abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:17:42 #276
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220738101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:17 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Dubai is effe lastig.
Valt af, heeft een uitleveringsverdrag met NL.

Marokko?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220738116
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Valt af, heeft een uitleveringsverdrag met NL.

Marokko?
Hij is Marokkaan !! :! :!
En een prettige scheut door de pielemuis.
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:20:26 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220738121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:32 schreef Idisrom het volgende:
Maar wilde Ellen ten Damme zelf, dat Ali B vanwege haar een langere gevangenisstraf zou gaan krijgen?
vanwege een verkrachting

de straf die bepaalt ellen niet
wat ze ervan vind ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220738127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:48 schreef Black_Baron het volgende:
Maar beide rechtbanken gingen daar niet in mee, met die versie van de verdediging. Omdat de kans dat er nog een ander meisje door Ali verkracht zou zijn op die plek, en dit niet Naomi zou zijn geweest, wel erg klein geacht wordt.
Noami verklaarde eerder al bij de politie (wat niet in de media verschenen was) dat ze een oudere vrouw met elektrische fiets gesproken had. Daarbij klopte de locatie en het tijdstip (wat bewezen kon worden met een pintransactie) ook.
pi_220738164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Rechters kunnen ook dwalen. Zeker anno nu is er weinig vertrouwen en gaan rechters te vaak in de fout.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Lucia_de_Berk

Dit is wel een interessante casus. Het OM was er zeker van dat Lucia het gedaan had, de rechters ging erin mee. 7 jaar later werd ze alsnog vrijgesproken door het heropenen van haar zaak tijdens haar straf
Appels met peren.
Een totaal andere zaak.

Dan zou in het geval van Ali B. alleen gezegd kunnen worden dat hij vaak in een kamer aanwezig was waar een verkrachting plaatsvond. En daarna met statistische berekeningen aangetoond kunnen/moeten worden dat zoiets geen toeval kan zijn.

Los daarvan: als er in een rechtszaak iets fout gaat, dan kan dat leiden tot enorme gevolgen.
Vandaar dat er verhoudingsgewijs veel aandacht voor is.

Er zijn onderbuikers die de missers graag misbruiken om aan te tonen dat de rechtsspraak hier niet te vertrouwen is. Ik doe daar niet aan mee, hoewel ik zo'n zaak als met Lucia de B. wel heel erg tragisch vond/vind.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220738179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Noami verklaarde eerder al bij de politie (wat niet in de media verschenen was) dat ze een oudere vrouw met elektrische fiets gesproken had. Daarbij klopte de locatie en het tijdstip (wat bewezen kon worden met een pintransactie) ook.
Er is gewoon van meerdere kanten steunbewijs.
pi_220738195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Rechters kunnen ook dwalen. Zeker anno nu is er weinig vertrouwen en gaan rechters te vaak in de fout.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Lucia_de_Berk

Dit is wel een interessante casus. Het OM was er zeker van dat Lucia het gedaan had, de rechters ging erin mee. 7 jaar later werd ze alsnog vrijgesproken door het heropenen van haar zaak tijdens haar straf
Ik ga toch maar af op twee rechtelijke uitspraken in deze zaak.
In plaats van alles van rechters maar te gaan betwijfelen. Dan krijg je discussies over D66rechters en weet ik wat nog meer.
pi_220738196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik vind het bewijsmateriaal wel heel matig. Zeker erbij meegenomen dat Marco Borsato met appjes en al werd vrijgesproken. En daar was de moeder zeker wel een getuige die vond dat er ontucht plaats vond, in vergelijking met een getuige als Ronnie Flex die beweert dat er geen verkrachting plaatsvond.
Ik denk dat er twee belangrijke dingen niet goed gegaan zijn voor Ali B. Allereerst kwam Ali B. dwingend over, vooral tijdens het eerste proces. Ook heeft Ali B. geprobeerd mensen in het proces, en de media, te beïnvloeden. Zijn imago, zelf gecreëerd overigens, werkt dus tegen hem.

Ten tweede heeft hij de pech dat drie vrouwen Ali B. beschuldigen. Ik denk dat elke geval los onvoldoende zou zijn om Ali te veroordelen. Maar als je alle drie de verhalen samenvoegt, zie je toch een duidelijk beeld en patroon.
pi_220738230
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
In plaats van alles van rechters maar te gaan betwijfelen. Dan krijg je discussies over D66rechters en weet ik wat nog meer.
Inhoudelijk staan beide zaken (ook juridisch) mijlenver van elkaar af.
Het is gewoon een kwestie van even een zaak erbij slepen waarbij sprake was van een gerechtelijke dwaling.

Die gerechtelijke dwalingen vinden al eeuwenlang plaats, en dat is uiteraard zeer spijtig. De wereld is echter veranderd, mensen zijn mondiger geworden en er komt veel meer nieuws tot ons. Nochtans betwijfel ik ten zeerste of er, in objectieve zin, meer reden is om de rechtsspraak te wantrouwen dan bijvoorbeeld een halve eeuw geleden.
pi_220738269
quote:

[..]
En voor je het weet beginnen ze weer over two tier policing.. 8)7
pi_220738515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De wet is al tijden veranderd sinds de wet van Yesilgoz. Verkrachting is nu verkrachting als er geen consent is gegeven. Geweld is geen vereiste meer.
nullum crimen, nulla poena sine lege, hier geldt de strafbepaling van ten tijde de daden.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Stompzinnige redenatie. Als een verkrachting door verzet mislukt, kan het natuurlijk nog steeds een poging tot verkrachting zijn.
Ja, als Ten Damme hem K.O. had gemept of zo. Als zij hem wegduwt en hij geeft het daarom op dan was het geen dwang. Dat komt dan uit hemzelf.

quote:
''Verkrachting was een zeer ernstig delict''. Alsof dat niet meer zo is. :')
Feitelijk niet. In Belgie hebben we een zeer vergelijkbare trend en daar is onlangs nog een student veroordeeld voor verkrachting zonder oplegging van straf. En als je dan ziet wat hij nou feitlijk gedaan heeft dan is dat wel verdedigbaar. Een delict waar niet altijd straf voor gegeven hoeft te worden is geen ernstig delict.

quote:
Ali B. is het stadium 'slechts lompe lul die weinig verkeerds deed' wel voorbij.
Waarschijnlijk maar de bewijsvoering overtuigt mij niet.

[quote]1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:35 schreef Black_Baron het volgende:

quote:
Deze post vind ik wel interessant.
Denk je dat dit de case gaat worden voor het hoger gerechtshof?

Dat de wettekst toen nog anders was. We hebben hier tenslotte Civil Law en geen Common Law.
Ik zou de uitspraak nog een keer grondig en helemaal moeten lezen, maar dat de oude strafbepaling geldt is helemaal geen discussie.

Ik heb niet zo'n hele hoge pet op van de strafkamer van de Hoge Raad, maar ik schat dat de veroordeling voor de poging tot verkrachting nog wel bediscussieerd zal worden ivm de pogingsproblematiek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220738546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Inhoudelijk staan beide zaken (ook juridisch) mijlenver van elkaar af.
Het is gewoon een kwestie van even een zaak erbij slepen waarbij sprake was van een gerechtelijke dwaling.

Die gerechtelijke dwalingen vinden al eeuwenlang plaats, en dat is uiteraard zeer spijtig. De wereld is echter veranderd, mensen zijn mondiger geworden en er komt veel meer nieuws tot ons. Nochtans betwijfel ik ten zeerste of er, in objectieve zin, meer reden is om de rechtsspraak te wantrouwen dan bijvoorbeeld een halve eeuw geleden.
Zolang we geen doodstraf hebben, kun je een dwaling nog enigszins rechtzetten.
pi_220738555
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En voor je het weet beginnen ze weer over two tier policing.. 8)7
Wat is dat? Klinkt Engels.
pi_220738600
Mooi zo. Jammer dat het geen 10 jaar is geworden. Geld maakt deze gasten helemaal ziek waardoor ze denken dat ze alles kunnen maken.
pi_220738677
Absurde uitspraak.

Als je dus iemand in de cel wil krijgen, hoef je alleen maar een whatsapp bericht te sturen naar een kennis dat je verkracht bent door X en vervolgens bij de politie aangifte te doen. En een beetje toneelspel.

En hop - de rechter acht de verkrachting “voldoende bewezen”.
pi_220738810
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zolang we geen doodstraf hebben, kun je een dwaling nog enigszins rechtzetten.
Klopt. Daarom ben ik ook tegen de doodstraf.

I.c. Lucia de B.: de zaak heeft haar dood helaas wel bespoedigd. Ze kreeg een herseninfarct en werd nooit meer de oude.
pi_220738817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
Absurde uitspraak.

Als je dus iemand in de cel wil krijgen, hoef je alleen maar een whatsapp bericht te sturen naar een kennis dat je verkracht bent door X en vervolgens bij de politie aangifte te doen. En een beetje toneelspel.

DAT KAN TOCH NIET!

8)7
pi_220738821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, als Ten Damme hem K.O. had gemept of zo. Als zij hem wegduwt en hij geeft het daarom op dan was het geen dwang. Dat komt dan uit hemzelf.
Dan komt het uit hemzelf? Nadat hij weggeduwd is? De aanleiding komt met dat wegduwen dan toch van buitenaf?

Overigens hoeft er bij verkrachting geen sprake te zijn van geweld. Elk slachtoffer reageert anders, een slachtoffer kan ook bevriezen, dat betekent dan niet dat de overvalstactiek (zoals Ali B. die hanteerde) dan niet meer strafbaar kan zijn.
pi_220738873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
Absurde uitspraak.

Volgens mij heb je de zaak niet helemaal gevolgd, maar goede troll wel!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220738962
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar zou hij naartoe kunnen gaan?
Zie het hem wel doen ja.
Waarom zou hij dat doen? Ali B heeft hier een vrouw en drie kinderen waarvan het oudste nog niet eens volwassen is (17 jaar wel) en de jongste is 7 jaar. In de gevangenis mag hij gewoon bezoek ontvangen en kan hij zijn kinderen blijven. zien.

Terwijl ik dit opzocht kwam ik ook foto's van zijn vrouw (Breghje Kommers) tegen, leuke mooie vrouw om te zien, wat bezielt iemand als Ali B om dan toch nog schaamteloos met andere vrouwen te vozen.
pi_220738979
quote:

[..]
Nou ja, cassatie komt nog, dus er kan nog van alles veranderen. Ik ben zelf geen jurist, dus ik weet niet of de kans aanwezig is dat Ali B alsnog wordt vrijgesproken.
pi_220739070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat er twee belangrijke dingen niet goed gegaan zijn voor Ali B. Allereerst kwam Ali B. dwingend over, vooral tijdens het eerste proces. Ook heeft Ali B. geprobeerd mensen in het proces, en de media, te beïnvloeden. Zijn imago, zelf gecreëerd overigens, werkt dus tegen hem.

Ten tweede heeft hij de pech dat drie vrouwen Ali B. beschuldigen. Ik denk dat elke geval los onvoldoende zou zijn om Ali te veroordelen. Maar als je alle drie de verhalen samenvoegt, zie je toch een duidelijk beeld en patroon.
Ik lees nergens dat Ali B dringend of geprobeerd heeft mensen te manipuleren. Waar kan ik dat lezen?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Appels met peren.
Een totaal andere zaak.

Dan zou in het geval van Ali B. alleen gezegd kunnen worden dat hij vaak in een kamer aanwezig was waar een verkrachting plaatsvond. En daarna met statistische berekeningen aangetoond kunnen/moeten worden dat zoiets geen toeval kan zijn.

Los daarvan: als er in een rechtszaak iets fout gaat, dan kan dat leiden tot enorme gevolgen.
Vandaar dat er verhoudingsgewijs veel aandacht voor is.

Er zijn onderbuikers die de missers graag misbruiken om aan te tonen dat de rechtsspraak hier niet te vertrouwen is. Ik doe daar niet aan mee, hoewel ik zo'n zaak als met Lucia de B. wel heel erg tragisch vond/vind.
Het idee van een onschuldpresumtie is dat je er altijd vanuit gaat dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. In de zaak van Lucia maar ook in de zaak van Ali vind ik persoonlijk het bewijs erg mager. Zeker erbij meegenomen dat de kroongetuige (en praktisch de enige getuige) onder ede getuigt dat er niks gebeurt is.

In Nederland hebben we gewoon te veel strafrechters met een verleden bij het OM.
pi_220739183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees nergens dat Ali B dringend of geprobeerd heeft mensen te manipuleren. Waar kan ik dat lezen?
[..]
Het idee van een onschuldpresumtie is dat je er altijd vanuit gaat dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. In de zaak van Lucia maar ook in de zaak van Ali vind ik persoonlijk het bewijs erg mager. Zeker erbij meegenomen dat de kroongetuige (en praktisch de enige getuige) onder ede getuigt dat er niks gebeurt is.

In Nederland hebben we gewoon te veel strafrechters met een verleden bij het OM.
Heb je het wel gevolgd?
Namens Ali B werd er achter de schermen druk uitgeoefend op slachtoffers. Er zouden hele nare dingen gebeuren als ze negatief of Ali zouden spreken.

Advocaat Ruperti belde namens Ali B met advocaat Ellen ten Damme - https://nos.nl/l/2524753
Ruperti kreeg een schorsing aan zijn broek, en heeft inmiddels zijn functie neergelegd. Totaal ontoelaatbaar.

quote:
... op intimiderende wijze de druk op een slachtoffer/getuige opgevoerd’
Het Hof van discipline moest er aan te pas komen.
En hij was niet de enige die druk uitoefende.
Naast Michael Ruperti was ook Khalid Kasem betrokken bij pogingen om de rechtszaak tegen Ali B te beïnvloeden door slachtofferadvocaten direct te benaderen.
pi_220739245
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Heb je het wel gevolgd?
Namens Ali B werd er achter de schermen druk uitgeoefend op slachtoffers. Er zouden hele nare dingen gebeuren als ze negatief of Ali zouden spreken.

Advocaat Ruperti belde namens Ali B met advocaat Ellen ten Damme - https://nos.nl/l/2524753
Ruperti kreeg een schorsing aan zijn broek, en heeft inmiddels zijn functie neergelegd. Totaal ontoelaatbaar.
[..]
Het Hof van discipline moest er aan te pas komen.
En hij was niet de enige die druk uitoefende.
Naast Michael Ruperti was ook Khalid Kasem betrokken bij pogingen om de rechtszaak tegen Ali B te beïnvloeden door slachtofferadvocaten direct te benaderen.
Wat een vaag verhaal.

Ze komen gezamenlijk met een statement dat er niks gebeurt is?

quote:
Ruperti en Jager hebben zaterdag een gezamenlijke verklaring over het telefoongesprek uitgebracht. Beide advocaten, die elkaar als oud-kantoorgenoten goed kennen, zeggen daarin dat het gesprek "niet op een dwingende of zelfs op intimiderende wijze heeft plaatsgevonden".
Mocht bovenstaande waar zijn. Dan is het toch niet raar als beide advocaten elkaar spreken?
pi_220739286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat een vaag verhaal.

Ze komen gezamenlijk met een statement dat er niks gebeurt is?
[..]
Mocht bovenstaande waar zijn. Dan is het toch niet raar als beide advocaten elkaar spreken?
Hof van discipline heeft uitspraak gedaan. De man is gewoon geschorst.

Je kunt alles wel in twijfel gaan trekken van onze rechtstaat. Maar dan hoor je misschien gewoon in BNW te posten. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')