Kampina nog een tonnetje te gaan, faites vos jeuxquote:Op vrijdag 24 april 2026 16:36 schreef nostra het volgende:
[..]
? 60% na twee uur, die komt wel vol hoor.
De UX van SIG staat me zodanig tegen dat ik er wegblijf. Kan Netscape Navigator wel weer downloaden en dat handmatige overboeken...quote:Op zaterdag 25 april 2026 12:01 schreef quepos het volgende:
Ik stop met CRE. Verzorgingstehuis gumb*l, had 2 jaar geleden al moeten aflossen. Dongen duurt maar en duurt maar.
Het duurt mij allemaal telang met de aflossingen.
Blijft voor mij alleen Collin nog over, en misschien SIG.
Staat nog niet op Polymarket, maar gok dat het wel vol komt. Las ik nou goed dat Collin tegenwoordig ook skin in the game heeft? Da's wel netjes. Dus niet hun fondsen, maar hun eigen mensen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Kampina nog een tonnetje te gaan, faites vos jeux
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We leveren gewoon bijna een ton zekerheid in na verbouwing. Tijdens verbouwing is er helemaal geen zekerheid meer.
Dit is gewoon een herfinancieringcasus.
[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 28-04-2026 14:38:32 ]
die moest ik even opzoekenquote:Op dinsdag 28 april 2026 14:06 schreef nostra het volgende:
[..]
De UX van SIG staat me zodanig tegen dat ik er wegblijf. Kan Netscape Navigator wel weer downloaden en dat handmatige overboeken...
quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat GvE dit (positief) voorstelt aan ondernemers:Bij mij blijft het; NEE.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We leveren gewoon bijna een ton zekerheid in na verbouwing. Tijdens verbouwing is er helemaal geen zekerheid meer.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Idem! Met mijn volle 1000 euro.quote:
Absoluut onbegrijpelijk. Ik zie maar twee mogelijke verklaringen: ofwel GvE heeft weinig begrepen van risico's en zekerheden, ofwel GvE heeft belang bij een positieve stemming. Beide zijn zorgwekkend.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat GvE dit (positief) voorstelt aan ondernemers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verwerkt in mijn excel sheet, samen met de andere vervroegde aflossingen deze maand zorgt dit voor het hoogste bedrag aan netto rente per maand en het hoogste gemiddeld netto rentebedrag per maand YTD sinds ik begon met crowdfunding.
[ Bericht 13% gewijzigd door Soulfreak op 28-04-2026 16:18:08 ]
Wat ik al schreef gebeurd dus. GVE denkt alleen en echt alleen aan hun eigen centjes en hoe ze zo goed mogelijk de geldnemer kan tevreden houden. Valt nog mee dat ze niet eerst een excuus schrijven aan de geldnemer voor de stemronde.....quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:40 schreef Januit het volgende:
[..]
Denk zelf dat het meer is dat de uitgbrachte stemmen richting een NEE gingen en dat daarom er alleen een wat gunstigere uitleg gaat komen zodat er wellicht meer stemmen op JA gaan zijn.... verwacht zelf niet dat er vanuit GVE richting ons als geldgever wat gedaan gaat worden hoor GVE denkt alleen aan eigen geld en aan de geldnemers....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:03 schreef Fredericm het volgende:
De centjes kunnen geïnvesteerd worden in een Duitser bij Collin. Nog niet gelezen
LinkjeGezellige entree.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn strategie met het object is om de appartementen ter verkoop aan te bieden bij de huidige huurders. Indien dit niet lukt zal hij op zoek gaan naar potentiële nieuwe eigenaren voor de appartementen. In Duitsland is er namelijk wetgeving dat het mogelijk is om een huurcontract te ontbinden op het moment dat een eigenaar zelf of directe familie van de eigenaar het appartement wil gaan bewonen. De heer Röll is er dan ook van overtuigd dat hij, middels separate verkoop van de appartementen, een rendabel project gaat aankopen.
Hij heeft 200 broers?Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
Dat wordt al kansloos, sowieso de causaliteit aantonen is onmogelijk en er wordt gewoon fair gestemd. Met nog niet eens een echt advies.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:18 schreef Atlas_ het volgende:
[..]
Absoluut onbegrijpelijk. Ik zie maar twee mogelijke verklaringen: ofwel GvE heeft weinig begrepen van risico's en zekerheden, ofwel GvE heeft belang bij een positieve stemming. Beide zijn zorgwekkend.
In mijn eerste reactie aan GvE gaf ik al aan dat ik hen aansprakelijk zal houden als ze er met hun positieve stemadvies voor zorgen dat de crowd met het voorstel instemt en er vervolgens ongelukken komen. Ik vrees dat GvE zichzelf nu voor een flink deel heeft ingedekt door uit te leggen dat investeerders er qua zekerheden flink op achteruit gaan. Het is kwalijk dat het stemadvies nog steeds positief is, maar een Kifid zal misschien stellen dat de informatie over de verslechtering wel in de tekst stond en dat investeerders geacht worden deze afweging zelf te kunnen maken. Hopelijk kunnen ze dat! Het zou nu wel duidelijk moeten zijn dat er iets aan de hand is met dit voorstel.
Ik heb een hekel aan dit soort procedures en gedoe, maar waarschijnlijk is het verstandig om een officiële klacht in te dienen bij GvE en zo een 'paper trail' te creëren? Hoe meer investeerders dat doen, hoe sterker we staan?
https://www.geldvoorelkaar.nl/klachtenprocedure/
quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:59 schreef Soulfreak het volgende:
Al snel vervroegd afgelost, heeft begin deze maand pas de 2e termijn betaald. Wel lekker van de 6 maande boete rente.Aardig rendement inderdaad, maar van mij had het gewoon mogen doorlopen. Zat er vrij stevig in dus kan met de rente er mooi het culinaire crowdfund werkoverleg, afgelopen weekend, zakelijk van declarerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verwerkt in mijn excel sheet, samen met de andere vervroegde aflossingen deze maand zorgt dit voor het hoogste bedrag aan netto rente per maand en het hoogste gemiddeld netto rentebedrag per maand YTD sinds ik begon met crowdfunding.
Pecunia non olet
Die Martha toch maar meegenomen, hogere inleg dan normaal, maar de rente en het risico verhouden zich gunstig m.i. Officieel 18 maanden maar dat zullen er wel 40 wordenquote:Op zaterdag 25 april 2026 10:01 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Je bedoelt Woonvoorziening Martha?
De CRE aankondigingsmail is van afgelopen dinsdag 19.15u.
De mail dat project openstaat voor inschrijving kwam woensdag 16.07u
8,25% voor een project met A classificatie klinkt niet slecht, maar ook ik doe niet mee.
CRE lijkt een nieuwe partij gevonden te hebben die hard geld nodig heeft, want de Duitse woonzorgprojecten vliegen ons de laatste tijd om de oren. Dat is natuurlijk niet per definitie verkeerd voor ons. Maar voorzichtigheid blijft geboden want CRE geeft altijd vrij weinig info over leningnemer. En op een "Kleidermannetje in schaapskleren" zitten wij niet te wachten,
Twintig broers is genoeg of gewoon appartement voor appartement. Hij gaat de appartementen eerst bij de huurders aanbieden en als die niet willen of kunnen kopen dan gaat hij dreigen met uitzetting. Ik dacht dat die regel in NL ook bestond dat je een huurcontract mag opzeggen als je er zelf wil gaan wonen. Om de woning dan meteen te gaan verkopen is vast niet de bedoeling maar misschien is de huurdersbescherming in DL veel slechter?quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezellige entree.
[ afbeelding ]
Zijn strategie met het object is om de appartementen ter verkoop aan te bieden bij de huidige huurders. Indien dit niet lukt zal hij op zoek gaan naar potentiële nieuwe eigenaren voor de appartementen. In Duitsland is er namelijk wetgeving dat het mogelijk is om een huurcontract te ontbinden op het moment dat een eigenaar zelf of directe familie van de eigenaar het appartement wil gaan bewonen. De heer Röll is er dan ook van overtuigd dat hij, middels separate verkoop van de appartementen, een rendabel project gaat aankopen.
Hij heeft 200 broers?
Van mij had deze ook door mogen lopen. Ik probeer al een tijdje, met wisselend succes, meer Collin projecten met aflossing naar 0 zonder grote slottermijn mee te nemen, en dit was een fijne zonder zo'n slottermijn. Nu maar eens zien of er ik weer een dergelijke voor terug kan krijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Aardig rendement inderdaad, maar van mij had het gewoon mogen doorlopen. Zat er vrij stevig in dus kan met de rente er mooi het culinaire crowdfund werkoverleg, afgelopen weekend, zakelijk van declareren
Dat is niet meer dan terecht. Zij piepen er tussenuit, waarschijnlijk een gunstig rentebod gehad, en wij zijn weer bedankt voor de moeite en de durf om te investerenquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:24 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Maar als het dan toch vervroegd afgelost wordt, is de extra rente wel welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door FINONAF op 29-04-2026 08:01:53 ]
quote:Op woensdag 29 april 2026 07:55 schreef FINONAF het volgende:
Diverse woningen van projecten in Zaandam van Kl**nn***nhuis bij SIG worden op 26 mei aanstaande geveild. Zelf zit ik in drie projecten van deze vier. Allen schijf 1a. Ik verwacht dat de investering in ieder geval terugkomt.Ik zit in 2 van deze 4, ook in 1A.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doodzonde dat dit nodig is. Als deze woningen in de vrije verkoop zouden worden verkocht zou de opbrengst veel hoger zijn. Nu is er een aanzienlijk kans dat de opbrengst niet voldoende is om alle schijven terug te betalen en dan zal ook de geldnemer met een restschuld blijven zitten. Maar ja, daar heb ik geen medelijden mee, dan moet hij maar netjes meewerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |