abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220734644
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik zie trouwens maar 6 Bathmen kavels op vastgoedveiling, terwijl er volgens SIG 13 nog niet afgelost zijn?
Ik zou sig even vragen, mogelijk hebben is ook in die info niet compleet.
pi_220734751
quote:
12s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:46 schreef peterc het volgende:

[..]
Ik twijfel zelfs of onze grote CEO & Founder niet on the run is en daarom niet meewerkt ,onze futurist = meer een lege huls
https://zelo.com/ ff>down scrollen rest vd website komt niet op.
(Real estate) investor-and developer (BALI+ NL), founder Zelo (AI Health Performance Platform), Futurist
ik ben ook benieuwd of zijn medewerker "John" bestaat, want die foto is gewoon een stockfoto, dus zeker niet van "John" zelf. Zie bijvoorbeeld:

https://dktnotarissen.nl/(...)ankzij-kvk-gegevens/
pi_220734831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:16 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
ik ben ook benieuwd of zijn medewerker "John" bestaat, want die foto is gewoon een stockfoto, dus zeker niet van "John" zelf. Zie bijvoorbeeld:

https://dktnotarissen.nl/(...)ankzij-kvk-gegevens/
Wellicht heeft Kas zich onder bewind laten stellen? https://verenigdebewindvoerders.nl/ _O-
pi_220734938
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Wellicht heeft Kas zich onder bewind laten stellen? https://verenigdebewindvoerders.nl/ _O-
https://ccbr.rechtspraak.nl/#!/ blijkbaar niet
pi_220735037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als 45e in de rij, kon ik nog net het laatste plukje meenemen.
Ik was 47e in de rij toen was er nog 200 over wat onder mijn inleg zat. Toen snel op het vinkje geklikt om voor die 200 te gaan maar te laat natuurlijk.
pi_220735730
quote:
Volgens mij zijn er nog geen problemen geweest met Marq*uardt projecten, of vergis ik me?
Pecunia non olet
pi_220735749
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er nog geen problemen geweest met Marq*uardt projecten, of vergis ik me?
Bij mij nog niet maar bevestingsSMS wil maar niet binnenkomen.
pi_220735891
quote:

[..]
Nee, twee vervroegd afgelost geloof ik en de rest betaalt netjes. Zit zelf in één of twee andere. Blijkbaar succesvol merk. En keukens blijven toch grotendeels wel brick-and-mortar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220735945
quote:

[..]
De zekerheden varieren per investering. Ik vind de zekerheden bij deze mager.
pi_220736039
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Fredericm het volgende:

[..]
De zekerheden varieren per investering. Ik vind de zekerheden bij deze mager.
Ze zijn niet helemaal dekkend maar wel veel commitment van ondernemer en Marquardt.
Marquardt geeft een borgstelling af ipv een terugkoopverklaring, dat zie ik toch iets liever, dus pluspuntje.
Bovendien lees ik niet in de tekst dat de borgstelling terugloopt.

Ik durf hem wel basis mee te nemen.
Pecunia non olet
pi_220737367
Incassokosten van meer dan een 80k voor projecten F*stiv**ls
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop geld, maar ook erg complex traject.

Na deze betaling is 18% van de hoofdsom terug. Claim op notaris wordt over een week of 6 duidelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 07-05-2026 18:16:56 ]
pi_220737391
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik zie trouwens maar 6 Bathmen kavels op vastgoedveiling, terwijl er volgens SIG 13 nog niet afgelost zijn?
Ik zie op de foto's van de veilingsite wel enkele huisjes staan, showmodellen denk ik. Misschien dat voor deze percelen wel een koper voor gevonden is?
We hebben ook nog geen officiële update van SIG, misschien kunnen we dat beter even afwachten in plaats van speculeren. Ze zijn er in elk geval mee bezig.
pi_220737780
Voortgang Festiv*aals

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_220738023
Als iemand een linkje heeft van Jan Caus bij CCF hou ik mij graag aanbevolen.
pi_220738258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 13:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, twee vervroegd afgelost geloof ik en de rest betaalt netjes. Zit zelf in één of twee andere. Blijkbaar succesvol merk. En keukens blijven toch grotendeels wel brick-and-mortar.
Volgens mij verkoopt hij koeken of koekjes... :P
Pecunia non olet
pi_220738766
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Incassokosten van meer dan een 80k voor projecten F*stiv**ls
SPOILER
Hoop geld, maar ook erg complex traject.

Na deze betaling is 18% van de hoofdsom terug. Claim op notaris wordt over een week of 6 duidelijk.
Je ziet hier mooi hoe crowdfunding altijd een addertje (of beter gezegd: een grote boa constrictor) onder het gras heeft. Contractueel komen alle incassokosten uiteraard voor rekening van de geldlener, maar in de praktijk betaalt de crowd deze bedragen....
pi_220740057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Je ziet hier mooi hoe crowdfunding altijd een addertje (of beter gezegd: een grote boa constrictor) onder het gras heeft. Contractueel komen alle incassokosten uiteraard voor rekening van de geldlener, maar in de praktijk betaalt de crowd deze bedragen....
Dat is wel erg kort door de bocht. De crowd betaalt alleen incasso kosten als de opbrengsten bij verkoop van onderpand etc lager zijn dan open staande schuld + rente+incasso kosten. Ik heb bij veel probleem projecten gewoon alles incl. rente retour gehad en zijn incasso kosten netjes verhaald op lening nemer.
Dat als de opbrengsten lager zijn en dat dan de rekening van de incasso bij de crowd komt te liggen, weet je als je begint aan het cf avontuur.
Wel is het zo dat naar mijn mening de incasso kosten veel beter gedocumenteerd dienen te worden. Want op dit moment wordt er meestal een bedrag zonder enige specificatie gedumpt door het cf platform.
pi_220740246
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. De crowd betaalt alleen incasso kosten als de opbrengsten bij verkoop van onderpand etc lager zijn dan open staande schuld + rente+incasso kosten. Ik heb bij veel probleem projecten gewoon alles incl. rente retour gehad en zijn incasso kosten netjes verhaald op lening nemer.
Dat als de opbrengsten lager zijn en dat dan de rekening van de incasso bij de crowd komt te liggen, weet je als je begint aan het cf avontuur.
Wel is het zo dat naar mijn mening de incasso kosten veel beter gedocumenteerd dienen te worden. Want op dit moment wordt er meestal een bedrag zonder enige specificatie gedumpt door het cf platform.
Het is nóg erger. De incassokosten vormen gewoon een businessmodel voor de platforms. Vandaar dat het niet transparant gemaakt wordt....
pi_220740566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:54 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Het is nóg erger. De incassokosten vormen gewoon een businessmodel voor de platforms. Vandaar dat het niet transparant gemaakt wordt....
Ze schieten de kosten voor en lopen daarmee ook het risico dat er helemaal niets verhaald kan worden. Dan waren ze hier zelf 80K lichter geweest. Daar moeten ze veel projecten voor plaatsen...
Pecunia non olet
pi_220740916
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze schieten de kosten voor en lopen daarmee ook het risico dat er helemaal niets verhaald kan worden. Dan waren ze hier zelf 80K lichter geweest. Daar moeten ze veel projecten voor plaatsen...
En zo is het.
pi_220741423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 06:23 schreef VrijdagVisDag het volgende:

[..]
En zo is het.
Ik weet niet. Ik denk dat dan het incassokantoor een flinke korting geeft, zodat ze ook volgende keren weer werk mogen verrichten. Dus of het echt vaak ten laste van het crowdfund platform komt, lijkt me niet.
pi_220741674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:24 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Ik weet niet. Ik denk dat dan het incassokantoor een flinke korting geeft, zodat ze ook volgende keren weer werk mogen verrichten. Dus of het echt vaak ten laste van het crowdfund platform komt, lijkt me niet.
Dat is dus wat ik bedoel. Er moet dus een duidelijker afrekening komen bij elk project waar incasso heeftbplaats gevonden.
Ik heb een GVE project wat al meer dan 7 jaar in de incasso loopt Alleen als ik aan de bel trek worden er weer een of twee maand termijnen uitgekeerd. Er is totaal geen inzicht wat er op de achtergron gebeurd bij Flanderijn. Niet door mij. Maar volgens mij ook niet door GVE.
pi_220742195
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de kosten niet alleen externe kosten maar rekent men ook de uren die personeel ermee bezig was daarom is een siecificatue zeker nodig en ik heb daar een paar keer om gevraagd en je krijgt het gewoon niet hoezo transparabt
pi_220742262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:24 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Dit, en vaak worden incassokosten niet op voorhand betaald, maar achteraf. Niks voorschieten dus.
pi_220742733
Misschien moeten jullie zelf een crowdfundingplatform beginnen? Voor de spreiding zoek ik nog een goed platform met zéér goede informatievoorziening (zowel vooraf als bij eventuele probleemprojecten) goede bereikbaarheid (zowel telefonisch als per mail) en dat alles tegen zéér lage kosten, een goede netto rente voor mij als investeerder en geen incassokosten bij een eventueel default.
O ja, wel graag voldoende wekelijks aanbod van nieuwe projecten is natuurlijk ook een pre *O* :B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')