abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220653890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er trouwens al eens opgeroepen om XR strafrechtelijk te gaan vervolgen?
Jij vergelijkt hier individuen (Blokkeerfriezen) met een vage organisatie (XR).

Bij individuele demonstranten gebeurt dit gewoon, net zoals bij de blokkeerfriezen. 'Blokkeerfriezen' was geen organisatie of vereniging. Op snelwegbezettingen na is XR gewoon vreedzaam en niet gewelddadig. Ze vernielen niks.

Zeven maanden geleden zijn zes XR demonstranten veroordeeld door de rechter voor A12 blokkade in Den Haag. Blokkade van prive vliegtuigen Schiphol hetzelfde.

edit: wat is er ook alweer met het Elsfest en vernielen D66 partijkantoor gebeurd? Is geruisloos gepasseerd in de media.
https://www.rechtspraak.n(...)monstratie-malieveld

Had wel wat meer aandacht mogen krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 20:07:15 ]
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 20:04:17 #152
236264 crew  capricia
pi_220653902
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Heeft met de marginale druk en armoedeval te maken, zoals je al is verteld.

Dit rechtse kabinet gaat een groter deel van de kinderbijslag richting hogere inkomens sturen. Dat is het plan.

En zo blijven we lekker oppositie voeren tegen jezelf. Oppositie tegen je eigen 50+ jaar beleid.

Proactief klanten van de Participatiewet opzoeken (bij alle andere regelingen is dit het plan) is ook al niet goed.
Armmoedeval bij 140K plus. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 20:06:44 #153
236264 crew  capricia
pi_220653917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er trouwens al eens opgeroepen om XR strafrechtelijk te gaan vervolgen?

https://nos.nl/artikel/23(...)erfriezen-definitief


De Hoge Raad is het onder meer eens met het hof dat er wel degelijk sprake was van opruiing en dat de demonstranten hadden kunnen voorzien dat de blokkade een gevaarlijke verkeerssituatie zou veroorzaken.
Je zou bewuste maatschappelijke ontwrichting gewoon onder anti-terreurwetgeving kunnen hangen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220653926
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens hoor.
Kennelijk vindt de overheid dat zelfs bij inkomens rond de anderhalve ton nog nodig.
Waar zijn we mee bezig.
Blijf je dat nou herhalen, het lijkt nou wel alsof jij aan het trollen bent...
pi_220653933
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Armmoedeval bij 140K plus. :D
De armoedeval heeft NIETS met armoede te maken. In theorie kan dat ook bij 5 miljoen zijn.
pi_220653943
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou bewuste maatschappelijke ontwrichting gewoon onder anti-terreurwetgeving kunnen hangen.
Pas daar nou maar mee op. Terreur heeft te maken met schrik en angst aanjagen. Dat begrip moet je zuiver houden, ook omdat dit zo langzamerhand niet meer onder het normale strafrecht en normale rechtsproces valt (als gevolg van 9/11).

Steeds meer onder terreur scharen zijn de tactieken van Trump en Orban.

De Blokkeerfriezen waren net zo goed geen "terreur", ook al blokkeerde dit de noodzakelijke ambulances.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 20:12:42 ]
pi_220653946
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou bewuste maatschappelijke ontwrichting gewoon onder anti-terreurwetgeving kunnen hangen.
Wegen blokkeren is geen terreur. Niemand wordt met geweld bedreigd of erger dan dit.
pi_220653963
Het is geen terreur, maar dat er een straf op moet staan als je voor de 3e/4e/5e of zoveelste keer van een snelweg wordt geplukt lijkt me eigenlijk wel. De snelwegbezetting was vandaag expliciet verboden door de burgemeester, die staat nu volkomen in haar hemd omdat er blijkbaar niemand naar haar hoeft te luisteren. Als XR dat niet hoeft, waarom de inwoners van haar stad dan wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 20:14:35 ]
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 20:14:56 #159
236264 crew  capricia
pi_220653976
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
De armoedeval heeft NIETS met armoede te maken. In theorie kan dat ook bij 5 miljoen zijn.
Maar dan snap je toch zelf ook wel dat er iets niet helemaal goed gaat? :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220653999
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:13 schreef Hanca het volgende:
Het is geen terreur, maar dat er een straf op moet staan als je voor de 3e/4e/5e of zoveelste keer van een snelweg wordt geplukt lijkt me eigenlijk wel.
Ja, mee eens. Het is alleen niet zo dat er niks gebeurt. Recente A12 blokkades in Den Haag kwamen voor de rechter en ook de Schiphol saga kreeg een staartje.
pi_220654007
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dan snap je toch zelf ook wel dat er iets niet helemaal goed gaat? :D
Nee, ik snap namelijk wel dat het WEL goed gaat. Je wil dat mensen die een euro meer gaan verdienen, daarvan minstens een bepaald deel over houden. Als je dan meerdere inkomensafhankelijke toeslagen hebt, moet je die dus langzaam afbouwen. Als die allemaal snel afbouwen, houdt iemand die recht heeft op alle toeslagen namelijk niets over van die euro of moet zelfs inleveren als hij meer gaat verdienen.

Dat is de armoedeval. Heeft niks met armoede te maken. Iemand die met een bepaald inkomen 4 miljoen netto over houdt, meer gaat verdienen en dan netto 'maar' 3,99 miljoen over houdt, valt ook in de armoedeval. Ook dan heet het zo, terwijl niemand denkt dat zo iemand arm is.

De hoofdreden is gewoon de hele hoge kinderopvangtoeslag. Daardoor moet de rest ook langzaam afbouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 20:21:07 ]
pi_220654022
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, mee eens. Het is alleen niet zo dat er niks gebeurt. Recente A12 blokkades in Den Haag kwamen voor de rechter en ook de Schiphol saga kreeg een staartje.
En de rechter gaf niemand een straf, volgens mij. Of inmiddels wel?
pi_220654167
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Terreur heeft te maken met schrik en angst aanjagen.
Joh, echt waar?

Behalve natuurlijk als het tegen de wouten is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:38:52 #164
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220654172
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
De overheid is deels oorzaak. Veel brieven zijn gewoon niet in Jip en Janneke taal. En de overheid heeft nou eenmaal veel mensen wantrouwend gemaakt. Dus ja, de overheid is daar zeker deels oorzaak. Maar het is ook een probleem van de overheid: de overheid heeft een zorgplicht en die schiet hier dus tekort (zie onder andere de ombudsman die dat ook zegt), daarnaast is het vaak duurder om mensen in armoede te laten leven dan ze een uitkering te geven, het is dus ook in het belang van de overheid die mensen te bereiken.
De overheid moet oppassen dat ze niet teveel middelen stoppen in het pamperen van een klein deel van de onderklasse, want de kosten worden afgewenteld op de middenklasse.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220654192
https://www.ftm.nl/artike(...)er-palantir-contract

quote:
Marechaussee werkte met omstreden techreus Palantir: minister verzweeg contract voor Tweede Kamer
Weer eens een liegende VVD minister. Kan zeker gewoon blijven zitten :')
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:42:00 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220654195
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
De armoedeval heeft NIETS met armoede te maken. In theorie kan dat ook bij 5 miljoen zijn.
Uiteraard heeft een armoedeval wel met armoede te maken, een armoedeval betekent onder een kritische grens komen.

Edit: Voor de zekerheid nagezocht en je hebt inderdaad gelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:43:27 #167
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220654214
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens hoor.
Kennelijk vindt de overheid dat zelfs bij inkomens rond de anderhalve ton nog nodig.
Waar zijn we mee bezig.
140k bruto he.
Vooropgesteld dat ik dat niet per jaar verdien. Het netto bedrag zal afhangen of die 150k samen bijeen wordt gebracht, of dat slechts één partner het inkomen verdient maakt dat ook nogal uit voor het netto inkomen.

Anyway, 150k bruto is flink, maar ook niet buitensporig hoog. Als je nu jong bent en een woning hebt in de randstad dan kan ik mij niet voorstellen dat je het met 60k redt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:47:07 #168
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220654246
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik snap namelijk wel dat het WEL goed gaat. Je wil dat mensen die een euro meer gaan verdienen, daarvan minstens een bepaald deel over houden. Als je dan meerdere inkomensafhankelijke toeslagen hebt, moet je die dus langzaam afbouwen. Als die allemaal snel afbouwen, houdt iemand die recht heeft op alle toeslagen namelijk niets over van die euro of moet zelfs inleveren als hij meer gaat verdienen.

Dat is de armoedeval. Heeft niks met armoede te maken. Iemand die met een bepaald inkomen 4 miljoen netto over houdt, meer gaat verdienen en dan netto 'maar' 3,99 miljoen over houdt, valt ook in de armoedeval. Ook dan heet het zo, terwijl niemand denkt dat zo iemand arm is.

De hoofdreden is gewoon de hele hoge kinderopvangtoeslag. Daardoor moet de rest ook langzaam afbouwen.
Ik hoop toch zo dat we af kunnen van al die toeslagen en dat daar een systeem voor terugkomt met een zogenoemde "vlaktaks" en dan met een variabele loonheffingskorting. De hoogte van de loonheffingskorting (kan ook een positief bedrag worden) is dan afhankelijk van gezinssituatie, partner, etc etc.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 20:48:35 #169
236264 crew  capricia
pi_220654261
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
140k bruto he.
Vooropgesteld dat ik dat niet per jaar verdien. Het netto bedrag zal afhangen of die 150k samen bijeen wordt gebracht, of dat slechts één partner het inkomen verdient maakt dat ook nogal uit voor het netto inkomen.

Anyway, 150k bruto is flink, maar ook niet buitensporig hoog. Als je nu jong bent en een woning hebt in de randstad dan kan ik mij niet voorstellen dat je het met 60k redt.
Betreft een alleenstaande. Met twee kinderen.
Dus geen kostwinner met een thuisblijf-partner.
capricia in POL / Nederlandse Politiek #707 Geen mens is illegaal
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220654274
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De overheid moet oppassen dat ze niet teveel middelen stoppen in het pamperen van een klein deel van de onderklasse, want de kosten worden afgewenteld op de middenklasse.
Ja dat is wat de VVD steeds probeert. De middenklasse op zetten tegenover de gehandicapten. PRO probeerde deze dekking te voorkomen. Dat het ten koste zou gaan van KGB.

De (relatieve) armoede is in de Rutte jaren gewoon gestegen:
https://ec.europa.eu/euro(...)efault/table?lang=en

Kinderarmoede in Nederland is een serieus probleem:
https://ec.europa.eu/euro(...)material_deprivation
(Let wel: dit is geen relatieve maatstaf maar een absolute armoedestandaard)

Zo een matige kinderarmoede kost op termijn gewoon geld. Slecht ontwikkelde kinderen resulteren in gederfde inkomsten.

Zoals vaker aangetoond is het ook zeker niet zo dat Nederland meer aan herverdeling doet dan de buurlanden en de noordelijke landen.
https://ourworldindata.or(...)fore-and-after-taxes

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 20:54:09 ]
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:54:40 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220654299
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Betreft een alleenstaande. Met twee kinderen.
Dus geen kostwinner met een thuisblijf-partner.
capricia in POL / Nederlandse Politiek #707 Geen mens is illegaal
Ik bedoel meer dat 140k inkomen soms ook "nodig" is om een gezin draaiende houden. Stel dat je een huishouding hebt van 4 personen in de randstad met dito huur of hypotheek. 140k per jaar is een kleine 6k netto in de maand.

nb: ik ben uitgegaan van bruto 10.770 bij een gemeentelijke organisatie
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 21:00:10 #172
236264 crew  capricia
pi_220654348
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat 140k inkomen soms ook "nodig" is om een gezin draaiende houden. Stel dat je een huishouding hebt van 4 personen in de randstad met dito huur of hypotheek. 140k per jaar is een kleine 6k netto in de maand.

nb: ik ben uitgegaan van bruto 10.770 bij een gemeentelijke organisatie

Dan zou de vraag eigenlijk zijn: van welk bedrag vind jij dat een gezin van 1 ouder en 2 kinderen (of 2 ouders, 1 kind) rond zou moeten kunnen komen.
Voordat de overheid allerlei toeslagen moet gaan geven.
En wat vind jij zelf de taak van de overheid?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:02:32 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220654378
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan zou de vraag eigenlijk zijn: van welk bedrag vind jij dat een gezin van 1 ouder en 2 kinderen (of 2 ouders, 1 kind) rond zou moeten kunnen komen.
Voordat de overheid allerlei toeslagen moet gaan geven.
En wat vind jij zelf de taak van de overheid?
we moeten de zelfstandigen wet invoeren, stoppen met toeslagen en HRA, HWF en huursubsidie en de pensioenafdracht maandelijks bij het bruto

terug naar de basis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:03:32 #174
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220654388
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan zou de vraag eigenlijk zijn: van welk bedrag vind jij dat een gezin van 1 ouder en 2 kinderen (of 2 ouders, 1 kind) rond zou moeten kunnen komen.
Voordat de overheid allerlei toeslagen moet gaan geven.
En wat vind jij zelf de taak van de overheid?
Ik voer een een persoonshuishouding dus ik durf eerlijk gezegd geen bedrag te noemen waar een 3/4 persoonshuishouden van moet rondkomen.
Als ik voor mijzelf spreek zou ik niet graag van minder dan 3.000 netto rond willen komen, en dan heb ik nog een lage hypotheek ook. Als ik zie wat een uitje kost, uit eten, auto, vakantie, eten, kado's, en wat er nog meer bij komt kijken bij het hebben van kinderen dan denk ik dat een toeslag voor veel mensen een welkome aanvulling is. En ja, ik vind het een taak van de overheid om gezinnen te voorzien van middelen. Zie mijn signature wat het betekent als een volk zich niet meer reproduceert ;)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:04:36 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220654397
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:03 schreef phpmystyle het volgende:
Als ik zie wat een uitje kost, uit eten, auto, vakantie, eten, kado's, en wat er nog meer bij komt kijken bij het hebben van kindere
ga jij eens een poosje naar Afrika vent , ff daar met de mensen praten

die hebben geen hypotheek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')