GGMM lekkere bink, ik mis je. We lopen elkaar te vaak mis, laatste tijd.quote:
En wie dat niet kan, mag wat mij betreft DEFINITIEF oprotten.quote:
Kut.quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Oei. Sterkte . Hopelijk alles snel weer goed !quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Demn sterkte!!quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Sterktequote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
quote:Op zondag 3 mei 2026 01:56 schreef r_one het volgende:
[..]
En wie dat niet kan, mag wat mij betreft DEFINITIEF oprotten.![]()
Vrijwillig of onvrijwillig.
Ter bescherming van Fok!
't Is werkelijk GODSGEKLAAGD dat sommige lui hier nog weer mógen posten (na hun ban).![]()
Lui die totaal geen respect in hun donder hebben en (zo ik las) zich welbewust eerst gaan bezatten voordat ze hun gal hier denken te moeten spuwen![]()
In een bedank-/afscheidstopic nota bene nog.![]()
![]()
SODEMIETER DAN OP!
quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Sterkte manquote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Sterkte ....quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Geheel mee eens, wordt tijd dat ze dit soort figuren er definitief afgooienquote:Op zondag 3 mei 2026 01:56 schreef r_one het volgende:
[..]
En wie dat niet kan, mag wat mij betreft DEFINITIEF oprotten.![]()
Vrijwillig of onvrijwillig.
Ter bescherming van Fok!
't Is werkelijk GODSGEKLAAGD dat sommige lui hier nog weer mógen posten (na hun ban).![]()
Lui die totaal geen respect in hun donder hebben en (zo ik las) zich welbewust eerst gaan bezatten voordat ze hun gal hier denken te moeten spuwen![]()
In een bedank-/afscheidstopic nota bene nog.![]()
![]()
SODEMIETER DAN OP!
Sterkte!quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Shit man, sterkte!quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Heftig. Sterkte.quote:Op zondag 3 mei 2026 02:02 schreef CoolGuy het volgende:
Spoedpost met dochter overgeven 22x sinds kwart over 9
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Sterkte Coolguy! Hoe gaat het inmiddels met haar?
Dat klinkt niet heel goedquote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
Dat klinkt heftig en kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Volg je gevoel, als je toch denkt dat het niet klopt. Weer aan de bel trekken bij de huisarts en een doorverwijzing vragen. Sterkte en heel veel beterschap voor je dochter.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
0-5 is normaalquote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
Groot gat dan, als 10+ een ontsteking of infectie is, maar daar moet dan dus nog 90 bij voor het 'serieus' wordt genoemd.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
0-5 is normaal
5,8 is iets verhoogd, maar dat heb je al bij een simpele neusverkoudheid. Boven 10 spreken ze meestal van een ontsteking of infectie. Pas boven de 100 wordt het gezien als een serieuze infectie.
Sterkte ermee iig en beterschap voor haar. Mijn dochter was als kind ook vaak aan het overgeven. Is ook een nacht ter observatie geweest en kreeg extra vocht toegediend. Zorg in ieder geval dat ze blijft drinken zodat ze niet uitdroogt...
En met spugen kun je héél snel uitdrogen en dan komt al snel het falen van organen om de hoek kijken. ORS kun je bij de apotheek wel krijgen. Is smerig, maar zorgt dat vocht wordt vastgehouden.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Groot gat dan, als 10+ een ontsteking of infectie is, maar daar moet dan dus nog 90 bij voor het 'serieus' wordt genoemd.
Ik had ergens verwacht dat dat vannacht ook zou gebeuren, dat ze d'r daar zouden houden, vooral ook omdat wij aangaven dat ze op een gegeven moment niks meer wilde drinken, 'omdat ik dan moet spugen', en dat klopt wel, maar zonder drinken moest ze óók spugen.
logisch. dat heeft elke ouderquote:Ik word nerveus als er iets met haar is.
Ja, dat mag ze én heeft ze. We laten haar continue kleine beetjes drinken. Ze gaf (voor ze weer in slaap viel) ook aan dat ze honger had, en dat snap ik natuurlijk wel, maar ze durft niet te eten omdat ze bang is voor buikpijn en overgeven.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:33 schreef cinderloom het volgende:
Mag ze ORS?
Dan zou ik dat zeker adviseren.
Ook al is de oorzaak onschuldig; ze moet niet vocht tekort krijgen en zoutgehalte te hard zakken. Daar kun je serieuze klachten van krijgen, onder andere hart gerelateerde
Gelukkig dat ze wat kan drinken en ORS heeft.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat mag ze én heeft ze. We laten haar continue kleine beetjes drinken. Ze gaf (voor ze weer in slaap viel) ook aan dat ze honger had, en dat snap ik natuurlijk wel, maar ze durft niet te eten omdat ze bang is voor buikpijn en overgeven.
En je kunt de klok er op gelijk zetten dat dit soort dingen gewoon al-tijd in het weekend gebeuren. Maar goed, mijn vrouw werkt morgen vanuit huis, ik neem ook vrij muv een examen wat ik moet maken omdat ik het nou eenmaal geboekt heb en het is niet te verschuiven, en het geld krijg je ook niet terug, dus ik moet gaan.
Ik ben wel blij dat ze kán slapen. Dat was er vannacht niet bij.
CRP vanaf 50 is eerder een serieuze infectie, denk aan bv: antibiotica nodig.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
0-5 is normaal
5,8 is iets verhoogd, maar dat heb je al bij een simpele neusverkoudheid. Boven 10 spreken ze meestal van een ontsteking of infectie. Pas boven de 100 wordt het gezien als een serieuze infectie.
Sterkte ermee iig en beterschap voor haar. Mijn dochter was als kind ook vaak aan het overgeven. Is ook een nacht ter observatie geweest en kreeg extra vocht toegediend. Zorg in ieder geval dat ze blijft drinken zodat ze niet uitdroogt...
Dat lijkt hier dus niet een de hand te zijn, denk ik dan als leek. Hij het het over 'ontstekingswaarde', maar goed, dat zegt me nog niet veel, want je kunt ook virussen en bacterieën en....ernstige...dingen hebben, die niet afgemeten kunnen worden met die ontstekingswaarde, denk ik? Ik weet niet waar ze dat bloed en urine allemaal op getest hebben, ik heb er ook niet aan gedacht dat te vragen.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
CRP vanaf 50 is eerder een serieuze infectie, denk aan bv: antibiotica nodig.
Bij 100 ben je al flink ziek.
Is meestal algemeen beeld:quote:Op zondag 3 mei 2026 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
k weet niet waar ze dat bloed en urine allemaal op getest hebben
A wat sneu. Beterschap voor je dochter coolguy. Hopelijk is ze snel beter.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
CRP is de ontstekingswaarde. Soms wordt bij kinderen ook de bezinking gemeten daar die nog iets sneller is. Maar dit gebeurt niet zo vaak meer.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt hier dus niet een de hand te zijn, denk ik dan als leek. Hij het het over 'ontstekingswaarde', maar goed, dat zegt me nog niet veel, want je kunt ook virussen en bacterieën en....ernstige...dingen hebben, die niet afgemeten kunnen worden met die ontstekingswaarde, denk ik? Ik weet niet waar ze dat bloed en urine allemaal op getest hebben, ik heb er ook niet aan gedacht dat te vragen.
Sterkte.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sterkte.
Blindedarmontsteking voel je wel de pijn aan je rechterzij weet ik uit ervaring. Zo wist ik dat daar last van had 4 jaar terug ipv mijn darmziekte.
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:44 schreef Lenny77 het volgende:
Evenzeer in het oog houden natuurlijk, wat niet was kan nog altijd komen.
Blijven drinken en vooral blijven plassen. Dat moet je in het oog houden.
Bij mij kwam het ook later aan de orde dat het naar rechts afzakte en dat mijn ontstekingswaarde omhoog schoot. Dus goed in de gaten houden.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.
[..]
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.
Mijn zoontje is ooit met spoed in het ziekenhuis terecht gekomen met uitdroging, terwijl hij tot 3 uur daar voor ook nog gewoon plaste. We hadden volgens het ziekenhuis niet veel later moeten komen (en ja, wij hadden ook al een dokter gezien die ons naar huis stuurde). Dus buiten dat plassen ook goed op blijven letten op rare klachten, bij ons zoontje was het vooral lusteloosheid en totaal gebrek aan energie wat ons uiteindelijk aan de bel deed trekken.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.
[..]
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.
Ja, I know. Ik slaap (net als afgelopen nacht) in het bed van dochter, en zij slaapt naast mijn vrouw in ons bed, gewoon zodat er niet een paar deuren tussen ons en haar zitten zeg maar. Maar, ze is wat opgewekter weer, ze praat inmidels weer honderduit, dat was de afgelopen dag wel heel anders.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn zoontje is ooit met spoed in het ziekenhuis terecht gekomen met uitdroging, terwijl hij tot 3 uur daar voor ook nog gewoon plaste. We hadden volgens het ziekenhuis niet veel later moeten komen (en ja, wij hadden ook al een dokter gezien die ons naar huis stuurde). Dus buiten dat plassen ook goed op blijven letten op rare klachten, bij ons zoontje was het vooral lusteloosheid en totaal gebrek aan energie wat ons uiteindelijk aan de bel deed trekken.
En die allerlei redenen mag papa morgen gaan doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik slaap (net als afgelopen nacht) in het bed van dochter, en zij slaapt naast mijn vrouw in ons bed, gewoon zodat er niet een paar deuren tussen ons en haar zitten zeg maar. Maar, ze is wat opgewekter weer, ze praat inmidels weer honderduit, dat was de afgelopen dag wel heel anders.
maar goed, ik wil ook niet te vroeg juichen. Ze geeft ook aan dat ze morgen naar de BSO wil want allerlei redenen, maar dat doen toch nog maar even niet.
lekker nog even cocoonenquote:Op zondag 3 mei 2026 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik slaap (net als afgelopen nacht) in het bed van dochter, en zij slaapt naast mijn vrouw in ons bed, gewoon zodat er niet een paar deuren tussen ons en haar zitten zeg maar. Maar, ze is wat opgewekter weer, ze praat inmidels weer honderduit, dat was de afgelopen dag wel heel anders.
maar goed, ik wil ook niet te vroeg juichen. Ze geeft ook aan dat ze morgen naar de BSO wil want allerlei redenen, maar dat doen toch nog maar even niet.
Nou, ze heeft wéér zin in dingen. Gisteren en afgelopen nacht was helemaal niks.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
En die allerlei redenen mag papa morgen gaan doen.
Zie het al helemaal voor, kind morgen in Elsa jurk en Coolguy als Olaf
Wel fijn dat ze nog wel zin in dingen heeft, en hopelijk is ze morgen weer helemaal opgeknapt.
Als ik dit (als leek) zo hoor, bedenk ik dat daar misschien iets zit wat de stoelgang blokkeert.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.
[..]
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.
Ze heeft een paar uur voor ze ziek werd 2x gepoept, dus ik denk dat dat 't niet is. Daarbij voelde de buik ook soepel aan volgens de huisarts.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Als ik dit (als leek) zo hoor, bedenk ik dat daar misschien iets zit wat de stoelgang blokkeert.
Mijn moeder kon een paar weken voor haar overlijden ook opeens niet meer eten en drinken. Ik moest toen met haar naar het ziekenhuis. Daar werd ernstige obstipatie geconstateerd. Mijn moeder at te weinig vezels - met name bij oudere mensen kunnen de darmen dan tot stilstand komen, tenminste zoiets begreep ik. Bij mijn moeder werd nog wel enige activiteit in haar darmen waargenomen met een stetoscoop. We werden naar huis gestuurd met een paar klysma's en dat hielp wel. De huisarts verwees ons later opnieuw door naar het ziekenhuis voor darmonderzoek via endoscopie. Een paar weken later was ze plotseling overleden. Bij nader inzien had mijn moeder zeer waarschijnlijk darmkanker in een vergevorderd stadium.
Nu wil ik jou daar niet mee bang maken hoor. Mijn moeder was in de 70 en dan is het risico op kanker een heel stuk groter dan bij een jong meisje zoals jouw dochter.
Zou het denk je wel waarschijnlijk zijn dat er ergens in haar dunne darm een soort vernauwing zit?
Hoe eet zij? Is zij een snelle eter? Met als risico dat ze eten niet voldoende fijn kauwt en te grote happen doorslikt? Of kan jij je herinneren wat ze gegeten had voordat ze ziek werd? Heeft ze bijvoorbeeld vlees gegeten waar mogelijk een stukje bot in zat?
Is jouw dochter een moeilijke eter of juist niet? Moeten jullie bijvoorbeeld voor haar de korstjes van het brood wegsnijden? Met andere woorden: zou het kunnen dat jouw dochter te weinig vezels eet? Want als ik het correct begrijp, is dat bij jonge kinderen wel vaak een risico.
Vanwege het beleidquote:Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom is TS (r_one) nu op anoniem gegaan plotseling?
Klopt maar er komt natuurlijk een keer de bekende druppel en die is gisteren gevallenquote:Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Die was het al jaren niet eens met het beleid.
Waarvan akte.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:
CoolGuy en ik botsen gewoon. Misschien IRL zouden wij wel kunnen opschieten met elkaar, maar hier niet op fok toen hij moderator was. Ik heb wel respect voor hem, zover ik kan inschatten vind ik hem integer en zelfverzekerd. Die eigenschappen zijn ook belangrijk.
Blijkbaar!quote:Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar er komt natuurlijk een keer de bekende druppel en die is gisteren gevallen
Ik dacht dat de dreiging met genocide waar amper gevolgen aan zaten de druppel was.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Die was het al jaren niet eens met het beleid.
Kan best. Er druppelde wel meer de afgelopen dagen.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik dacht dat de dreiging met genocide waar amper gevolgen aan zaten de druppel was.
Wat was die druppel dan, dat heb ik gemist gisteren.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar er komt natuurlijk een keer de bekende druppel en die is gisteren gevallen
Ik heb niet alles kunnen volgenquote:Op maandag 4 mei 2026 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kan best. Er druppelde wel meer de afgelopen dagen.
Hij heeft gisteren ergens in het FB topic (dacht ik) geroepen dat hij er klaar mee was, en de directe aanleiding was volgens mij het terug laten van K_W na die genocide uitspraak, en dat zelfs niet reden genoeg is om iemand te weren.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat was die druppel dan, dat heb ik gemist gisteren.
Die mag je openen natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:17 schreef Lienekien het volgende:
Moet er een RIP Rinus topic komen? Voor al uw speculaties?
Waaruit maak jij concreet op dat KW het in die post over zichzelf wilt hebben?quote:
Zo had ik het ook begrepenquote:Op maandag 4 mei 2026 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren ergens in het FB topic (dacht ik) geroepen dat hij er klaar mee was, en de directe aanleiding was volgens mij het terug laten van K_W na die genocide uitspraak, en dat zelfs niet reden genoeg is om iemand te weren.
Het was geen 'oproep tot'. Tenminste, ík lees dat als 'het aanzetten van anderen tot X'. Dat was niet het geval. Hij riep het over zichzelf.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
Even teruggelezen en idd
Maar idd belachelijk, dat een oproep tot genocide (dat heb ik toen wel gezien) geen permban is
Ik heb er geen last van, al ís het natuurlijk wel offtopic inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:34 schreef Piles het volgende:
Nou, zo komt de sfeer er wel lekker in
Waar blijft iedereen eigenlijk die op anoniem gaat. Want daar is het inmiddels vast veel gezelliger dan hier.
En dat in een Bedankt-topic, voor iemand die zich al zolang/veel inzet voor FOK!
Alsnog bedankt @:CoolGuy . Ik post nooit in R&P, maar lurk er wel eens. En dan vielen je uitgebreide, genuanceerde en toch eerlijke reacties altijd op
Aan de ikke ikke ik.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:21 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Waaruit maak jij concreet op dat KW het in die post over zichzelf wilt hebben?
Als je wie dan ook bekritiseerd op aannames en niet op feiten, komt daar altijd gelazer uit voort. Je bereikt waarschijnlijk het tegendeel; het lijkt mij dat hoe meer hij zelf het idee krijgt dat mensen hem miskennen, hoe groter de behoefte wordt om zich op te dringen en om zich te bewijzen. Ik zou in zijn plaats dit soort posts niet leuk vinden en kan dan ook aandacht voor anderen minder goed opbrengen, aangezien ik mij dan zelf bedreigd zou voelen.
Just saying...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |