abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220729991

Welkom in het PlayStation topic w/
In dit topic kan je alles kwijt over de Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder. B-)


Playstation 4
De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

De FOK! PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je hierrrr terugvinden.


Playstation 5
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.

De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.

Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.

PS Plus games van deze maand:


De aankomende grote releases (let op DELAYS INCOMING :B)
2025:
Hollow Knight: Silksong
Dying Light: The Beast
Borderlands 4
EA Sports FC 26
Ghost of Yoteï
Battlefield 6
Ninja Gaiden 4
Call of Duty: Black Ops 7

2026:
Marathon
Resident Evil: Requiem
Crimson Desert
Grand Theft Auto 6
Onimusha: Way of the Sword
Pragmata
Saros
007 First Light

?:
Wolverine
Intergalactic: The Heretic Prophet
Tomb Raider
Light No Fire
Judas
The Witcher IV

Handige linkjes
PS4 release kalender
PS5 release kalender
Playstation Webapp
Playstation Store Nederland
Playstation Store USA
PSN Prijzen vergelijker
FOK! Games Discord server
Playstation V&A Topic
LG OLED TV-settings
Zelf de OP wijzigen maar geen verstand van BB code? Probeer deze WYSISYG BBcode editor

PSN Username lijst van de FOK!kers
Wil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220729994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:54 schreef Drankster het volgende:
Ik heb Resident Evil Requiem te ruil voor Pragmata of Crimson Desert.
Dragon Quest VII Reimagined mag ook!

[ Bericht 3% gewijzigd door Drankster op 06-05-2026 21:53:42 ]
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:37:05 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220734973
Lovecraft's Untold Stories eens opgestart.
Wel een goede atmosfeer, 1900 horror pixelart.
Je hebt maar beperkte inventarisruimte, wat het lastig maakt wat je mee moet nemen.
Moet nog uitvinden hoe het zit met geheime kamers, waarvan ik niet weet hoe ik ze moet vinden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220735166
Bekijk deze YouTube-video

@TheStigsDutchCousin 32 minuten aan stranger than heaven footage en bts.
  Moderator / Redactie FP donderdag 7 mei 2026 @ 12:00:40 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220735191
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:56 schreef Drankster het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

@:TheStigsDutchCousin 32 minuten aan stranger than heaven footage en bts.
Ik ga hem kijken, thanks!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP donderdag 7 mei 2026 @ 12:01:19 #6
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220735193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lovecraft's Untold Stories eens opgestart.
Wel een goede atmosfeer, 1900 horror pixelart.
Je hebt maar beperkte inventarisruimte, wat het lastig maakt wat je mee moet nemen.
Moet nog uitvinden hoe het zit met geheime kamers, waarvan ik niet weet hoe ik ze moet vinden.
Oh die heb ik op pc. Leuke game maar wel heel erg lastig soms. Als je tips wilt laat het me weten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:36:52 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220735392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Oh die heb ik op pc. Leuke game maar wel heel erg lastig soms. Als je tips wilt laat het me weten.
Tot nu toe snap ik het wel denk ik, behalve de geheime kamers. Waar zitten die, en hoe kan ik weten waar ze zitten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP donderdag 7 mei 2026 @ 12:41:22 #8
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220735417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Tot nu toe snap ik het wel denk ik, behalve de geheime kamers. Waar zitten die, en hoe kan ik weten waar ze zitten?
Volgens mij als je een rood bloedspoor in de muur ziet verdwijnen, zitten ze daar. Alleen de Detective kan deze zien, met de andere characters moet je wel wall-huggen of een Eye of Azatoth gebruiken. Die laat meteen de hele map zien.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220735441
Ik was in juli 2025 ql aan AC Shadow begonnen :D

Kon ik me niet herinneren :D
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:59:09 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220735545
quote:
99s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef Vino_Tinto het volgende:
Ik was in juli 2025 ql aan AC Shadow begonnen :D

Kon ik me niet herinneren :D
Ik heb die in etappes gespeeld.

Eerste AC in 10 jaar of zo die ik niet Platinum heb, en waar ik op een gegeven moment geen zin meer had om alles te exploren, waar ik dat als AC fan juist altijd wel deed.

Origins en Odyssey beide dik 150 uur.
Valhalla zelfs 240 uur.

Elke uithoek was wel een chest of materials te vinden.

Shadows was een heel stuk leger, saaier en repetitiever.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:01:41 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220735598
Black Flag remake overigens wel zin in.

Is alleen de vraag of ik tegen die tijd Crimson Desert uit heb :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:17:08 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220735716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Volgens mij als je een rood bloedspoor in de muur ziet verdwijnen, zitten ze daar. Alleen de Detective kan deze zien, met de andere characters moet je wel wall-huggen of een Eye of Azatoth gebruiken. Die laat meteen de hele map zien.
Zal vanavond even kijken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP donderdag 7 mei 2026 @ 13:20:04 #13
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220735731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Zal vanavond even kijken.
Succes!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220735751
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb die in etappes gespeeld.

Eerste AC in 10 jaar of zo die ik niet Platinum heb, en waar ik op een gegeven moment geen zin meer had om alles te exploren, waar ik dat als AC fan juist altijd wel deed.

Origins en Odyssey beide dik 150 uur.
Valhalla zelfs 240 uur.

Elke uithoek was wel een chest of materials te vinden.

Shadows was een heel stuk leger, saaier en repetitiever.
In Valhalla heb ik ook de meeste uren zitten :D

exploren vind ik juist het leukste om te doen. Begin van Shadows is wel kut.
  FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 13:23:47 #15
364681 over_hedge
pi_220735755
quote:
99s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:23 schreef Vino_Tinto het volgende:
exploren vind ik juist het leukste om te doen.
Crimson desert gaan spelen dus
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 13:28:37 #16
38824 crew  Droopie
pi_220735782
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Crimson desert gaan spelen dus
Dit ja, exploren tot je psych zegt "zal je niet een keer naar buiten gaan".
Hell To The Liars
pi_220735788
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
Black Flag remake overigens wel zin in.

Is alleen de vraag of ik tegen die tijd Crimson Desert uit heb :D
ja ik ook wel. maar geen zin om weer veel euro er aan uit te geven :D
pi_220735794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Crimson desert gaan spelen dus
Die heb ik nog niet gekocht :@
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:28 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dit ja, exploren tot je psych zegt "zal je niet een keer naar buiten gaan".
_O-
  FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 13:33:47 #19
364681 over_hedge
pi_220735804
quote:
99s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:31 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Die heb ik nog niet gekocht :@
[..]
_O-
Snel doen dan. Over 2 weken kost het evenveel als een kwart tank benzine. Dus moet kunnen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:36:12 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220735816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Crimson desert gaan spelen dus
Als er toch een game is die exploreren beloont en interessant maakt en houdt _O_

175 uur op de teller, en in heel Hernand geweest (maar niet alles gedaan, laat staan gevonden), een groot deel van Pailune, en een heel klein deel van Demeniss.
De rest nog niet eens geweest.

En geen moment het gevoel gehad van verveling of dat het saai is.
Integendeel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 13:37:03 #21
364681 over_hedge
pi_220735820
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als er toch een game is die exploreren beloont en interessant maakt en houdt _O_

175 uur op de teller, en in heel Hernand geweest (maar niet alles gedaan, laat staan gevonden), een groot deel van Pailune, en een heel klein deel van Demeniss.
De rest nog niet eens geweest.

En geen moment het gevoel gehad van verveling of dat het saai is.
Integendeel.
ik heb de main storys uitgespeeld. Moet nog 20 tot 30% van de map zien
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:37:31 #22
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220735824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:28 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dit ja, exploren tot je psych zegt "zal je niet een keer naar buiten gaan".
Ja maar, ik ben in Crimson Desert eigenlijk alleen maar buiten :Y
Telt dat ook?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220735828
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als er toch een game is die exploreren beloont en interessant maakt en houdt _O_

175 uur op de teller, en in heel Hernand geweest (maar niet alles gedaan, laat staan gevonden), een groot deel van Pailune, en een heel klein deel van Demeniss.
De rest nog niet eens geweest.

En geen moment het gevoel gehad van verveling of dat het saai is.
Integendeel.
175 uur :o
Waar ga ik al die tijd vandaan halen :P
  FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 13:39:48 #24
364681 over_hedge
pi_220735837
quote:
99s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:38 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
175 uur :o
Waar ga ik al die tijd vandaan halen :P
ik zit op 100. En heb hem uitgespeeld. (main story dus)
helpt dit
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:40:17 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220735839
quote:
99s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:38 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
175 uur :o
Waar ga ik al die tijd vandaan halen :P
3 uurtjes gemiddeld per avond sinds de launch op 19 maart.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')