abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:46:35 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:27 schreef Momo het volgende:
Hmmm al die puzzels aan het eind van hoofstuk 5 zijn wel irritant hoor, in die toren is het allemaal wel logisch nog, maar eenmaal in de abyss, er zijn zoveel zaken waarmee je interactie kan hebben.
Sommige puzzels vraag je je echt over af wat de bedenkers bezield heeft :{w

Het gros van de puzzels is gelukkig goed te doen met wat nadenken.

Had er gisteren eentje waarbij ik op een gegeven moment YouTube heb moeten raadplegen, en zelfs toen was het nog een heel geklooi.

Gisteravond laat ook de Frost Element unlocked, en meteen daarna volgt als het goed is ook Fire, maar het was erg laat (2 uur 's nachts of zo), dus een save gemaakt.

Voor ik naar de Abyss kon voor die 2 Elements, moest er eerst een boss verslagen worden.

En dat was tot toe veruit de moeilijkste boss.
Uiteindelijk even op Easy gezet ( :@ ), maar zelfs op easy had ik er veel moeite mee.

40 Grilled Meat gegeten, zooi Clear Soups, en 3 Refined Palmar Pills.

Pricstus the Ancient oid.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:52:54 #202
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698766
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sommige puzzels vraag je je echt over af wat de bedenkers bezield heeft :{w

Het gros van de puzzels is gelukkig goed te doen met wat nadenken.

Had er gisteren eentje waarbij ik op een gegeven moment YouTube heb moeten raadplegen, en zelfs toen was het nog een heel geklooi.

Gisteravond laat ook de Frost Element unlocked, en meteen daarna volgt als het goed is ook Fire, maar het was erg laat (2 uur 's nachts of zo), dus een save gemaakt.

Voor ik naar de Abyss kon voor die 2 Elements, moest er eerst een boss verslagen worden.

En dat was tot toe veruit de moeilijkste boss.
Uiteindelijk even op Easy gezet ( :@ ), maar zelfs op easy had ik er veel moeite mee.

40 Grilled Meat gegeten, zooi Clear Soups, en 3 Refined Palmar Pills.

Pricstus the Ancient oid.
Tip: Die nature's swirl snare of hoe dat ook heet :P en de release skill, pak je al z'n projectielen en kan je ze terug vuren _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:54:39 #203
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698776
Die Ancients zijn verder wel bitches idd
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games zaterdag 2 mei 2026 @ 19:55:57 #204
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220698787
Bekijk deze YouTube-video

Kan 't niet laten
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games zaterdag 2 mei 2026 @ 19:57:29 #205
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220698800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:54 schreef Divje het volgende:
Die Ancients zijn verder wel bitches idd
Irritante laffe wegvliegers :{w
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:00:26 #206
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:52 schreef Divje het volgende:

[..]
Tip: Die nature's swirl snare of hoe dat ook heet :P en de release skill, pak je al z'n projectielen en kan je ze terug vuren _O_
Snare heb ik, Release nog niet.
Dat is denk ik level 3.
Ik heb die nu nog op level 2.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:04:24 #207
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698899
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Snare heb ik, Release nog niet.
Dat is denk ik level 3.
Ik heb die nu nog op level 2.
Die skill is ook leuk als je een zooi prullaria op de grond gooit, kan je alles in de rondte slingeren _O-

Kan @2dope z'n chick het later opvegen :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:05:21 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698914
Gheghe :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:05:55 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698924
Zuigen Vegen kreng })
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:11:02 #210
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698980
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:05 schreef StateOfMind het volgende:
Zuigen Vegen kreng })
Wat onaardig

:D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:21:24 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220699080
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:11 schreef Divje het volgende:

[..]
Wat onaardig

:D
That's what she said :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:23:16 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220699094
Ik slinger de Pro aan voor een nieuwe sessie, verder met waar ik gebleven was, op naar de Fire Element.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:16:30 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220700221
Hèhè, eindelijk gelukt *O*

Vandaag 2 uurtjes ingestoken, gisteren ook zoiets.

Maar nu heb ik Fire, Ice en Lightning.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:19:32 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220700244
Het is nu ingame zaterdagavond 22u, dus bijna zondag, dus zo vroom als ik ben wou ik dus alvast naar de kerk in Demensis gaan, alleen is iedereen mij daar nog vijandig gezind 😱

Ik ga er van ik daar verder in de main quest nog kom?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:10:11 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220700775
Volcanic Erection Eruption heb ik al 100+ uur in bezit, maar kan die nu eindelijk gebruiken.

Boh _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 3 mei 2026 @ 00:46:48 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220701810
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de performance op de PS5 Pro.

Tijdens die enorme gevechten met honderden vijanden en gebeurtenissen en effecten vrijwel geen merkbare framedrops whatsoever _O_

En dat in Balanced mode op 120Hz.

Apparaat is 900 euro, een knappe videokaart ben je hetzelfde bedrag aan kwijt.
En de Pro heeft raytracing op high, in elke mode.

Natuurlijk is het op een dikke pc mooier en beter, maar voor dat geld indrukwekkend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:45:24 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703367
Hoe krijg je eigenlijk recepten voor die gouden en zilveren dyes?
  zondag 3 mei 2026 @ 16:12:53 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220705547
Waarom wil Yann met een logge bak door Demeniss gaan rijden :{w
  zondag 3 mei 2026 @ 16:14:03 #219
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220705571
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:12 schreef Momo het volgende:
Waarom wil Yann met een logge bak door Demeniss gaan rijden :{w
Die heb ik zo lang mogelijk uitgesteld tot het een beetje veilig was :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220706165
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:46 schreef StateOfMind het volgende:
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de performance op de PS5 Pro.

Tijdens die enorme gevechten met honderden vijanden en gebeurtenissen en effecten vrijwel geen merkbare framedrops whatsoever _O_

En dat in Balanced mode op 120Hz.

Apparaat is 900 euro, een knappe videokaart ben je hetzelfde bedrag aan kwijt.
En de Pro heeft raytracing op high, in elke mode.

Natuurlijk is het op een dikke pc mooier en beter, maar voor dat geld indrukwekkend.
Dit is het verschil tussen een PS5 pro en mijn PC



Ik ben zeker twee uur bezig geweest om de optimale settings te vinden voor Crimson Desert. Maar als het eenmaal goed staat, heb je ook echt wat.

Naar mijn mening is ray tracing tegenwoordig een beetje achterhaald, het is niet meer wat het ooit was. Path tracing heeft het overgenomen en dat is echt next gen maar het killed je FPS wel flink, het brengt zelfs mijn 5080 op de knieën.

Uiteindelijk speel ik op maximale settings, met balanced DLSS en path tracing ingeschakeld. Daarnaast gebruik ik ultra low latency via de NVIDIA App, preset B frame generation en 3x framegen.

Ja, op pc moet je altijd flink finetunen, en vaak ook nog undervolten of overclocken van je GPU en CPU… maar uiteindelijk krijg je wel een echte next gen experience.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Deluzion- op 03-05-2026 18:14:54 ]
greetings and salutations
pi_220706713
Ik ben ook blij dat ik er even voor gezeten heb en de settings heb getweaked, nu speel ik met ray reconstruction aan op 2K, uiteraard met DLSS en 2x Framegen. Erg tof om opnieuw te zijn begonnen met de game maar ditmaal met nog betere graphics, ray reconstruction is echt wel de performance hit waard. :9~

Bekijk deze YouTube-video
pi_220706722
De belichting in het spel is erg comfortabel voor de ogen.



greetings and salutations
pi_220706750
Ik word alleen nogal gek van hoe hard het altijd waait, het is net of je in een orkaan loopt. Ik hoop dat ze dat nog wat gaan tweaken, het helpt wel om de model quality op high te zetten ipv ultra, dan is de vegetatie net wat iets minder hyperactief. The Witcher 3 had met release hetzelfde probleem en daar werd het uiteindelijk wel aangepast.
pi_220706758
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:31 schreef RaXz het volgende:
Ik ben ook blij dat ik er even voor gezeten heb en de settings heb getweaked, nu speel ik met ray reconstruction aan op 2K, uiteraard met DLSS en 2x Framegen. Erg tof om opnieuw te zijn begonnen met de game maar ditmaal met nog betere graphics, ray reconstruction is echt wel de performance hit waard.
Ja, dat vind ik ook. Vooral binnenshuis ziet het er echt schitterend uit. De belichting voelt veel natuurlijker en is ook prettig voor de ogen, pure eyecandy. Castle Demeniss ziet er met ray reconstruction echt fantastisch uit.
greetings and salutations
pi_220710826
60 uur gespeeld nu. Normaal haak ik bij een spel na zo'n 50 uur wel af, want dan wil ik iets anders zien. Als een spel de 50 uur al haalt.

Ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')