Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het punt met een ladenkast is, dat als je meerdere lades opendoet en het dan probeert als een trappetje te gebruiken, die kast makkelijk omkiept. Dat is weer anders dan een Kallax. Wij hebben geen ladekasten in de kamer van de jongste staan, omdat ik te lui ben om ze te verankeren. Maar het is ook een beetje de inschatting hoe avontuurlijk je kind is en wat je allemaal meekrijgt van wat ze uitspoken.
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb 1 kind dat prima een onverankerde ladenkast in de kamer had kunnen hebben en 1 dat er bovenop triomfantelijk dansjes zou hebben gedaan als ie er niet eerst onder begraven zou zijn.
Ik denk dat het de gok niet waard is.
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.
[..]
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.
Ik moet eerlijk zeggen dat het toch ergens wel fijn voelt dat het een keer niet zo is dat ik weer de enige ben die er zo over denkt en ik weer hypervoorzichtig ben. Ook al vind ik dat zelf in dit geval sowieso niet, soms krijg ik door hoe mensen dan tegen me praten alsnog weer dat gevoel.
Sorry, dat moest ik even kwijt blijkbaar. Ik weet ook dat dat grotendeels aan mij ligt hoor. Ik weet vrij zeker dat het helemaal niet hun bedoeling is dat het zo overkomt, en dat het mijn gevoeligheid is waardoor ik het op die manier opvat.
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.
Maar inderdaad probeer te realiseren dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld wordt en blijf jezelf vertellen dat je goed bezig bent. En leer jezelf daarin ook weer vertrouwen.
Dat laatste snap ik en is herkenbaar.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.
En met dit soort dingen trek ik me er "inhoudelijk" ook niks van aan hoor - dit is waar ik me prettig bij voel, en als zij dat anders doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, hun kind hun huis hun pakkie an. Ik zal nooit iemand worden die roekeloos is, ik zal waarschijnlijk altijd net wat aan de voorzichtige kant zitten, en dat vind ik ook helemaal prima.
Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
Ja hebben we mar die had hem ook niet mee. Ik heb ooit mijn nummer in zijn mobiel gezet en hij dr mijne. Is voor als zijn ouders niet thuis zijn en zijn ouders hebben de nummers van onze jongens.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef AnneX het volgende:
Hemeltje lief Goitske…never a dull moment met die twee van jou.
Wat lief van het helpen zoeken en vinden!
Tip: heeft (een) vriendje mét mobiel jouw nummer opgeslagen. Anders even doen voor een volgend keer!? En andersom ook?
Ben je niet, en het is goed om te checken.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[
Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
😉quote:Op maandag 4 mei 2026 11:41 schreef Goitske het volgende:
Ze zijn nog minderjarig ik vraag mij af hoe het gaat zodra die gaan stappen. Tegen die tijd ben ik wel grijs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.Fijn dat de kuur een optie is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelijkertijd…
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:58 schreef AnneX het volgende:
Fijn dat de kuur een optie is.
Tegelijkertijd…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zin in dat gedoe haha, en ik heb die profieltjes ook helemaal niet meer in huis die er daarvoor bij zaten. En het was een goede aanleiding om mn klerenkast eens goed uit te zoekenquote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
Bij broertje+vrouw check ik dit soort dingen sowieso nooitquote:Op maandag 4 mei 2026 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben je niet, en het is goed om te checken.
Alleen niet bij de ouders
quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vreselijk als dit soort berichten er zijn en dan moet je hoop houden.
quote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen![]()
Oh herkenbaar moet ik ook. En vergeet het elke keer als ik in de Hema staquote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen![]()
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.Tf 46 uur langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 4 mei 2026 15:05 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Wij hebben de meeste van onze kasten zelfs aan de muur staan, ook al hebben we nooit kinderen over de vloer. Ik zie anders mezelf ook nog wel onze 3 meter brede stellingkast over me heen krijgen
Aan de andere kant heb ik een lage ladekast die we niet verankerd hebben - er zitten kilo's ijzerwerk in de bodem van het ding en de lades kunnen niet zo ver open, dus je zou echt rare dingen moeten doen om die te laten kantelen.
Oh en ik heb slaapwandelend een keer een kast omver getrokken. Ik durf er niet vanuit te gaan dat dat eenmalig was
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikea het ijzerwerk meelevert om de boel aan de muur te schroeven.
Ja, Ikea levert hoekijzers ook Standaard mee met de kasten. Kan je ze vast zetten aan de muur.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
quote:Op maandag 4 mei 2026 17:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik slaapwandelde ook wel eens. En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden.
quote:Op maandag 4 mei 2026 17:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik slaapwandelde ook wel eens. En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze mn ouders hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden.
Ik ben wel eens wakker geworden met mijn raamklink in de hand. Dat was het punt waarop ik zelf ook bedacht dat ik maar beter niet meer die uitjes kon maken
quote:Op maandag 4 mei 2026 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Ik kan me sowieso eigenlijk niets voorstellen bij slaapwandelen, laat staan door een dakgoot, door jou. Maar kan me ook niet voorstellen dat je ons voor liegt.
Duurde even voordat het kwartje van de rups viel. Wel dat dat was toen je (nog) klein(er) was, maar pas halverwege het typen de link met je naam
Ik zie dat ik het niet helemaal helder had opgeschreven, heb het even aangepast hierboven ter verduidelijking.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Slaapwandelen heb je toch niet in de hand?
Met die lui mogen ze van mijn dingen doen die ik hier beter niet kan schrijven. Je punt maken prima, maar als dat laatste beetje fatsoen ontbreekt om het vandaag te doen ben je om mij de discussie al niet meer waard.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:20 schreef Blues het volgende:
Ik hoop dat er straks bij Hannie geen demonstraties of gekke dingen gebeuren.
Owwwww ik snap mquote:Op maandag 4 mei 2026 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat ik het niet helemaal helder had opgeschreven, heb het even aangepast hierboven ter verduidelijking.
Normaal liep ik dus gewoon overdag, bij volle bewustzijn. Vond ik leuk. En losstaand daarvan slaapwandelde ik soms, maar niks spannends. Tot ik dus een keer wakker werd bij het raam met klink in mn hand. En het leek me dat de kans op nachtelijk het raam uit kleiner zou zijn als ik het overdag niet meer deed, dus toen ben ik met de overdag-dakgootwandelingetjes gestopt. Dat bedoelde ik
Stuur een ghost hug gifjequote:Op maandag 4 mei 2026 12:28 schreef Blues het volgende:
Het heeft zich als een donderwolkje in mijn buik vastgezet. Alleen heb ik er geen invloed op, en ik leerde van de psych om het dan wat meer los te laten. Dat lukt ten deleZe zit elke dag in mijn hoofd.
En vind ik het ook lastig qua dosering hoe vaak en hoe ik vraag/app hoe het gaat, het lijkt mij dat ze elke dag appjes krijgt van mensen die vragen hoe het gaat, dus ik doseer het.
Ik krijg altijd wel antwoord, maar ze houdt het ook kort, doet ze goed. We hadden het er ook over tijdens de fotoshoot hoe ze dat doet, reageer je meteen of in bulk enz.
Ze heeft een enorm vangnet van veel lieve betrokken familie en overige mensen gelukkig en ik sta er wat verder van af dan de binnenste ring.
Straks fiets ik naar hema voor nog wat dingen voor de vakantie en de bloemenkar voor de herdenking vanavond.
Ik koop dan meteen een bosje van iets voor M. dat breng ik dan morgen even langs voor we weggaan op vakantie. Doe ik morgen.
Ik ben heel bang dat er iets gaat gebeuren, van 4 en 5 mei blijf je af.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:20 schreef Blues het volgende:
Ik hoop dat er straks bij Hannie geen demonstraties of gekke dingen gebeuren.
Ik bedoelde jij naar haarquote:
Ja dat is een goeie!quote:Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik bedoelde jij naar haar![]()
Laat je weten dat je aan haar denkt, maar vraagt niks van haar
Ja g gaat daar al 40 jr naar toe en vertelde dat er in het begin soms wel 40-50 mensen stonden.quote:Op maandag 4 mei 2026 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeeetje zo weinig maar. Kan me herinneren dat jullie daar wel met een flinke groep stonden.
Het viel me trouwens wel op dat er dit keer best veel auto’s reden, altijd wel maar nu echt veel meer
En als je dat toen al vond en je weigerde die kant op te gaan kon je de bak in wegens dienstweigering. Ookal had je je militaire dienst al gedaan en ook nog Arbeitseinsatz voor de bezetter.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond het erg mooi dat bij NPO Het verhaal van Nederland in de tweede wereldoorlog, praktisch een hele aflevering ging over dat "wij" eik de baddies waren in de onafhankelijksoorlog van Indonesië.
Ook mooi dat het bij de herdenking ook wel genoemd wordt, met naar imo wel net een andere toon dan in het verleden.
Hier hangt ook bijna bij elk huis wel de vlag half stok met dodenherdenking, vandaag zal alles ook wel weer hangen.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:01 schreef AnneX het volgende:
Vandaag reed ik door zo’n vinex wijk met veelal jonge gezinnen.
En het viel op hoeveel vlaggen er halfstok hingen.
En in het dorp met veel senioren hangen de vlaggen ook. 😉
Alleen niet bij ons. 😢
Mijn zoons zouden kransdrager zijn maar de scouting heeft het geannuleerd ivm de plukken onweer die er zouden zijn. Uiteindelijk niks dus de jongens baalden nogal dat ze er niet stonden.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:
De herdenking hier was verplaatst van de vaste plek naar de Eusebiuskerk ivm de regen (die er nauwelijks was).
De herdenking waar ik een paar keer ben geweest doen ze niet meer. Was in een klein tijdelijk parkje maar daar komt nu een woontoren volgens mij
Awwquote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wachtend op mijn lift naar de dierenarts, Elin is erg raar aan het doen. Lijkt op dementie maar toch ook even lichamelijke dingen uitsluiten
Tip: bestudeer het windowsprogramma onenote en gebruik dat om aantekeningen te maken/info in vast te leggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier spreekt overigens een loonslaaf die gisteren voor het eerst pensioen heeft opgebouwd![]()
Het was een enorm toffe dag. Het was voor mijn teamleider een rustige dag qua andere werkzaamheden dus die heeft mij veel meer kunnen leren dan ze van te voren had gepland. Ik heb zo veel informatie gekregen. Ik heb vooral een netwerkfunctie dus ik moet enorm veel mensen en organisaties leren kennen. Ik werk in een omgeving waar ik totaal niet bekend ben dus ik moet de sociale partners nog leren kennen. Ik kan niet wachten tot ik volgende week echt aan de slag kan, heb er zo'n zin in
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat duurde een uur. Pijnstilling (artrose en gebit) meegekregen en bloeddruk medicatie opgehoogd. Volgende week weer terug voor bloeddrukmeting en bloedafname, ze was nu helemaal over de zeik, heeft mij gebeten en ik sta in de wacht bij de huisarts voor tetanus.
Mijn hele leven stort in als je mijn OneNote afpakt. Ik heb er honderden pagina's in gemaakt. En ben gisteren ook zodra ik ingelogd was begonnen met typenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Tip: bestudeer het windowsprogramma onenote en gebruik dat om aantekeningen te maken/info in vast te leggen.
Geen extra info gekregen, wel gereset naar fabrieksinstellingen en toen ontdekt dat een waarde die volgens de installatiehandleiding dan op 0 zou moeten staan bij mij op -8 staat, wat afaik het tegengestelde zou moeten bewerkstelligen van wat mijn ketel doet. Maar ik heb die naar 0 veranderd en totnogtoe jodelt de ketel niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:00 schreef AnneX het volgende:
@Vanyel weet je nu meer over de cv ketel en aanslaan?
We vinden Eliza echt te duur nu, dus wat meer budget en toen kwam er een leuke rondreis van TUI uit en dat was met hotels, mooie reis en best prima reviews van de hotels. We hebben er zelf eentje bijgeboekt voor de laatste nacht omdat we niet uren willen rijden om 5 uur smorgens naar het vliegveld, dat konden we niet veranderen bij TUI, terwijl er meerdere opmerkingen/klachten over waren bij deze reis.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:32 schreef AnneX het volgende:
Jullie hebben niet voor ‘huisjes met zwembad’ gekozen deze keer?
Het eerste wat er nu gebeurt is dat iedereen de Griekse en de Zwitserse ook in de AF douwt natuurlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:56 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
Joh wie wist dat je de hollandse schotel ook in de airfryer kon doen? de griekse en zwitserse moet wel gewoon in de koekenpan
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het eerste wat er nu gebeurt is dat iedereen de Griekse en de Zwitserse ook in de AF douwt natuurlijk
De ha neemt geen risico zeg👍🏼quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
En tetanus rijker en ook een AB kuur meegekregen, huisarts kwam even kijken en vond het nodig.
Ook in Nederland en België voor zover ik weet. Alleen niet die Andes-variant. Die houden we lekker hierquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Is die ook op Sardinië
[ link | afbeelding ]
Maakt het wat uit? Hete lucht om hete luchtquote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Fr meeste airfryers hebben toch ook een “dedicated” ovenfunctie?
Ik vind echt nooit muntjesquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Muntjesraapnieuwsik heb een volledig nieuwe versie van de interactieve kaart gemaakt zoals veel mensen (ik zelf vooral) graag wilden, nu mèt marker-clustering. Laat maar even weten wat jullie er van vinden
Plaatjes komen later, misschien.
Klik hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |