Dus niet, bewust de wet overtreden is nou niet echt een goed voorbeeld. Maar op 13 jarige leeftijd door de ehbo geholpen moeten worden vind ik wel heel jong (zegt dit ouwe wijf)quote:Op maandag 27 april 2026 22:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's toch niet raar? Hier geven ouders kisten bier onder de noemer "het alcoholverbod geldt niet achter de voordeur" aan groepen met jongeren die echt niet ouder zijn dan dat.
"Want wij deden dat vroeger ook en kijk maar hoe goed we het doen."
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruikquote:Op maandag 27 april 2026 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus niet, bewust de wet overtreden is nou niet echt een goed voorbeeld. Maar op 13 jarige leeftijd door de ehbo geholpen moeten worden vind ik wel heel jong (zegt dit ouwe wijf)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Klinkt als een Prevena-pomp, een vacuüm spons die steriel over een chirurgische wond geplaatst wordt en afgedekt wordt met luchtdicht klevend folie, aangesloten op een pomp met een reservoir om wondvocht op te vangen. De eerste 7 dagen na een operatie om postoperatieve wondinfecties en verweking te voorkomen.quote:Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
quote:Op maandag 27 april 2026 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruikIk vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?
Inderdaad, ik vind het van iedereen die naar de ehbo moet ivm alcohol misbruik te idioot voor woorden, maar ja, de schade die dat veroorzaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 27 april 2026 22:50 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Klinkt als een Prevena-pomp, een vacuüm spons die steriel over een chirurgische wond geplaatst wordt en afgedekt wordt met luchtdicht klevend folie, aangesloten op een pomp met een reservoir om wondvocht op te vangen. De eerste 7 dagen na een operatie om postoperatieve wondinfecties en verweking te voorkomen.
quote:Op maandag 27 april 2026 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruikIk vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Tweede deel, helemaal eens.
Ik vind het verder inderdaad op elke leeftijd vrij genant om bij EHBO te eindigen door eigen alcoholgebruik, maar bij 25+ eigenlijk juist meer want die zouden beter in staat moeten zijn om de consequenties te overzien etc.
Verder hoi, wel heel moe maar kan nog niet slapen. Beetje spijt dat ik fysio morgenochtend verzet had van 9.30 naar 8.30 zodat ik erna op tijd nog naar uni kon, want station is dicht en ook wegwerkzaamheden dus ik werk thuis. Gelukkig wel maar 1 afspraak, kan ik de rest van de dingen die ik moet doen op eigen tempo doen. Hele week opzich wel genoeg dingen te doen, maar eigenlijk alleen woensdagmiddag iets wat echt op een uni moet, dus ik hoop dat ik daar iig fit genoeg voor ben. Mooiste zou zijn als ik gewoon morgen als herboren wakker word
.
quote:Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler. Tweede deel, helemaal eens.
Ik vind het verder inderdaad op elke leeftijd vrij genant om bij EHBO te eindigen door eigen alcoholgebruik, maar bij 25+ eigenlijk juist meer want die zouden beter in staat moeten zijn om de consequenties te overzien etc.
Verder hoi, wel heel moe maar kan nog niet slapen. Beetje spijt dat ik fysio morgenochtend verzet had van 9.30 naar 8.30 zodat ik erna op tijd nog naar uni kon, want station is dicht en ook wegwerkzaamheden dus ik werk thuis. Gelukkig wel maar 1 afspraak, kan ik de rest van de dingen die ik moet doen op eigen tempo doen. Hele week opzich wel genoeg dingen te doen, maar eigenlijk alleen woensdagmiddag iets wat echt op een uni moet, dus ik hoop dat ik daar iig fit genoeg voor ben. Mooiste zou zijn als ik gewoon morgen als herboren wakker word
.
Haha, I figuredquote:Op dinsdag 28 april 2026 04:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Ik ging er op aan, ja
![]()
Ik duim voor fitheid vandaag! Ik moest om kwart voor 4 op dus lag ik 2 uur wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik ook weet dat een heel groot deel van de zuipers geen ‘goed’ excuus geeft hoor. Maar ik ben wat minder hard/snel in mijn oordeel geworden sindsdien.
Eerste wat ik dacht ookquote:Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler
Oh nee dat was me ook onbekend. Kan me het wel ergens indenken door alle schade, maar dat is nu pas wanneer je het zegt. En ik zou ook niet precies kunnen zeggen welke vormen van kanker daarmee gepaard kunnen gaan. Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.quote:Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht ook
Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).
Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of welquote:Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht ook
Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).
Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Nee. Op groepsniveau kun je wel een verband aantonen maar op individueel niveau is dat niet te achterhalen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 07:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of wel
Jullie kennen me zo goedquote:Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht ook
Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).
Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Die je zou verwachten, daar waar de alcohol stroomt (spijsverteringsstelsel en lever), maar ook borstkanker. Een die relatie is een stuk minder intuïtief te verwachten.quote:Op dinsdag 28 april 2026 06:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh nee dat was me ook onbekend. Kan me het wel ergens indenken door alle schade, maar dat is nu pas wanneer je het zegt. En ik zou ook niet precies kunnen zeggen welke vormen van kanker daarmee gepaard kunnen gaan. Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.
Nee hoor. Individueel zijn er te veel factoren om dat 1 op 1 te herleiden naar iets (behalve bij de bekende genetische shit).quote:Op dinsdag 28 april 2026 07:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die anti-lobby begint nu bij bier (op een of andere manier is dat kennelijk de enige alcohol die telt) begint nu wel steeds meer op gang te komen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 06:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.
oh Tele, heel herkenbaar van je spoiler hoorquote:Op dinsdag 28 april 2026 08:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik had al op werk moeten zijn, maar ik ben halverwege m'n fietsrit omgedraaid en weer naar huis gereden.
Nu was plan B om tot 12:30 thuis te werken en dan na de lunch naar werk te gaan maar dan moet ik nu wel gaan werken ipv op de vloer van de gang zitten.
Ik had eigenlijk gepland om vanavond naar de sportclub te gaan. Weet nu ook niet meer of dat gaat gebeuren. Maar dan kan ik niet nu alvast gaan rennen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Nog gefeliciteerd @:candaasje![]()
Och @:tele6 wat moeilijk ditIs even een flinke ronde hardlopen een idee? Hoofd leeghollen en dan nog wat werken?
Wat balen van je verstopte neus!quote:Hier wel een slechte nacht. Werd wakker om 5.15 en daarna niet meer gesy, verstopte neus (al een paar dagen). Geen neusspray genomen want ben heel snel verslaafd aan dat spul. Dus door de mond ademen dus droge mond dus slokje water op repeat. Zojuist bedacht ik me dat ik m’n hoofdeinde omhoog had moeten doen, misschien had dat wat geholpen.
Zo naar de boten
Nee ik zit nogquote:Op dinsdag 28 april 2026 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Al gelukt om op te staan Tele?
Kan gewoon elk moment he, is nooit te laat en kans verloren.
Dan is je eerste stap opstaan en omdat je het verdient gewoon omdat je jij bent nieuwe lunch maken met lekker beleg (of het beleg switchen).quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee ik zit nog
B is me ook allemaal appjes aan het sturen over wat ik met mn dag zou kunnen doen.
Ik moet iig om 14:00 op werk zijn voor afspraak met m'n stagiair. Voor de rest weet ik niet meer wat ik moet doen.
Ik ben het al de hele ochtend voor mezelf aan het verpesten. Heb ook voor de lunch alleen maar boterhammen gemaakt met beleg dat ik eigenlijk niet echt lekker vind. Handig wel weer
quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan is je eerste stap opstaan en omdat je het verdient gewoon omdat je jij bent nieuwe lunch maken met lekker beleg (of het beleg switchen).
Als je dat gedaan hebt, zie je wel verder.
Je hoeft niet meteen te weten wat je tot 14u doet. Als je maar je eerstvolgende stap weet.
Tot 3 tellen en bij 3 beginnen met opstaan
Enne, @Barreltje: typfout?quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:49 schreef Barreltje het volgende:
morguh!
Gefeliciteerd @:Candaasje !
MBT kanker en redenen waarom je het krijgt, ik zag ooit eens een tabel met aan de linker kan % kans dat je er door kanker kreeg en aan de rechter kan % kans dat het goed is voor je.. en voor veel categorien kwamen die twee best overeen ( ok niet roken natuurlijk, meer iets kleins als boter op je hoofd of 2 glazen wijn per dag oid... )
Vanquote:Op dinsdag 28 april 2026 06:47 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen trouwens!
Met een beetje geluk deze week maar twee dagen werkenik kan er aan wennen!
(Vooral het vroege opstaan kan ik wel missen)
Verder nog niet teruggelezen, druk in de tuin bezig geweest deze dagen, rugtassen wezen passen (ik heb wat problemen met mijn rug zodra er gewicht in zo’n tas ligt… mijn rug is scheef en rechts steekt deze verder naar achteren. Dus het gewicht wordt daardoor verder van mijn lijf en niet gelijkmatig naar achteren geduwd.), een dagje bij schoonouders op de camping geweest en het avonturenpad met neefjes geklauterd, en vrijdag zelf nog taart staan bakken want mijn ouders en zus +partner kwamen vrijdagmiddag. Ik ben weer een jaartje dichter bij de 40 (50 voor @:derLudolf)
Dit! Verwen jezelf even ipv te straffen. Als je lief bent voor jezelf is het ook makkelijker de volgende stap te nemen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan is je eerste stap opstaan en omdat je het verdient gewoon omdat je jij bent nieuwe lunch maken met lekker beleg (of het beleg switchen).
Als je dat gedaan hebt, zie je wel verder.
Je hoeft niet meteen te weten wat je tot 14u doet. Als je maar je eerstvolgende stap weet.
Tot 3 tellen en bij 3 beginnen met opstaan
Heb je mijn vrouw wel eens ontmoet?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef flipsen het volgende:
mannen zijn nou eenmaal zo... (tot ze de juiste partner tegenkomen, heb ik wel eens het idee)
Nog niet, maar boek een reisje naar Argentinië en we gaan gezellig eten met zijn drietjesquote:
quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nog niet, maar boek een reisje naar Argentinië en we gaan gezellig eten met zijn drietjesOf viertjes, als mijn vrouw ook mee wil
Diner betaal ik hequote:
quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:49 schreef Barreltje het volgende:
Ohja, een vraag aan de medische specialisten ( @:vlindertje89) ik betrapte gister een teek bij het NET aanbijten van mijn been. hem er meteen afgerukt. er is een rood plekje, maar geen witte ring er omheen.. is het raadzaam om toch de huisarts te contacteren?
Zo hoort dat. Ik ben geloof ik al 4, misschien ook 5x in hetzelfde hotel in telkens weer Düsseldorf geweest. 2x in Hamburg. Paar keer in Utrecht in dezelfde hut.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef Clubsoda het volgende:
Och jongens, ik lig gewoon in de zon op het strandmaar dat vroege opstaan toch de moeite waard. In meerdere opzichten een betere reis dan 1,5 jaar terug. En een fijnere kamer (ik ben zo autistisch dat ik dolgraag nog een keer naar hetzelfde hotel wil)
"Same here"; voor 't eerst in 15 jaar dan.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:28 schreef sigme het volgende:
Vandaag voor het eerst warm eten gegeten dat liefste had bereid en klaar was 5 minuten nadat ik thuiskwam. Is een nieuw experiment, ik ben heeeeel benieuwd hoe het gaat uitpassen.
Afgelopen 32 jaar heb ik alle gezamenlijke warme maaltijden bereid (mits zelfbereid).
Dit inderdaad @Tele6!quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Knap dat je in beweging bent gekomen Tele. Ik lees vooral ruimte voor verbetering in communicatie van beide kanten. Hoort er ook bij denk ik.
Fijne vakantiequote:Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef Clubsoda het volgende:
Och jongens, ik lig gewoon in de zon op het strandmaar dat vroege opstaan toch de moeite waard. In meerdere opzichten een betere reis dan 1,5 jaar terug. En een fijnere kamer (ik ben zo autistisch dat ik dolgraag nog een keer naar hetzelfde hotel wil)
Hebben ze hier ook, stoel (bijna bank eigenlijk) ook helemaal electronisch verstelbaarquote:
Ahja maar bij jou hebben ze geen stiktstof teveel he. Dan krijg je dat, al die dieren.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komt.
Dat zijn de mensen die zeggen dat we weilanden moeten opdoeken en vervangen door eindeloze akkers, want dat is beter voor dieren.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komt.
Maar ga je dan alsnog een rondje rennen? Even de deur uit en niets moeten.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:56 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik ben naar werk.
Heb met B gebeld halverwege de ochtend en die heeft me in stapjes in beweging gekregen.
Heb thuis even geprobeerd te werken en daadwerkelijk 3 slides gemaakt voor donderdag.
Heb m'n vieze boterhammen gegeten.
Over een paar minuten afspraak met stagiair.
Vanavond geen sportclub want B komt nu niet op tijd thuis van werk om op tijd te kunnen avondeten.
Misschien kan ik dan vanavond nog werken voor de deadlines.
Buizerd, bisamrat en gewone rat ook nog gespot.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komen
Hier zit ook genoeg wild in en rond de velden en bosrand.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komen
Tja, ik moet altijd wel smuiken als ik de vriendjes over de heide hoor op de Veluwe die in stand moet worden gehouden, want natuuuuur Patrick! Natuuur!! Terwijl de heide het resultaat is van ontbossing en kaalslag.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:53 schreef fietsie het volgende:
Ik vraag me bij Nederlandse natuur wel altijd af welke versie ze dan bedoelen; die uit de ijzertijd? Of de natuur gemaakt in de [vul maar een eeuw in] waarin land werd omgezet naar [vul maar een landschapstype in]
Inheems = alles van voor de laatste ijstijdquote:Op dinsdag 28 april 2026 19:53 schreef fietsie het volgende:
Ik vraag me bij Nederlandse natuur wel altijd af welke versie ze dan bedoelen; die uit de ijzertijd? Of de natuur gemaakt in de [vul maar een eeuw in] waarin land werd omgezet naar [vul maar een landschapstype in]
* Jan_Onderwater zingt het dorp van Sonneveld en bladert in wat vergeelde Verkade albums.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Inheems = alles van voor de laatste ijstijd
Nastrevenswaardige natuurtoestand = toestand om-en-nabij 1910
PS: Dit zuig ik niet uit mijn duim.
Dan moeten we maar eens beginnen met buldozeren in de randstad, da's een flinke hoeveelheid Vinex die dan plat kan.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Inheems = alles van voor de laatste ijstijd
Nastrevenswaardige natuurtoestand = toestand om-en-nabij 1910
PS: Dit zuig ik niet uit mijn duim.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo hoort dat. Ik ben geloof ik al 4, misschien ook 5x in hetzelfde hotel in telkens weer Düsseldorf geweest. 2x in Hamburg. Paar keer in Utrecht in dezelfde hut.
Maar nu ben ik daar niet dus best wel jaloers. Wat is er allemaal beter dit keer?
Duitsland in de Middellandse Zeequote:
Welk hotel in Düsseldorf?quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo hoort dat. Ik ben geloof ik al 4, misschien ook 5x in hetzelfde hotel in telkens weer Düsseldorf geweest. 2x in Hamburg. Paar keer in Utrecht in dezelfde hut.
Maar nu ben ik daar niet dus best wel jaloers. Wat is er allemaal beter dit keer?
quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:12 schreef Clubsoda het volgende:
Duitsland in de Middellandse Zee
Mallorca . Heel mooi hier. Ze hebben ook natuur
Alleen dit al zou het fantastisch beter maken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
binnen het geluidsbereik van het avondentertainmentprogramma.
Haus der Geschichtequote:Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Fantasialand. Ik zie dat dat in de buurt is van Bonn, Duisburg en Keulen? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Landschaftspark Duisburgquote:Op woensdag 29 april 2026 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Plopsaland De Panne. Ik zie dat dat in de buurt is van de Belgische kust, Brugge en Gent? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Goed dat het nog gelukt is om boodschappen te doenquote:Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.
10 uur geslapen vannacht.
Niet meer gesport gister.
Omdat B gister later uit werk was, had ik boodschappen gedaan en pakketjes van het pakketpunt gehaald. Daarna echt geen puf meer om nog iets te doen met m'n avond.
Vanavond beter.
Niet lawaaiig met al die treinen?quote:Op woensdag 29 april 2026 07:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://25hours-hotels.com/de/duesseldorf/das-tour/
Prijzig maar leuke cocktailbar bovenin het hotelquote:Op woensdag 29 april 2026 07:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://25hours-hotels.com/de/duesseldorf/das-tour/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |