abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 12:30:18 #26
236264 crew  capricia
pi_220695786
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb je met een dagje staken dat bedrag al terug door de restitutieregels :)
Allemaal weer de auto in. Kun je eindelijk de brandstof betalen. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:30:22 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220695788
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef Prego het volgende:

[..]
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
Of efficiënter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220696179
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:28 schreef Prego het volgende:

[..]
https://www.deondernemer.(...)%2Fwww.google.com%2F
Kennelijk zijn Nederlanders luier dan Fransen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Of efficiënter.
Eurostat is het officiële statistiekbureau van de Europese Unie (EU), gevestigd in Luxemburg.

Vooral bekend van het uitbraken van cijfermateriaal zonder context.
Er is altijd wel een doelgroep die gretig aan de haal gaat met hun "kwaliteitsonderzoekjes", het is geen toeval dat dit op de ondernemer punt nl verschijnt.

Maar botweg het gemiddelde van alle werkweken op een rijtje zetten zonder iets mee te nemen op gebied van deeltijd en arbeidsparticipatie is nietszeggend en staat garant voor foute interpretatie.

Doet me denken aan de periodieke waarschuwing uit Europa over de dramatisch hoge hypotheekschulden in Nederland.
Het gaat inderdaad over een leuk bedrag van ruim 800 miljard.
Maar dat al die bakstenen een gezamenlijke marktwaarde hebben van 4000 miljard wordt er niet bij gezegd.
Ook het totale tegoed aan spaargeld en pensioengelden van 3000 miljard wordt uiteraard onvermeld gelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 02-05-2026 14:01:24 ]
-
pi_220699040
Nederland moet platgelegd worden. Dit kabinet is niet zo handig bezig.
pi_220699231
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Doe maar, in elk geval de treinen :9

En in juli en augustus ook, lekker niet naar kantoor in de meest vieswarme tijd van het jaar.
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220699248
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
Hij is een type van de 18-?
En een prettige scheut door de pielemuis.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 mei 2026 @ 20:53:55 #32
284411 crew  heywoodu
pi_220699374
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Jij hebt een pleurishekel aan 25+ he? Zweden niet iets? In combinatie met trainen voor je vrouw?
IJsland zou ideaal zijn :D
pi_220699560
Dit is meer om druk te zetten op het kabinet denk ik.
Wel slim van FNV. Juist nu ze willen inzetten om meer mensen het OV in te krijgen.
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:09:58 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220849602
quote:
Vakbond FNV kondigt ov-staking aan op woensdag 24 juni: 'Geen andere mogelijkheid'

Vakbond FNV kondigt stakingen aan in het openbaar vervoer op woensdag 24 juni. Werknemers in het trein-, bus-, tram- en metrovervoer beginnen op die dag pas om 8 uur 's ochtends met werken. Voor die tijd rijdt er geen openbaar vervoer.

FNV wil betere arbeidsvoorwaarden afdwingen bij het kabinet. Het is niet voldoende gelukt om er met het kabinet uit te komen, stelt de vakbond.

FNV en andere vakbonden zijn kritisch op plannen van het kabinet. Dat wil ondanks eerdere afspraken onder meer de AOW-leeftijd verhogen en de werkloosheidsuitkering (WW) verkorten van twee naar één jaar.

Teruggedraaid
Een deel van de kabinetsplannen is inmiddels teruggedraaid. Vorige maand trok het kabinet een bezuiniging in op hulp bij de bijstandsuitkering. In plaats daarvan stelde minister Aartsen (Werk en Participatie) voor om het kindgebonden budget vanaf volgend jaar voor meer gezinnen te versoberen.

Ook de verhoging van de AOW-leeftijd is nog niet definitief. Eind februari besloot het kabinet om die voorgenomen verhoging nog niet vast te leggen in de wet en eerst in overleg met onder meer de vakbonden op zoek te gaan naar alternatieven.

Verkeershinder
Het gevolg van de aangekondigde staking is dat mensen 's ochtends vroeg niet of moeilijker naar hun werk kunnen. "Wij begrijpen goed dat reizigers last hebben van deze actie en dat vinden wij heel vervelend", zegt Edwin Kuiper van FNV Vervoer. "Maar het kabinet weigert te luisteren naar de zorgen van werkenden. Onze leden zien geen andere mogelijkheid meer dan staken."

De vakbond bereidt ook stakingen in andere sectoren voor. Zo kondigde de havensector eerder al aan na mei te gaan staken. Ook sluit het toekomstige acties in het ov niet uit, waarbij de stakingen langer kunnen duren.

De stakingen in het ov kunnen nog worden teruggetrokken. Daarvoor geeft de vakbond het kabinet tot 25 mei de tijd. Het kabinet moet dan de plannen om de AOW-leeftijd te verhogen laten varen, stelt FNV.

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) reageert niet direct op de stakingen, maar laat weten "ergens komende weken" met een nieuw plan te komen. "Wij werken op dit moment aan een voorstel waarmee de bonden weer aan tafel kunnen komen."

https://nos.nl/artikel/26(...)-andere-mogelijkheid
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:10:13 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220849605
Doe dan gewoon een hele dag :')
pi_220849868
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:19 schreef tesssssssss het volgende:
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Ik fiets. Mijn fiets zet ik weg met mijn slot dat goedgekeurd is door de verzekering. Ook nog. :Y
Nou wat een egoïstische reactie om er zo blij mee te zijn. Er zijn ook mensen die 50+ km. moeten reizen naar hun werk hé..
pi_220851165
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:10 schreef Starhopper het volgende:
Doe dan gewoon een hele dag :')
Precies.
Nu slapen mensen uit en beginnen wat later aan hun werkdag. Hiermee zet je denk ik weinig druk
pi_220852371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 19:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou wat een egoïstische reactie om er zo blij mee te zijn. Er zijn ook mensen die 50+ km. moeten reizen naar hun werk hé..
Ja, ik vroeger ook met het OV. Dat was een doffe ellende.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220859746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik vroeger ook met het OV. Dat was een doffe ellende.
In de 80er jaren was het inderdaad doffe ellende, de NS met name. Als student was ik er toen afhankelijk van. Sindsdien is het verbeterd, maar het blijft een semi-overheids instelling ondanks de privatisering. Zelfs op de sterke geo-fenced kippenlijn Barneveld-Ede Wageningen zit nog een machinist, en maar klagen over hoge personeelskosten |:( :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:13:03 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220906751
Gewoon werken voor je geld.

Steven Berghuis.gif
pi_220906756
Schandalig, allemaal op staande voet ontslaan. Stakingsrecht mag ook wel eens kritisch tegen het licht gehouden worden.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 16:20:42 #43
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220906783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:14 schreef Alpha0 het volgende:
Schandalig, allemaal op staande voet ontslaan. Stakingsrecht mag ook wel eens kritisch tegen het licht gehouden worden.
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220906813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
De NS maakt misbruik van het feit dat zei cruciale infrastructuur beheren, mijn inziens mag je daar niet zomaar misbruik van maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zullen we werknemers rechten en aow ook bij het grofvuil zetten?

Werken totdat je dood bij neervalt.
Nee want dat zeg ik niet
pi_220906842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
De NS maakt misbruik van het feit dat zei cruciale infrastructuur beheren, mijn inziens mag je daar niet zomaar misbruik van maken.
Hoe wil je anders iets voor elkaar krijgen?
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:31:30 #47
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220906846
Ik moet zeggen dat ik de strategie van het kabinet niet helemaal kan volgen. Denken ze nu echt dat het landsbelang draait om 6 miljard bezuinigingen en dat ze die bal bij de vakbonden en de oppositie neer kunnen leggen? Het is geen 2013 meer.
Never explain, never apologize.
pi_220906847
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:30 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Hoe wil je anders iets voor elkaar krijgen?
Geen kaartjes knippen die dag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:31 schreef Lurf het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de strategie van het kabinet niet helemaal kan volgen. Denken ze nu echt dat het landsbelang draait om 6 miljard bezuinigingen en dat ze die bal bij de vakbonden en de oppositie neer kunnen leggen? Het is geen 2013 meer.
Het is sowieso vrij debiel dat vakbonden als zo een belangrijke partner worden gezien, heb dat altijd bizar gevonden dat ze ook in de SER zitten, ze vertegenwoordigen maar een klein deel van Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220906858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Geen kaartjes knippen die dag.
1992 belde. Ze willen je strippenkaart terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')