Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het punt met een ladenkast is, dat als je meerdere lades opendoet en het dan probeert als een trappetje te gebruiken, die kast makkelijk omkiept. Dat is weer anders dan een Kallax. Wij hebben geen ladekasten in de kamer van de jongste staan, omdat ik te lui ben om ze te verankeren. Maar het is ook een beetje de inschatting hoe avontuurlijk je kind is en wat je allemaal meekrijgt van wat ze uitspoken.
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb 1 kind dat prima een onverankerde ladenkast in de kamer had kunnen hebben en 1 dat er bovenop triomfantelijk dansjes zou hebben gedaan als ie er niet eerst onder begraven zou zijn.
Ik denk dat het de gok niet waard is.
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.
[..]
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.
Ik moet eerlijk zeggen dat het toch ergens wel fijn voelt dat het een keer niet zo is dat ik weer de enige ben die er zo over denkt en ik weer hypervoorzichtig ben. Ook al vind ik dat zelf in dit geval sowieso niet, soms krijg ik door hoe mensen dan tegen me praten alsnog weer dat gevoel.
Sorry, dat moest ik even kwijt blijkbaar. Ik weet ook dat dat grotendeels aan mij ligt hoor. Ik weet vrij zeker dat het helemaal niet hun bedoeling is dat het zo overkomt, en dat het mijn gevoeligheid is waardoor ik het op die manier opvat.
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.
Maar inderdaad probeer te realiseren dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld wordt en blijf jezelf vertellen dat je goed bezig bent. En leer jezelf daarin ook weer vertrouwen.
Dat laatste snap ik en is herkenbaar.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.
En met dit soort dingen trek ik me er "inhoudelijk" ook niks van aan hoor - dit is waar ik me prettig bij voel, en als zij dat anders doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, hun kind hun huis hun pakkie an. Ik zal nooit iemand worden die roekeloos is, ik zal waarschijnlijk altijd net wat aan de voorzichtige kant zitten, en dat vind ik ook helemaal prima.
Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
Ja hebben we mar die had hem ook niet mee. Ik heb ooit mijn nummer in zijn mobiel gezet en hij dr mijne. Is voor als zijn ouders niet thuis zijn en zijn ouders hebben de nummers van onze jongens.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef AnneX het volgende:
Hemeltje lief Goitske…never a dull moment met die twee van jou.
Wat lief van het helpen zoeken en vinden!
Tip: heeft (een) vriendje mét mobiel jouw nummer opgeslagen. Anders even doen voor een volgend keer!? En andersom ook?
Ben je niet, en het is goed om te checken.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[
Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
😉quote:Op maandag 4 mei 2026 11:41 schreef Goitske het volgende:
Ze zijn nog minderjarig ik vraag mij af hoe het gaat zodra die gaan stappen. Tegen die tijd ben ik wel grijs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.Fijn dat de kuur een optie is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelijkertijd…
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:58 schreef AnneX het volgende:
Fijn dat de kuur een optie is.
Tegelijkertijd…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zin in dat gedoe haha, en ik heb die profieltjes ook helemaal niet meer in huis die er daarvoor bij zaten. En het was een goede aanleiding om mn klerenkast eens goed uit te zoekenquote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
Bij broertje+vrouw check ik dit soort dingen sowieso nooitquote:Op maandag 4 mei 2026 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben je niet, en het is goed om te checken.
Alleen niet bij de ouders
quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vreselijk als dit soort berichten er zijn en dan moet je hoop houden.
quote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen![]()
Oh herkenbaar moet ik ook. En vergeet het elke keer als ik in de Hema staquote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen![]()
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.Tf 46 uur langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 4 mei 2026 15:05 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Wij hebben de meeste van onze kasten zelfs aan de muur staan, ook al hebben we nooit kinderen over de vloer. Ik zie anders mezelf ook nog wel onze 3 meter brede stellingkast over me heen krijgen
Aan de andere kant heb ik een lage ladekast die we niet verankerd hebben - er zitten kilo's ijzerwerk in de bodem van het ding en de lades kunnen niet zo ver open, dus je zou echt rare dingen moeten doen om die te laten kantelen.
Oh en ik heb slaapwandelend een keer een kast omver getrokken. Ik durf er niet vanuit te gaan dat dat eenmalig was
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikea het ijzerwerk meelevert om de boel aan de muur te schroeven.
Ja, Ikea levert hoekijzers ook Standaard mee met de kasten. Kan je ze vast zetten aan de muur.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |