in een of andere windluwe put. Maar ook als ik de stations hier in de buurt kijk is er van een 'bijna storm' zoals wordt gezegd totaal geen sprake. Ja hooguit als er ff een fikse bui overtrekt. Maar verder niet. Dusja, ik kan daar wel in meegaan, maar dat slaat nergens op.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar jij woont blijkbaar in een balletje, dus altijd afwijkingen met meten in vergelijking met de omgeving. Zei je al
Net geweest en komt zo ook weer.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jij heb mazzel met die geen regen, jouw portie komt vast nog wel
Hoe warmer, hoe beter.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja hooooo maaar, eerst maar rond 20 graden houden, ik zie het alweer veel te snel gaan met de warmte waar je even niet aan kan wennen.
Niet van de droogte die er waarschijnlijk aan vast zit. Hogedruk gaat wel regeren, al laat GFS aan het eind van de kaarten wel weer een lagedrukgebied zien boven Scandinavie...quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Worden de plantjes, bloemetjes en bijtjes wel blij van
Oh oke. Verlicht me dan aub.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met het hebben van een andere mening, maar om hoe je het brengt. Dacht even dat je het expres deed, maar je hebt het zelf niet eens door
Het heeft even geduurd, maar het wachten lijkt beloond te wordenquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar is de eindsprint waar ik het laatst over had.Typisch voor mei.
Hier is nu wel genoeg regen gevallen om er weer een tijdje tegenaan te kunnen. Natuur wil wel wat meer warmtequote:Op woensdag 13 mei 2026 13:23 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Niet van de droogte die er waarschijnlijk aan vast zit. Hogedruk gaat wel regeren, al laat GFS aan het eind van de kaarten wel weer een lagedrukgebied zien boven Scandinavie...
Leuke woordkeuzequote:Op woensdag 13 mei 2026 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
@:geschiedkundige wordt vandaag van alle kanten bestormd
[ afbeelding ]
Maar koud heeft hij het vandaag kennelijk niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hij voelt zich in zijn koelhemd gezet...
Heel het zuiden? Nee, behalve in een klein dorpje dat dapper weerstand biedt tegen de stormachtige buien.quote:
Nergens in Nederland is ietsquote:Op woensdag 13 mei 2026 15:56 schreef Stephan5 het volgende:
Weer helemaal nix in Haarlem. Als dit de rest van het seizoen zo doorgaat, wordt dat afzien van heb ik jou daar, met flink wat chagarijnige uurtjes.![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen Noord-Holland is al de hele dag al zo goed als bui-vrij, behalve aan de oostgrens. Wat een afknapper weer.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |