abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:42:11 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647326
Sinds 19 maart is Crimson Desert eindelijk speelbaar! Na jaren wachten kunnen we nu zelf ontdekken wat Pearl Abyss heeft neergezet.

Wat voor game is het?

Crimson Desert is een open wereld actie-RPG met een sterke focus op singleplayer en verhaal. Je speelt als Kliff, leider van een groep huurlingen, in de brute en chaotische wereld van Pywel.

In tegenstelling tot Black Desert Online (van dezelfde ontwikkelaar) ligt hier de nadruk veel meer op een verhalende ervaring in plaats van een MMO-structuur.

Platforms

De game is nu beschikbaar op:
PlayStation 5 (base en pro)
Xbox Series X|S
PC

Wat kun je verwachten?

🌍 Enorme open wereld met veel variatie
⚔️ Zware, realistische combat met physics
🐎 Vrijheid in verkennen (klimmen, paardrijden, zwemmen)
🎭 Verhaalgedreven campaign
🔥 Grote veldslagen en boss fights

Veel mensen vergelijken het met:

The Witcher 3: Wild Hunt
Red Dead Redemption 2

Eerste reacties?

De eerste spelers zijn inmiddels los.

Wat opvalt:

Graphics en wereld worden veel geprezen
Combat voelt zwaar en impactvol
Performance verschilt per platform (vooral PC afhankelijk van specs)

Discussie 🔥

Hoe bevalt de game tot nu toe?
Is dit wat je ervan verwachtte?
Bugs / performance issues?
Beste momenten tot nu toe?

Drop je ervaringen, screenshots en tips hieronder! 👇

Handige linkjes:
https://crimsondb.gg
https://crimsondb.gg/weapons (overzicht van alle wapens)
https://crimsondb.gg/map (interactieve map met alle POI's)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:42:51 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647331
Unga Bunga werd genoemd *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:45:14 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:16 schreef Divje het volgende:

[..]
Nog nooit markers gebruikt :o :@
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 22:56:39 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220647842
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
Maar waarom heb je elke keer zoveel herten nodig?
  vrijdag 24 april 2026 @ 23:06:01 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar waarom heb je elke keer zoveel herten nodig?
[ afbeelding ]
Small Bones voor mijn ring en oorbel, om die te upgraden 🤗
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 23:08:19 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220647932
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 23:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Small Bones voor mijn ring en oorbel, om die te upgraden 🤗
Oh die krijg ik wel af en toe van Bleed Bandits, ik vermoord liever Bleed Bandits dan hertjes.
  vrijdag 24 april 2026 @ 23:11:59 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 23:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh die krijg ik wel af en toe van Bleed Bandits, ik vermoord liever Bleed Bandits dan hertjes.
Marianne Thieme en Esther Ouwehands zijn niet blij met mij momenteel -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 01:00:48 #8
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220648766
Dat was Chapter 6 _O_

Eén grote adrenaline rush, 5 of 6 Abyss Artifects gekregen met al die vijanden.

Nu :z :Z
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 08:56:00 #9
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220649595
Prima TT :)
  zaterdag 25 april 2026 @ 10:13:32 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220649985
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:56 schreef Scrummie het volgende:
Prima TT :)
:')

Gta 6 is nog niet uit, beetje voorbarig dit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220649997
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
:( weet jij trouwens of beren en zo respawnen. Ik was lekker aan het dolen, kom ik er twee tegelijk tegen. :') dat was toch even een potje moeilijk. Daar ging al mijn bossfight voedsel.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220650125
Heeft deze keyboard en mouse support op de series x?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220650193
Een tip van Flip, als je met de main story op een gegeven moment van die standbeelden moet repareren en het lukt maar niet, doe het dan via force current, dan hoef je niet eens precies te werken, beetje in de buurt en hoppa :P

Man wat een gepruts met die dingen _O-
Twiddel
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:09:01 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220650280
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:40 schreef vosss het volgende:
Heeft deze keyboard en mouse support op de series x?
Trouwens wel nuttig voor jou, ik zag dat je ondertussen de grote van de tekst kon aanpassen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:18:34 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220650343
Crows Pursuit en Stamina Syphon op je wapen, in combinatie met Lightning element tijdens Turning Slash (met de Staglord helm voor 35% extra damage met Turning Slash) is echt _O_ _O_

Gisteren bij de heks ook nog een Tier 1 Abyss Gear gecraft (je offert 2 Abyss Gears op en dan komt er een random Gear uit).

Ik kreeg Shatter 1.
Nog niet uitgeprobeerd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:54:28 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220651574
Is het toevallig dat ik nu orange dye heb gevonden?
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:11:55 #17
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651662


Birb O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:14:32 #18
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651675
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Crows Pursuit en Stamina Syphon op je wapen, in combinatie met Lightning element tijdens Turning Slash (met de Staglord helm voor 35% extra damage met Turning Slash) is echt _O_ _O_

Gisteren bij de heks ook nog een Tier 1 Abyss Gear gecraft (je offert 2 Abyss Gears op en dan komt er een random Gear uit).

Ik kreeg Shatter 1.
Nog niet uitgeprobeerd.
Tier 1 abyss gears gaan bij mij direct de shredder in :P

Gebruik ook nog steeds Crow's Pursuit, en sinds gisteravond Crow Storm erbij :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:15:51 #19
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220651681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:14 schreef Divje het volgende:

[..]
Tier 1 abyss gears gaan bij mij direct de shredder in :P

Gebruik ook nog steeds Crow's Pursuit, en sinds gisteravond Crow's Storm erbij :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar jij bent ook veeeeeel verder natuurlijk.

Is die Shatter 1 een goede Abyss Gear?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:18:10 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651686
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ja maar jij bent ook veeeeeel verder natuurlijk.

Is die Shatter 1 een goede Abyss Gear?
Uhmm, is heel specifiek op een soort armour gericht toch? Heb ze nooit echt gebruikt, net als die gears die x% meer damage doen tegen humanoids/earthen beings en dergelijke. Heb je niet zoveel aan als je dan tegen andere enemies vecht :P

Veel verder valt ook wel mee, halverwege ch. 9 nu :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:05:12 #21
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651890
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"

Had net 30 short haired skins nodig voor upgrades... :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220651893
Ik baal ervan dat lighting automatisch op max gaat wanneer je ray reconstruction aanzet, mijn GPU trekt dat echt niet. En dat terwijl ik Cyberpunk kan spelen in 2K met path tracing en ray reconstruction aan.

Enfin, ik ben maar weer opnieuw begonnen met de game en ga het nu nog veel rustiger aanpakken qua main quest. Veel meer focussen op exploren en side content. Ook meer bezig gaan met het kamp enzo.
pi_220651899
Overigens erg blij dat de markers nu niet meer de minimap vol clutteren, ik gebruikte ze om die reden totaal niet dus nu kan ik los gaan.
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:24:11 #24
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651972
Oja, er zijn dus bepaalde wapens nodig voor specifieke challenges. Heb ik dat zwaard gedoneerd aan Carl 180 uur geleden en kan 'm niet meer terug krijgen (tenzij er een boss is met dat zwaard die ik nog niet ben tegengekomen :{ )

Dag dag Platinum :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:44:47 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220652165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:24 schreef Divje het volgende:
Oja, er zijn dus bepaalde wapens nodig voor specifieke challenges. Heb ik dat zwaard gedoneerd aan Carl 180 uur geleden en kan 'm niet meer terug krijgen (tenzij er een boss is met dat zwaard die ik nog niet ben tegengekomen :{ )

Dag dag Platinum :')
Dat heb ik ook met sommige dingen die je krijgt of vind, moet ik het bewaren, weggeven, geld voor krijgen? Als het maar enigzins belangrijk lijkt stop ik het nu in mijn chest op het kamp.
pi_220652210
Waarom laten ze je een dieren veld maken op het kamp, 2 geiten ontvoeren en erin zetten, en dan moet je een van de geiten slachten.
Ik wil dat niet, ze hebben net kleine geitjes gekregen :'(

Ook net bij een gevecht bij dat circus met die baas direct na de eerste hit onder de grond geclipt :') er is geen unstuck optie dus game maar gesloten.
Twiddel
pi_220652240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef RaXz het volgende:
Ik baal ervan dat lighting automatisch op max gaat wanneer je ray reconstruction aanzet, mijn GPU trekt dat echt niet. En dat terwijl ik Cyberpunk kan spelen in 2K met path tracing en ray reconstruction aan.

Enfin, ik ben maar weer opnieuw begonnen met de game en ga het nu nog veel rustiger aanpakken qua main quest. Veel meer focussen op exploren en side content. Ook meer bezig gaan met het kamp enzo.
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.

Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
greetings and salutations
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:43:20 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220652792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef Divje het volgende:

[..]
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"

Had net 30 short haired skins nodig voor upgrades... :@
Yep, daarom deed ik het ook :7

In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:51:32 #29
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220652859
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep, daarom deed ik het ook :7

In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Als ik het geduld had om kalveren tot koeien te laten groeien op m'n ranch had ik ze gewoon geslacht voor de huid/botten/vlees maar ik had dat geduld op dat moment niet.

Terwijl ik dat dus bedacht besloten om al m'n kippen te slachten (+kuikens verkopen) om ruimte te maken voor geitjes, schapen en kalfjes :@ beans, barley en wortels in de voederbak en gaaaannn

Die paar varkens die ik ook had hebben nu grote vriendjes om mee te ranchen O+

Ook direct wat abyss cell- en rubber-bomen geplant, en wat struiken ginseng en die rare skyrootplanten :P bewaterd en bemest voor een goede oogst _O_

Ik mis de optie om bijen te houden voor hun honing :{ kan wel rondlopen in dat kekke beekeeper-pakje maar dat is het toch nét niet..
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220652955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.

Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
pi_220653030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:02 schreef RaXz het volgende:

[..]
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
2x framegen valt meestal nog mee, dat merk je vaak niet inderdaad als je base FPS hoog genoeg is. Bij 3x framegen ga je het vaak wel merken dat er input lag is. Dat komt ook omdat mijn base FPS slechts 55fps is, ik kan het wel op Performance draaien comfortabel, maar Balanced ziet er vele malen beter uit met Ray Reconstruction enabled, dus kies ik toch voor Balanced. Spijtig dat zelfs de 5080 dit niet aankan.

Cyberpunk is een ander verhaal, die draait een stuk soepeler op mijn hardware, en kan ik het met Path Tracing en Quality mode draaien. Crimson Desert eigenlijk alleen PT + performance mode, helaas.
greetings and salutations
pi_220653213
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.

Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:06:33 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220653915
Klein beetje vals gespeeld vanmiddag :@

Even de Darkraver Darkbringer gehaald mbv een video :@

Daar zit standaard Ators Orb op, een Ranged attack via je zwaard.

Daar Crows Pursuit op gezet, en Stamina Syphon (die geeft je stamina terug per gedode vijand.

Plus 35% extra Turning Slash damage via Staglord helm.
Plus Lightning inbued.

En nog een ring en oorbel geupgrade, zodat ik ook level 2 attack en attack speed heb.

Darkbringer meteen ook naar Refinemem 7 gebracht.

Gaat wel lekker zo 8-) :7 *) :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:07:45 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220653922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:39 schreef RaXz het volgende:
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.

Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
Dat was me niet eens opgevallen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:11:37 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220653950
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:36:02 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:39:03 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220654174
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje :D
Dat hoort schijnbaar bij de update. Ik dacht dat het ook was omdat ik de opdracht kreeg om naar het huisje te gaan en decoreren. Maar dus nee. Normaal krijg je die schijnbaar na 4 upgrades.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:10:55 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Been there done that.

14 jaar geleden bewust naar het platteland verhuisd _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654605
Even boodschappen gedaan, kwam thuis en geen video signaal toen ik mijn pc aanzette. Van alles geprobeerd en kreeg gelukkig normaal beeld toen ik mijn pc op de monitor ipv tv aansloot. Nu weer gewoon beeld op mijn tv en gelijk ook de laatste GPU drivers. Ik schrok wel even, ik dacht echt dat ik mijn GPU had gebricked met al dat gepush met zware settings.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:35:15 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654642
Wat een jankmoel is die Simon de Montfort :r

Loopt continue om zijn moeder te janken :{w
Wat een outlaw :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:44:55 #42
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220654718
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:06:27 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:44 schreef Divje het volgende:
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten _O-
Crimson Shoarma :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:09:28 #44
38824 crew  Droopie
pi_220654902
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.

Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Hell To The Liars
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:11:03 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:09 schreef Droopie het volgende:
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.

Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Vragen is nooit slecht.
Zeker in het begin kan alles ontzettend overweldigend zijn, omdat er niks uitgelegd wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654937
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.

Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:18:06 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654951
En oh ja @Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.

Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:19:30 #48
38824 crew  Droopie
pi_220654960
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
En oh ja @:Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.

Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please ;)
Hell To The Liars
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:21:14 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:16 schreef RaXz het volgende:
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.

Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.

Dan is het gros van de bosses (iig Hernand) prima te doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:25:47 #50
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220655015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please ;)
Daar moest ik ook gelijk aan denken, Bioshock.

Wat ik zelf gedaan heb is mijn wapen (er ligt een Katana ergens in het eerste dorpje O-)) en gear (armour) zo snel mogelijk te refinen tot level 4 bij de Blacksmith.

En veel gegrild vlees mee te nemen.

Dan zijn de bosses zeer goed te doen.
Anders zijn ze wel moeilijk.

En er is sinds kort ook een mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad aan te passen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220655022
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.

Dan is het gros van de bosses (iig Hernand) prima te doen.
Dat was ik inderdaad al zeker van plan, vooral met dat zwaard die je krijgt nadat je Hornsplitter verslagen hebt.

Het is wel aanlokkelijk om op hard difficulty te spelen, dan kan je een stuk minder gemakkelijk eten bij bosses. Normaal is het een groot vreet festijn en geeft mij toch een stuk minder voldoening om een boss te verslaan.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:28:42 #52
38824 crew  Droopie
pi_220655039
Oww never mind haha, refinen en eten meenemen..

Dat gaan we morgen op de dag doen, savonds daar even kijken

Tnx :)
Hell To The Liars
pi_220655165
Ik zit nu in een gedeelte van het spel waar Frost Resistance noodzakelijk is, en dat is best kut. Zelfs met een volledige Frost Set kom je nog te kort, dus moet je het constant compenseren met Frost Resistance food. Die missies zijn zwaar irritant.
greetings and salutations
  zaterdag 25 april 2026 @ 23:14:33 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220655362
Soms kom je in kampen en zo wat vastgebonden gevangenen tegen, die je een voor een los moet maken met een knop.

Kom er net achter dat als je tegen ze aanloopt ook vrij komen.

Scheelt weer een hoop tijd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 23:45:53 #55
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220655529
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:14 schreef StateOfMind het volgende:
Soms kom je in kampen en zo wat vastgebonden gevangenen tegen, die je een voor een los moet maken met een knop.

Kom er net achter dat als je tegen ze aanloopt ook vrij komen.

Scheelt weer een hoop tijd.
Ik word helemaal lijp van dat kuuuuuuhhhhng-aahhhhh van hun :r

Die godvergeten Forgotten General heeft me net 8 refined palmars gekost, maar ze is dood *O* hoer



Huidige stats :P switch soms m'n gehele outfit voor een miner/foraging build met meerdere +30% ore/forage gears of een chest met 90% extra xp gains. Heb ook een unarmed melee pakje liggen als ik er zin in heb :@

[ Bericht 9% gewijzigd door Divje op 25-04-2026 23:54:39 ]
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 26 april 2026 @ 00:11:38 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220655691
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:45 schreef Divje het volgende:

[..]
Ik word helemaal lijp van dat kuuuuuuhhhhng-aahhhhh van hun :r

Die godvergeten Forgotten General heeft me net 8 refined palmars gekost, maar ze is dood *O* hoer

[ afbeelding ]

Huidige stats :P switch soms m'n gehele outfit voor een miner/foraging build met meerdere +30% ore/forage gears of een chest met 90% extra xp gains. Heb ook een unarmed melee pakje liggen als ik er zin in heb :@
Kukukuuuuu de Koreaanse developers hebben denk ik niet goed nagedacht hoe die geluiden overkomen op niet Koreanen. :P
  zondag 26 april 2026 @ 00:11:59 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220655692


Ik was trouwens net aan het verkennen, komt er iemand op een grote rode kip voorbij _O-

  zondag 26 april 2026 @ 00:13:33 #58
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220655701
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 00:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ik was trouwens net aan het verkennen, komt er iemand op een grote rode kip voorbij _O-

[ afbeelding ]
Die zijn leuk, paar keer van een berg gesprongen op zo'n beestje O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 26 april 2026 @ 21:40:26 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220660830
Ah, enkele tientallen uren geleden al Arboria Castle gevonden en alles in werking gezet, maar er gebeurde niks omdat je perse een quest moet unlocken op een bepaalde manier.

En nu, na alle openstaande Outlaws te hebben gepakt, is ie eindelijk beschikbaar *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 april 2026 @ 22:20:35 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220661043
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 april 2026 @ 22:26:11 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220661079
En nog een vraag: vrij vroeg (relatief gezien, wat is vroeg in deze game :D) krijg je zo'n quest voor die postkoetsen pipo.

Echter heb ik daar iemand voor nodig die de Engineering skill heeft.

Momenteel heb ik 9 pipos in mijn kamp, en alleen Otto heeft Engineering als 3e skill.

Maar die skill is nog greyed out.

Hoe kom ik aan iemand die die skill wel al heeft?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220661438
Voor de grap de difficulty op hard gezet, ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik het weer terug op normal zet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door RaXz op 27-04-2026 01:08:21 ]
pi_220661566
Pff hard is best pittig, dat bewaar ik mooi voor een volgende playthrough.
  maandag 27 april 2026 @ 00:43:01 #64
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220661621
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
En nog een vraag: vrij vroeg (relatief gezien, wat is vroeg in deze game :D) krijg je zo'n quest voor die postkoetsen pipo.

Echter heb ik daar iemand voor nodig die de Engineering skill heeft.

Momenteel heb ik 9 pipos in mijn kamp, en alleen Otto heeft Engineering als 3e skill.

Maar die skill is nog greyed out.

Hoe kom ik aan iemand die die skill wel al heeft?
Heb alle Greymane quests gedaan, geen idee of die duo nodig is voor het triggeren van camp upgrade quests maar zou gewoon alles doen wat ze vragen :P Als Marius nieuwe quests heeft om Comrads te vinden zou ik ze sowieso doen.

Ranch en farm is volgens mij de derde camp upgrade. Bij elke upgrade levelen je comrads ook.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 00:44:30 #65
38824 crew  Droopie
pi_220661628
Ik kan niet teveel lezen wat jullie schrijven ivm spoilers.

Maar wat een spel :)
En ik heb iemand die af en toe een beetje adviseert.

Ziet er echt prachtig uit
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie FP maandag 27 april 2026 @ 07:41:20 #66
447051 crew  Peejtur
pi_220662058
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Gewoon all in gaan. Stoppen ze vask en zien ze ook als winst.
  maandag 27 april 2026 @ 12:02:47 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220664000
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Ik heb die duo opdracht al 2 weken terug gedaan, zou gewoon alles doen, heb wel het idee dat al die kamp quests er gewoon bij horen ook al heb je niet perse zin in die opdrachten.

Net weer greymanes gevonden, 20 in totaal nu. Eindelijk stomme paardenopdracht voltooid zodat ik door kan met de mainquests.
  maandag 27 april 2026 @ 12:24:17 #68
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220664275
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb die duo opdracht al 2 weken terug gedaan, zou gewoon alles doen, heb wel het idee dat al die kamp quests er gewoon bij horen ook al heb je niet perse zin in die opdrachten.

Net weer greymanes gevonden, 20 in totaal nu. Eindelijk stomme paardenopdracht voltooid zodat ik door kan met de mainquests.
Okee.

Heb niet perse geen zin in opdrachten, ik heb gewoon een hekel aan kaartspellen.
In het echt, en dus al helemaal in games.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220667085
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.

Nu maar weer verder :9
  maandag 27 april 2026 @ 19:39:08 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220667205
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:22 schreef RaXz het volgende:
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.

Nu maar weer verder :9
Ik heb die ook nog steeds open staan, na 123 uur.

Sterker nog, gisteren pas de laatste 2 Outlaws gepakt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 april 2026 @ 19:45:35 #71
511221 Hetekip
Depressief
pi_220667286
Crimson Desert

Is deze al hier gepost?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220667386
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:22 schreef RaXz het volgende:
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.

Nu maar weer verder :9
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.

Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
greetings and salutations
  maandag 27 april 2026 @ 20:12:16 #73
511221 Hetekip
Depressief
pi_220667503
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.

Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
Ja Gwent heb ik nog online gespeeld, was wel lollig.

Dat spel in Crimson Desert is best kut...

https://github.com/Z-Zen/Duo-CD

Je kan deze html downloaden, die kun je gewoon openen in je browser en op zich is het dan wel makkelijk.



Ik heb hier vies veel geld mee weten te verdienen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 27 april 2026 @ 21:42:56 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668225
Had al tijden de Expand your Camp mission open staan, maar die gaf geen enkele locatie aan op de map, dus ome Google even geraadpleegd.

Dus nu maar voor de 2e Camp Expansion gaan.

Dat Duo gebeuren blijf ik maar uitstellen :D

Was stiekem bang dat de kamp upgrade achter die quest verborgen zat, maar gelukkig niet *O*


En intussen 211 inventory.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 april 2026 @ 22:48:16 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220668692
Je komt soms ineens dingen tegen die je nooit had verwacht, ik heb het maar in een spoiler gestopt voor de mensen die de glittergleuf nog niet hadden gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 april 2026 @ 23:05:06 #76
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668735
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:48 schreef Momo het volgende:
Je komt soms ineens dingen tegen die je nooit had verwacht, ik heb het maar in een spoiler gestopt voor de mensen die de glittergleuf nog niet hadden gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet gezien, toch geklikt :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220668787
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.

Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
Ik heb het geprobeerd maar Gwent kon mij nooit zo boeien, ik vond het ook niet echt in het spel passen. Dice poker in Witcher 2 speelde ik wel een stuk meer, dat is meer zoals Farkle in Kingdom Come Deliverance. Het haalt mij nogal uit het spel wanneer je een Geralt Gwent card hebt, of een ander karakter, het is net iets te gamey voor mij.

Moest gelijk hieraan denken. :D

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 27 april 2026 @ 23:37:14 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668812
Dacht dat ik na 128 uur of zoiets intussen wel het meeste ontdekt had in Hernand.

Maar nee hoor _O-

Via een Church faction quest een nieuw dorpje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontdekt :D

En nog genoeg lege plekken in Hernand _O-

En van de totale map heb ik denk ik pas 1/4 unfogged :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220668855
Ik ben in het begin al een aantal dingen tegengekomen die ik compleet had gemist toen ik de game voor het eerst speelde.
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:10:28 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:02 schreef RaXz het volgende:
Ik ben in het begin al een aantal dingen tegengekomen die ik compleet had gemist toen ik de game voor het eerst speelde.
Echt he :D
De game zit echt ramvol met dingen, maar het gros kun je volledig missen.

Ik zou na 128 uur inmiddels beter moeten weten, maar de game weet mij nog keer op keer te verbazen _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:10:48 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668871
Eindelijk kamp level 2 *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:55:19 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668952
En eindelijk een engineer voor de wagon quest *O*

Nu snel naar bed 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 09:56:05 #83
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220669780
Weinig gespeeld afgelopen tijd maar afgel. zaterdag nog wat meters gemaakt, vooral met Kuku items. Ik heb nu volledig geüpgraded:

- Kuku Flame Spear
- Kuku Bizmuth Spear
- Kuku Lightning Spear

Probeer een vergelijk te maken maar ze zijn alle 3 eigenlijk heel goed. Als ik m'n volledig geüpgraded Ancient Woodpole ernaast leg (met Destruct III x3, Swift III x3) merk ik in de praktijk maar weinig verschil... Helaas is er nog geen damage numbers mod beschikbaar.

Kuku Breeze Step boots zijn ook erg fijn, eindelijk een double jump die de moeite waard is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 09:58:06 #84
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220669789
Nog twee hitless producties met Kuku Flame Spear in vol ornaat (Antumbra's Staff & Priscus the Ancient):

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 april 2026 @ 10:40:36 #85
447051 crew  Peejtur
pi_220670277
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:
Weinig gespeeld afgelopen tijd maar afgel. zaterdag nog wat meters gemaakt, vooral met Kuku items. Ik heb nu volledig geüpgraded:

- Kuku Flame Spear
- Kuku Bizmuth Spear
- Kuku Lightning Spear

Probeer een vergelijk te maken maar ze zijn alle 3 eigenlijk heel goed. Als ik m'n volledig geüpgraded Ancient Woodpole ernaast leg (met Destruct III x3, Swift III x3) merk ik in de praktijk maar weinig verschil... Helaas is er nog geen damage numbers mod beschikbaar.

Kuku Breeze Step boots zijn ook erg fijn, eindelijk een double jump die de moeite waard is.
Maar hoe kom je aan de benodigdheden voor die spear bv? Kun je die kopen of is het vooral looten?
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:45:25 #86
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670296
Goede vraag, gisteren ook de blauweprint voor de koekoek lightning spear gekregen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 10:52:15 #87
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220670330
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Maar hoe kom je aan de benodigdheden voor die spear bv? Kun je die kopen of is het vooral looten?
Welke speer? Ik benoem 4 speren in het bericht dat je quote :P

Als je de Kuku-speren bedoelt, de blauwdrukken krijg je van de Witch quests, de benodigdheden moet je her en der vandaan sprokkelen: Een Kuku Spear kun je maken bij de Kilnden Workshop, de speer zelf (bijv. Bizmuth Spear) moet je vinden. Voordeel aan de Bizmuth Spear is dat je die ook kunt vergaren via een camp mission. Enige wat je dan nog nodig hebt zijn enkele aanvullende ingrediënten zoals electrical components/batteries. Ingrediënten Kuku Bizmuth Spear:

Kuku Spear
Bizmuth Spear
Small Battery x10
Bismuth Ore

Voordeel van de Kuku-variant van deze speren is dus infinite durability.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:06:39 #88
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670398
En waar vind je die batteries en electrical components?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:33:04 #89
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220670621
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:06 schreef StateOfMind het volgende:
En waar vind je die batteries en electrical components?
Delysia :P

Cogwheels en batteries zijn ook te looten in bandit camps overal maar die zie je niet terug in je inventory.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:35:33 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:33 schreef Divje het volgende:

[..]
Delysia :P

Cogwheels en batteries zijn ook te looten in bandit camps overal maar die zie je niet terug in je inventory.
Ah, daar ben ik nog laaaaaang niet :D

Die cogwheels kom ik wel een tegen en pak ik altijd wel op, want dat is zo specifiek dat het ongetwijfeld ergens goed voor is.

En nu je het zegt, die zie ik idd niet in de inventory staan 😱

Batterijen nog nul gezien.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:36:37 #91
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670632
Oh ja, moet nog nieuwe batterijen halen voor de afstandsbediening, schiet me nu te binnen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 april 2026 @ 11:40:23 #92
447051 crew  Peejtur
pi_220670663
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ah, daar ben ik nog laaaaaang niet :D

Die cogwheels kom ik wel een tegen en pak ik altijd wel op, want dat is zo specifiek dat het ongetwijfeld ergens goed voor is.

En nu je het zegt, die zie ik idd niet in de inventory staan 😱

Batterijen nog nul gezien.
Waar komen die dan wel?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:45:13 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670689
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Waar komen die dan wel?
Ik heb geen flauw idee :D

Dat weet onze Crimson Desert webcare ongetwijfeld @Divje
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 28 april 2026 @ 11:48:00 #94
364681 over_hedge
pi_220670707
Je komt bij de main quests vanzelf op plekken waar je die krijgt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 11:53:49 #95
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220670736
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Waar komen die dan wel?
Batteries, lubricant en cogwheels vallen om onverklaarbare reden weer onder een apart inventarissysteem. Je kunt de aantallen in je bezit bekijken door het Kuku Pot crafting menu te openen bij Grimnir of door in je Kuku Pot (of equivalent) te kijken (zie aantallen rechtsboven):



Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:57:36 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220670759
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee :D

Dat weet onze Crimson Desert webcare ongetwijfeld @:Divje
Wat @2dope zegt :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:30:45 #97
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:57 schreef Divje het volgende:

[..]
Wat @:2dope zegt :+
Oh ja, dat is Hoofd Webcare :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:48:51 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675183
Kamu en Ben zijn toch voor de boerderij?

Zoiets meen ik mij te herinneren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:50:56 #99
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675198
Yes, Kamu iig *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:31:36 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675394
Beide boerderij missies lopen (kan helaas niet slapen, dus moet wachten), vogeltje als huisdier, 25 Greymanes in het kamp, 130 uur op de teller.

Morgen maar eens verder met Chapter 7.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')