Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.quote:
Maar waarom heb je elke keer zoveel herten nodig?quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.
Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie
Small Bones voor mijn ring en oorbel, om die te upgraden 🤗quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar waarom heb je elke keer zoveel herten nodig?
[ afbeelding ]
Oh die krijg ik wel af en toe van Bleed Bandits, ik vermoord liever Bleed Bandits dan hertjes.quote:Op vrijdag 24 april 2026 23:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Small Bones voor mijn ring en oorbel, om die te upgraden 🤗
Marianne Thieme en Esther Ouwehands zijn niet blij met mij momenteelquote:Op vrijdag 24 april 2026 23:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh die krijg ik wel af en toe van Bleed Bandits, ik vermoord liever Bleed Bandits dan hertjes.
quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.
Trouwens wel nuttig voor jou, ik zag dat je ondertussen de grote van de tekst kon aanpassen.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:40 schreef vosss het volgende:
Heeft deze keyboard en mouse support op de series x?
Tier 1 abyss gears gaan bij mij direct de shredder inquote:Op zaterdag 25 april 2026 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Crows Pursuit en Stamina Syphon op je wapen, in combinatie met Lightning element tijdens Turning Slash (met de Staglord helm voor 35% extra damage met Turning Slash) is echt![]()
Gisteren bij de heks ook nog een Tier 1 Abyss Gear gecraft (je offert 2 Abyss Gears op en dan komt er een random Gear uit).
Ik kreeg Shatter 1.
Nog niet uitgeprobeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op zaterdag 25 april 2026 15:14 schreef Divje het volgende:
[..]
Tier 1 abyss gears gaan bij mij direct de shredder in![]()
Gebruik ook nog steeds Crow's Pursuit, en sinds gisteravond Crow's Storm erbijJa maar jij bent ook veeeeeel verder natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is die Shatter 1 een goede Abyss Gear?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Uhmm, is heel specifiek op een soort armour gericht toch? Heb ze nooit echt gebruikt, net als die gears die x% meer damage doen tegen humanoids/earthen beings en dergelijke. Heb je niet zoveel aan als je dan tegen andere enemies vechtquote:Op zaterdag 25 april 2026 15:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja maar jij bent ook veeeeeel verder natuurlijk.
Is die Shatter 1 een goede Abyss Gear?
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met sommige dingen die je krijgt of vind, moet ik het bewaren, weggeven, geld voor krijgen? Als het maar enigzins belangrijk lijkt stop ik het nu in mijn chest op het kamp.quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:24 schreef Divje het volgende:
Oja, er zijn dus bepaalde wapens nodig voor specifieke challenges. Heb ik dat zwaard gedoneerd aan Carl 180 uur geleden en kan 'm niet meer terug krijgen (tenzij er een boss is met dat zwaard die ik nog niet ben tegengekomen)
Dag dag Platinum
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef RaXz het volgende:
Ik baal ervan dat lighting automatisch op max gaat wanneer je ray reconstruction aanzet, mijn GPU trekt dat echt niet. En dat terwijl ik Cyberpunk kan spelen in 2K met path tracing en ray reconstruction aan.
Enfin, ik ben maar weer opnieuw begonnen met de game en ga het nu nog veel rustiger aanpakken qua main quest. Veel meer focussen op exploren en side content. Ook meer bezig gaan met het kamp enzo.
Yep, daarom deed ik het ookquote:Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"
Had net 30 short haired skins nodig voor upgrades...
Als ik het geduld had om kalveren tot koeien te laten groeien op m'n ranch had ik ze gewoon geslacht voor de huid/botten/vlees maar ik had dat geduld op dat moment niet.quote:Op zaterdag 25 april 2026 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, daarom deed ik het ook
In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.
Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
2x framegen valt meestal nog mee, dat merk je vaak niet inderdaad als je base FPS hoog genoeg is. Bij 3x framegen ga je het vaak wel merken dat er input lag is. Dat komt ook omdat mijn base FPS slechts 55fps is, ik kan het wel op Performance draaien comfortabel, maar Balanced ziet er vele malen beter uit met Ray Reconstruction enabled, dus kies ik toch voor Balanced. Spijtig dat zelfs de 5080 dit niet aankan.quote:Op zaterdag 25 april 2026 18:02 schreef RaXz het volgende:
[..]
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
Dat was me niet eens opgevallenquote:Op zaterdag 25 april 2026 18:39 schreef RaXz het volgende:
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.
Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisjequote:Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Dat hoort schijnbaar bij de update. Ik dacht dat het ook was omdat ik de opdracht kreeg om naar het huisje te gaan en decoreren. Maar dus nee. Normaal krijg je die schijnbaar na 4 upgrades.quote:Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje
Been there done that.quote:Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Crimson Shoarmaquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:44 schreef Divje het volgende:
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten
Vragen is nooit slecht.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:09 schreef Droopie het volgende:
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.
Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers pleasequote:Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
En oh ja @:Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.
Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:16 schreef RaXz het volgende:
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.
Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
Daar moest ik ook gelijk aan denken, Bioshock.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please
Dat was ik inderdaad al zeker van plan, vooral met dat zwaard die je krijgt nadat je Hornsplitter verslagen hebt.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.
Dan is het gros van de bosses (iig Hernand) prima te doen.
Ik word helemaal lijp van dat kuuuuuuhhhhng-aahhhhh van hunquote:Op zaterdag 25 april 2026 23:14 schreef StateOfMind het volgende:
Soms kom je in kampen en zo wat vastgebonden gevangenen tegen, die je een voor een los moet maken met een knop.
Kom er net achter dat als je tegen ze aanloopt ook vrij komen.
Scheelt weer een hoop tijd.
Kukukuuuuu de Koreaanse developers hebben denk ik niet goed nagedacht hoe die geluiden overkomen op niet Koreanen.quote:Op zaterdag 25 april 2026 23:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik word helemaal lijp van dat kuuuuuuhhhhng-aahhhhh van hun
Die godvergeten Forgotten General heeft me net 8 refined palmars gekost, maar ze is doodhoer
[ afbeelding ]
Huidige statsswitch soms m'n gehele outfit voor een miner/foraging build met meerdere +30% ore/forage gears of een chest met 90% extra xp gains. Heb ook een unarmed melee pakje liggen als ik er zin in heb
Die zijn leuk, paar keer van een berg gesprongen op zo'n beestjequote:Op zondag 26 april 2026 00:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was trouwens net aan het verkennen, komt er iemand op een grote rode kip voorbij![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door RaXz op 27-04-2026 01:08:21 ]
quote:Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.
Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?
En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Heb alle Greymane quests gedaan, geen idee of die duo nodig is voor het triggeren van camp upgrade quests maar zou gewoon alles doen wat ze vragenquote:Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
En nog een vraag: vrij vroeg (relatief gezien, wat is vroeg in deze game) krijg je zo'n quest voor die postkoetsen pipo.
Echter heb ik daar iemand voor nodig die de Engineering skill heeft.
Momenteel heb ik 9 pipos in mijn kamp, en alleen Otto heeft Engineering als 3e skill.
Maar die skill is nog greyed out.
Hoe kom ik aan iemand die die skill wel al heeft?
Gewoon all in gaan. Stoppen ze vask en zien ze ook als winst.quote:Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.
Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?
Ik heb die duo opdracht al 2 weken terug gedaan, zou gewoon alles doen, heb wel het idee dat al die kamp quests er gewoon bij horen ook al heb je niet perse zin in die opdrachten.quote:Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Okee.quote:Op maandag 27 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb die duo opdracht al 2 weken terug gedaan, zou gewoon alles doen, heb wel het idee dat al die kamp quests er gewoon bij horen ook al heb je niet perse zin in die opdrachten.
Net weer greymanes gevonden, 20 in totaal nu. Eindelijk stomme paardenopdracht voltooid zodat ik door kan met de mainquests.
Ik heb die ook nog steeds open staan, na 123 uur.quote:Op maandag 27 april 2026 19:22 schreef RaXz het volgende:
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.
Nu maar weer verder
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.quote:Op maandag 27 april 2026 19:22 schreef RaXz het volgende:
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.
Nu maar weer verder
Ja Gwent heb ik nog online gespeeld, was wel lollig.quote:Op maandag 27 april 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.
Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 april 2026 22:48 schreef Momo het volgende:
Je komt soms ineens dingen tegen die je nooit had verwacht, ik heb het maar in een spoiler gestopt voor de mensen die de glittergleuf nog niet hadden gezien.Nog niet gezien, toch gekliktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik heb het geprobeerd maar Gwent kon mij nooit zo boeien, ik vond het ook niet echt in het spel passen. Dice poker in Witcher 2 speelde ik wel een stuk meer, dat is meer zoals Farkle in Kingdom Come Deliverance. Het haalt mij nogal uit het spel wanneer je een Geralt Gwent card hebt, of een ander karakter, het is net iets te gamey voor mij.quote:Op maandag 27 april 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.
Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ontdekt
En nog genoeg lege plekken in Hernand
En van de totale map heb ik denk ik pas 1/4 unfogged
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Echt hequote:Op dinsdag 28 april 2026 00:02 schreef RaXz het volgende:
Ik ben in het begin al een aantal dingen tegengekomen die ik compleet had gemist toen ik de game voor het eerst speelde.
Maar hoe kom je aan de benodigdheden voor die spear bv? Kun je die kopen of is het vooral looten?quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:
Weinig gespeeld afgelopen tijd maar afgel. zaterdag nog wat meters gemaakt, vooral met Kuku items. Ik heb nu volledig geüpgraded:
- Kuku Flame Spear
- Kuku Bizmuth Spear
- Kuku Lightning Spear
Probeer een vergelijk te maken maar ze zijn alle 3 eigenlijk heel goed. Als ik m'n volledig geüpgraded Ancient Woodpole ernaast leg (met Destruct III x3, Swift III x3) merk ik in de praktijk maar weinig verschil... Helaas is er nog geen damage numbers mod beschikbaar.
Kuku Breeze Step boots zijn ook erg fijn, eindelijk een double jump die de moeite waard is.
Welke speer? Ik benoem 4 speren in het bericht dat je quotequote:Op dinsdag 28 april 2026 10:40 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Maar hoe kom je aan de benodigdheden voor die spear bv? Kun je die kopen of is het vooral looten?
Delysiaquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:06 schreef StateOfMind het volgende:
En waar vind je die batteries en electrical components?
Ah, daar ben ik nog laaaaaang nietquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:33 schreef Divje het volgende:
[..]
Delysia
Cogwheels en batteries zijn ook te looten in bandit camps overal maar die zie je niet terug in je inventory.
Waar komen die dan wel?quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah, daar ben ik nog laaaaaang niet
Die cogwheels kom ik wel een tegen en pak ik altijd wel op, want dat is zo specifiek dat het ongetwijfeld ergens goed voor is.
En nu je het zegt, die zie ik idd niet in de inventory staan 😱
Batterijen nog nul gezien.
Batteries, lubricant en cogwheels vallen om onverklaarbare reden weer onder een apart inventarissysteem. Je kunt de aantallen in je bezit bekijken door het Kuku Pot crafting menu te openen bij Grimnir of door in je Kuku Pot (of equivalent) te kijken (zie aantallen rechtsboven):quote:
Wat @2dope zegtquote:Op dinsdag 28 april 2026 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee
Dat weet onze Crimson Desert webcare ongetwijfeld @:Divje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |