abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220712176
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar het begint dus rond je navel. Zij zegt ALTIJD als ze buikpijn heeft dat rond haar navel zit. Dat zakt dan later af naar rechts onder schijnbaar, bij een BDO, maar dat is (vooralsnog) niet bij haar aan de orde.
[..]
Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor. Nou, ze heeft 4 min geleden geplast, ze is ook zelf naar het toilet gelopen, dus dat 'werkt' allemaal nog.
Als ik dit (als leek) zo hoor, bedenk ik dat daar misschien iets zit wat de stoelgang blokkeert.

Mijn moeder kon een paar weken voor haar overlijden ook opeens niet meer eten en drinken. Ik moest toen met haar naar het ziekenhuis. Daar werd ernstige obstipatie geconstateerd. Mijn moeder at te weinig vezels - met name bij oudere mensen kunnen de darmen dan tot stilstand komen, tenminste zoiets begreep ik. Bij mijn moeder werd nog wel enige activiteit in haar darmen waargenomen met een stetoscoop. We werden naar huis gestuurd met een paar klysma's en dat hielp wel. De huisarts verwees ons later opnieuw door naar het ziekenhuis voor darmonderzoek via endoscopie. Een paar weken later was ze plotseling overleden. Bij nader inzien had mijn moeder zeer waarschijnlijk darmkanker in een vergevorderd stadium.

Nu wil ik jou daar niet mee bang maken hoor. Mijn moeder was in de 70 en dan is het risico op kanker een heel stuk groter dan bij een jong meisje zoals jouw dochter. :)

Zou het denk je wel waarschijnlijk zijn dat er ergens in haar dunne darm een soort vernauwing zit?

Hoe eet zij? Is zij een snelle eter? Met als risico dat ze eten niet voldoende fijn kauwt en te grote happen doorslikt? Of kan jij je herinneren wat ze gegeten had voordat ze ziek werd? Heeft ze bijvoorbeeld vlees gegeten waar mogelijk een stukje bot in zat?

Is jouw dochter een moeilijke eter of juist niet? Moeten jullie bijvoorbeeld voor haar de korstjes van het brood wegsnijden? Met andere woorden: zou het kunnen dat jouw dochter te weinig vezels eet? Want als ik het correct begrijp, is dat bij jonge kinderen wel vaak een risico.
pi_220713095
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Als ik dit (als leek) zo hoor, bedenk ik dat daar misschien iets zit wat de stoelgang blokkeert.

Mijn moeder kon een paar weken voor haar overlijden ook opeens niet meer eten en drinken. Ik moest toen met haar naar het ziekenhuis. Daar werd ernstige obstipatie geconstateerd. Mijn moeder at te weinig vezels - met name bij oudere mensen kunnen de darmen dan tot stilstand komen, tenminste zoiets begreep ik. Bij mijn moeder werd nog wel enige activiteit in haar darmen waargenomen met een stetoscoop. We werden naar huis gestuurd met een paar klysma's en dat hielp wel. De huisarts verwees ons later opnieuw door naar het ziekenhuis voor darmonderzoek via endoscopie. Een paar weken later was ze plotseling overleden. Bij nader inzien had mijn moeder zeer waarschijnlijk darmkanker in een vergevorderd stadium.

Nu wil ik jou daar niet mee bang maken hoor. Mijn moeder was in de 70 en dan is het risico op kanker een heel stuk groter dan bij een jong meisje zoals jouw dochter. :)

Zou het denk je wel waarschijnlijk zijn dat er ergens in haar dunne darm een soort vernauwing zit?

Hoe eet zij? Is zij een snelle eter? Met als risico dat ze eten niet voldoende fijn kauwt en te grote happen doorslikt? Of kan jij je herinneren wat ze gegeten had voordat ze ziek werd? Heeft ze bijvoorbeeld vlees gegeten waar mogelijk een stukje bot in zat?

Is jouw dochter een moeilijke eter of juist niet? Moeten jullie bijvoorbeeld voor haar de korstjes van het brood wegsnijden? Met andere woorden: zou het kunnen dat jouw dochter te weinig vezels eet? Want als ik het correct begrijp, is dat bij jonge kinderen wel vaak een risico.
Ze heeft een paar uur voor ze ziek werd 2x gepoept, dus ik denk dat dat 't niet is. Daarbij voelde de buik ook soepel aan volgens de huisarts.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:13:27 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220713354
Waarom is TS (r_one) nu op anoniem gegaan plotseling?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220713362
quote:
11s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom is TS (r_one) nu op anoniem gegaan plotseling?
Vanwege het beleid
  maandag 4 mei 2026 @ 14:41:44 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220713504
Fuck, Rinus op anoniem?! :o :{ :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 mei 2026 @ 14:45:20 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713520
Die was het al jaren niet eens met het beleid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220713533
Jammer. -O-
  maandag 4 mei 2026 @ 14:59:37 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220713557
CoolGuy en ik botsen gewoon. Misschien IRL zouden wij wel kunnen opschieten met elkaar, maar hier niet op fok toen hij moderator was. Ik heb wel respect voor hem, zover ik kan inschatten vind ik hem integer en zelfverzekerd. Die eigenschappen zijn ook belangrijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220713575
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Leandra het volgende:
Fuck, Rinus op anoniem?! :o :{ :'(
Nou echt he :{
pi_220713582
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Die was het al jaren niet eens met het beleid.
Klopt maar er komt natuurlijk een keer de bekende druppel en die is gisteren gevallen
pi_220713585
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:
CoolGuy en ik botsen gewoon. Misschien IRL zouden wij wel kunnen opschieten met elkaar, maar hier niet op fok toen hij moderator was. Ik heb wel respect voor hem, zover ik kan inschatten vind ik hem integer en zelfverzekerd. Die eigenschappen zijn ook belangrijk.
Waarvan akte.

Alleen gaat dit topic niet over jou.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:06:17 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713595
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar er komt natuurlijk een keer de bekende druppel en die is gisteren gevallen
Blijkbaar!
The love you take is equal to the love you make.
pi_220713631
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef Lienekien het volgende:
Die was het al jaren niet eens met het beleid.
Ik dacht dat de dreiging met genocide waar amper gevolgen aan zaten de druppel was.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:13:47 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713648
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik dacht dat de dreiging met genocide waar amper gevolgen aan zaten de druppel was.
Kan best. Er druppelde wel meer de afgelopen dagen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:16:09 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220713656
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar er komt natuurlijk een keer de bekende druppel en die is gisteren gevallen
Wat was die druppel dan, dat heb ik gemist gisteren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220713658
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kan best. Er druppelde wel meer de afgelopen dagen.
Ik heb niet alles kunnen volgen :P
  maandag 4 mei 2026 @ 15:17:40 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713662
Moet er een RIP Rinus topic komen? Voor al uw speculaties?
The love you take is equal to the love you make.
pi_220713671
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat was die druppel dan, dat heb ik gemist gisteren.
Hij heeft gisteren ergens in het FB topic (dacht ik) geroepen dat hij er klaar mee was, en de directe aanleiding was volgens mij het terug laten van K_W na die genocide uitspraak, en dat zelfs niet reden genoeg is om iemand te weren.
pi_220713672
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:17 schreef Lienekien het volgende:
Moet er een RIP Rinus topic komen? Voor al uw speculaties?
Die mag je openen natuurlijk.
pi_220713675
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Alloch87 het volgende:
Alleen gaat dit topic niet over jou.
Waaruit maak jij concreet op dat KW het in die post over zichzelf wilt hebben?

Als je wie dan ook bekritiseerd op aannames en niet op feiten, komt daar altijd gelazer uit voort. Je bereikt waarschijnlijk het tegendeel; het lijkt mij dat hoe meer hij zelf het idee krijgt dat mensen hem miskennen, hoe groter de behoefte wordt om zich op te dringen en om zich te bewijzen. Ik zou in zijn plaats dit soort posts niet leuk vinden en kan dan ook aandacht voor anderen minder goed opbrengen, aangezien ik mij dan zelf bedreigd zou voelen.

Just saying...
pi_220713680
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hij heeft gisteren ergens in het FB topic (dacht ik) geroepen dat hij er klaar mee was, en de directe aanleiding was volgens mij het terug laten van K_W na die genocide uitspraak, en dat zelfs niet reden genoeg is om iemand te weren.
Zo had ik het ook begrepen
  maandag 4 mei 2026 @ 15:27:56 #97
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220713700
Even teruggelezen en idd -O-

Maar idd belachelijk, dat een oproep tot genocide (dat heb ik toen wel gezien) geen permban is :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220713706
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
Even teruggelezen en idd -O-

Maar idd belachelijk, dat een oproep tot genocide (dat heb ik toen wel gezien) geen permban is :{w
Het was geen 'oproep tot'. Tenminste, ík lees dat als 'het aanzetten van anderen tot X'. Dat was niet het geval. Hij riep het over zichzelf.
pi_220713751
Nou, zo komt de sfeer er wel lekker in :{
Waar blijft iedereen eigenlijk die op anoniem gaat. Want daar is het inmiddels vast veel gezelliger dan hier.

En dat in een Bedankt-topic, voor iemand die zich al zolang/veel inzet voor FOK!

Alsnog bedankt @CoolGuy . Ik post nooit in R&P, maar lurk er wel eens. En dan vielen je uitgebreide, genuanceerde en toch eerlijke reacties altijd op ^O^
pi_220713766
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:34 schreef Piles het volgende:
Nou, zo komt de sfeer er wel lekker in :{
Waar blijft iedereen eigenlijk die op anoniem gaat. Want daar is het inmiddels vast veel gezelliger dan hier.

En dat in een Bedankt-topic, voor iemand die zich al zolang/veel inzet voor FOK!

Alsnog bedankt @:CoolGuy . Ik post nooit in R&P, maar lurk er wel eens. En dan vielen je uitgebreide, genuanceerde en toch eerlijke reacties altijd op ^O^
Ik heb er geen last van, al ís het natuurlijk wel offtopic inderdaad.

Graag gedaan, ik hoor dat van meer mensen. Toch leuk om te weten dat het gewaardeerd werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')