quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:59 schreef Horsemen het volgende:
Misschien moeten jullie zelf een crowdfundingplatform beginnen? Voor de spreiding zoek ik nog een goed platform met zéér goede informatievoorziening (zowel vooraf als bij eventuele probleemprojecten) goede bereikbaarheid (zowel telefonisch als per mail) en dat alles tegen zéér lage kosten, een goede netto rente voor mij als investeerder en geen incassokosten bij een eventueel default.
O ja, wel graag voldoende wekelijks aanbod van nieuwe projecten is natuurlijk ook een pre![]()
![]()
En graag closed crowed linkjes vooraf voor Fok!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:59 schreef Horsemen het volgende:
Misschien moeten jullie zelf een crowdfundingplatform beginnen? Voor de spreiding zoek ik nog een goed platform met zéér goede informatievoorziening (zowel vooraf als bij eventuele probleemprojecten) goede bereikbaarheid (zowel telefonisch als per mail) en dat alles tegen zéér lage kosten, een goede netto rente voor mij als investeerder en geen incassokosten bij een eventueel default.
O ja, wel graag voldoende wekelijks aanbod van nieuwe projecten is natuurlijk ook een pre![]()
![]()
Hoezo bij eventuele projectproblemen? Ik wil graag een platform zonder projectproblemen!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:59 schreef Horsemen het volgende:
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een factuur is een factuur, ongeacht datum van betaling. Denk je dat die kosten worden kwijtgescholden als er niets verhaald kan worden?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:18 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dit, en vaak worden incassokosten niet op voorhand betaald, maar achteraf. Niks voorschieten dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:18 schreef Crowdyfunder het volgende:
Bootje GVE
Bedrag: ¤ 175.000
Classificatie: 5s
Rente: 8,00% per jaar
Looptijd: 84 maanden
LTV: 98%
Doe zelf niet mee. Zekerheid is voor mij te mager.
Heb net wel die HVB stevig meegenomen. Lange looptijd maar die heb ik wel vaker gehad.En de brandstofkwestie momenteel. Liever niet zolang dat nog loopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ik heb eens, na 3 maanden, geinformeerd bij HCN wat de status van deze achterstanden/wanbetalingen is. Er is nog geen euro binnen gekomen bij HCN ondanks de beloftes.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:48 schreef Mohamed91Spices het volgende:
Goedemiddag beste investeerders,
Ik voel me genoodzaakt te reageren op de emails die vandaag door Horeca Crowdfunding zijn uitgestuurd waarin ik wordt weggezet als ontransparant en nog wat andere zaken. Ik had mezelf voorgenomen discreet te blijven uit respect naar HCN toe maar dat respect krijg ik helaas niet terug.
Allereerst wil ik namens mijn gezin dank uitspreken naar de investeerders die ons ten tijde van de ziekte en het overlijden van mijn schoonmoeder een bericht hebben gestuurd. Ondanks het gemis proberen wij de zaak zo goed als mogelijk voort te zetten zonder haar.
Voor wat betreft Sizz: de zaak is verkocht en HCN is daarover geïnformeerd. Ik heb HCN ook een bericht gestuurd dat met de betaling van de koopsom de VOLLEDIGE aflossing aan investeerders voldaan kan worden. Ik begrijp niet waarom men het vandaag nodig vindt dergelijke zwartmakingen te versturen terwijl ik hen vorige week al van alle informatie voorzien heb, zie ook: https://postimg.cc/3k8xksvW
Men doet overkomen alsof er maandenlang in het geheim aan de verkoop gewerkt is, maar HCN is gewoon tijdig geïnformeerd en een verkoop van een horecazaak in deze tijd is extreem uitdagend. De koopovereenkomst is pas dit jaar (2026) getekend! Die deel ik graag met jullie, geen probleem! Met datumstempel.
Voor wat betreft de vastgoedlening: momenteel onderzoeken we een herfinanciering om de volledige lening aan HCN af te lossen. Er is een taxatierapport en verkoop is ook een optie. Ook deze lening + het deel wat nog open staat van de exploitatie zal volledig afgelost worden, nog dit voorjaar.
Voor wat betreft Gouda: het plan is nog steeds om de zaak af te maken, helaas ging dat door de prive omstandigheden van de afgelopen 2 jaar niet. We willen graag met HCN afspraken maken over de aflossing, maar als dat mislukt en de BV klapt dan zal dat niet aan mij hebben gelegen. Ik ben hier niet degene die met zwartmakingen bezig is die mijn situatie (en de positie van investeerders) verslechtert. Ik heb continu herhaald dat veel investeerders uit mijn eigen netwerk komen en ik er alles aan zal doen om 100% aflossing en rente te voldoen. Maar laten we wel constructief blijven samenwerken aub! Soms hebben we te maken met onmacht en gaan zaken trager dan gewild, nog los van het persoonlijk leed waarvoor ik van niemand medelijden vraag.
Totaal niet handig dit. Tot zover.
Mijn telefoonnummer en e-mailadres is bij iedereen bekend (zie ook bijlage), aarzel niet om een keer te bellen bij vragen. Wees welkom in Rotterdam of Eindhoven, de koffie staat klaar.
Vriendelijke groet,
Mohamed El Maraije
De hoogste tijd voor een update en als er weinig te melden is dan is het de hoogste tijd om door te pakken.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:11 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb eens, na 3 maanden, geinformeerd bij HCN wat de status van deze achterstanden/wanbetalingen is. Er is nog geen euro binnen gekomen bij HCN ondanks de beloftes.
Hij staat nu open.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:08 schreef xander129 het volgende:
Als iemand een linkje heeft van Jan Caus bij CCF hou ik mij graag aanbevolen.
Ik wat steviger. Evenals HVB vanochtend trouwens.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hij staat nu open.
Voor mijn minimale bedrag meegenomen.
Gek dat ze bij caus niets zeggen over de bestaande collin lening. Linkje werkt niet. Je weet niet of hier op wordt afgelost en wat de einddatum is.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik wat steviger. Evenals HVB vanochtend trouwens.
https://www.collincrowdfund.nl/jan-caus/quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:39 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Gek dat ze bij caus niets zeggen over de bestaande collin lening. Linkje werkt niet. Je weet niet of hier op wordt afgelost en wat de einddatum is.
beetje laat, maar ik zit in die andere, en heb tot op heden geen problemen gehad.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
https://www.collincrowdfund.nl/jan-caus/
Het linkje werkte bij mij niet met mijn mobiel maar wel via de pc.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:39 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Gek dat ze bij caus niets zeggen over de bestaande collin lening. Linkje werkt niet. Je weet niet of hier op wordt afgelost en wat de einddatum is.
Geld van de nieuwe lening stond toch bij collin op de plank, dan is er toch geen risico?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:15 schreef Collin63 het volgende:
Kampina Staete is dinsdag afgelost, en nu 3 dagen later is de nieuwe lening lopend. Hoe zou dat de afgelopen
3 dagen zijn opgelost? Het is toch een bedrag van een kleine 2 miljoen euro waar het om gaat.
De wallet mmoet inderdaad leger gemaakt worden en dit zijn wel aardige projecten.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:42 schreef Horsemen het volgende:
En nog een nieuwe via Collin met in dit geval een 2e hypotheek:
Genki Sushi & Wok 2Go
¤ 43.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/genki-sushi-wok-2go-2/
Ook deze wil ik, ondanks het negatieve e.v. wel meenemen. In dit geval is een linkje zeer welkom.
Ten tijde van de vorige berichten in februari begon hier al wat twijfel te rijzen over deze ondernemer. Dat kwam omdat enerzijds HCN goed staat aangeschreven bij ons, maar anderzijds ook de ondernemer zich in verleden geliefd had gemaakt bij investeerders. Nu er in afgelopen maanden opnieuw niets gebeurd lijkt te zijn, wordt het tijd dat ondernemer de realiteit onder ogen gaat zien. Hoe spijtig dan ook, voor alle betrokkenen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:11 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb eens, na 3 maanden, geinformeerd bij HCN wat de status van deze achterstanden/wanbetalingen is. Er is nog geen euro binnen gekomen bij HCN ondanks de beloftes.
Dat snap ik wel. Maar Kampina zit dan 3 dagen zonder 2 miljoen. Normaal is het zo als de lening afgelost is dat dan dezelfde dag de nieuwe lening gaat lopen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geld van de nieuwe lening stond toch bij collin op de plank, dan is er toch geen risico?
Eens! Ik zit ruim in drie projecten van hem, dus het zou fijn zijn als er snel duidelijkheid komt (en een betaling).quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:05 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ten tijde van de vorige berichten in februari begon hier al wat twijfel te rijzen over deze ondernemer. Dat kwam omdat enerzijds HCN goed staat aangeschreven bij ons, maar anderzijds ook de ondernemer zich in verleden geliefd had gemaakt bij investeerders. Nu er in afgelopen maanden opnieuw niets gebeurd lijkt te zijn, wordt het tijd dat ondernemer de realiteit onder ogen gaat zien. Hoe spijtig dan ook, voor alle betrokkenen.
Ik denk niet dat er gelden heen en weer geboekt zijn in deze situatie.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:17 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar Kampina zit dan 3 dagen zonder 2 miljoen. Normaal is het zo als de lening afgelost is dat dan dezelfde dag de nieuwe lening gaat lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |