Ja wat nou? Hier zitten ook allemaal types die geforceerd mensen naar het MBO willen sturen (uiteraard niet hunzelf of hun naasten) en mensen vooral niet te slim willen laten worden. Ze moeten kneedbaar blijven.quote:
Ja dit. Ze moeten altijd buiten schot blijven.quote:Op maandag 27 april 2026 08:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Actief sturen is de norm bij De Hond. Dikke kans dat de VVD hem voor deze vraag betaald heeft.
Maar dan is het toch alsnog de schuld vd PVV dat zo'n gedrocht van een wet in de 1e kamer kwam?quote:Op maandag 27 april 2026 08:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat moet geert weten , zo denk ik er over
We waren op weg naar een woningoverschot. Toen werd de VVD gekozen en die kwamen met Stef Blok.quote:
De wet was in de tweede kamer geaccepteerd en dan gaat een wet naar de eerste kamerquote:Op maandag 27 april 2026 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar dan is het toch alsnog de schuld vd PVV dat zo'n gedrocht van een wet in de 1e kamer kwam?
quote:AI-overzicht
De novelle (een wijzigingswetsvoorstel) bij de Asielnoodmaatregelenwet hield in dat het bieden van hulp aan illegaal in Nederland verblijvende meerderjarige vreemdelingen niet strafbaar zou worden.
Eerste Kamer der Staten-Generaal
Eerste Kamer der Staten-Generaal
+1
Hier zijn de kernpunten van die aanpassing:
Doel: De novelle was bedoeld om juridische problemen te herstellen in de oorspronkelijke Asielnoodmaatregelenwet, die bedoeld was om de instroom van asielzoekers te verminderen.
quote:Situatie (April 2026):
Hoewel de Tweede Kamer instemde met deze novelle, heeft de Eerste Kamer de novelle (en daarmee de gehele Asielnoodmaatregelenwet) verworpen.
Zonder deze aanpassing blijft de oorspronkelijke wetstekst staan, wat betekent dat hulpverleners bij een aanname van de wet alsnog strafbaar zouden kunnen worden.
quote:Woede bij VVD na wegstemmen asielwetten door D66 : 'D66 zocht een reden'
Auteurs: BNR Webredactie en ANP
Bij de VVD reageert men woedend op het feit dat de asielwetten van voormalig asielminister Marjolein Faber (PVV) het niet hebben gehaald.
Fractieleider Ruben Brekelmans legt de schuld daarvoor bij coalitiegenoot D66.
.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427quote:Slimme beeldregie bracht Rob Jetten aan de macht. Nu ervaart hij de keerzijde
In D66 zien ze ontsteld dat de VVD elke kans aangrijpt om Rob Jetten te beschadigen. Zijn minderheidskabinet oogt zwak, de interne D66-kritiek op zijn formatiekeuzes zwelt aan: te veel beeldregie, te weinig resultaat. Het besef groeit dat hem een eenzame strijd wacht: uiteindelijk staat de premier er alleen voor.
[..en verder]
Niks nieuws onder de zon. Kaag werd ook al gehyped natuurlijk.quote:Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef capricia het volgende:
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.
Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.
Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.
De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.
Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.
Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
Beeldregie wint kennelijk verkiezingen, maar moet nog zien of het ook kabinetten overeind houdt.quote:Op maandag 27 april 2026 11:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niks nieuws onder de zon. Kaag werd ook al gehyped natuurlijk.
quote:
Krimpende bevolking, stagnerende economie, matige loongroei, banken die veel minder scheutig zijn geworden met leningen (na GFC en EU interventie) en ook de enorme vergrijzing.quote:Op maandag 27 april 2026 11:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Veel economische stagnatie verklaart dat wel.
dat zijn tweede huizen , daar woont soms wel iemandquote:Op maandag 27 april 2026 13:34 schreef Klopkoek het volgende:
Van de circa 36 miljoen woningen staan er 10 miljoen leeg.
Dat clowneske optreden tijdens en na de asielwettenstemming in de eerste kamer helpt natuurlijk ook niet.quote:Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef capricia het volgende:
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.
Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.
Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.
De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.
Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.
Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
Als je allemaal 0% hebt teruggekregen, kom je niet in het lijstje terug.quote:
Dan valt het me mee dat PRO er niet tussen staat.quote:Op maandag 27 april 2026 15:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je allemaal 0% hebt teruggekregen, kom je niet in het lijstje terug.
Dat was het onder Schoof 1 natuurlijk ook al:quote:Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef capricia het volgende:
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.
Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.
Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.
De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.
Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.
Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
Het artikel gaat specifiek in op de beeldregie van Jetten, het strakke efficiënte imago. De gelikte filmpjes, de visuele mediacampagne.quote:Op maandag 27 april 2026 17:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dat was het onder Schoof 1 natuurlijk ook al:
• Het beeld dat Omtzigt de Messias was die opkwam voor al die zielige toeslagouders. Laten we voor het gemak even vergeten dat hij zelf iedereen optrommelde voor de Fraudewet na de Bulgarenfraude.
• Het beeld dat Geert Wilders eindelijk op milde en fatsoenlijke toon alle asielzoekers in Nederland naar de uitgang kan begeleiden.
• Het beeld dat de BBB opkomt voor de hardwerkende boer.
• En dan nu het beeld dat Jetten het na de puinhopen van één jaar Bruin het radicaal anders kan doen. Het nieuwe, nieuw leiderschap zonder de nonsense van VVD, PVV, NSC en de BBB.
Of je nu progressief of radicaal rechts bent, het maakt allemaal helemaal niks meer uit. De verkiezingen in Nederland zijn als een bezoek aan Madame Tussaud bij 45 graden Celsius.
De ene zwaait fysiek met Nederlandse vlaggetjes om Nederland terug te eisen. De ander draait met wat prompts de ideale roomblanke samenleving met een wat rood-wit-blauwe vlaggetjes in elkaar. Beeldvorming blijft beeldvorming.quote:Op maandag 27 april 2026 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het artikel gaat specifiek in op de beeldregie van Jetten, het strakke efficiënte imago. De gelikte filmpjes, de visuele mediacampagne.
Ik kan me dat niet herinneren van een Omtzigt.
En Wilders komt ook niet verder dat wat oneliners in de kamer en wat berichtjes op X.
Ik vind daar toch wel een verschil zitten. Zonder er een kwaliteitsoordeel aan te hangen, is Jetten hier wel uniek in geweest.
Ja. En dat geeft ze ook allemaal hun eigen achilleshiel. Hun eigen zwakte.quote:Op maandag 27 april 2026 19:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De ene zwaait fysiek met Nederlandse vlaggetjes om Nederland terug te eisen. De ander draait met wat prompts de ideale roomblanke samenleving met een wat rood-wit-blauwe vlaggetjes in elkaar. Beeldvorming blijft beeldvorming.
Elke achterban laat zich op eigen wijze inpakken, maar de dynamiek blijft hetzelfde. Politiek bedrijven op basis van holle terminologie, mooie beelden, catchy oneliners, het schetsen van onbereikbare utopieën voor ons Nederland, en het maken van valse beloftes. Dit alles met als doel het binnenharken van zoveel mogelijk stemmen zonder echte principes, visie of ideologie.
Jetten leent zich nu eenmaal ook wat beter voor gelikte filmpjes en foto's dan Omtzigt, hoe lullig dat ook moge klinken.quote:Op maandag 27 april 2026 18:59 schreef capricia het volgende:
Het artikel gaat specifiek in op de beeldregie van Jetten, het strakke efficiënte imago. De gelikte filmpjes, de visuele mediacampagne.
Ik kan me dat niet herinneren van een Omtzigt.
Volgens NRC ligt het ook aan de VVD.quote:Op maandag 27 april 2026 22:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Jetten leent zich nu eenmaal ook wat beter voor gelikte filmpjes en foto's dan Omtzigt, hoe lullig dat ook moge klinken.
Beetje overdreven inderdaad, bij de VVD houden ze zich juist nog wel opvallend in.quote:Op maandag 27 april 2026 23:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Volgens NRC ligt het ook aan de VVD.Die doen er alles aan om hem te beschadigen.
Dan denk ik, Jetten wees eens een premier dan. Laat het zien.
[ x ]
quote:Op maandag 27 april 2026 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beetje overdreven inderdaad, bij de VVD houden ze zich juist nog wel opvallend in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |