abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220660959
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 11:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op zich valt het nog mee. Als je CDA niet tot rechts rekent (@:Hanca is daar geloof ik voorstander van) dan staat rechts nu op +1 zetel en vooral de 'liberalen' van de VVD heeft daar last van.
Ik zie inderdaad niet in waarom CDA rechtser zou zijn dan D66, dus of beide rechts, of beide niet rechts.

CDA is wel conservatief, maar dat is wat anders.
  zondag 26 april 2026 @ 22:03:02 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220660966
Conservatisme is natuurlijk bij definitie rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220661034
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 22:03 schreef -XOR- het volgende:
Conservatisme is natuurlijk bij definitie rechts.
Nee, CU is bij vlagen conservatief, maar zeker niet rechts. D66 is zeer progressief, maar economisch rechtser dan het CDA.
  zondag 26 april 2026 @ 22:26:45 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220661086
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, CU is bij vlagen conservatief, maar zeker niet rechts. D66 is zeer progressief, maar economisch rechtser dan het CDA.
Ik zou D66 economisch niet rechtser plaatsen dan CDA, maar dan nog heb ik altijd nogal bezwaar tegen de links-rechts verdeling op louter economische gronden, of uberhaupt een ordinalisering van die verdeling.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220661139
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik zou D66 economisch niet rechtser plaatsen dan CDA, maar dan nog heb ik altijd nogal bezwaar tegen de links-rechts verdeling op louter economische gronden, of uberhaupt een ordinalisering van die verdeling.
Ik vind dat kwadrant denken net zo kunstmatig en beperkt als links-rechts. Dat hele kwadranten gedoe is ooit begonnen met de libertariërs (die van Apartheidsstaat Orania, dromen over Somalië) en heette een tijdje de Nolan chart.

Grosso modo zijn links-conservatieve en rechts-progressieve posities instabiel en intern tegenstrijdig. Posities dichtbij de assen zijn wel mogelijk maar dan kun je net zo goed het oude links-rechts schema aanhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2026 22:36:55 ]
pi_220661177
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vind dat kwadrant denken net zo kunstmatig en beperkt als links-rechts. Dat hele kwadranten gedoe is ooit begonnen met de libertariërs (die van Apartheidsstaat Orania, dromen over Somalië) en heette een tijdje de Nolan chart.

Grosso modo zijn links-conservatieve en rechts-progressieve posities instabiel en intern tegenstrijdig. Posities dichtbij de assen zijn wel mogelijk maar dan kun je net zo goed het oude links-rechts schema aanhouden.
Jij komt altijd op de proppen met chesdata, maar zodra het je niet uitkomt klopt van chesdata natuurlijk niks. Linksconservatief en rechtsprogressief bestaan gewoon. Niemand kan ontkennen dat PiS economisch links is en zeer conservatief. Niemand zal FDP of En Marche conservatief of links noemen.

Natuurlijk is een hele indeling maken altijd gekunsteld, maar de meest standaard indeling in de huidige politiek weggooien omdat het niet bij je wereldbeeld past (een economisch links persoon moet progressief zijn, een economisch rechts persoon moet conservatief zijn, waarom eigenlijk?) is eerder een teken van zwakte. Accepteer dat er links-conservatieve mensen bestaan, ik kom ze vrij veel tegen binnen de CU. Accepteer ook dat er rechts-progressieve mensen bestaan, of heb je nog nooit van Pechtold gehoord?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2026 22:44:06 ]
pi_220661185
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik zou D66 economisch niet rechtser plaatsen dan CDA, maar dan nog heb ik altijd nogal bezwaar tegen de links-rechts verdeling op louter economische gronden, of uberhaupt een ordinalisering van die verdeling.
Het huidige D66 plaats ik economisch wel rechtser dan het huidige CDA. Het CDA lijkt ook de meeste problemen te hebben met bezuinigingen op het sociale stelsel die zijn afgesproken in het regeerakkoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2026 22:45:52 ]
  zondag 26 april 2026 @ 22:49:56 #208
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220661204
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vind dat kwadrant denken net zo kunstmatig en beperkt als links-rechts. Dat hele kwadranten gedoe is ooit begonnen met de libertariërs (die van Apartheidsstaat Orania, dromen over Somalië) en heette een tijdje de Nolan chart.

Grosso modo zijn links-conservatieve en rechts-progressieve posities instabiel en intern tegenstrijdig. Posities dichtbij de assen zijn wel mogelijk maar dan kun je net zo goed het oude links-rechts schema aanhouden.
Die 2x2 matrix vloeit natuurlijk voort uit een notie dat er een sociaal-culturele en een economische as zou bestaan, die aan het hele idee dat politieke theorieën zouden bestaan voorbijgaat.

Ten diepste is de scheiding platonisch vs anti-platonisch, van mensenrechten als universalia vs rechten die voortvloeien uit de samenleving zoals deze bestaat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 26 april 2026 @ 23:06:46 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220661270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, als de rechter heeft beslist dat ze terug moeten, moeten ze terug naar land van herkomst.

Mijn aangekaarte probleem gaat echter over meer dan alleen Nederland.

Daarnaast vind ik het ronduit achterlijk dat je amper normaal antwoord kan geven of begrijpelijk kan lezen, dat is wel problematisch in een topic over politiek met jouw leeftijd.
Als ik in een ander land ben en mijn verblijfspapieren zijn verlopen dan ben ik illegaal aanwezig en strafbaar
,
Het beste kan ik dan als een speer naar een Schengen ambassade gaan om een papier te vragen onder toezegging dat ik de volgende dag opgerot ben
Anders dan zet men mij een weekje vast, met een barmhartige kop soep en droog brood


quote:
AI-overzicht
In Thailand is een Nederlander uit zijn hotel gehaald en gearresteerd vanwege illegaal verblijf (overstay).

Details van het incident:

Aanleiding: De Thaise immigratiepolitie voert momenteel strengere controles uit op buitenlanders die de visumregels overtreden.

Locatie: De man werd gelokaliseerd in een hotel in Pattaya nadat zijn gegevens niet overeenkwamen met de geldige verblijfsstatus in het centrale systeem.

Gevolgen: De man is overgebracht naar een detentiecentrum.
In dergelijke gevallen volgt meestal een boete (vaak 500 baht per dag overstay tot een maximum van 20.000 baht), deportatie op eigen kosten en een inreisverbod voor Thailand voor meerdere jaren.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220661303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:07 schreef Kottnauer het volgende:
#Geen mens is illegaal.

Dat klopt, maar het verblijf van een mens in een bepaald gebied (of een bepaald gebouw) kan wel illegaal zijn.
Precies.

Maar helaas vergeten een aantal belangrijke mensen wel dat onderscheid. En die proberen daarmee het illegaal te maken om een mens dat hier illegaal verblijft te helpen om een mens te zijn in plaats van een 'illegaal'.

Als je dat onderscheid nou wel maakt, dwz. dat geen mens illegaal is, maar zijn verblijf wel, dan is het geen probleem om hem een kopje soep te geven. Want je helpt niet een illegaal, maar een mens dat illegaal in Nederland verblijft.

Ook heb je niet de mogelijkheid om de illegaal in Nederland verblijvende mens te deporteren, dus kun je ook niks aan zijn illegale verblijf veranderen. Jij bent er niet verantwoordelijk voor, niet de oorzaak van, en een kopje soep maakt het verblijf niet meer en ook niet minder illegaal. Het doet in feite niks aan het illegale verblijf, het doet alleen iets aan de mens, die hier illegaal verblijft.

Onderscheid maken tussen de mens en zijn illegale verblijf hier, is logisch. Het zijn niet dezelfde dingen. Dat PVV doet alsof het wél dezelfde dingen zijn is moedwillig. Als iets moedwillig is, dan is er een doel. Wat was er het doel van? Wat er gebeurd is, is dat de wetgeving er door getorpedeerd is. De conclusie is dan dus dat de PVV met een gespeeld stukje waanzin expres die wetgeving heeft getorpedeerd.

En dan krijgt D'66 de schuld...

Als we het onderscheid maken tussen de mens en zijn verblijf, wordt de verantwoordelijke voor zijn verblijf hier ook meteen duidelijk: de overheid. De overheid faalt. Daar was die wetgeving voor bedoeld. Maar die wetgeving is getorpedeerd door de PVV. Dus de PVV wil blijkbaar dat de overheid expres faalt.
pi_220661313
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:43 schreef Hanca het volgende:
Niemand zal FDP of En Marche conservatief of links noemen.
FDP is de laatste periode helemaal op de anti-woke en anti-migratie wagen gaan zitten. Het is dus geen wonder dat hun kiezers weglopen naar AfD. Dat is hun voornaamste concurrent.

Binnen FDP kringen zelf wordt zo een soort positie "nationalistisch liberalisme" genoemd. Ik noem dat gewoon conservatieve positie. Autoritair, navelstaarderig, uitbuitend.

https://blog.sven-gerst.de/quo-vadis-fdp

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 27-04-2026 09:19:48 ]
pi_220661370
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
FDP is de laatste periode helemaal op de anti-woke en anti-migratie wagen gaan zitten. Het is dus geen wonder dat hun kiezers weglopen naar AfD. Dat is hun voornaamste concurrent.

Binnen FDP kringen zelf wordt zo een soort positie "nationalistisch liberalisme" genoemd. Ik noem dat gewoon conservatieve positie. Autoritair, navelstaarderig, uitbuitend.

https://blog.sven-gerst.de/quo-vadis-fdp

Jouw dogmatisch gereformeerde vermanende toontje bevalt me trouwens totaal niet.
Oef, Klopkoek, heb jou best vaak serieus genomen, maar hier ga je voor mij even over de schreef. Je toont namelijk meerdere malen zelf een vermanend toontje, niemand deugt. Dat is precies wat je de ander verwijt, dogmatisch denkpatroon. Terwijl ik juist Hanca veel flexibeler vindt in zijn visie.
pi_220661410
De discussie over "er zijn teveel hoogopgeleiden" speelt ook in het Verenigd Koninkrijk:

quote:
One popular proposal is to suggest that “low value” courses in the arts or social sciences be scrapped by government diktat to save money. But even putting aside the problem of ministers deciding what constitutes value, this would actually cost money. These courses are relatively cheap to run and subsidise subjects such as science and engineering, which would otherwise require more government cash.

Another common theme, especially from the right, is that we should have fewer universities and focus instead on vocational courses. Except most students are already on vocational courses: three quarters are doing degrees in science, engineering, medicine, law, teaching or business. The academic/vocational dichotomy is entirely outdated in a world where manufacturing jobs are more likely to involve managing complex technology than standing on an assembly line, which is why many universities already offer degree apprenticeships and work in partnership with local further education colleges.
https://observer.co.uk/ne(...)r-more-than-academic
pi_220661416
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
De discussie over "er zijn teveel hoogopgeleiden" speelt ook in het Verenigd Koninkrijk:
[..]

:O
pi_220661433
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oef, Klopkoek, heb jou best vaak serieus genomen, maar hier ga je voor mij even over de schreef. Je toont namelijk meerdere malen zelf een vermanend toontje, niemand deugt.
Nee hoor. Alles binnen de range van CDA en PvdD is acceptabel. Daar hoort CU wel bij (ondanks Don Ceder).

quote:
Dat is precies wat je de ander verwijt, dogmatisch denkpatroon. Terwijl ik juist Hanca veel flexibeler vindt in zijn visie.
Tsja, het idee van een 'jonge aarde' en dat dinosaurussen gelijktijdig met mensen zouden hebben geleefd is behoorlijk dogmatisch en rigide.
pi_220661442
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee hoor. Alles binnen de range van CDA en PvdD is acceptabel. Daar hoort CU wel bij (ondanks Don Ceder).
[..]
Tsja, het idee van een 'jonge aarde' en dat dinosaurussen gelijktijdig met mensen zouden hebben geleefd is behoorlijk dogmatisch en rigide.
Niet mee eens, jij hoeft een ander niet te overtuigen dat de bijbel een verzinsel is, waarom zou je die behoefte hebben sowieso?
pi_220661464
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 23:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
FDP is de laatste periode helemaal op de anti-woke en anti-migratie wagen gaan zitten. Het is dus geen wonder dat hun kiezers weglopen naar AfD. Dat is hun voornaamste concurrent.

Binnen FDP kringen zelf wordt zo een soort positie "nationalistisch liberalisme" genoemd. Ik noem dat gewoon conservatieve positie. Autoritair, navelstaarderig, uitbuitend.

https://blog.sven-gerst.de/quo-vadis-fdp

Jouw dogmatisch gereformeerde vermanende toontje bevalt me trouwens totaal niet.
Weet je zeker dat je nu niet doet wat je juist de ander verwijt?
En sinds wanneer ben jij hier de baas.. :D
pi_220661639


Waarom heeft de rechtse stemmer toch zo weinig zelfrespect? :')
  maandag 27 april 2026 @ 04:58:15 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220661810
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom heeft de rechtse stemmer toch zo weinig zelfrespect? :')
Als het niet voldoen aan de opgelegde verplichting aan uitgeprocedeerden om terug gaan naar het eigen land niet strafbaar, is dan hebben asielwetten totaal geen zin

Als wij geen snelheidsboetes hebben dan gaat iedereen hier ook 150 rijden

Gezeur over koppen soep en barmhartigheid helpt ook niet

Het beste is woningen bouwen ergens in de Flevo voor de migranten die erin geslaagd zijn hier te komen door flink te betalen aan de mensen smokkelaars
Voortaan moet men in eigen land een procedure starten bij de Chengen ambassade
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220661910
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 04:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als het niet voldoen aan de opgelegde verplichting aan uitgeprocedeerden om terug gaan naar het eigen land niet strafbaar, is dan hebben asielwetten totaal geen zin.
Uitgeprocedeerde asielzoekers die niet zelf vertrekken, worden al gewoon opgepakt en gedwongen uitgezet.

Elk jaar zijn dat er rond de 3000: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers
Vorig jaar vertrokken er in totaal 13.000 mensen via de Dienst Terugkeer en Vertrek, dat zijn er fors meer dan er asielaanvragen werden afgewezen. Doen alsof er nooit iemand terug gaat is dus nogal vreemd.
  maandag 27 april 2026 @ 07:11:22 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220661994
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom heeft de rechtse stemmer toch zo weinig zelfrespect? :')
Waarom staat de VVD hier niet tussen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220662113
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 04:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als het niet voldoen aan de opgelegde verplichting aan uitgeprocedeerden om terug gaan naar het eigen land niet strafbaar, is dan hebben asielwetten totaal geen zin

Als wij geen snelheidsboetes hebben dan gaat iedereen hier ook 150 rijden

Gezeur over koppen soep en barmhartigheid helpt ook niet

Het beste is woningen bouwen ergens in de Flevo voor de migranten die erin geslaagd zijn hier te komen door flink te betalen aan de mensen smokkelaars
Voortaan moet men in eigen land een procedure starten bij de Chengen ambassade
Geert dacht daar eerder nog anders over.
pi_220662146
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 07:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom staat de VVD hier niet tussen?
Actief sturen is de norm bij De Hond. Dikke kans dat de VVD hem voor deze vraag betaald heeft.
  maandag 27 april 2026 @ 08:26:02 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220662203
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 08:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geert dacht daar eerder nog anders over.
Dat moet geert weten , zo denk ik er over
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 april 2026 @ 08:36:23 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220662256
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 06:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerde asielzoekers die niet zelf vertrekken, worden al gewoon opgepakt en gedwongen uitgezet.

Elk jaar zijn dat er rond de 3000: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers
Vorig jaar vertrokken er in totaal 13.000 mensen via de Dienst Terugkeer en Vertrek, dat zijn er fors meer dan er asielaanvragen werden afgewezen. Doen alsof er nooit iemand terug gaat is dus nogal vreemd.
Ik zie dat er ook uit bewaring teruggekeerd zijn, dus waren dus illegaal en hier dus WEL strafbaar

ook minderjarigen en verkrachtte vrouwen


Het hierheen komen met een boot kost een bak geld
Beter is het daar aanvragen bij de Schengen ambassade en bij akkoord dan naar het land van keuze te gaan

quote:
AI-overzicht
Artikel 59 van de Vreemdelingenwet 2000 (Vw 2000) maakt het mogelijk om vreemdelingen die onrechtmatig in Nederland verblijven in bewaring te stellen (vreemdelingenbewaring) met het oog op uitzetting.

Deze vrijheidsontnemende maatregel wordt toegepast als de vreemdeling het land moet verlaten en er een risico bestaat dat hij zich aan de uitzetting onttrekt.
Dienst Terugkeer en Vertrek
Dienst Terugkeer en Vertrek
+1
Belangrijke aspecten van Artikel 59 Vw 2000:

Doel: Uitzetting waarborgen van vreemdelingen zonder rechtmatig verblijf.

Locatie: Insluiting vindt plaats in een huis van bewaring of een speciale voorziening (zoals een gesloten gezinsvoorziening voor gezinnen met minderjarigen).


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2026 10:15:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')