Sommige puzzels vraag je je echt over af wat de bedenkers bezield heeftquote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:27 schreef Momo het volgende:
Hmmm al die puzzels aan het eind van hoofstuk 5 zijn wel irritant hoor, in die toren is het allemaal wel logisch nog, maar eenmaal in de abyss, er zijn zoveel zaken waarmee je interactie kan hebben.
Tip: Die nature's swirl snare of hoe dat ook heetquote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sommige puzzels vraag je je echt over af wat de bedenkers bezield heeft
Het gros van de puzzels is gelukkig goed te doen met wat nadenken.
Had er gisteren eentje waarbij ik op een gegeven moment YouTube heb moeten raadplegen, en zelfs toen was het nog een heel geklooi.
Gisteravond laat ook de Frost Element unlocked, en meteen daarna volgt als het goed is ook Fire, maar het was erg laat (2 uur 's nachts of zo), dus een save gemaakt.
Voor ik naar de Abyss kon voor die 2 Elements, moest er eerst een boss verslagen worden.
En dat was tot toe veruit de moeilijkste boss.
Uiteindelijk even op Easy gezet (), maar zelfs op easy had ik er veel moeite mee.
40 Grilled Meat gegeten, zooi Clear Soups, en 3 Refined Palmar Pills.
Pricstus the Ancient oid.
Irritante laffe wegvliegersquote:
Snare heb ik, Release nog niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Tip: Die nature's swirl snare of hoe dat ook heeten de release skill, pak je al z'n projectielen en kan je ze terug vuren
Die skill is ook leuk als je een zooi prullaria op de grond gooit, kan je alles in de rondte slingerenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Snare heb ik, Release nog niet.
Dat is denk ik level 3.
Ik heb die nu nog op level 2.
Die heb ik zo lang mogelijk uitgesteld tot het een beetje veilig wasquote:Op zondag 3 mei 2026 16:12 schreef Momo het volgende:
Waarom wil Yann met een logge bak door Demeniss gaan rijden
Dit is het verschil tussen een PS5 pro en mijn PCquote:Op zondag 3 mei 2026 00:46 schreef StateOfMind het volgende:
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de performance op de PS5 Pro.
Tijdens die enorme gevechten met honderden vijanden en gebeurtenissen en effecten vrijwel geen merkbare framedrops whatsoever
En dat in Balanced mode op 120Hz.
Apparaat is 900 euro, een knappe videokaart ben je hetzelfde bedrag aan kwijt.
En de Pro heeft raytracing op high, in elke mode.
Natuurlijk is het op een dikke pc mooier en beter, maar voor dat geld indrukwekkend.
Ja, dat vind ik ook. Vooral binnenshuis ziet het er echt schitterend uit. De belichting voelt veel natuurlijker en is ook prettig voor de ogen, pure eyecandy. Castle Demeniss ziet er met ray reconstruction echt fantastisch uit.quote:Op zondag 3 mei 2026 18:31 schreef RaXz het volgende:
Ik ben ook blij dat ik er even voor gezeten heb en de settings heb getweaked, nu speel ik met ray reconstruction aan op 2K, uiteraard met DLSS en 2x Framegen. Erg tof om opnieuw te zijn begonnen met de game maar ditmaal met nog betere graphics, ray reconstruction is echt wel de performance hit waard.
Ik heb dat ook, dat ik hoe tof ik een game ook vind, ik meestal rond de 50 tot 60 uur de game even moet pauzeren voor een andere game.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:38 schreef Morri2 het volgende:
60 uur gespeeld nu. Normaal haak ik bij een spel na zo'n 50 uur wel af, want dan wil ik iets anders zien. Als een spel de 50 uur al haalt.
Ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
Die Crowcaller heeft wel een hele goede Abyss Gear op het zwaard wat je krijgt nadat je hem verslagen hebt.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:12 schreef RaXz het volgende:
Ik ben weer in de buurt van Crowcaller maar ik laat de main quest zoveel mogelijk links liggen, eigenlijk meer aan het spelen zoals ik Skyrim speelde, daar deed ik zowat alleen maar exploren en side content.
Vanavond maar weer wat sanctums doen en verdiepen in kuku spears e.d.
Daar had ik een heel irritante vliegende eindbaas mee verslagen.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die Crowcaller heeft wel een hele goede Abyss Gear op het zwaard wat je krijgt nadat je hem verslagen hebt.
Die heel erg nuttig is in combat.
Goeiequote:Op maandag 4 mei 2026 21:14 schreef RaXz het volgende:
Ze hebben veel bij RDR2 gekeken voor veel dingen, maar geen stats pagina. Ik zou wel willen weten hoeveel kills ik wel niet heb en hoeveel km ik heb afgelegd te voet en te paard.
Voor de helft van het geld kan je sommige dood inleveren jaquote:Op maandag 4 mei 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
Die Outlaws, mogen die ook dood worden ingeleverd?
Ik wordt echt gestoord van dat gejank van die mietjes.
En je kunt geen fast travel gebruiken (tenzij dat gepatched is).
Het is dat je ze telkens moet doen voordat je een nieuwe questline unlocked in die regio.
Mooiquote:Op maandag 4 mei 2026 21:20 schreef Divje het volgende:
[..]
Voor de helft van het geld kan je sommige dood inleveren ja
Per ongeluk achter gekomen toen een shortcut eindigde in een ravijn
Dat is dan veranderd, want ik ben daar een aantal keren geweest, en als ik geluk had dan vond ik 1 persoon per uur.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:36 schreef -Deluzion- het volgende:
10 goudstaven gefarmed in een uurtje, in Wildlifepark. Het is heel makkelijk, met je lantarn op de visitors richten om te zien wat voor item ze bezitten, en vervolgens pickpocket om de goudstaven te stelen.
Meteen omgewisseld bij een bank voor 5000 piek.
Die goudmijn heb ik gisteren of eergisteren gevonden.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:41 schreef Momo het volgende:
En ik maar om de 7 gamedagen de goudmijn op grens Hernand-Demeniss in zodat ik na 2 keer gaan een goudstaaf heb. Maar eens opzoek naar die gouden egels.
Heksengrot vlak onder Pailune.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die goudmijn heb ik gisteren of eergisteren gevonden.
Heb alleen nog geen recept voor goud gevonden, waar vind ik die?
Ik heb hem uit de Spire of Insight in Hernand.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die goudmijn heb ik gisteren of eergisteren gevonden.
Heb alleen nog geen recept voor goud gevonden, waar vind ik die?
Wel gevonden, nog niet gedaan.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb hem uit de Spire of Insight in Hernand.
Grot nog niet gevonden, eerst outlaw inleveren, daarna checken.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Heksengrot vlak onder Pailune.
Gouden appels farmen vlakbij fishing docks op de grens van Hernand/Demeniss is echt wel lucratiever. Heb je zo 40-45 in een uurtje, elke gouden appel + 3 golden ores is een goudstaafje
En als je dan je drill upgraded hebt en wat +10/20/30% meer chance voor ores gears op je armour hebt hoef je ook niet vaak naar die gold mines
Ik vond Praline in het begin ook mwoah, maar later toen ik noordelijker kwam, en het bosrijker werd, toch meer gaan waarderen.quote:Op maandag 4 mei 2026 23:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Pailune vond ik persoonlijk een wat minder leuk gebied, beetje copy/paste van Hernand maar dan slechter, een beetje repetitive, en hele nare bounty hunting quests, de boss fights waren wel ok.
Demeniss maakt het vervolgens weer helemaal goed.
quote:Op maandag 4 mei 2026 23:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond Praline in het begin ook mwoah, maar later toen ik noordelijker kwam, en het bosrijker werd, toch meer gaan waarderen.
Demeniss maar een heel klein stukje geweest tijdens Chapter 5 uit het hoofd, en dat vond ik maar saai ogen.
Maar zoals gezegd maar een klein stukje geweest dus dat zegt niks.
Hernand en later ook Praline hebben laten zien dat iig die regio's afwisselend zijn.
De Mercury pool ook gevonden?quote:Op maandag 4 mei 2026 22:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik blijf me na 160+ uur nog steeds verbazen over de enorme grootte en de schaal van de game wereld
Ben nu in de Silver Wolf Mountains, wat een enorm gebied is.
Maar slechts een klein deel van Pailune, dat an sich kleiner minder groot is dan Hernand.
En ook hier weer zoveel te ontdekken, en te missen.
Wat een ontzettend heerlijke game
Maar maar maar, zo kan je je dye's niet gebruikenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
Ben in Tariv geweest stadje in Demeniss waar je wel gewoon heen kan met tovenaars. Gouden appels gevonden. In de directe omgeving daar wordt je wel direct aangevallen door magische wezens. Beighen is ook een stadje op grens Pailune en Demeniss waar je heen kan. Ben richting het einde van hoofdstuk 6, kan denk ik straks voor de missies naar buiten Hernand. Kamp geupgraded naar level 3, huisje aan het inrichten. Ik heb een dye verzameling in regenboogkleuren, een keuken en cauldron ondertussen in het huisje.
[ afbeelding ]
Al deze dyes heb ik ook gebruikt en heb ik dus dubbelquote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Maar maar maar, zo kan je je dye's niet gebruiken
Ik wist niet dat er dubbelen zijnquote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Al deze dyes heb ik ook gebruikt en heb ik dus dubbel
In het wild had een paar dubbelen en je kan ook dyes maken met de Cauldron.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er dubbelen zijn
Beighen trouwensmooi plaatsje
Ojaaa... Ik zal me eens met dat hele alchemy-gebeuren bezig houdenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:04 schreef Momo het volgende:
[..]
In het wild had een paar dubbelen en je kan ook dyes maken met de Cauldron.
Had je goud inmiddels al? Ik heb true white dye, true black dye en true gold dye. Die gouden was een hels karwei om bij elkaar te sprokkelen als ik me goed herinner (iets met vliegende herten, bladsprietkevers en boktorren). Puur wit en puur zwart waren volgens mij relatief eenvoudig (paar 'verplichte' quests)quote:Op zondag 3 mei 2026 11:45 schreef Momo het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk recepten voor die gouden en zilveren dyes?
Ik heb wel light, dark en bright yellow. Eens zien hoe ik aan wit, zwart en goud kom.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Had je goud inmiddels al? Ik heb true white dye, true black dye en true gold dye. Die gouden was een hels karwei om bij elkaar te sprokkelen als ik me goed herinner (iets met vliegende herten, bladsprietkevers en boktorren). Puur wit en puur zwart waren volgens mij relatief eenvoudig (paar 'verplichte' quests)
Goud heet niet officieel 'gold dye' trouwens, het is een variant van orange dye (bright/rich). Voordat je je een breuk zoektquote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb wel light, dark en bright yellow. Eens zien hoe ik aan wit, zwart en goud kom.
Die had ik zelf al gevonden, bij toeval.quote:
Nee.quote:Op woensdag 6 mei 2026 00:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit ding nog niet tegen gekomen? Dacht hem op een van de kastjes te kunnen zetten.
Die heb ik ook geloof ik, als je deze bedoelt.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:05 schreef StateOfMind het volgende:
Na 177 uur eindelijk een 2e mount
Zo'n grote witte springbok met enorme hoorns.
Yepquote:Op woensdag 6 mei 2026 23:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die heb ik ook geloof ik, als je deze bedoelt.
[ link | afbeelding ]
Ben je in een verfblik gevallen?quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:33 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die heb ik ook geloof ik, als je deze bedoelt.
[ link | afbeelding ]
Het is jammer dat die icons niet transparant worden wanneer ze op een andere etage liggen. Vaak zoek ik mij rot en dan blijkt het boven of onder mij te liggen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren de quests in/rond Longleaf/Longbranch afgerond, erg toffe omgeving
Maar nu zag ik daar op de minimap een paarse key staan, in het moeras.
Maar eenmaal op de juiste locatie aangekomen stond ik op de map op de juiste locatie, maar geen sleutel of chest te zien.
Dus waarschijnlijk onder de grond?
Kon echter in de wijde omgeving niks vinden
Ik vond die quests echt verschrikkelijk. Je zag amper iets door die mist en het was echt een drama om die krengen in die basket te krijgen. Degene die die quests heeft bedacht mag rechtstreeks de hel in. Ik smeet bijna m’n keyboard kapot van frustratie.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren de quests in/rond Longleaf/Longbranch afgerond, erg toffe omgeving
Maar nu zag ik daar op de minimap een paarse key staan, in het moeras.
Maar eenmaal op de juiste locatie aangekomen stond ik op de map op de juiste locatie, maar geen sleutel of chest te zien.
Dus waarschijnlijk onder de grond?
Kon echter in de wijde omgeving niks vinden
Weet je nog hoe je die key uiteindelijk gepakt hebt?quote:Op donderdag 7 mei 2026 18:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vond die quests echt verschrikkelijk. Je zag amper iets door die mist en het was echt een drama om die krengen in die basket te krijgen. Degene die die quests heeft bedacht mag rechtstreeks de hel in. Ik smeet bijna m’n keyboard kapot van frustratie.
Die paarse key had ik ook gevonden, maar geen idee wat je ermee moet doen. Was alweer compleet vergeten dat ik dat ding überhaupt had geloot.
Weet ik echt niet meer, ik kan mij niet herinneren dat ik er moeite mee had, volgens mij lag hij er gewoon voor het oprapen. Ik heb hem iig in mijn inventory.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weet je nog hoe je die key uiteindelijk gepakt hebt?
Zal straks eens kijken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:35 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Weet ik echt niet meer, ik kan mij niet herinneren dat ik er moeite mee had, volgens mij lag hij er gewoon voor het oprapen. Ik heb hem iig in mijn inventory.
[ link | afbeelding ]
Interessant wel, volgens weet niemand waar die key precies voor is, kan geen enkele guide vinden.quote:
Klopt, gisteren op YouTube gezocht maar niks kunnen vindenquote:Op donderdag 7 mei 2026 19:45 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Interessant wel, volgens weet niemand waar die key precies voor is, kan geen enkele guide vinden.
Wat is snel? Kanquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:59 schreef Momo het volgende:
Ik weet dat de optie snel komt, maar verhuizen jullie naar Pailune of blijven jullie in Hernand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar denk dat ik wel verhuis voor de grotere farm.oh ah toma toma vem vem vem vem
Wat is snel in deze gamequote:Op donderdag 7 mei 2026 20:59 schreef Momo het volgende:
Ik weet dat de optie snel komt, maar verhuizen jullie naar Pailune of blijven jullie in Hernand?
quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:02 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat is snel? KanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar denk dat ik wel verhuis voor de grotere farm.Ok dan stuurt het nog wel even dusquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat is snel in deze game
Ik ga wel naar de volgende regio als het zover is.
Maar heb niks meer aan het kamp gedaan sinds ik de boerderij en ranch heb.
Gewoon elke keer wanneer het kan 12 uur slapen. Dat helpt een hoopquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:08 schreef -Deluzion- het volgende:
Pailune kamp opbouwen gaat ook wel een tijdje duren, je hebt zoveel heel veel Kamp Geld nodig.
Yup en het heeft sowieso geen haast.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gewoon elke keer wanneer het kan 12 uur slapen. Dat helpt een hoop
Haast en Crimson Desert in 1 zinquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Yup en het heeft sowieso geen haast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |