abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220652210
Waarom laten ze je een dieren veld maken op het kamp, 2 geiten ontvoeren en erin zetten, en dan moet je een van de geiten slachten.
Ik wil dat niet, ze hebben net kleine geitjes gekregen :'(

Ook net bij een gevecht bij dat circus met die baas direct na de eerste hit onder de grond geclipt :') er is geen unstuck optie dus game maar gesloten.
Twiddel
pi_220652240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef RaXz het volgende:
Ik baal ervan dat lighting automatisch op max gaat wanneer je ray reconstruction aanzet, mijn GPU trekt dat echt niet. En dat terwijl ik Cyberpunk kan spelen in 2K met path tracing en ray reconstruction aan.

Enfin, ik ben maar weer opnieuw begonnen met de game en ga het nu nog veel rustiger aanpakken qua main quest. Veel meer focussen op exploren en side content. Ook meer bezig gaan met het kamp enzo.
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.

Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
greetings and salutations
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:43:20 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220652792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef Divje het volgende:

[..]
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"

Had net 30 short haired skins nodig voor upgrades... :@
Yep, daarom deed ik het ook :7

In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:51:32 #29
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220652859
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep, daarom deed ik het ook :7

In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Als ik het geduld had om kalveren tot koeien te laten groeien op m'n ranch had ik ze gewoon geslacht voor de huid/botten/vlees maar ik had dat geduld op dat moment niet.

Terwijl ik dat dus bedacht besloten om al m'n kippen te slachten (+kuikens verkopen) om ruimte te maken voor geitjes, schapen en kalfjes :@ beans, barley en wortels in de voederbak en gaaaannn

Die paar varkens die ik ook had hebben nu grote vriendjes om mee te ranchen O+

Ook direct wat abyss cell- en rubber-bomen geplant, en wat struiken ginseng en die rare skyrootplanten :P bewaterd en bemest voor een goede oogst _O_

Ik mis de optie om bijen te houden voor hun honing :{ kan wel rondlopen in dat kekke beekeeper-pakje maar dat is het toch nét niet..
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220652955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.

Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
pi_220653030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:02 schreef RaXz het volgende:

[..]
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
2x framegen valt meestal nog mee, dat merk je vaak niet inderdaad als je base FPS hoog genoeg is. Bij 3x framegen ga je het vaak wel merken dat er input lag is. Dat komt ook omdat mijn base FPS slechts 55fps is, ik kan het wel op Performance draaien comfortabel, maar Balanced ziet er vele malen beter uit met Ray Reconstruction enabled, dus kies ik toch voor Balanced. Spijtig dat zelfs de 5080 dit niet aankan.

Cyberpunk is een ander verhaal, die draait een stuk soepeler op mijn hardware, en kan ik het met Path Tracing en Quality mode draaien. Crimson Desert eigenlijk alleen PT + performance mode, helaas.
greetings and salutations
pi_220653213
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.

Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:06:33 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220653915
Klein beetje vals gespeeld vanmiddag :@

Even de Darkraver Darkbringer gehaald mbv een video :@

Daar zit standaard Ators Orb op, een Ranged attack via je zwaard.

Daar Crows Pursuit op gezet, en Stamina Syphon (die geeft je stamina terug per gedode vijand.

Plus 35% extra Turning Slash damage via Staglord helm.
Plus Lightning inbued.

En nog een ring en oorbel geupgrade, zodat ik ook level 2 attack en attack speed heb.

Darkbringer meteen ook naar Refinemem 7 gebracht.

Gaat wel lekker zo 8-) :7 *) :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:07:45 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220653922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:39 schreef RaXz het volgende:
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.

Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
Dat was me niet eens opgevallen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:11:37 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220653950
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:36:02 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:39:03 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220654174
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje :D
Dat hoort schijnbaar bij de update. Ik dacht dat het ook was omdat ik de opdracht kreeg om naar het huisje te gaan en decoreren. Maar dus nee. Normaal krijg je die schijnbaar na 4 upgrades.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:10:55 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Been there done that.

14 jaar geleden bewust naar het platteland verhuisd _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654605
Even boodschappen gedaan, kwam thuis en geen video signaal toen ik mijn pc aanzette. Van alles geprobeerd en kreeg gelukkig normaal beeld toen ik mijn pc op de monitor ipv tv aansloot. Nu weer gewoon beeld op mijn tv en gelijk ook de laatste GPU drivers. Ik schrok wel even, ik dacht echt dat ik mijn GPU had gebricked met al dat gepush met zware settings.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:35:15 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654642
Wat een jankmoel is die Simon de Montfort :r

Loopt continue om zijn moeder te janken :{w
Wat een outlaw :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:44:55 #42
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220654718
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:06:27 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:44 schreef Divje het volgende:
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten _O-
Crimson Shoarma :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:09:28 #44
38824 crew  Droopie
pi_220654902
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.

Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Hell To The Liars
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:11:03 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:09 schreef Droopie het volgende:
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.

Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Vragen is nooit slecht.
Zeker in het begin kan alles ontzettend overweldigend zijn, omdat er niks uitgelegd wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654937
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.

Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:18:06 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654951
En oh ja @Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.

Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:19:30 #48
38824 crew  Droopie
pi_220654960
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
En oh ja @:Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.

Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please ;)
Hell To The Liars
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:21:14 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:16 schreef RaXz het volgende:
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.

Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.

Dan is het gros van de bosses (iig Hernand) prima te doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:25:47 #50
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220655015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please ;)
Daar moest ik ook gelijk aan denken, Bioshock.

Wat ik zelf gedaan heb is mijn wapen (er ligt een Katana ergens in het eerste dorpje O-)) en gear (armour) zo snel mogelijk te refinen tot level 4 bij de Blacksmith.

En veel gegrild vlees mee te nemen.

Dan zijn de bosses zeer goed te doen.
Anders zijn ze wel moeilijk.

En er is sinds kort ook een mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad aan te passen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')