abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:14:19 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220695367
quote:
FNV dreigt met ov-staking in juni, zonder met details te komen



Vakbond FNV dreigt half juni te gaan staken in het openbaar vervoer. Wanneer die staking precies is en hoelang die zou duren is nog onduidelijk.

De grootste vakbond van Nederland is ontevreden over de kabinetsplannen rond sociale zekerheid en voert in de discussie daarover nu de druk op. "Het kabinet is van plan mensen langer te laten doorwerken en breekt afspraken over de AOW", zegt vakbondbestuurder Henri Janssen. "Op deze manier verdwijnen alle sociale vangnetten."

Volgens hem gaan de plannen om te staken alleen van tafel als het kabinet alle bezuinigingsplannen rondom sociale zekerheid schrapt. "Als dat niet gebeurt gaan wij in juni staken en vallen zowel landelijk als regionaal de treinen, bussen, trams en metro stil."

Spel tussen bonden en kabinet
De vakbond bereidt ook stakingen in andere sectoren voor. Zo kondigde de havensector eerder al aan na mei te gaan staken. "De actiebereidheid is zowel bij de havens als het ov groot", zegt Janssen, niet toevallig op de internationale Dag van de Arbeid.

"De plannen van het kabinet raken alle werkenden, niet alleen de mensen die in het ov of bij de havens werken", zegt Janssen. "Door te staken hopen we de sociale zekerheid voor al die mensen te behouden."

De aankondiging van een mogelijke ov-staking is onderdeel van het spel tussen bonden en kabinet. De vakbond is al langer kritisch op de kabinetsplannen om te besparen op de sociale zekerheid.

Vooral het voornemen van het kabinet om de AOW-leeftijd te verhogen en de WW te verkorten is slecht gevallen bij de vakbonden.

Op zoek naar alternatieven
Een deel van die plannen is inmiddels teruggedraaid. Vorige week trok het kabinet een bezuiniging op hulp bij de bijstandsuitkering in. In plaats daarvan stelde minister Aartsen (Werk en Participatie) voor om het kindgebonden budget vanaf volgend jaar voor meer gezinnen te versoberen.

Ook de verhoging van de AOW-leeftijd is nog niet definitief. Eind februari besloot het kabinet om die voorgenomen verhoging nog niet vast te leggen in de wet en eerst in overleg met onder meer de vakbonden op zoek te gaan naar alternatieven.

Maar het is nog maar de vraag of en wanneer dat overleg er komt. In maart liepen de vakbonden FNV, CNV en VCP weg uit het kennismakingsgesprek met het kabinet-Jetten. Toen klonk het al dat de bonden het "hele land platleggen" als het kabinet de bezuinigingsplannen doorzet. Het dreigement van vandaag past dus in dat patroon.

https://nos.nl/artikel/26(...)met-details-te-komen
-------------------------------

Lekker bezig weer dat minderheidskabinet :')
pi_220695376
Fijn ook met deze hoge brandstofprijzen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:16:05 #3
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220695379
FNV heeft groot gelijk.
Wegwezen met dit kabinet.

Het kan wél w/.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220695387
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:16 schreef Regilio_ het volgende:
FNV heeft groot gelijk.
Wegwezen met dit kabinet.

Het kan wél w/.
En dan? Stemt men weer rechts en krijgen we weer dezelfde onzin
pi_220695389
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Ik fiets. Mijn fiets zet ik weg met mijn slot dat goedgekeurd is door de verzekering. Ook nog. :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:21:52 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220695395
Uitstekend. Goede actie.

Het zou eigenlijk zoals Frankrijk moeten zijn die een halve stad afbreken als er weer eens bezuinigingen worden aangekondigd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:24:00 #7
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220695402
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:18 schreef Goprolover het volgende:

[..]
En dan? Stemt men weer rechts en krijgen we weer dezelfde onzin
Überhaupt géén minderheidskabinet in ieder geval.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Redactie Frontpage zaterdag 2 mei 2026 @ 11:28:38 #8
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220695415
Prima idee! We moeten vergeleken met Lufthansa of Belgie niet altijd maar het braafste jongetje van de klas blijven.

Staken moeten we! :Y
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 mei 2026 @ 11:31:19 #9
284411 crew  heywoodu
pi_220695422
Doe maar, in elk geval de treinen :9

En in juli en augustus ook, lekker niet naar kantoor in de meest vieswarme tijd van het jaar.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:34:48 #10
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220695436
Wij zouden eigenlijk gewoon een dictator moeten kiezen die orde op zaken kan stellen in dit land.
pi_220695439
Tsja geld is een keer op

lijkt me logisch
pi_220695445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-------------------------------

Lekker bezig weer dat minderheidskabinet :')
Is er al iets positiefs te melden eigenlijk over het huidige kabinet? Ik zie alleen maar geldslurpende maatregelen en beloftes die door de plee zijn gespoeld.
pi_220695450
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Wij zouden eigenlijk gewoon een dictator moeten kiezen die orde op zaken kan stellen in dit land.
A la Trump?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:38:23 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220695461
NS personeel heeft vrij recent nog gestaakt om tot een betere CAO te komen, met succes

Gok dat het personeel niet voor zo’n onderwerp hun werkgever in de kou laat staan. Leuk bedacht plan, maar daar zal het ook wel bij blijven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220695471
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:21 schreef Harvest89 het volgende:
Uitstekend. Goede actie.

Het zou eigenlijk zoals Frankrijk moeten zijn die een halve stad afbreken als er weer eens bezuinigingen worden aangekondigd.
Ja, dan komen die luie Fransen wel van hun reet ja.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:43:26 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220695497
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:39 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ja, dan komen die luie Fransen wel van hun reet ja.
Lui zijn ze niet.
Kan wel zijn dat ze hier en daar iets meer van het leven genieten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220695498
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lui zijn ze niet.
Kan wel zijn dat ze hier en daar iets meer van het leven genieten.
Land is bijkans failliet.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:44:57 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220695506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:43 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Land is bijkans failliet.
Nog steeds de op 2 na grootste economie in Europa.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220695513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nog steeds de op 2 na grootste economie in Europa.
Massa is kassa, maar dat zegt verder niet zoveel.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220695516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nog steeds de op 2 na grootste economie in Europa.
Blijf dit soort fabeltjes vooral geloven, en vooral dat het ten goede komt van de mensen die er wonen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:11:15 #21
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220695683
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Wij zouden eigenlijk gewoon een dictator moeten kiezen die orde op zaken kan stellen in dit land.
Ja, een dictator die alleen dingen doet waar iedereen het mee eens is ^O^
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 12:12:13 #22
236264 crew  capricia
pi_220695689
Zit je dan met je 49 euro OV-kaart van Progressief Nederland. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220695745
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:12 schreef capricia het volgende:
Zit je dan met je 49 euro OV-kaart van Progressief Nederland. :{
Ik bedoel het niet gemeen, maar dat is eigenlijk best grappig ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:26:54 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220695765
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:12 schreef capricia het volgende:
Zit je dan met je 49 euro OV-kaart van Progressief Nederland. :{
Heb je met een dagje staken dat bedrag al terug door de restitutieregels :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220695778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:39 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ja, dan komen die luie Fransen wel van hun reet ja.
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 12:30:18 #26
236264 crew  capricia
pi_220695786
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb je met een dagje staken dat bedrag al terug door de restitutieregels :)
Allemaal weer de auto in. Kun je eindelijk de brandstof betalen. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:30:22 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220695788
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef Prego het volgende:

[..]
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
Of efficiënter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220696179
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef Prego het volgende:

[..]
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Of efficiënter.
Eurostat is het officiële statistiekbureau van de Europese Unie (EU), gevestigd in Luxemburg.

Vooral bekend van het uitbraken van cijfermateriaal zonder context.
Er is altijd wel een doelgroep die gretig aan de haal gaat met hun "kwaliteitsonderzoekjes", het is geen toeval dat dit op de ondernemer punt nl verschijnt.

Maar botweg het gemiddelde van alle werkweken op een rijtje zetten zonder iets mee te nemen op gebied van deeltijd en arbeidsparticipatie is nietszeggend en staat garant voor foute interpretatie.

Doet me denken aan de periodieke waarschuwing uit Europa over de dramatisch hoge hypotheekschulden in Nederland.
Het gaat inderdaad over een leuk bedrag van ruim 800 miljard.
Maar dat al die bakstenen een gezamenlijke marktwaarde hebben van 4000 miljard wordt er niet bij gezegd.
Ook het totale tegoed aan spaargeld en pensioengelden van 3000 miljard wordt uiteraard onvermeld gelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 02-05-2026 14:01:24 ]
-
pi_220699040
Nederland moet platgelegd worden. Dit kabinet is niet zo handig bezig.
pi_220699231
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Doe maar, in elk geval de treinen :9

En in juli en augustus ook, lekker niet naar kantoor in de meest vieswarme tijd van het jaar.
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220699248
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
Hij is een type van de 18-?
En een prettige scheut door de pielemuis.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 mei 2026 @ 20:53:55 #32
284411 crew  heywoodu
pi_220699374
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
IJsland zou ideaal zijn :D
pi_220699560
Dit is meer om druk te zetten op het kabinet denk ik.
Wel slim van FNV. Juist nu ze willen inzetten om meer mensen het OV in te krijgen.
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:09:58 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220849602
quote:
Vakbond FNV kondigt ov-staking aan op woensdag 24 juni: 'Geen andere mogelijkheid'

Vakbond FNV kondigt stakingen aan in het openbaar vervoer op woensdag 24 juni. Werknemers in het trein-, bus-, tram- en metrovervoer beginnen op die dag pas om 8 uur 's ochtends met werken. Voor die tijd rijdt er geen openbaar vervoer.

FNV wil betere arbeidsvoorwaarden afdwingen bij het kabinet. Het is niet voldoende gelukt om er met het kabinet uit te komen, stelt de vakbond.

FNV en andere vakbonden zijn kritisch op plannen van het kabinet. Dat wil ondanks eerdere afspraken onder meer de AOW-leeftijd verhogen en de werkloosheidsuitkering (WW) verkorten van twee naar één jaar.

Teruggedraaid
Een deel van de kabinetsplannen is inmiddels teruggedraaid. Vorige maand trok het kabinet een bezuiniging in op hulp bij de bijstandsuitkering. In plaats daarvan stelde minister Aartsen (Werk en Participatie) voor om het kindgebonden budget vanaf volgend jaar voor meer gezinnen te versoberen.

Ook de verhoging van de AOW-leeftijd is nog niet definitief. Eind februari besloot het kabinet om die voorgenomen verhoging nog niet vast te leggen in de wet en eerst in overleg met onder meer de vakbonden op zoek te gaan naar alternatieven.

Verkeershinder
Het gevolg van de aangekondigde staking is dat mensen 's ochtends vroeg niet of moeilijker naar hun werk kunnen. "Wij begrijpen goed dat reizigers last hebben van deze actie en dat vinden wij heel vervelend", zegt Edwin Kuiper van FNV Vervoer. "Maar het kabinet weigert te luisteren naar de zorgen van werkenden. Onze leden zien geen andere mogelijkheid meer dan staken."

De vakbond bereidt ook stakingen in andere sectoren voor. Zo kondigde de havensector eerder al aan na mei te gaan staken. Ook sluit het toekomstige acties in het ov niet uit, waarbij de stakingen langer kunnen duren.

De stakingen in het ov kunnen nog worden teruggetrokken. Daarvoor geeft de vakbond het kabinet tot 25 mei de tijd. Het kabinet moet dan de plannen om de AOW-leeftijd te verhogen laten varen, stelt FNV.

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) reageert niet direct op de stakingen, maar laat weten "ergens komende weken" met een nieuw plan te komen. "Wij werken op dit moment aan een voorstel waarmee de bonden weer aan tafel kunnen komen."

https://nos.nl/artikel/26(...)-andere-mogelijkheid
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:10:13 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220849605
Doe dan gewoon een hele dag :')
pi_220849868
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:19 schreef tesssssssss het volgende:
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Ik fiets. Mijn fiets zet ik weg met mijn slot dat goedgekeurd is door de verzekering. Ook nog. :Y
Nou wat een egoïstische reactie om er zo blij mee te zijn. Er zijn ook mensen die 50+ km. moeten reizen naar hun werk hé..
pi_220851165
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:10 schreef Starhopper het volgende:
Doe dan gewoon een hele dag :')
Precies.
Nu slapen mensen uit en beginnen wat later aan hun werkdag. Hiermee zet je denk ik weinig druk
pi_220852371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou wat een egoïstische reactie om er zo blij mee te zijn. Er zijn ook mensen die 50+ km. moeten reizen naar hun werk hé..
Ja, ik vroeger ook met het OV. Dat was een doffe ellende.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220859746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik vroeger ook met het OV. Dat was een doffe ellende.
In de 80er jaren was het inderdaad doffe ellende, de NS met name. Als student was ik er toen afhankelijk van. Sindsdien is het verbeterd, maar het blijft een semi-overheids instelling ondanks de privatisering. Zelfs op de sterke geo-fenced kippenlijn Barneveld-Ede Wageningen zit nog een machinist, en maar klagen over hoge personeelskosten |:( :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:13:03 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220906751
Gewoon werken voor je geld.

Steven Berghuis.gif
pi_220906756
Schandalig, allemaal op staande voet ontslaan. Stakingsrecht mag ook wel eens kritisch tegen het licht gehouden worden.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 16:20:42 #43
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220906783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:14 schreef Alpha0 het volgende:
Schandalig, allemaal op staande voet ontslaan. Stakingsrecht mag ook wel eens kritisch tegen het licht gehouden worden.
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220906813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
De NS maakt misbruik van het feit dat zei cruciale infrastructuur beheren, mijn inziens mag je daar niet zomaar misbruik van maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
Nee want dat zeg ik niet
pi_220906842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
De NS maakt misbruik van het feit dat zei cruciale infrastructuur beheren, mijn inziens mag je daar niet zomaar misbruik van maken.
Hoe wil je anders iets voor elkaar krijgen?
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:31:30 #47
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220906846
Ik moet zeggen dat ik de strategie van het kabinet niet helemaal kan volgen. Denken ze nu echt dat het landsbelang draait om 6 miljard bezuinigingen en dat ze die bal bij de vakbonden en de oppositie neer kunnen leggen? Het is geen 2013 meer.
Never explain, never apologize.
pi_220906847
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:30 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Hoe wil je anders iets voor elkaar krijgen?
Geen kaartjes knippen die dag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:31 schreef Lurf het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de strategie van het kabinet niet helemaal kan volgen. Denken ze nu echt dat het landsbelang draait om 6 miljard bezuinigingen en dat ze die bal bij de vakbonden en de oppositie neer kunnen leggen? Het is geen 2013 meer.
Het is sowieso vrij debiel dat vakbonden als zo een belangrijke partner worden gezien, heb dat altijd bizar gevonden dat ze ook in de SER zitten, ze vertegenwoordigen maar een klein deel van Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Geen kaartjes knippen die dag.
1992 belde. Ze willen je strippenkaart terug.
pi_220906864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
Ik vind het top wat de vakbonden doen. Zo hard mogelijk raken aub.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:39:11 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220906878
Nou nou, wat een dreigement zeg :').

"Ik ben over een maand die woensdag een half uurtje later"

KEIHARD AANGEPAKT DIE NS!!!!!!!

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220906879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:33 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
1992 belde. Ze willen je strippenkaart terug.
Scannen dan: https://www.nu.nl/binnenl(...)ducteursstaking.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906909
Wat mij betreft gaan de vakbonden er met gestrekt been in. Aanpakken dat kabinet. Je kan straks van de werkvloer zo regelrecht de kist in. Uitgewrongen als een oude vaatlap.
pi_220906918
Laten ze dat dan zo plannen wanneer XR weer op het spoor wil zitten.
pi_220906925
quote:
Ja dat zal de overheid leren.
Neehoor gewoon lekker staken. Hoe vaker hoe beter. Wordt tijd dat de overheid niet alles zonder consequenties kan doordrukken zoals zij willen, zonder naar de burgers te luisteren.
pi_220906938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:45 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ja dat zal de overheid leren.
Neehoor gewoon lekker staken. Hoe vaker hoe beter. Wordt tijd dat de overheid niet alles zonder consequenties kan doordrukken zoals zij willen, zonder naar de burgers te luisteren.
Nee de treinen niet laten rijden raakt de overheid keihard :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:51:01 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220906950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:43 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat mij betreft gaan de vakbonden er met gestrekt been in. Aanpakken dat kabinet. Je kan straks van de werkvloer zo regelrecht de kist in. Uitgewrongen als een oude vaatlap.
Ja, best maar een korte periode vroeg in de ochtend staken is echt het tegenovergestelde hiervan :').

Zet dan alle scanpoortjes uit en laat iedereen lekker gratis reizen, dat raakt ze waar ze het erg vinden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220906967
Overigens hebben we dit aan ons zelf te danken, als we de gasbaten in een Nationaal fonds hadden gezet had iedereen nu met zijn 60e kunnen stoppen met werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 16:56:18 #60
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220906979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind het top wat de vakbonden doen. Zo hard mogelijk raken aub.
Ik zou hier ook actie willen voeren.
Straks is allemaal ingeperkt, dan klagen op internet wat een ellende het is geworden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 16:58:20 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220906989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:43 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat mij betreft gaan de vakbonden er met gestrekt been in. Aanpakken dat kabinet. Je kan straks van de werkvloer zo regelrecht de kist in. Uitgewrongen als een oude vaatlap.
Ja joh, we gunnen de boomers nog wat extra ten koste van de jongere generaties, ze hebben het zo zwaar...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 16:59:14 #62
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220906993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we dit aan ons zelf te danken, als we de gasbaten in een Nationaal fonds hadden gezet had iedereen nu met zijn 60e kunnen stoppen met werken.
Die gasbaten hadden voor groot deel naar Groningen moeten gaan, maar ja uitgeven aan leuke dingen in de randstad is veel belangrijker.

Ik ben wel met je eens dat het in een fonds had kunnen worden gestopt, zodat er geld was om het stroomnet te verzwaren enzo zulk soort dingen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 17:00:06 #63
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220906995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja joh, we gunnen de boomers nog wat extra ten koste van de jongere generaties, ze hebben het zo zwaar...
Jij hebt ook baat dat de WIA en de WW blijft bestaan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220907004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja joh, we gunnen de boomers nog wat extra ten koste van de jongere generaties, ze hebben het zo zwaar...
De boomers zijn in principe allemaal al met pensioen.
pi_220907005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:18 schreef Goprolover het volgende:

[..]
En dan? Stemt men weer rechts en krijgen we weer dezelfde onzin
Nee
Door geen vvd te stemmen.
Maar blijkbaar heeft de achterlijke debiele Nederlandse volk dat niet door.

Laatste 25 jaar niks anders dan shit via de VVD .
Liberaal egoïsme is het .
Draaien hun kont gat alle kanten op zo lang ze maar in de kamer zitten en hun dingen kunnen uitvoeren.

Integendeel mijn persoonlijke gedachten gaat zelfs zo ver dat ik denk dat ze veel corruptie informatie hebben van anderen tweede kamer partijen .
Anders lijkt het me stug dag elke keer vvd plannen worden uitgevoerd.

De hele zooi stinkt daar.
pi_220907024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:59 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die gasbaten hadden voor groot deel naar Groningen moeten gaan, maar ja uitgeven aan leuke dingen in de randstad is veel belangrijker.

Ik ben wel met je eens dat het in een fonds had kunnen worden gestopt, zodat er geld was om het stroomnet te verzwaren enzo zulk soort dingen.
Daar heb ik een andere mening over, maar heb het laten doorrekenen, het bedrag wat we te besteden had geweest is gigantisch, je komt ongeveer op 2000 euro per maand per Nederlander, en dat is dus puur op het rendement niet dat je er geld uit gaat halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220907029
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja joh, we gunnen de boomers nog wat extra ten koste van de jongere generaties, ze hebben het zo zwaar...
Weer zo een.

Ik ben geen boemer
En ik heb nu pas recht op 2 jaar ww uitkering.
En dan ben ik pas 47 jaar .

Weet je mensen die zo reageren ik hoop dat ze zelf op straat gaan komen.
Met niks en dan janken dat ze geholpen willen worden.

Boomers zijn nu al op pensioen en hebben dus al jaren mee gedragen aan de ww namelijk.

Daar hebben jij en je ouders ook nog van genoten van hun belasting geld.
Word even vergeten.

Wia is een verzekering die mensen betalen via werk en bedrijven.
Dat geld komt niet eens van de overheid af namelijk.
Wat de overheid wilt is dat fonds leeg gaan stelen.

Juist de huidige smeerlappen in de tweede kamer die geen boomers zijn .
pi_220907065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:36 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
A la Trump?
A la Caesar, Augustus, Trajan, Hadrian, Marcus Aurelius, Aurelian.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 17:20:27 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220907077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:00 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Jij hebt ook baat dat de WIA en de WW blijft bestaan.
Maar dat was niet waar ik op reageerde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220907098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja joh, we gunnen de boomers nog wat extra ten koste van de jongere generaties, ze hebben het zo zwaar...
?
pi_220907101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja joh, we gunnen de boomers nog wat extra ten koste van de jongere generaties, ze hebben het zo zwaar...
Die boomers hebben in de meeste gevallen ruim 40 dienstjaren achter de kiezen. Een hele grote groep is natuurlijk al met pensioen of dood. Maar ja, de jongere boomers hebben het zwaar. Vooral als je altijd fysiek zwaar werk hebt gedaan.
De jonge generaties waar je zo'n medelijden mee hebt studeren een eeuwigheid, en willen in veel gevallen niet eens 40 uur werken. Ik weet ook best dat de jongere generaties het niet gemakkelijk hebben op andere vlakken. Maar het scheelt wel als je nog niet versleten bent hè.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 17:27:18 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220907121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:23 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Die boomers hebben in de meeste gevallen ruim 40 dienstjaren achter de kiezen. Een hele grote groep is natuurlijk al met pensioen of dood. Maar ja, de jongere boomers hebben het zwaar. Vooral als je altijd fysiek zwaar werk hebt gedaan.
De jonge generaties waar je zo'n medelijden mee hebt studeren een eeuwigheid, en willen in veel gevallen niet eens 40 uur werken. Ik weet ook best dat de jongere generaties het niet gemakkelijk hebben op andere vlakken. Maar het scheelt wel als je nog niet versleten bent hè.
:") :') :')

Gooi jezelf weg, echt waar, wat een intens triest antwoord.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220907143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:") :') :')

Gooi jezelf weg, echt waar, wat een intens triest antwoord.
Wat wil je nu bereiken vraag ik mij af. Boomers zijn al lang met pensioen en mocht dat niet zo zijn is de aow leeftijd al vast gelegd. Je krijgt vijf jaar voor je aow leeftijd definitief te horen wanneer. WIA en WW heeft elke leeftijd voordeel van. Maw je schiet je uit rancune zelf in de voet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 17:32:43 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220907149
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:30 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat wil je nu bereiken vraag ik mij af. Boomers zijn al lang met pensioen en mocht dat niet zo zijn is de aow leeftijd al vast gelegd. Je krijgt vijf jaar voor je aow leeftijd definitief te horen wanneer. WIA en WW heeft elke leeftijd voordeel van. Maw je schiet je uit rancune zelf in de voet.
De reden dat het een intens triest antwoord is heeft niets te maken met het inhoudelijke onderwerp.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220907154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
:") :') :')

Gooi jezelf weg, echt waar, wat een intens triest antwoord.
Als je dat triest vindt zegt dat veel over jou. Want het is gewoon waar. Als je 6o+ bent en je hebt een groot deel van je leven fysiek zwaar werk gedaan ben je op en af. Dus gooi jij jezelf weg met je non empathisch geneuzel.
pi_220907175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De reden dat het een intens triest antwoord is heeft niets te maken met het inhoudelijke onderwerp.
Ach :')
Volgens mij heb ik niet iets heel schokkends neergezet ook, je manier van antwoorden zegt ook al genoeg.
pi_220907228
Alles wat je nu afbreekt komt niet terug. En daar raak je niet alleen boomers mee. Je raakt er alle leeftijden mee. Bovendien zijn die boomers die voor 1962 zijn geboren al grotendeels met pensioen.

Je kunt het gaan doen zoals de Duitsers het van plan zijn. Het CDU heeft plannen om huizenbezitters alles mbt zorg te laten betalen. Zij die nooit iets hebben bijgedragen krijgen het gratis. En dat klinkt geweldig. Maar als je dan denkt dat er nog wat te erven valt kun je vergeten omdat dan de erfgenamen in die plannen voor alle kosten mogen opdraaien.
Dat is dan het voordeel Duitser te zijn en je hele leven lang gewerkt te hebben.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:55:53 #78
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220909297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Geen kaartjes knippen die dag.
Dat is wel een publieksvriendelijkere actie inderdaad.
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:00:26 #79
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220909339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we dit aan ons zelf te danken, als we de gasbaten in een Nationaal fonds hadden gezet had iedereen nu met zijn 60e kunnen stoppen met werken.
Gemiste kans inderdaad. Had overheid inderdaad beter kunnen doen, gasbaten in een nationaal fonds. Helemaal eens.
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:02:00 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220909352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we dit aan ons zelf te danken, als we de gasbaten in een Nationaal fonds hadden gezet had iedereen nu met zijn 60e kunnen stoppen met werken.
Noorwegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220909368
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Gemiste kans inderdaad. Had overheid inderdaad beter kunnen doen, gasbaten in een nationaal fonds. Helemaal eens.
Heb je zelf uberhaupt een dag gewerkt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:10:53 #82
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220909415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je zelf uberhaupt een dag gewerkt?
Zeker.

Ook wel meer dan een. :P
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:50:14 #83
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220909577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we dit aan ons zelf te danken, als we de gasbaten in een Nationaal fonds hadden gezet had iedereen nu met zijn 60e kunnen stoppen met werken.
Met de gasbaten is ook de verzorgingsstaat opgebouwd....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220909625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we dit aan ons zelf te danken, als we de gasbaten in een Nationaal fonds hadden gezet had iedereen nu met zijn 60e kunnen stoppen met werken.
De boomers hebben volop van die baten genoten. Na hen de zondvloed. Het land is opgebouwd door de generaties vóór hen, en zij hebben daar rijkelijk de vruchten van geplukt.
pi_220909934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Met de gasbaten is ook de verzorgingsstaat opgebouwd....
Mja voor een klein deel, we hadden dat met een verstandiger beleid ook kunnen inrichten, het is gewoon eeuwig zonde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 29 mei 2026 @ 07:33:11 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220910078
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:21 schreef Harvest89 het volgende:
Uitstekend. Goede actie.

Het zou eigenlijk zoals Frankrijk moeten zijn die een halve stad afbreken als er weer eens bezuinigingen worden aangekondigd.
Frankrijk heeft daardoor tov het bbp 113% staatsschuld en 18% van de begroting gaat op aan rentelasten
  vrijdag 29 mei 2026 @ 07:33:52 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220910081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 05:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mja voor een klein deel, we hadden dat met een verstandiger beleid ook kunnen inrichten, het is gewoon eeuwig zonde.
Zoals Noorwegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')