abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2026 @ 11:44:00 #126
13309 nostra
ask why
pi_220712240
quote:
Die lui doen echt hun best om niet serieus genomen te worden hè?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:45:21 #127
13309 nostra
ask why
pi_220712251
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Denk je niet dat die D66-boekholt er eerder uitligt?
Die wordt er niet beter op (en ook binnen het kabinet niet zo ervaren las ik) nee. Gevalletje 'politiek is wat anders dan alleen goed in je vak zijn'.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:48:42 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220712276
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze heeft wel gelijk, misschien kan een groep tegenstemmers uit de eerste Kamer eens gaan uitleggen waarom je geen huis kan krijgen maar iemand uit Eritrea wel, of aan de voetballers uit IJsselstein waarom hun wedstrijden niet doorgaan.
Het wordt wel een beetje treurige discussie zo als je enkel bullet points komt opratelen.

Je kunt eventueel kijken waar het aan ligt dat er niet meer huizen worden gebouwd? Waarom bepaalde migratiemaatregelen niet eerder werden genomen (gezien rechtse meerderheden elke keer)? Wie het heeft toegestaan aan gemeenten om elke keer een wettelijke verplichting te kunnen ontduiken?

Of waarom we een wet zouden moeten aannemen waar elk partij van Raad van State tot uitvoeringsinstanties zeggen dat het onwerkbaar is. Politiek bedrijven is ook kijken wat haalbaar en uitvoerbaar is.

Of eigenlijk wie het ontbreekt aan een serieuze visie van waar we naartoe willen als Nederland. Elke keer dat stukje korte termijn denken.
pi_220712310
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:36 schreef Klopkoek het volgende:
Terecht natuurlijk dat Yesilgöz tekeer gaat nu het Monument op de Dam is beklad.

Alleen blijven zulke veroordelingen en stevige taal uit nu AZC 'protesten' uit de hand lopen en gemeentehuizen/raadsleden worden bedreigd.

Nee, in plaats daarvan een (verborgen) sneer naar D66.
https://wnl.tv/2026/05/03(...)ensen-gaan-uitleggen
Die pyromaan heeft zelf onlangs bijna een heel Belgisch vliegveld in lichterlaaie gezet. Dat terwijl dat vliegveld meermaals had gewaarschuwd dat het niet handig is om te spelen met vuur in deze droogte.

Vroeger hield men zich dan een beetje gedeisd in de media. Kamervragen, lastige journalisten, je weet maar nooit waar je tegenaan loopt. Nu schuift men als minister van Defensie direct aan bij WNL om de situatie omtrent vluchtelingen, asielwetgeving en AZC-rellen in Nederland eens even goed te duiden.

Is Douwe Bob nog mede schuldig verklaard aan de bekladding? Klimaat van haat, en zulks...?
pi_220712421
https://eenvandaag.avrotr(...)demonstraties-163525

Treurig volk dat EenVandaag Opiniepanel.

Meer begrip voor boeren met tractoren op de snelweg dan voor klimaatactivisten op de snelweg.

Meer begrip voor vuurwerk en verstoren raadsvergaderingen bij anti-AZC demonstraties dan minder vergaande vormen van protest tegen andere zaken.

edit: ohja, kennelijk leeft ook het beeld dat demonstraties uit de hand lopen terwijl bij 98% de politie helemaal niks hoeft te doen. Zegt de politie zelf.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 12:12:13 ]
pi_220712455
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze heeft wel gelijk, misschien kan een groep tegenstemmers uit de eerste Kamer eens gaan uitleggen waarom je geen huis kan krijgen maar iemand uit Eritrea wel, of aan de voetbalsters uit IJsselstein waarom hun wedstrijden niet doorgaan niet veilig naar huis kunnen.
Je vergeet dat vooral de dames met een gigantisch probleem zitten.

Die moeten blijkbaar de sneltram naar Utrecht Centraal of Nieuwegein pakken volgens local @michaelmoore. Waarom is mij een raadsel. Je zal maar in Ijsselstein centrum wonen. Fietsen naar Ijsselstein centrum zit er sowieso niet meer in, en de U-OV bus valt om voor mij onduidelijke redenen af.

Dat dit kan in Nederland!
pi_220712970
quote:
81s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Die lui doen echt hun best om niet serieus genomen te worden hè?
Joop >>> GeenStijl

De Joop is grote literatuur in vergelijking met het paarse haatmonster dat Yesilgöz groot heeft gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 13:31:18 ]
pi_220712980
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Joop >>> GeenStijl

De Joop is grote literatuur in vergelijking met het paarse haatmonster dat Yesilgöz groot heeft gemaakt.
Ach. Dilan stond in elk geval nog op de kieslijst.
Die D66-boekholt en andere 'vakministers' hebben precies 0 stemmen gekregen.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:38:16 #134
13309 nostra
ask why
pi_220713007
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Joop >>> GeenStijl

De Joop is grote literatuur in vergelijking met het paarse haatmonster dat Yesilgöz groot heeft gemaakt.
Baggerniveaulinks is kwalitatief gewoon hetzelfde als baggerniveaurechts.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220713025
quote:
Wat ik heel mooi vind om te zien is dat Joop zich van dezelfde praktijken bedient als waar ze de VVD van beschuldigingen:

Roepen om de val van het kabinet als ze denken dat hun kluppie, PN, daar electoraal beter van gaat worden. :')
pi_220713040
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ach. Dilan stond in elk geval nog op de kieslijst.
Die D66-boekholt en andere 'vakministers' hebben precies 0 stemmen gekregen.
Wat heeft dat er mee te maken? Je kunt beter zeggen: Yeşilgöz is gekozen als kamerlid, dat is ze nu niet meer.

We verkiezen hier geen ministers, maar volksvertegenwoordigers. Een minister is geen volksvertegenwoordiger.
pi_220713299
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Je kunt beter zeggen: Yeşilgöz is gekozen als kamerlid, dat is ze nu niet meer.

We verkiezen hier geen ministers, maar volksvertegenwoordigers. Een minister is geen volksvertegenwoordiger.
Ben wel benieuwd welke minister er het eerste opstapt.
POLL
pi_220713397
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd welke minister er het eerste opstapt.
[poll=9864]
Niet te zeggen, de eerste die zichzelf onmogelijk maakt. Zie Sjoerdsma gezien zijn verleden daar wel toe in staat, maar die heeft dan weer een makkelijkere portefeuille.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:47:49 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220715044
Sandra Palmen (Partijloos)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220715048
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:47 schreef -XOR- het volgende:
Sandra Palmen (Partijloos)
Door een schandaal of omdat haar dossier afgerond is?
pi_220715116
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:48 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Door een schandaal of omdat haar dossier afgerond is?
Ook omdat een groot deel van de Kamer stiekem de slachtoffers nog steeds fraudeurs vinden, en de compensatie uit de klauwen loopt (wat deels ook wel zo is). De politieke wind is weer anders gaan waaien.

De PVV schaarde zich officieel en in het openbaar niet achter de conclusies en aanbevelingen van de parlementaire enquête.

Jesse Frederik ('His Masters Voice') komt vast nog wel met vooringenomen en tendentieuze 'onderzoeksjournalistiek' op dit punt. Dat etnisch profileren efficiënt en kosteneffectief uit pakt.

Er zijn dus vele manieren waarop Palmen kan struikelen. 'Men' wil er vanaf. Omtzigt zit thuis, de lastige Pieter Klein is opgeruimd, Leijten schrijft nu stukjes voor Bart Nijman zijn haatblogje. We kunnen door.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 19:04:55 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 19:06:55 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220715172
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:48 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Door een schandaal of omdat haar dossier afgerond is?
Omdat die afhandeling voor geen meter loopt, ze al onder vuur ligt en verder wat Klopkoek schrijft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:12:41 #143
13309 nostra
ask why
pi_220715230
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet te zeggen, de eerste die zichzelf onmogelijk maakt. Zie Sjoerdsma gezien zijn verleden daar wel toe in staat, maar die heeft dan weer een makkelijkere portefeuille.
Sjoerdsma die zélf opstapt? Die man is tot geen enkele zelfreflectie in staat.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 4 mei 2026 @ 20:45:19 #144
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220716116
Ik heb een vraagje en ben benieuwd of jullie dat weten of kunnen inschatten.

Ik was zojuist bij de dodenherdenking. De burgemeester had een 20 minuten durende speech en het ging van Marter Luther King tot aan Ditrich Boenhoeffer en met reflecties over de huidige tijd.

Schrijft zo'n man dat zelf? Wordt daar iemand voor ingehuurd, of worden veel speeches gerecycled?
Iemand enig idee?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220716185
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb een vraagje en ben benieuwd of jullie dat weten of kunnen inschatten.

Ik was zojuist bij de dodenherdenking. De burgemeester had een 20 minuten durende speech en het ging van Marter Luther King tot aan Ditrich Boenhoeffer en met reflecties over de huidige tijd.

Schrijft zo'n man dat zelf? Wordt daar iemand voor ingehuurd, of worden veel speeches gerecycled?
Iemand enig idee?
Heeft een ambtenaar voor hem geschreven. Waarschijnlijk heeft de burgemeester aanwijzingen gegeven wat voor boodschap hij wil overdragen en de ambtenaar mag dan aan de slag.
pi_220716274
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:53 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Heeft een ambtenaar voor hem geschreven. Waarschijnlijk heeft de burgemeester aanwijzingen gegeven wat voor boodschap hij wil overdragen en de ambtenaar mag dan aan de slag.
Hier kan wel bezuinigd en in gesneden worden. Linkse hobby. Slanker en strakker, passend bij de moderne 24 uurs economie. "Het was foute boel, nooit meer doen zegt jullie burgervader [behalve tegen moslims, doorhalen indien niet van toepassing]. Morgen weer vroeg op en aan het werk".

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 21:04:48 ]
pi_220716310
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:53 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Heeft een ambtenaar voor hem geschreven. Waarschijnlijk heeft de burgemeester aanwijzingen gegeven wat voor boodschap hij wil overdragen en de ambtenaar mag dan aan de slag.
Dit is nog uit het zwart/wit tijdperk. Uit Yes Minister en Jiskefet.

Het zo fantastische Singapore zou dit uit besteden aan een arbeidsmigrant of aan AI. Opdrachtje aan Claude of ChatGPT.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:15:36 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220716372
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:53 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Heeft een ambtenaar voor hem geschreven. Waarschijnlijk heeft de burgemeester aanwijzingen gegeven wat voor boodschap hij wil overdragen en de ambtenaar mag dan aan de slag.
Meeste ambtenaren zijn ook neit geboren met een pen tussen de vingers hoor..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220716466
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Meeste ambtenaren zijn ook neit geboren met een pen tussen de vingers hoor..
Maar je hebt wel communicatieadviseurs bij zo'n gemeente en uiteraard voorbeelden jaren ervoor en uiteraard van andere gemeenten. Het is niet alsof elk jaar het wiel opnieuw hoeft worden uitgevonden.
pi_220716483
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb een vraagje en ben benieuwd of jullie dat weten of kunnen inschatten.

Ik was zojuist bij de dodenherdenking. De burgemeester had een 20 minuten durende speech en het ging van Marter Luther King tot aan Ditrich Boenhoeffer en met reflecties over de huidige tijd.

Schrijft zo'n man dat zelf? Wordt daar iemand voor ingehuurd, of worden veel speeches gerecycled?
Iemand enig idee?
Dat hangt van de burgemeester af, er zijn er genoeg die dat zeker zelf kunnen. Veel burgemeesters zijn ex-politici, dan heb je vaak genoeg bijdrages moeten schrijven. En als je dan wat feeling hebt met het onderwerp kan dat best wat worden. Maar je kunt ook een ambtenaar opdracht geven of tegenwoordig AI gebruiken. En sommige partijbobo's kunnen ook wel tekstschrijvers van hun partij gebruiken bij toespraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')