Allemaal weer de auto in. Kun je eindelijk de brandstof betalen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb je met een dagje staken dat bedrag al terug door de restitutieregels
Of efficiënter.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef Prego het volgende:
[..]
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef Prego het volgende:
[..]
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
Eurostat is het officiële statistiekbureau van de Europese Unie (EU), gevestigd in Luxemburg.quote:
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Doe maar, in elk geval de treinen
En in juli en augustus ook, lekker niet naar kantoor in de meest vieswarme tijd van het jaar.
Hij is een type van de 18-?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
IJsland zou ideaal zijnquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
quote:Vakbond FNV kondigt ov-staking aan op woensdag 24 juni: 'Geen andere mogelijkheid'
Vakbond FNV kondigt stakingen aan in het openbaar vervoer op woensdag 24 juni. Werknemers in het trein-, bus-, tram- en metrovervoer beginnen op die dag pas om 8 uur 's ochtends met werken. Voor die tijd rijdt er geen openbaar vervoer.
FNV wil betere arbeidsvoorwaarden afdwingen bij het kabinet. Het is niet voldoende gelukt om er met het kabinet uit te komen, stelt de vakbond.
FNV en andere vakbonden zijn kritisch op plannen van het kabinet. Dat wil ondanks eerdere afspraken onder meer de AOW-leeftijd verhogen en de werkloosheidsuitkering (WW) verkorten van twee naar één jaar.
Teruggedraaid
Een deel van de kabinetsplannen is inmiddels teruggedraaid. Vorige maand trok het kabinet een bezuiniging in op hulp bij de bijstandsuitkering. In plaats daarvan stelde minister Aartsen (Werk en Participatie) voor om het kindgebonden budget vanaf volgend jaar voor meer gezinnen te versoberen.
Ook de verhoging van de AOW-leeftijd is nog niet definitief. Eind februari besloot het kabinet om die voorgenomen verhoging nog niet vast te leggen in de wet en eerst in overleg met onder meer de vakbonden op zoek te gaan naar alternatieven.
Verkeershinder
Het gevolg van de aangekondigde staking is dat mensen 's ochtends vroeg niet of moeilijker naar hun werk kunnen. "Wij begrijpen goed dat reizigers last hebben van deze actie en dat vinden wij heel vervelend", zegt Edwin Kuiper van FNV Vervoer. "Maar het kabinet weigert te luisteren naar de zorgen van werkenden. Onze leden zien geen andere mogelijkheid meer dan staken."
De vakbond bereidt ook stakingen in andere sectoren voor. Zo kondigde de havensector eerder al aan na mei te gaan staken. Ook sluit het toekomstige acties in het ov niet uit, waarbij de stakingen langer kunnen duren.
De stakingen in het ov kunnen nog worden teruggetrokken. Daarvoor geeft de vakbond het kabinet tot 25 mei de tijd. Het kabinet moet dan de plannen om de AOW-leeftijd te verhogen laten varen, stelt FNV.
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) reageert niet direct op de stakingen, maar laat weten "ergens komende weken" met een nieuw plan te komen. "Wij werken op dit moment aan een voorstel waarmee de bonden weer aan tafel kunnen komen."
https://nos.nl/artikel/26(...)-andere-mogelijkheid
Nou wat een egoïstische reactie om er zo blij mee te zijn. Er zijn ook mensen die 50+ km. moeten reizen naar hun werk hé..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:19 schreef tesssssssss het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik fiets. Mijn fiets zet ik weg met mijn slot dat goedgekeurd is door de verzekering. Ook nog.![]()
Precies.quote:
Ja, ik vroeger ook met het OV. Dat was een doffe ellende.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou wat een egoïstische reactie om er zo blij mee te zijn. Er zijn ook mensen die 50+ km. moeten reizen naar hun werk hé..
In de 80er jaren was het inderdaad doffe ellende, de NS met name. Als student was ik er toen afhankelijk van. Sindsdien is het verbeterd, maar het blijft een semi-overheids instelling ondanks de privatisering. Zelfs op de sterke geo-fenced kippenlijn Barneveld-Ede Wageningen zit nog een machinist, en maar klagen over hoge personeelskostenquote:Op donderdag 21 mei 2026 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik vroeger ook met het OV. Dat was een doffe ellende.
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:14 schreef Alpha0 het volgende:
Schandalig, allemaal op staande voet ontslaan. Stakingsrecht mag ook wel eens kritisch tegen het licht gehouden worden.
De NS maakt misbruik van het feit dat zei cruciale infrastructuur beheren, mijn inziens mag je daar niet zomaar misbruik van maken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?
Werken totdat je dood bij neervalt.
Nee want dat zeg ik nietquote:Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?
Werken totdat je dood bij neervalt.
Hoe wil je anders iets voor elkaar krijgen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
De NS maakt misbruik van het feit dat zei cruciale infrastructuur beheren, mijn inziens mag je daar niet zomaar misbruik van maken.
Geen kaartjes knippen die dag.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:30 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Hoe wil je anders iets voor elkaar krijgen?
Het is sowieso vrij debiel dat vakbonden als zo een belangrijke partner worden gezien, heb dat altijd bizar gevonden dat ze ook in de SER zitten, ze vertegenwoordigen maar een klein deel van Nederland.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:31 schreef Lurf het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de strategie van het kabinet niet helemaal kan volgen. Denken ze nu echt dat het landsbelang draait om 6 miljard bezuinigingen en dat ze die bal bij de vakbonden en de oppositie neer kunnen leggen? Het is geen 2013 meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |