abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220735847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ik zit op 100. En heb hem uitgespeeld. (main story dus)
helpt dit
_O-

Ik speel in de zomer minder.
Doe nog elke week braaf de challenges van cod bo7

Dan moet ik nog aan pragmata beginnen.

Ac shadows weer opgestart :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2026 13:41:29 ]
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 13:53:42 #27
38824 crew  Droopie
pi_220735905
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ja maar, ik ben in Crimson Desert eigenlijk alleen maar buiten :Y
Telt dat ook?
Als dat komt omdat je geen huis in Crimson Desert hebt, ja. Dan telt dat ook.

Anders ga je maar ingame binnen zitten.
Hell To The Liars
pi_220735930
Mijn vriend neemt hem mee voor mij _O-
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:49:02 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220739103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Succes!
Heb wat kamers gevonden. Een met een merchant. Harnas gekocht en natuurlijk even later er een gevonden.

Hoe zit het met de curses? Zie dat ik vervloekt ben, maar snap niet waarvan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:53:24 #30
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220739158
Ik lig jammer genoeg al een week met een hersenschudding ;(

Gamen lukt niet dat zijn teveel bewegende beelden :'( Ik verveel me echt ziek hard
pi_220742205
Crimson Desert geïnstalleerd. Ik ben benieuwd :D
  vrijdag 8 mei 2026 @ 10:16:20 #32
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220742224
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:15 schreef Vino_Tinto het volgende:
Crimson Desert geïnstalleerd. Ik ben benieuwd :D
Veel ontdekkings-plezier :D

En kom gerust even buurten voor tips, tricks en grappen en grollen :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:11:51 #33
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220742826
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:12:39 #34
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220742834
quote:
6s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:53 schreef Friday12 het volgende:
Ik lig jammer genoeg al een week met een hersenschudding ;(

Gamen lukt niet dat zijn teveel bewegende beelden :'( Ik verveel me echt ziek hard
Kut man ;(.hopelijk knap je snel op. Doe rustig aan de games lopen niet weg :*
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220742866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:16 schreef Divje het volgende:

[..]
Veel ontdekkings-plezier :D

En kom gerust even buurten voor tips, tricks en grappen en grollen :+
Thx ^O^
  zondag 10 mei 2026 @ 22:02:56 #36
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220760519
Ik kan me een Discord herinneren waar we samen Fallguys speelden. Is dat er nog?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 10 mei 2026 @ 22:50:16 #37
141482 Q.
JurassiQ
pi_220760803
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 10:15 schreef Vino_Tinto het volgende:
Crimson Desert geïnstalleerd. Ik ben benieuwd :D
Oh ja, moet ik ook weer eens verder mee. Paar weken geleden mee gestopt.
For great justice!
pi_220763167
Afgelopen weekend de Castlevania Requiem collectie geplat, platinum #99.

Deze bundel bevat twee games: Castlevania: Rondo of Blood (uit 1993, TurboGrafx-16) & Castlevania: Symphony of the Night (uit 1997, PlayStation 1).

Castlevania: Rondo of Blood
Een klassieke 16-bit 2D side-scrollers uit 1993 en was uitgebracht op de TurboGrafx-16 (ook wel PC Engine genoemd). Deze game bracht mij linea recta terug naar de moeilijk (en vaak frustrerende) side scroll dagen van de SNES en SEGA Megadrive. De gameplayloop is ouderwets en simpel: je loopt van links naar rechts en er komen verschillende vijanden op je af en aan het einde van het level heb je een boss. Je hebt de keuze uit twee personages: Richter Belmont en Maria Renard (je moet haar wel eerst vinden). Waar het kiezen van Maria de game een stuk makkelijker maakt want het is, vooral als Richter door zijn beperkte moveset, de eerste paar uren erg moeilijk. De truc is om patronen te leren en weten hoe vaak je vijanden moet raken voordat ze dood zijn en de verschillende power ups te leren kennen. Het heeft een hoge replay value want elk level kan je op meerdere manieren uitspelen waardoor je alternatieve routes kan vinden en je uiteindelijk extra levels oplevert. Lang verhaal kort kan deze side scroller anno 2026 nog heel goed mee. Grafisch top en de soundtrack is echt fantastisch.

Totale speelduur voor 100%: ±8 uur
Cijfer: 9/10

Castlevania: Symphony of the Night
De hele reden waarom ik deze collectie ben gaan spelen. Als groot Metroidvania liefhebber komt deze game constant terug in mijn algoritme als een klassieker die je gespeeld móet hebben. Toen ik erachter kwam dat deze game gewoon te spelen is op moderne hardware (>PS4) en als bundel met Rondo of Blood maar ¤6,99 kost (sale) op PlayStation was de keuze snel gemaakt. En wat een goede keuze is dat geweest.

Symphony of the Night is de eerste game in de franchise die de klassieke 2D-side scroll mechanics uitbreid met full exploration dat anno 2026 nog steeds enorm populair is, hence de naam Metroidvania). Symphony of the Night is van origine een PlayStation 1 game en combineert de 16-Bit graphics met nieuwe flitsende 3D animaties (ook wel 2.5D). Koji Igarashi heeft ook gewerkt aan deze game (tegenwoordig maakt hij de Bloodstained games). Het is een direct vervolg op Rondo of Blood en de eerste momenten van Symphony zijn de laatste momenten van Rondo dus je ziet direct de extra kracht van de nieuwe generatie consoles, ik vond dit heel tof om te zien. Je speelt als Alucard, de zoon van de antagonist van de vorige game: Dracula. Wat mij direct opviel was het uitgebreide arsenaal aan wapens en equipment: je hebt meer dan 100 verschillende wapens en je kan de uitrusting aanpassen (helm, armor, schild, cape) ook zijn de bekende power ups weer van de partij. Het spel beschikt over een een levelling systeem waardoor backtracken geen straf is want hoe meer vijanden je killed hoe meer XP en geld je krijgt. Backtracken is sowieso geen straf want ook deze game heeft weer een FANTASTICHE soundtrack. Qua moeilijkheid is de game nagenoeg perfect: het is niet moeilijk om het moeilijk willen zijn en de meeste bosses had ik binnen een keer of 2 wel neer en als het niet lukte was dit altijd mijn eigen schuld, vaak door ongeduld. Een terechte klassieker binnen het genre die anno 2026 nog steeds als een van de beste mee kan.

Totale speelduur voor 100%: ±20 uur
Cijfer: 9,5/10

De volgende game van Koji Igarashi, Bloodstained: The Scarlet Engagement, en de volgende Castlevania, Castlevania: Belmont's Curse, moeten dit jaar nog uitkomen en ik kan niet wachten op deze te spelen. GTA VI wie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Drankster op 11-05-2026 12:38:12 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 12:17:24 #39
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220763168
Ik dacht als je met returnal in een nieuwe zone was.. je na een death niet weer in de eerste zone zat :')
  maandag 11 mei 2026 @ 12:23:03 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220763186
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:17 schreef Friday12 het volgende:
Ik dacht als je met returnal in een nieuwe zone was.. je na een death niet weer in de eerste zone zat :')
Als ik het me goed herinner, begin je telkens opnieuw in zone 1 als je dood gaat in zone 1 t/m 3.

Ga je dood in zone 4 t/m 6,dan begin je telkens opnieuw in zone 4.

Ik had hem destijds gekocht, maar had er al vrij snel spijt van.
Niet omdat het een slechte game was, integendeel.
Maar gewoon absoluut niet mijn ding, roguelikes en roguelites.

Saros schijnt wat vergevingsgezinder te zijn, maar ik wacht wel tot ie een keer naar PS Plus komt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220763188
edit: al beantwoord.

Ik ben nu bezig met Saros. Er is verteld dat de game wat toegankelijker is voor nieuwelingen maar in biome 3 aankomen met maar 5 deaths is wat mij betreft wel iets te toegankelijk. Ook vind ik de variatie in wapens een achteruitgang.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:28:47 #42
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220763226
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als ik het me goed herinner, begin je telkens opnieuw in zone 1 als je dood gaat in zone 1 t/m 3.

Ga je dood in zone 4 t/m 6,dan begin je telkens opnieuw in zone 4.

Ik had hem destijds gekocht, maar had er al vrij snel spijt van.
Niet omdat het een slechte game was, integendeel.
Maar gewoon absoluut niet mijn ding, roguelikes en roguelites.

Saros schijnt wat vergevingsgezinder te zijn, maar ik wacht wel tot ie een keer naar PS Plus komt.
Ja ik dacht per zone en dat is prima, dit is gewoon ruk
  maandag 11 mei 2026 @ 12:31:17 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220763241
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:28 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja ik dacht per zone en dat is prima, dit is gewoon ruk
Van die transporter nooit geweten :D

Progressie systeem, van Reddit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:34:13 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220763263
Destijds gestopt omdat ik er genoeg van had om na honderdduizend runs van telkens weer van 1 naar 3 te gaan.

Maar nu ik weet van die transporter van 1 naar 3 misschien nog een keer een nieuwe kans, geven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:48:15 #45
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220763472
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:34 schreef StateOfMind het volgende:
Destijds gestopt omdat ik er genoeg van had om na honderdduizend runs van telkens weer van 1 naar 3 te gaan.

Maar nu ik weet van die transporter van 1 naar 3 misschien nog een keer een nieuwe kans, geven.
Ja ik heb het met 2 nu. Nu al geïrriteerd van :')
  maandag 11 mei 2026 @ 12:51:12 #46
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220763562
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:23 schreef Drankster het volgende:
edit: al beantwoord.

Ik ben nu bezig met Saros. Er is verteld dat de game wat toegankelijker is voor nieuwelingen maar in biome 3 aankomen met maar 5 deaths is wat mij betreft wel iets te toegankelijk. Ook vind ik de variatie in wapens een achteruitgang.
Dat is dan wel makkelijker ja _O-
pi_220764084
Hoop dat FH6 toch snel naar de PS5 komt. Heb ik wel zin in. Heb om de tijd te doden maar LA Noire gekocht
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 11 mei 2026 @ 13:55:30 #48
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220764089
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoop dat FH6 toch snel naar de PS5 komt. Heb ik wel zin in. Heb om de tijd te doden maar LA Noire gekocht
FH6?
  maandag 11 mei 2026 @ 13:56:35 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220764093
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]
FH6?
Forza Horizon 6
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 11 mei 2026 @ 13:57:05 #50
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220764098
Gothic Remake release 5 juni *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')