quote:Op woensdag 29 april 2026 07:55 schreef FINONAF het volgende:
Diverse woningen van projecten in Zaandam van Kl**nn***nhuis bij SIG worden op 26 mei aanstaande geveild. Zelf zit ik in drie projecten van deze vier. Allen schijf 1a. Ik verwacht dat de investering in ieder geval terugkomt.Snap echt niet, dat die pipo het zover heeft laten komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu brengt het altijd minder op, dan in de vrije verkoop.
Klopt. Niet dagelijks, maar wel enkele malen per week. Denk dat ze op de achtergrond bezig zijn om verbeteringen door te voeren qua efficiency rondom de hoeveelheid in te lezen data.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:00 schreef Horsemen het volgende:
Bij mij gaat momenteel, als ik de rekening-courant in de Collin app bekijk hij iedere keer alle mutaties vanaf 2024 binnen halen. Meer mensen hier last van? (iPhone)
Via GVE lopen er ook nog projecten van deze man, maar daar gebeurt nog weinig, lijkt het.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit in 2 van deze 4, ook in 1A.
Doodzonde dat dit nodig is. Als deze woningen in de vrije verkoop zouden worden verkocht zou de opbrengst veel hoger zijn. Nu is er een aanzienlijk kans dat de opbrengst niet voldoende is om alle schijven terug te betalen en dan zal ook de geldnemer met een restschuld blijven zitten. Maar ja, daar heb ik geen medelijden mee, dan moet hij maar netjes meewerken.
De normale gve gang van zakenquote:Op woensdag 29 april 2026 09:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Via GVE lopen er ook nog projecten van deze man, maar daar gebeurt nog weinig, lijkt het.
Ja en hij refresht ook random, soort LSD-trip.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:00 schreef Horsemen het volgende:
Bij mij gaat momenteel, als ik de rekening-courant in de Collin app bekijk hij iedere keer alle mutaties vanaf 2024 binnen halen. Meer mensen hier last van? (iPhone)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vernietiging faillissement na verzet: https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/resultaat?naam=Hiper%20City&KvKNummer=&postcode=&huisnummer=&type=rechtspersoonquote:Op woensdag 29 april 2026 11:07 schreef crowdinvesteerder het volgende:
Hiper City Gouda
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32800
Geïnvesteerd bedrag¤ 69.700
Bedrag¤ 350.000
Rente9%
Looptijd36 mnd.
Classificatie5s
https://www.omroepwest.nl(...)everancier-eist-geld
Over faillissement (bericht van 10 april) lees ik in de pitch niets...
quote:Op woensdag 29 april 2026 11:37 schreef Fredericm het volgende:
Linkje Kaynak bij collin, nederlands project met eerste hypotheek 8%Ik heb er nog niet goed naar kunnen kijken. Wat zijn jullie meningen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krappe LTV voor commercieel vastgoed en krappe cashflow 81k op 4,6mil
Het pand lijkt me niet overdreven hoog getaxeerd met 11x de jaarhuur. Of wordt daar in 2026 anders over gedacht?quote:Op woensdag 29 april 2026 12:13 schreef xander129 het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet goed naar kunnen kijken. Wat zijn jullie meningen?
Krappe LTV voor commercieel vastgoed en krappe cashflow 81k op 4,6mil
Hij bezit het pand nu ook al hé. Dit is een herfinanciering. Ze achternaam staat ook op het pand zo te zien via maps.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het pand lijkt me niet overdreven hoog getaxeerd met 11x de jaarhuur. Of wordt daar in 2026 anders over gedacht?
Dat het volledig is verhuurd aan meerdere huurders spreekt me wel aan. Spreiding & continuïteit.
Huurders kunnen zomaar ineens weg zijn, dat hebben we o.a. bij die Sam Sam toko gezien, na aankoop van het beleggingspand waren er (zomaar ineens?) enkele huurders vertrokken. En dan wordt het hele verhaal anders, huuropbrengsten omlaag, waarde pand omlaag. Stemronde.
Hij zit nu al krap lijkt het. Lost ook niets af. LTV blijft daardoor (te) hoog.
Hij tekent privé mee.
Ik neem hem mee voor het laagste bedrag.
Als ik later lees dat hij 4mio of minder, toch ook wel fijn vindt dan ben ik meteen weer weg.
Toch niet meegenomen, teveel twijfel.
Zit in 3 van de 4 projecten die nu geveild worden. in 1A & 1B.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit in 2 van deze 4, ook in 1A.
Doodzonde dat dit nodig is. Als deze woningen in de vrije verkoop zouden worden verkocht zou de opbrengst veel hoger zijn. Nu is er een aanzienlijk kans dat de opbrengst niet voldoende is om alle schijven terug te betalen en dan zal ook de geldnemer met een restschuld blijven zitten. Maar ja, daar heb ik geen medelijden mee, dan moet hij maar netjes meewerken.
Balen dat de veiling pas op 26 mei is. En dan is ons geld er natuurlijk ook niet direct ....quote:Op woensdag 29 april 2026 14:10 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zit in 3 van de 4 projecten die nu geveild worden. in 1A & 1B.
Begrijp niet dat de geldnemer het zo ver heeft laten komen.
Mogelijk heeft hij zelf met wat bravoure verhalen dat hij wel even de dienst zou uitmaken.
Een goed opgeleid persoon die met een restschuld blijf zitten, wat hem lange tijd zal achtervolgen.
Heeft toch nog een ruime privé vermogenspositie?quote:Op woensdag 29 april 2026 14:01 schreef xander129 het volgende:
[..]
Hij bezit het pand nu ook al hé. Dit is een herfinanciering. Ze achternaam staat ook op het pand zo te zien via maps.
Ik heb mijn inleg ook terug getrokken, te weinig ruimte bij tegenslagen.
1,76% rendement obv van 4,6mil is mij wat te min.
We wachten al zo lang. Daar kunnen een paar maanden ook nog wel bij.quote:Op woensdag 29 april 2026 14:38 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Balen dat de veiling pas op 26 mei is. En dan is ons geld er natuurlijk ook niet direct ....
En vol. Rien ne va plus: het geld is niet meer van u.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Kampina nog een tonnetje te gaan, faites vos jeux
Dat hebben al die Duitsers ook. Billions and billions and billions.quote:Op woensdag 29 april 2026 14:50 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Heeft toch nog een ruime privé vermogenspositie?
Bijzondere periode om nog wat omzet te realiseren.quote:Op woensdag 29 april 2026 15:30 schreef Collin63 het volgende:
Van kerstbomen boer Gerrit Brinkman bij Collin druppelen de betalingen ook binnen.
Hij heeft een achterstand van meer dan 2 jaar en tot vandaag maar 3 termijnen betaald.
Weet ik dat hij het al bezit, die aankoop die ik noemde betrof mijn voorbeeld Sam Sam, een project waarbij na de aankoop ineens huurders vertrokken. Volkomen onverwacht natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2026 14:01 schreef xander129 het volgende:
[..]
Hij bezit het pand nu ook al hé. Dit is een herfinanciering. Ze achternaam staat ook op het pand zo te zien via maps.
Ik heb mijn inleg ook terug getrokken, te weinig ruimte bij tegenslagen.
1,76% rendement obv van 4,6mil is mij wat te min.
Hij heeft zijn bedrijfswoning moeten verkopen en ik verwacht dat vandaag alles afgerond zal worden. Maar dat komt maand voor maand op de rekening die rente betalingen.quote:Op woensdag 29 april 2026 15:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Bijzondere periode om nog wat omzet te realiseren.
quote:Op woensdag 29 april 2026 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat hebben al die Duitsers ook. Billions and billions and billions.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |