abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220710802
.
pi_220710831
Hemeltje lief Goitske…never a dull moment met die twee van jou.
Wat lief van het helpen zoeken en vinden!

Tip: heeft (een) vriendje mét mobiel jouw nummer opgeslagen. Anders even doen voor een volgend keer!? En andersom ook?
pi_220710899
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het punt met een ladenkast is, dat als je meerdere lades opendoet en het dan probeert als een trappetje te gebruiken, die kast makkelijk omkiept. Dat is weer anders dan een Kallax. Wij hebben geen ladekasten in de kamer van de jongste staan, omdat ik te lui ben om ze te verankeren. Maar het is ook een beetje de inschatting hoe avontuurlijk je kind is en wat je allemaal meekrijgt van wat ze uitspoken.
Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb 1 kind dat prima een onverankerde ladenkast in de kamer had kunnen hebben en 1 dat er bovenop triomfantelijk dansjes zou hebben gedaan als ie er niet eerst onder begraven zou zijn.

Ik denk dat het de gok niet waard is.
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.

Ik moet eerlijk zeggen dat het toch ergens wel fijn voelt dat het een keer niet zo is dat ik weer de enige ben die er zo over denkt en ik weer hypervoorzichtig ben. Ook al vind ik dat zelf in dit geval sowieso niet, soms krijg ik door hoe mensen dan tegen me praten alsnog weer dat gevoel.

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 04-05-2026 10:33:56 ]
pi_220711233
Ik vind dat je hier heel rationeel in klinkt. Ik vind mezelf echt geen angstige ouder, mijn puber gaat grotendeels gewoon zijn gang zonder dat ik zit te helikopteren, de jongste klimt en klautert er op los bij de gymles bijvoorbeeld en ik hou hem zelden vast ofzo. Maar mijn kind draagt absoluut een helm op de fiets en ik halveer zijn druiven. Met een winterjas in de autostoel is echt een no go. Ik zie dat zat ouders allemaal anders doen en daar begrijp ik precies niks van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-05-2026 16:07:47 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:43:59 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220711390
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.
[..]
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.

Ik moet eerlijk zeggen dat het toch ergens wel fijn voelt dat het een keer niet zo is dat ik weer de enige ben die er zo over denkt en ik weer hypervoorzichtig ben. Ook al vind ik dat zelf in dit geval sowieso niet, soms krijg ik door hoe mensen dan tegen me praten alsnog weer dat gevoel.


Sorry, dat moest ik even kwijt blijkbaar. Ik weet ook dat dat grotendeels aan mij ligt hoor. Ik weet vrij zeker dat het helemaal niet hun bedoeling is dat het zo overkomt, en dat het mijn gevoeligheid is waardoor ik het op die manier opvat.
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.
Maar inderdaad probeer te realiseren dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld wordt en blijf jezelf vertellen dat je goed bezig bent. En leer jezelf daarin ook weer vertrouwen.

[ Bericht 41% gewijzigd door gcjoel op 04-05-2026 15:49:43 ]
pi_220711459
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.
Maar inderdaad probeer te realiseren dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld wordt en blijf jezelf vertellen dat je goed bezig bent. En leer jezelf daarin ook weer vertrouwen.
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.

En met dit soort dingen trek ik me er "inhoudelijk" ook niks van aan hoor - dit is waar ik me prettig bij voel, en als zij dat anders doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, hun kind hun huis hun pakkie an. Ik zal nooit iemand worden die roekeloos is, ik zal waarschijnlijk altijd net wat aan de voorzichtige kant zitten, en dat vind ik ook helemaal prima.

Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
  maandag 4 mei 2026 @ 10:45:22 #7
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220711806
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.

En met dit soort dingen trek ik me er "inhoudelijk" ook niks van aan hoor - dit is waar ik me prettig bij voel, en als zij dat anders doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, hun kind hun huis hun pakkie an. Ik zal nooit iemand worden die roekeloos is, ik zal waarschijnlijk altijd net wat aan de voorzichtige kant zitten, en dat vind ik ook helemaal prima.

Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
Dat laatste snap ik en is herkenbaar.
Ben zo blij dat ik nog contact heb met iemand van mijn groep schematherapie. Dan kan je zulke dingen soms gewoon even neerleggen en zij weet dan ook waar het vandaan komt.
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 11:08:57 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220712029
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.

Waarom niet gewoon vastzetten @vlindertje89 ?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220712188
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef AnneX het volgende:
Hemeltje lief Goitske…never a dull moment met die twee van jou.
Wat lief van het helpen zoeken en vinden!

Tip: heeft (een) vriendje mét mobiel jouw nummer opgeslagen. Anders even doen voor een volgend keer!? En andersom ook?
Ja hebben we mar die had hem ook niet mee. Ik heb ooit mijn nummer in zijn mobiel gezet en hij dr mijne. Is voor als zijn ouders niet thuis zijn en zijn ouders hebben de nummers van onze jongens.

Heb ook ooit gehad dat ze Scouting kamp in het eigen gebouw hadden dat zit vlak bij mijn werk. Kreeg een telefoontje ze kregen hem niet wakker. Tijdens de corona tijd was het zomer kamp ivm een besmetting halverwege afgelast. De jongste kwam na de zomervakantie in deze groep dus ze hadden een herfstvakantie kamp. Ik ben op mn fiets gesprongen en er heen gegaan kwam tegelijkertijd met de ambu aan.
Uiteindelijk bleek het vermoeidheid te zijn dat hij nog zo diep sliep. Toen hij een vingerprik kreeg werd hij wakker.
Checks van de ambu gehad en was zijn oude ik en wilde op kamp blijven en ontbijten. Ambu zei ook doe maar er is niks en je zit om de hoek.
Ik zat in mn hoofd op de fiets al te denken wir is de dienstdoende van de kinderartsen. Die kwam toen ik terug kwam ook gelijk bij mij van wat is er en bij twijfel bel mijn directe nummer

[ Bericht 34% gewijzigd door Goitske op 04-05-2026 11:39:34 ]
pi_220712229
Ze zijn nog minderjarig ik vraag mij af hoe het gaat zodra die gaan stappen. Tegen die tijd ben ik wel grijs
pi_220712303
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[

Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
Ben je niet, en het is goed om te checken.
Alleen niet bij de ouders ;)
pi_220712311
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:41 schreef Goitske het volgende:
Ze zijn nog minderjarig ik vraag mij af hoe het gaat zodra die gaan stappen. Tegen die tijd ben ik wel grijs
😉

De deur open en alsmaar checken of ik de échte voghelijns hoor 🎶
Tweet tweet tweet.

Vorig jaar kregen wij nl. van mensen als geintje een klok met vogelgeluiden op het hele uur. Een presentje van de postcodeloterij of zo.
Of de vogels reageren op de klok geluiden…
pi_220712323
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220712387
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat de kuur een optie is.
Tegelijkertijd…
pi_220712404
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:58 schreef AnneX het volgende:

Fijn dat de kuur een optie is.
Tegelijkertijd…
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220712485
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.

Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
Geen zin in dat gedoe haha, en ik heb die profieltjes ook helemaal niet meer in huis die er daarvoor bij zaten. En het was een goede aanleiding om mn klerenkast eens goed uit te zoeken ;)

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ben je niet, en het is goed om te checken.
Alleen niet bij de ouders ;)
Bij broertje+vrouw check ik dit soort dingen sowieso nooit ;) vooral bij jullie, omdat hier verschillende mensen met verschillende mates van voorzichtigheid zitten en dus wat breder beeld geeft. Degenen die er wat over zeiden wat wat triggerend was, had ik helemaal niks gevraagd (kwam ter sprake naar aanleiding van een vraag die gesteld werd).

Had het trouwens wel even naar diegene benoemd, sorry als ik beetje fel over kwam maar merkte dat ik er beetje door getriggerd werd want blabla, en ook gezegd dat ik wel weet dat ze het niet zo bedoelen maar soms dan toch wel beetje zo voelt, en die reageerde er heel fijn op :Y dat het idd zeker niet zo bedoeld was, maar als 'als jij je daar prettig bij voelt helemaal prima natuurlijk maar met iets minder voorzichtig komt wss ook gewoon goed en scheelt je wat moeite'. Maar dat ze wel snapt waarom het bij mij dat gevoel opriep en ze zal proberen erop te letten dat ze dat eerste deel er dan ook gewoon bij zegt ipv dat ik dat er zelf bij moet bedenken in mn hoofd :).
pi_220712492
En apart, maar wat heftig @Blues :* voor haar natuurlijk, en ook voor jou om het van de zijlijn mee te krijgen.
pi_220712529
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte :*
Vreselijk als dit soort berichten er zijn en dan moet je hoop houden.
pi_220712564
Heftig voor haar @Blues en ookvoor iedereen om haar heen.

@vlindertje89 Ik vind er niets raars aan. Bij mij staat niets vast aan de muur maar bij vaak logerende kinderen zo ik dat waarschijnlijk wel doen. Het ging bij mij altijd wel goed met een waarschuwing “dit of dat mag niet” en daar werd (ook door ouders) naar geluisterd bv schoonmaakmiddelen in een keuken kast. Ik ga niet mijn manier van opbergen aanpassen dus moet jij ervoor zorgen dat je kind niet in mijn kastjes zit. Met blijven slapen vind ik het wat anders
We have far more in common than that which devides us..
pi_220712582
Het heeft zich als een donderwolkje in mijn buik vastgezet. Alleen heb ik er geen invloed op, en ik leerde van de psych om het dan wat meer los te laten. Dat lukt ten dele :P Ze zit elke dag in mijn hoofd.
En vind ik het ook lastig qua dosering hoe vaak en hoe ik vraag/app hoe het gaat, het lijkt mij dat ze elke dag appjes krijgt van mensen die vragen hoe het gaat, dus ik doseer het.

Ik krijg altijd wel antwoord, maar ze houdt het ook kort, doet ze goed. We hadden het er ook over tijdens de fotoshoot hoe ze dat doet, reageer je meteen of in bulk enz.
Ze heeft een enorm vangnet van veel lieve betrokken familie en overige mensen gelukkig en ik sta er wat verder van af dan de binnenste ring.

Straks fiets ik naar hema voor nog wat dingen voor de vakantie en de bloemenkar voor de herdenking vanavond.
Ik koop dan meteen een bosje van iets voor M. dat breng ik dan morgen even langs voor we weggaan op vakantie. Doe ik morgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 04-05-2026 13:57:39 ]
pi_220712691
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen :o :D
pi_220712832
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen :o :D
:o

Ik moet nieuwe bh's. In een helder moment afgelopen weekend met meetlint in de weer. 5 cm erbij bij de band én een cupmaat omhoog :( Omrekentabel niet goed ingevuld, dus nu moet ik vandaag of morgen ff de maat die ik kocht terugbrengen want nog niet goed.
Van de ouwetjes zijn bij een paar de cups gaan krullen. Voorheen nooit gehad na het wassen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220713088
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen :o :D
Oh herkenbaar moet ik ook. En vergeet het elke keer als ik in de Hema sta
pi_220713089
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tf 46 uur lang :o :o
:r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220713588
@vlindertje89
Wij hebben de meeste van onze kasten zelfs aan de muur staan, ook al hebben we nooit kinderen over de vloer. Ik zie anders mezelf ook nog wel onze 3 meter brede stellingkast over me heen krijgen :')
Aan de andere kant heb ik een lage ladekast die we niet verankerd hebben - er zitten kilo's ijzerwerk in de bodem van het ding en de lades kunnen niet zo ver open, dus je zou echt rare dingen moeten doen om die te laten kantelen.
Oh en ik heb slaapwandelend een keer een kast omver getrokken. Ik durf er niet vanuit te gaan dat dat eenmalig was :')
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikea het ijzerwerk meelevert om de boel aan de muur te schroeven.
pi_220713627
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:05 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Wij hebben de meeste van onze kasten zelfs aan de muur staan, ook al hebben we nooit kinderen over de vloer. Ik zie anders mezelf ook nog wel onze 3 meter brede stellingkast over me heen krijgen :')
Aan de andere kant heb ik een lage ladekast die we niet verankerd hebben - er zitten kilo's ijzerwerk in de bodem van het ding en de lades kunnen niet zo ver open, dus je zou echt rare dingen moeten doen om die te laten kantelen.
Oh en ik heb slaapwandelend een keer een kast omver getrokken. Ik durf er niet vanuit te gaan dat dat eenmalig was :')
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikea het ijzerwerk meelevert om de boel aan de muur te schroeven.
:P

ZoonF deed ook gekke dingen met slaapwandelen. Bijv. zijn hele kledingkast uitruimen en naar beneden brengen 8)7
pi_220713638
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:49 schreef Vanyel het volgende:


Tf 46 uur lang :o :o
:r
Met veel hagel schieten en hopen dat het aankomt of hoe noem je zoiets.
pi_220713997
Ook weer thuis. Druk met veel onderbrekingen, fijne gesprekken maar ook super irritante bewoner.
Volgende week een weekje vrij.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220714381
Ik slaapwandelde ook wel eens.

En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik overdag regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze mn ouders hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden :+ .

Ik ben wel eens wakker geworden met mijn raamklink in de hand. Dat was het punt waarop ik zelf ook bedacht dat ik maar beter niet meer die uitjes kon maken :')

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 04-05-2026 18:28:40 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 17:45:50 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220714647
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.

Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
Ja, Ikea levert hoekijzers ook Standaard mee met de kasten. Kan je ze vast zetten aan de muur.
Heb ik nog een paar ideeen voor versteviging van de zo geliefde billy
1. Lijm een paar latten tegen de achterwand aan de achterkant
2. Zet je planken er in waar je ze moeten komen
3. Teken aan de boven en onderkant van de planken op de achterwand een dun potlood lijntje
4. Haal de planken er uit
5. Boor kleine gaatjes tussen de lijntjes
6 Doe de planken er weer in (je ziet de gaten nu niet meer)
7 Schroef nu aan de achterkant door die gaten 4 of 5 cm lange schroeven door achterwandgaten de planken in en ook door de latten die je er op gelijmd had.

Voor de latten aan de achterkant had ik bij de 19 Billy’s in mijn bieb schrootjes gebruikt. Ideaal. Het doorzakken van de oude boekenkast stoorde mij mateloos, dat was zoveel geworden dat ze bijna van de houders glipten

Je Billy is nu veel stabieler en de planken zakken niet meer door als je er zware boeken in zet. Heb je meerdere naast elkaar lijn ze dan goed op elkaar en klem ze met lijmtangen passend aan elkaar. Schroef ze nu aan elkaar vast door de zijwanden (schroef zie je niet meer, staan immers boeken in. )

Nu de kasten aan de wand vast maken. Zeer stabiel en aardbeving en kind bestendig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jan_Onderwater op 04-05-2026 17:52:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')