Je ziet het ook weleens in de tour de France. Dat een etappe wordt veranderd vanwege sneeuw.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt! Vrijwel elk jaar is er wel een weekje met minder weer of ongunstige stroming waarbij het kouder wordt in de zomer. Eind juli vorig jaar was het ook vrij onbestendig en sneeuwde het tot 1600/1800 meter nog. Niet extreem laag, maar elk jaar komt dat wel voor. Al overleven de gletsjers het toch niet. De zomers zijn bepalend en die worden wel steeds warmer en het is steeds langer warm..
Hier gaat die hoerenwind ook gewoon door. Dat woord heb ik trouwens overgenomen van iemand anders in dit topic. Maar kan me er wel in vinden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nu moet hier alleen nog ff die hoerenwind zoals @:bloodymary1 het noemt ff normaal gaan doen. Waait al twee dagen je sokken uit hier, en rest vd week lijkt dat niet minder te worden... beetje jammer.
Wel zon en 26 graden, dus iig geen koude wind.
Geschiedtrollquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niks mis mee vandaag. Graadje of 11 nu, wat zon met wolken afgewisseld. Klein briesje erbij. Geen regen.
Uitstekend doe-weer.
Graad of 10 mag er zeker wel bij. Buien zijn onderwegquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niks mis mee vandaag. Graadje of 11 nu, wat zon met wolken afgewisseld. Klein briesje erbij. Geen regen.
Uitstekend doe-weer.
Neuh. Zijn veel mensen die 25 graden dikke prima vinden. Zijn dat ook trollen? Nee, tuurlijk niet.quote:
Vanmiddag worden wij mogelijk een beetje getroffen. Mag wel wat meer zon. Groentes willen ook wel 25 graden. Je merkt dat ze - zeker buiten - minder snel groeienquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Graad of 10 mag er zeker wel bij. Buien zijn onderweg
22-26! En terecht. Dat motten we hebbenquote:Op woensdag 13 mei 2026 11:20 schreef 12Beaufort het volgende:
De zomer komt eraanHet gemiddelde gaat op de lange termijn tot boven de 20 graden...
[ afbeelding ]
Nee, dit kan echt niet. Ik ga echt het hele jaar buiten rijden door weer en wind met mijn paard. Wilde vandaag gaan, maar dacht laat maar. Keiharde hoerenwind, en nu begint het zelfs te hagelen en regenen. Blij dat ik niet gegaan ben.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend doe-weer.
Ja hooooo maaar, eerst maar rond 20 graden houden, ik zie het alweer veel te snel gaan met de warmte waar je even niet aan kan wennen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:20 schreef 12Beaufort het volgende:
De zomer komt eraanHet gemiddelde gaat op de lange termijn tot boven de 20 graden...
[ afbeelding ]
Moeite hebben met 23 a 24 gradenquote:Op woensdag 13 mei 2026 11:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja hooooo maaar, eerst maar ro d 20 graden houden, ik zie het alweer veel te snel gaan met de warmte waar je even aan kan wennen.
Keiharde hoerenwind? Er staat windkracht drie en ik meet - nu de wind zowaar is aangetrokken - max windstoten van 33 km/u. Daar lachen ze in het westen om.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dit kan echt niet. Ik ga echt het hele jaar buiten rijden door weer en wind met mijn paard. Wilde vandaag gaan, maar dacht laat maar. Keiharde hoerenwind, en nu begint het zelfs te hagelen en regenen. Blij dat ik niet gegaan ben.
Ik snap best dat je niet van warm weer houdt, maar je kunt ook overdrijven. Met je briesje.
Worden de plantjes, bloemetjes en bijtjes wel blij vanquote:Op woensdag 13 mei 2026 11:20 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dikke woei weer, en veel regen bluh, pak de auto maar weer eens vandaag heb geen zin in die koude natte bende.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier gaat die hoerenwind ook gewoon door. Dat woord heb ik trouwens overgenomen van iemand anders in dit topic. Maar kan me er wel in vinden.
Jij heb mazzel met die geen regen, jouw portie komt vast nog welquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend doe-weer.
Ik zie dit ook al enige weken voorbijkomen, icm twee andere plekken waar de oceaan flink warmer is (ben even kwijt welke) vormt het een patroon dat in 1877-79 (kan er een jaar naast zitten) tot gigantische hongersnood leidde. Nu is het voedselsysteem van toen niet te vergelijken met vroeger maar de overige omstandigheden zoals de oceanen die de excessieve warmte niet meer opslaan ook niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
Meteorologische instanties in ons land willen de effecten van een krachtige El Niņo met betrekking tot Nederland nogal eens bagatelliseren, maar daar zet ik toch wel wat vraagtekens bij. De mondiale oceanen en zeeën zijn, terwijl El Niņo nog op stoom moet komen, al geruime tijd verontrustend warm. In combinatie met een verdere opwarming van de equatoriale gordel van de Pacific en de onmiskenbare invloed daarvan op de wereldwijde atmosfeer, gaan wij daar indirect of direct zeker het een en ander van merken. ‘Lessen uit het verleden’ leren dat een El Niņo event bij ons niet zelden tot een kletsnat voorjaar kan leiden.
[ x ]
Zin inquote:Op woensdag 13 mei 2026 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
22-26! En terecht. Dat motten we hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |