En met spugen kun je héél snel uitdrogen en dan komt al snel het falen van organen om de hoek kijken. ORS kun je bij de apotheek wel krijgen. Is smerig, maar zorgt dat vocht wordt vastgehouden.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Groot gat dan, als 10+ een ontsteking of infectie is, maar daar moet dan dus nog 90 bij voor het 'serieus' wordt genoemd.
Ik had ergens verwacht dat dat vannacht ook zou gebeuren, dat ze d'r daar zouden houden, vooral ook omdat wij aangaven dat ze op een gegeven moment niks meer wilde drinken, 'omdat ik dan moet spugen', en dat klopt wel, maar zonder drinken moest ze óók spugen.
logisch. dat heeft elke ouderquote:Ik word nerveus als er iets met haar is.
Ja, dat mag ze én heeft ze. We laten haar continue kleine beetjes drinken. Ze gaf (voor ze weer in slaap viel) ook aan dat ze honger had, en dat snap ik natuurlijk wel, maar ze durft niet te eten omdat ze bang is voor buikpijn en overgeven.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:33 schreef cinderloom het volgende:
Mag ze ORS?
Dan zou ik dat zeker adviseren.
Ook al is de oorzaak onschuldig; ze moet niet vocht tekort krijgen en zoutgehalte te hard zakken. Daar kun je serieuze klachten van krijgen, onder andere hart gerelateerde
Gelukkig dat ze wat kan drinken en ORS heeft.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat mag ze én heeft ze. We laten haar continue kleine beetjes drinken. Ze gaf (voor ze weer in slaap viel) ook aan dat ze honger had, en dat snap ik natuurlijk wel, maar ze durft niet te eten omdat ze bang is voor buikpijn en overgeven.
En je kunt de klok er op gelijk zetten dat dit soort dingen gewoon al-tijd in het weekend gebeuren. Maar goed, mijn vrouw werkt morgen vanuit huis, ik neem ook vrij muv een examen wat ik moet maken omdat ik het nou eenmaal geboekt heb en het is niet te verschuiven, en het geld krijg je ook niet terug, dus ik moet gaan.
Ik ben wel blij dat ze kán slapen. Dat was er vannacht niet bij.
CRP vanaf 50 is eerder een serieuze infectie, denk aan bv: antibiotica nodig.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
0-5 is normaal
5,8 is iets verhoogd, maar dat heb je al bij een simpele neusverkoudheid. Boven 10 spreken ze meestal van een ontsteking of infectie. Pas boven de 100 wordt het gezien als een serieuze infectie.
Sterkte ermee iig en beterschap voor haar. Mijn dochter was als kind ook vaak aan het overgeven. Is ook een nacht ter observatie geweest en kreeg extra vocht toegediend. Zorg in ieder geval dat ze blijft drinken zodat ze niet uitdroogt...
Dat lijkt hier dus niet een de hand te zijn, denk ik dan als leek. Hij het het over 'ontstekingswaarde', maar goed, dat zegt me nog niet veel, want je kunt ook virussen en bacterieën en....ernstige...dingen hebben, die niet afgemeten kunnen worden met die ontstekingswaarde, denk ik? Ik weet niet waar ze dat bloed en urine allemaal op getest hebben, ik heb er ook niet aan gedacht dat te vragen.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
CRP vanaf 50 is eerder een serieuze infectie, denk aan bv: antibiotica nodig.
Bij 100 ben je al flink ziek.
Is meestal algemeen beeld:quote:Op zondag 3 mei 2026 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
k weet niet waar ze dat bloed en urine allemaal op getest hebben
A wat sneu. Beterschap voor je dochter coolguy. Hopelijk is ze snel beter.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
CRP is de ontstekingswaarde. Soms wordt bij kinderen ook de bezinking gemeten daar die nog iets sneller is. Maar dit gebeurt niet zo vaak meer.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt hier dus niet een de hand te zijn, denk ik dan als leek. Hij het het over 'ontstekingswaarde', maar goed, dat zegt me nog niet veel, want je kunt ook virussen en bacterieën en....ernstige...dingen hebben, die niet afgemeten kunnen worden met die ontstekingswaarde, denk ik? Ik weet niet waar ze dat bloed en urine allemaal op getest hebben, ik heb er ook niet aan gedacht dat te vragen.
Sterkte.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet goed. Ik denk dat we inmiddels aan de 30+ x overgeven zitten. Vannacht naar de HAP gereden. Ze gaf elk kwartier over. Op een gegeven moment komt er natuurlijk niks meer, maar toch.
Bloed geprikt en urine ingeleverd. Die waren beiden in orde, als in, niks geks. Buik is ook soepel volgens de huisarts. Een of ander spulletje gekregen om het overgeven tegen te gaan. Nou, dat moest ik dan bij de apotheek in het ziekenhuis halen, dat was om 04u vannacht, dus aansluitend aan het consult.
Ik heb mijn vrouw en dochter alvast in de auto laten gaan, terwijl ik stond te wachten. Nou, in de auto nog een keer overgegeven (in een emmer). Thuis om 04.40u, dat spul gegeven, tot nu toe heeft ze niet meer overgegeven, maar, de buikpijn is niet weg.
2 Sinaspril gegeven vanochtend om half 9, daar heeft ze op geslapen, maar buikpijn is weer terug. Inmiddels weer aan het slapen. De huisarts zegt 'buikgriep', maar ik geloof dat niet. Buikgriep, sure, maar 30+ x overgeven in effectief een paar uur tijd?
Ontstekingswaarde was 5,8. Dat is schijnbaar heel laag, geen idee, ik ken die schaal niet. Wij dachten aan blindedarm, maar de huisarts heeft geen aanwijzingen dat het dat is. Ik ben van de ene kant blij dat een simpele sinaspril de pijn weg haalt, maar van de andere kant is ie niet weg, ze voelt 'm alleen op dat moment niet, dus wat de oorzaak ook is, die zit er nog.
Ik snap dat ieder mens anders is, en ik heb toch regelmatig buikgriep gehad, maar dat was niets ook maar in de buurt van dit.
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sterkte.
Blindedarmontsteking voel je wel de pijn aan je rechterzij weet ik uit ervaring. Zo wist ik dat daar last van had 4 jaar terug ipv mijn darmziekte.
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:44 schreef Lenny77 het volgende:
Evenzeer in het oog houden natuurlijk, wat niet was kan nog altijd komen.
Blijven drinken en vooral blijven plassen. Dat moet je in het oog houden.
Bij mij kwam het ook later aan de orde dat het naar rechts afzakte en dat mijn ontstekingswaarde omhoog schoot. Dus goed in de gaten houden.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.
[..]
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.
Mijn zoontje is ooit met spoed in het ziekenhuis terecht gekomen met uitdroging, terwijl hij tot 3 uur daar voor ook nog gewoon plaste. We hadden volgens het ziekenhuis niet veel later moeten komen (en ja, wij hadden ook al een dokter gezien die ons naar huis stuurde). Dus buiten dat plassen ook goed op blijven letten op rare klachten, bij ons zoontje was het vooral lusteloosheid en totaal gebrek aan energie wat ons uiteindelijk aan de bel deed trekken.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.
[..]
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.
Ja, I know. Ik slaap (net als afgelopen nacht) in het bed van dochter, en zij slaapt naast mijn vrouw in ons bed, gewoon zodat er niet een paar deuren tussen ons en haar zitten zeg maar. Maar, ze is wat opgewekter weer, ze praat inmidels weer honderduit, dat was de afgelopen dag wel heel anders.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn zoontje is ooit met spoed in het ziekenhuis terecht gekomen met uitdroging, terwijl hij tot 3 uur daar voor ook nog gewoon plaste. We hadden volgens het ziekenhuis niet veel later moeten komen (en ja, wij hadden ook al een dokter gezien die ons naar huis stuurde). Dus buiten dat plassen ook goed op blijven letten op rare klachten, bij ons zoontje was het vooral lusteloosheid en totaal gebrek aan energie wat ons uiteindelijk aan de bel deed trekken.
En die allerlei redenen mag papa morgen gaan doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik slaap (net als afgelopen nacht) in het bed van dochter, en zij slaapt naast mijn vrouw in ons bed, gewoon zodat er niet een paar deuren tussen ons en haar zitten zeg maar. Maar, ze is wat opgewekter weer, ze praat inmidels weer honderduit, dat was de afgelopen dag wel heel anders.
maar goed, ik wil ook niet te vroeg juichen. Ze geeft ook aan dat ze morgen naar de BSO wil want allerlei redenen, maar dat doen toch nog maar even niet.
lekker nog even cocoonenquote:Op zondag 3 mei 2026 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik slaap (net als afgelopen nacht) in het bed van dochter, en zij slaapt naast mijn vrouw in ons bed, gewoon zodat er niet een paar deuren tussen ons en haar zitten zeg maar. Maar, ze is wat opgewekter weer, ze praat inmidels weer honderduit, dat was de afgelopen dag wel heel anders.
maar goed, ik wil ook niet te vroeg juichen. Ze geeft ook aan dat ze morgen naar de BSO wil want allerlei redenen, maar dat doen toch nog maar even niet.
Nou, ze heeft wéér zin in dingen. Gisteren en afgelopen nacht was helemaal niks.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
En die allerlei redenen mag papa morgen gaan doen.
Zie het al helemaal voor, kind morgen in Elsa jurk en Coolguy als Olaf
Wel fijn dat ze nog wel zin in dingen heeft, en hopelijk is ze morgen weer helemaal opgeknapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |