Hitte komt er voorlopig nog niet. Mijn plantjes kijken uit naar warmte. Hebben ze nodigquote:Op donderdag 14 mei 2026 16:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met die hitte
Tomatenplantjes kijken me nu boos aan
Je schrijft herfstweer verkeerd. Hier geen lente gehad vandaag. Hele week al vrijwel niet.voorak karige 8-12 graden en vaak buien. Dat is verre van lentequote:Op donderdag 14 mei 2026 16:50 schreef Haags het volgende:
De zon schijnt hier al bijna de hele dag en het is gewoon heerlijk lenteweer. 👌
Ik zit weer verkeerd lees ikquote:Op vrijdag 15 mei 2026 06:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooi begin van de dag. Geen wolkje aan de lucht
Hier half om half, maar bewolking en buien zijn voor een groot deel van het land alweer onderweg. En heel het land is het nog steeds vies koud de hele dag. Volgend weekend ziet er nog steeds een stuk beter uit.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zit weer verkeerd lees ik![]()
![]()
Wolken wolken en nog eens wolken hier.
Nu zon en wolken afgewisseld. Buien zijn wel langzaamaan onderweg als de radar klopt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik zit weer verkeerd lees ik![]()
![]()
Wolken wolken en nog eens wolken hier.
Zo te zien komt hier zo een gebiedje over met wat regen, geen grote hoeveelheden lijkt me.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nu zon en wolken afgewisseld. Buien zijn wel langzaamaan onderweg als de radar klopt.
Tot op heden alles netjes ontweken. Lijkt tot aan het avondeten droog te zijn. Met best wat zon erbij dus zeker een prima dagje vandaagquote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zo te zien komt hier zo een gebiedje over met wat regen, geen grote hoeveelheden lijkt me.
ziet er nu prachtig mooi bloeiend buiten uitquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:52 schreef ZaZoe het volgende:
De natuur ontploft deze lente
Door de combinatie van een extreem zacht voorjaar en overvloedige regenval groeit de natuur in 2026 in een recordtempo. Dit fenomeen wordt door biologen ook wel een 'groenexplosie' genoemd.
AI-modus
Alleen 8-10 graden te koudquote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tot op heden alles netjes ontweken. Lijkt tot aan het avondeten droog te zijn. Met best wat zon erbij dus zeker een prima dagje vandaag
Nee, max 4-5, waarschijnlijk. 19/20 is eind mei normaalquote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En volgende weekend 8-10 te warm. Ja dat heb je met ons klimaat.
Gisteravond met fietsen de handschoenen maar aan gedaanquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:57 schreef 12Beaufort het volgende:
Inmiddels is deze maand 1.5 graad kouder dan normaal.
Klimaathoaxquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:57 schreef 12Beaufort het volgende:
Het kan verkeren...quote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gisteravond met fietsen de handschoenen maar aan gedaan
quote:
Nou heel wat plens stortjes gehad wel, zon toch ookquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier half om half, maar bewolking en buien zijn voor een groot deel van het land alweer onderweg. En heel het land is het nog steeds vies koud de hele dag. Volgend weekend ziet er nog steeds een stuk beter uit.
Poh, blij als die herfst weg is
Zoals wel vaker in het voorjaar.. in de winter lukt het telkens niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:57 schreef 12Beaufort het volgende:
Huidige drukverdeling was in de winter ook schijtweer geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben dit weer helemaal zat.
[..]
Zoals wel vaker in het voorjaar.. in de winter lukt het telkens niet.
Weet ik, maar een te koude maand an sich is ook al erg lastig.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huidige drukverdeling was in de winter ook schijtweer geweest.
Zal vast wel een logische verklaring voor zijn. Het najaar is nu ook steevast veel mooier dan vroeger.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet ik, maar een te koude maand an sich is ook al erg lastig.
Nee, helaas. Al zat het dichtbij deze winter.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nog ff weekje volhouden!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vanaf donderdag wordt het pas echt droger en vooral aangenamer betreft temperatuur en zonneschijn. Exit herfst met die kou en regen. Nu naar buiten is een vest of jas nog wel nodigquote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nog ff weekje volhouden!
Ps noorderlicht kansen
Moet echt nog minimaal 7 a 8 graden bij voordat ik dit gifje gerechtvaardigd vind hoor.quote:
Vergeleken met de grijze koude zooi van nu is dit accuraat.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet echt nog minimaal 7 a 8 graden bij voordat ik dit gifje gerechtvaardigd vind hoor.
Dit is gewoon een lekkere lente temp
Landelijk 20-25 graden is wel lekker aangenaam, ja. Sowieso altijd beter dan huidige temperatuurquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet echt nog minimaal 7 a 8 graden bij voordat ik dit gifje gerechtvaardigd vind hoor.
Dit is gewoon een lekkere lente temp
Vorst ad grond vanmorgen weer in Zutphen geloof ik of niet? GEKKENWERKquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Landelijk 20-25 graden is wel lekker aangenaam, ja. Sowieso altijd beter dan huidige temperatuur
Dat het lange pinksterweekend alsnog totaal in het water valt. Daar ga ik wel goed op.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:35 schreef ondeugend het volgende:
Het wordt steeds later mooi weer in de verwachtingen
Mijn verwachting daarentegen is dat men het mooie weer voor Pinksteren zo lang mogelijk laat staan en dat we dan toch geen mooi Pinksteren krijgen.
Ik hoop dat ik het totaal fout ga hebben.
Duim hier met mij mee
Keehl, gisteravond met handschoenen gefietst en de verwarming nog aan gehad. Was 16.5 graad in de woonkamer. Echt sneu. Het is nu weliswaar wel mooi zonnig, maar blijft frisquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vorst ad grond vanmorgen weer in Zutphen geloof ik of niet? GEKKENWERK
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat het lange pinksterweekend alsnog totaal in het water valt. Daar ga ik wel goed op.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, gisteravond met handschoenen gefietst en de verwarming nog aan gehad. Was 16.5 graad in de woonkamer. Echt sneu. Het is nu weliswaar wel mooi zonnig, maar blijft fris
Donderdagavond en gisteravond ging het hier richting 2-4 graden. Dat is gewoon koud. Sowieso voor mijn handen als bescherming beter. Drogen snel uit en krijg dan van die vervelende kloven.quote:
25-26 gradenquote:
Ik bijna de hele week gewoon overdag die handschoenen met winterjasquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, gisteravond met handschoenen gefietst en de verwarming nog aan gehad. Was 16.5 graad in de woonkamer. Echt sneu. Het is nu weliswaar wel mooi zonnig, maar blijft fris
De airco maar eens een schoonmaakbeurt geven dan. Dat zal 't moment zijn dat hij voor 't eerst mag gaan koelen dit jaar.quote:
Komende week nog meer dan genoeg tijd om je huis naar 15 graden af te koelen. Dan kan ie dat wel hebben als je niet in een energielabel F woont.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:34 schreef Twieki het volgende:
[..]
De airco maar eens een schoonmaakbeurt geven dan. Dat zal 't moment zijn dat hij voor 't eerst mag gaan koelen dit jaar.
Bij de omschakeling van verwarmen naar koelen en vice versa maak ik 'm altijd schoon. Dan werkt hij 't efficiëntst.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Komende week nog meer dan genoeg tijd om je huis naar 15 graden af te koelen. Dan kan ie dat wel hebben als je niet in een energielabel F woont.
Het was ook vrij koud en met die wind erbij is dat niet altijd even prettig voor de handen, nee. Het hoeft geen winter te zijn voor handschoenen. Ik heb vrijwel elk jaar in maart en april, dus late lente, en zeker dit jaar met die lage luchtvochtigheid en vele uren zon echt snel last van droge handen. Scheurt het tot bloedens te openquote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik bijna de hele week gewoon overdag die handschoenen met winterjas![]()
krijg anders teveel last met die reuma klauwtjes
15? Waarom zo koud? 18/19 is toch prima.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Komende week nog meer dan genoeg tijd om je huis naar 15 graden af te koelen. Dan kan ie dat wel hebben als je niet in een energielabel F woont.
Omdat het met twee zonnestralen 4 graden warmer is.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
15? Waarom zo koud? 18/19 is toch prima.
Energielabel Z gespot.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het met twee zonnestralen 4 graden warmer is.
Heb de winterjas en handschoenen er deze week ook al een paar keer bij gehad... traumatisch!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik bijna de hele week gewoon overdag die handschoenen met winterjas![]()
krijg anders teveel last met die reuma klauwtjes
Godverdomme wat heb ik die gemist!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben een simpel persoon. Ik zie roze in CAPE kaartjes en het water loopt me meteen in de mond.
Nou, dan heb ik goed nieuws! Helemaal niets meer van over in de nieuwe runquote:
Ja wel hequote:Op zaterdag 16 mei 2026 15:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Heb de winterjas en handschoenen er deze week ook al een paar keer bij gehad... traumatisch!
Wow van niets naar allesquote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil daarnaast ook nog even delen dat de eerste 30'ers in de pluim zijn verschenen.
Vanmiddag zag ik ze nog wel staan, bij de laatste run hebben ze plaatsgemaakt voor 16 gradenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil daarnaast ook nog even delen dat de eerste 30'ers in de pluim zijn verschenen.
Oja, nu zijn ze wegquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vanmiddag zag ik ze nog wel staan, bij de laatste run hebben ze plaatsgemaakt voor 16 graden
En weer terug naar nietsquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vanmiddag zag ik ze nog wel staan, bij de laatste run hebben ze plaatsgemaakt voor 16 graden
Zuid-Europa ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 02:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat die 30'er nog maar even weg blijven, of tenminste gewoon lekker ergens in het zuiden houden
En dan zijn er nog een niet insignificant aantal leden die voor langdurig 25 graden gaanquote:Op zondag 17 mei 2026 10:11 schreef INViCTuS het volgende:
Goede nieuws is dat de verbetering dichterbij komt
Bij ons is het binnenkort over en uit met de meikoelte. Uitgaande van het ensemblegemiddelde van het ECMWF wordt het donderdag in het binnenland plaatselijk dik 20 graden. Op vrijdag en tijdens het pinksterweekeinde zijn middagtemperaturen ruim boven 20 graden mogelijk. Op zaterdag opteert het ensemble voor maxima tot 25-26 graden in het zuidoosten van het land. Verder droog weer en vrij veel zonneschijn, maar wel een hoge zonkracht: in dezen 6.
Het zou eens tijd worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 10:11 schreef INViCTuS het volgende:
Goede nieuws is dat de verbetering dichterbij komt
Bij ons is het binnenkort over en uit met de meikoelte. Uitgaande van het ensemblegemiddelde van het ECMWF wordt het donderdag in het binnenland plaatselijk dik 20 graden. Op vrijdag en tijdens het pinksterweekeinde zijn middagtemperaturen ruim boven 20 graden mogelijk. Op zaterdag opteert het ensemble voor maxima tot 25-26 graden in het zuidoosten van het land. Verder droog weer en vrij veel zonneschijn, maar wel een hoge zonkracht: in dezen 6.
20 graden zou ook wel bijna de ondergrens moeten zijn tot eind september. Elke dag minimaal 20. Daar is het nu wel een keer tijd voor.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:18 schreef 12Beaufort het volgende:
De stijging van de temperatuur zet woensdag in en daarna gaan het gemiddelde langzaam tot boven de 20 graden. Ook op lange termijn lijkt het rond de 20 graden te blijven.
[ afbeelding ]
Dat gaat zeer waarschijnlijk ook wel gebeuren.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20 graden zou ook wel bijna de ondergrens moeten zijn tot eind september. Elke dag minimaal 20. Daar is het nu wel een keer tijd voor.
Gelukkig eindigt deze herfst treurnis iig wel. Water genoeg gehad en veel te koud
Zomerdepressie is aanstaande. Ik geniet nog ff van deze prettige temperaturen.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:39 schreef Scjvb het volgende:
@:Geschiedkundige heeft vandaag de zomer in zijn bol!
Amerikaanse toestanden.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:09 schreef DemonRage het volgende:
Er waren chasers ter plaatse:
Bekijk deze YouTube-video
Elke dag een beetje beter deze week. Steeds droger, steeds meer zon en steeds warmer. Komt goedquote:Op zondag 17 mei 2026 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoewel het nog steeds slecht weer is, voel je het al wel iets zachter worden. Niet meer die hele koude wind. Dat is al hoopvol.
Wonen wij echt zo dicht bijelkaar?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoewel het nog steeds slecht weer is, voel je het al wel iets zachter worden. Niet meer die hele koude wind. Dat is al hoopvol.
Zo hey! toch wel een soortje zeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:09 schreef DemonRage het volgende:
Er waren chasers ter plaatse:
Bekijk deze YouTube-video
Hopenlijk niet alleen zon maar (overdag) ook droogquote:Op maandag 18 mei 2026 06:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week minimumtemperaturen die hoger liggen dan de maximumtemperaturen van afgelopen week.
En een virtuele hittegolf in de control-run... over uitersten gesproken.
Minimum temperatuur hoger dan maxima nu is ook niet zo moeilijk :p.quote:Op maandag 18 mei 2026 06:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week minimumtemperaturen die hoger liggen dan de maximumtemperaturen van afgelopen week.
En een virtuele hittegolf in de control-run... over uitersten gesproken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |