abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220662399
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
:O
Ja wat nou? Hier zitten ook allemaal types die geforceerd mensen naar het MBO willen sturen (uiteraard niet hunzelf of hun naasten) en mensen vooral niet te slim willen laten worden. Ze moeten kneedbaar blijven.
pi_220662448
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2026 08:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Actief sturen is de norm bij De Hond. Dikke kans dat de VVD hem voor deze vraag betaald heeft.
Ja dit. Ze moeten altijd buiten schot blijven.
pi_220662746
twitter


Gaat lekker in Nederland.
pi_220663172
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 08:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat moet geert weten , zo denk ik er over
Maar dan is het toch alsnog de schuld vd PVV dat zo'n gedrocht van een wet in de 1e kamer kwam?
pi_220663182
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Gaat lekker in Nederland.
We waren op weg naar een woningoverschot. Toen werd de VVD gekozen en die kwamen met Stef Blok.
  maandag 27 april 2026 @ 10:45:10 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220663208
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar dan is het toch alsnog de schuld vd PVV dat zo'n gedrocht van een wet in de 1e kamer kwam?
De wet was in de tweede kamer geaccepteerd en dan gaat een wet naar de eerste kamer
zo hoort dat

de oorspronkelijke wet van de PVV was goed , juist en terecht , het was geen gedrocht ,de novelle veranderde er niet veel aan

D66 stemde tegen en CDA ook
erg dom

quote:
AI-overzicht
De novelle (een wijzigingswetsvoorstel) bij de Asielnoodmaatregelenwet hield in dat het bieden van hulp aan illegaal in Nederland verblijvende meerderjarige vreemdelingen niet strafbaar zou worden.
Eerste Kamer der Staten-Generaal
Eerste Kamer der Staten-Generaal
+1
Hier zijn de kernpunten van die aanpassing:

Doel: De novelle was bedoeld om juridische problemen te herstellen in de oorspronkelijke Asielnoodmaatregelenwet, die bedoeld was om de instroom van asielzoekers te verminderen.

quote:
Situatie (April 2026):
Hoewel de Tweede Kamer instemde met deze novelle, heeft de Eerste Kamer de novelle (en daarmee de gehele Asielnoodmaatregelenwet) verworpen.
Zonder deze aanpassing blijft de oorspronkelijke wetstekst staan, wat betekent dat hulpverleners bij een aanname van de wet alsnog strafbaar zouden kunnen worden.
quote:
Woede bij VVD na wegstemmen asielwetten door D66 : 'D66 zocht een reden'
Auteurs: BNR Webredactie en ANP
Bij de VVD reageert men woedend op het feit dat de asielwetten van voormalig asielminister Marjolein Faber (PVV) het niet hebben gehaald.
Fractieleider Ruben Brekelmans legt de schuld daarvoor bij coalitiegenoot D66.
.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2026 10:51:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220663258
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Gaat lekker in Nederland.
Italië verrassend stabiel.
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 11:03:23 #233
236264 crew  capricia
pi_220663329
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.

Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.

Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.

De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.

Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.


Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.


quote:
Slimme beeldregie bracht Rob Jetten aan de macht. Nu ervaart hij de keerzijde

In D66 zien ze ontsteld dat de VVD elke kans aangrijpt om Rob Jetten te beschadigen. Zijn minderheidskabinet oogt zwak, de interne D66-kritiek op zijn formatiekeuzes zwelt aan: te veel beeldregie, te weinig resultaat. Het besef groeit dat hem een eenzame strijd wacht: uiteindelijk staat de premier er alleen voor.
[..en verder]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 27 april 2026 @ 11:05:18 #234
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220663349
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef capricia het volgende:
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.

Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.

Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.

De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.

Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.


Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
Niks nieuws onder de zon. Kaag werd ook al gehyped natuurlijk.
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 11:07:09 #235
236264 crew  capricia
pi_220663361
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 11:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niks nieuws onder de zon. Kaag werd ook al gehyped natuurlijk.
Beeldregie wint kennelijk verkiezingen, maar moet nog zien of het ook kabinetten overeind houdt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220663948
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 10:53 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Italië verrassend stabiel.
Veel economische stagnatie verklaart dat wel.
  maandag 27 april 2026 @ 12:37:54 #237
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220664408
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Gaat lekker in Nederland.


geen relatie met populatie krimp en huizenprijzen wel met economie
https://www.populationpyramid.net/estonia/2024/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220665142
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2026 11:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Veel economische stagnatie verklaart dat wel.
Krimpende bevolking, stagnerende economie, matige loongroei, banken die veel minder scheutig zijn geworden met leningen (na GFC en EU interventie) en ook de enorme vergrijzing.

Italië is het meest vergrijsde land van Europa, met veel oudjes die van hun te grote woning af willen. Dat drukt prijzen.

Als je het af zet tegen de gemiddelde lonen en de inflatie dan is een huis in Italië natuurlijk wel duurder geworden.

Sinds Meloni aan de macht is zie je wel een behoorlijke toename van de huizenprijzen, post-Covid. Rechts op zijn best. Meloni doet er weinig tegen.

Van de circa 36 miljoen woningen staan er 10 miljoen leeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2026 13:36:21 ]
  maandag 27 april 2026 @ 14:48:59 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220665506
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 13:34 schreef Klopkoek het volgende:

Van de circa 36 miljoen woningen staan er 10 miljoen leeg.
dat zijn tweede huizen , daar woont soms wel iemand

in Hongarije idem dito
iedereen wil wel een tuintje
locatie locatie

dat maakt de vakantie eenvoudiger en goedkoper

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2026 14:54:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 april 2026 @ 15:13:41 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220665649
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef capricia het volgende:
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.

Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.

Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.

De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.

Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.


Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
Dat clowneske optreden tijdens en na de asielwettenstemming in de eerste kamer helpt natuurlijk ook niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220665926
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 07:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom staat de VVD hier niet tussen?
Als je allemaal 0% hebt teruggekregen, kom je niet in het lijstje terug.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 27 april 2026 @ 15:55:15 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220665941
quote:
12s.gif Op maandag 27 april 2026 15:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je allemaal 0% hebt teruggekregen, kom je niet in het lijstje terug.
Dan valt het me mee dat PRO er niet tussen staat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220666500
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef capricia het volgende:
Dit NRC-artikel analyseert hoe de zorgvuldige beeldregie die Rob Jetten aan de macht hielp, nu averechts werkt doordat zijn gepolijste imago als kunstmatig wordt ervaren. De focus op strakke communicatie zorgt in een behoefte aan authenticiteit voor wrijving, waardoor Jetten moeite heeft zijn politieke geloofwaardigheid te behouden.

Tijdens de formatie benadrukte Jetten een snelle, strakke deadline en een efficiënt imago. Dat kwam goed over in de media en hielp hem als stabiele, moderne leider te positioneren. Het artikel verwijst naar eerdere D66-strategieën (zoals onder Alexander Pechtold in 2017), waarbij zorgvuldig lekken en cameravoering werden ingezet om gunstige berichtgeving te krijgen.

Deze aanpak leverde Jetten het premierschap op, maar beperkte tegelijk zijn onderhandelingsruimte. Hij moest concessies doen aan hardere spelers zoals de VVD van Dilan Yeşilgöz, zonder veel tegenwicht.

De VVD distantieert zich en beschadigt Jetten actief: fractievoorzitter Ruben Brekelmans, oud-VVD’ers Annemarie Jorritsma en Halbe Zijlstra bekritiseerden hem openlijk in talkshows en vergeleken hem ongunstig met Mark Rutte.

Binnen D66 groeit interne kritiek: sommigen vinden dat er te veel op beeldregie en te weinig op inhoud en breed draagvlak is ingezet. Oud-verkenner Wouter Koolmees waarschuwde hier al voor.

Het lijkt wel of beeldregie de nieuwe machtigste partij van Nederland is.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260427
Dat was het onder Schoof 1 natuurlijk ook al:
• Het beeld dat Omtzigt de Messias was die opkwam voor al die zielige toeslagouders. Laten we voor het gemak even vergeten dat hij zelf iedereen optrommelde voor de Fraudewet na de Bulgarenfraude.
• Het beeld dat Geert Wilders eindelijk op milde en fatsoenlijke toon alle asielzoekers in Nederland naar de uitgang kan begeleiden.
• Het beeld dat de BBB opkomt voor de hardwerkende boer.

• En dan nu het beeld dat Jetten het na de puinhopen van één jaar Bruin het radicaal anders kan doen. Het nieuwe, nieuw leiderschap zonder de nonsense van VVD, PVV, NSC en de BBB.

Of je nu progressief of radicaal rechts bent, het maakt allemaal helemaal niks meer uit. De verkiezingen in Nederland zijn als een bezoek aan Madame Tussaud bij 45 graden Celsius.
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 18:59:56 #244
236264 crew  capricia
pi_220666944
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 17:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat was het onder Schoof 1 natuurlijk ook al:
• Het beeld dat Omtzigt de Messias was die opkwam voor al die zielige toeslagouders. Laten we voor het gemak even vergeten dat hij zelf iedereen optrommelde voor de Fraudewet na de Bulgarenfraude.
• Het beeld dat Geert Wilders eindelijk op milde en fatsoenlijke toon alle asielzoekers in Nederland naar de uitgang kan begeleiden.
• Het beeld dat de BBB opkomt voor de hardwerkende boer.

• En dan nu het beeld dat Jetten het na de puinhopen van één jaar Bruin het radicaal anders kan doen. Het nieuwe, nieuw leiderschap zonder de nonsense van VVD, PVV, NSC en de BBB.

Of je nu progressief of radicaal rechts bent, het maakt allemaal helemaal niks meer uit. De verkiezingen in Nederland zijn als een bezoek aan Madame Tussaud bij 45 graden Celsius.
Het artikel gaat specifiek in op de beeldregie van Jetten, het strakke efficiënte imago. De gelikte filmpjes, de visuele mediacampagne.
Ik kan me dat niet herinneren van een Omtzigt.
En Wilders komt ook niet verder dat wat oneliners in de kamer en wat berichtjes op X.
Ik vind daar toch wel een verschil zitten. Zonder er een kwaliteitsoordeel aan te hangen, is Jetten hier wel uniek in geweest.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220667053
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Het artikel gaat specifiek in op de beeldregie van Jetten, het strakke efficiënte imago. De gelikte filmpjes, de visuele mediacampagne.
Ik kan me dat niet herinneren van een Omtzigt.
En Wilders komt ook niet verder dat wat oneliners in de kamer en wat berichtjes op X.
Ik vind daar toch wel een verschil zitten. Zonder er een kwaliteitsoordeel aan te hangen, is Jetten hier wel uniek in geweest.
De ene zwaait fysiek met Nederlandse vlaggetjes om Nederland terug te eisen. De ander draait met wat prompts de ideale roomblanke samenleving met een wat rood-wit-blauwe vlaggetjes in elkaar. Beeldvorming blijft beeldvorming.

Elke achterban laat zich op eigen wijze inpakken, maar de dynamiek blijft hetzelfde. Politiek bedrijven op basis van holle terminologie, mooie beelden, catchy oneliners, het schetsen van onbereikbare utopieën voor ons Nederland, en het maken van valse beloftes. Dit alles met als doel het binnenharken van zoveel mogelijk stemmen zonder echte principes, visie of ideologie.
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 20:07:56 #246
236264 crew  capricia
pi_220667466
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
De ene zwaait fysiek met Nederlandse vlaggetjes om Nederland terug te eisen. De ander draait met wat prompts de ideale roomblanke samenleving met een wat rood-wit-blauwe vlaggetjes in elkaar. Beeldvorming blijft beeldvorming.

Elke achterban laat zich op eigen wijze inpakken, maar de dynamiek blijft hetzelfde. Politiek bedrijven op basis van holle terminologie, mooie beelden, catchy oneliners, het schetsen van onbereikbare utopieën voor ons Nederland, en het maken van valse beloftes. Dit alles met als doel het binnenharken van zoveel mogelijk stemmen zonder echte principes, visie of ideologie.
Ja. En dat geeft ze ook allemaal hun eigen achilleshiel. Hun eigen zwakte.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220668593
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 18:59 schreef capricia het volgende:
Het artikel gaat specifiek in op de beeldregie van Jetten, het strakke efficiënte imago. De gelikte filmpjes, de visuele mediacampagne.
Ik kan me dat niet herinneren van een Omtzigt.
Jetten leent zich nu eenmaal ook wat beter voor gelikte filmpjes en foto's dan Omtzigt, hoe lullig dat ook moge klinken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220668811
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2026 22:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Jetten leent zich nu eenmaal ook wat beter voor gelikte filmpjes en foto's dan Omtzigt, hoe lullig dat ook moge klinken.
Volgens NRC ligt het ook aan de VVD. :+ Die doen er alles aan om hem te beschadigen.

Dan denk ik, Jetten wees eens een premier dan. Laat het zien.
twitter
  maandag 27 april 2026 @ 23:44:47 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220668822
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 23:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Volgens NRC ligt het ook aan de VVD. :+ Die doen er alles aan om hem te beschadigen.

Dan denk ik, Jetten wees eens een premier dan. Laat het zien.
[ x ]
Beetje overdreven inderdaad, bij de VVD houden ze zich juist nog wel opvallend in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220668841
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beetje overdreven inderdaad, bij de VVD houden ze zich juist nog wel opvallend in.
_O-

en dan ook nog interne d66 kritiek op 'zijn' formatiekeuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')