Ik zie inderdaad niet in waarom CDA rechtser zou zijn dan D66, dus of beide rechts, of beide niet rechts.quote:Op zondag 26 april 2026 11:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op zich valt het nog mee. Als je CDA niet tot rechts rekent (@:Hanca is daar geloof ik voorstander van) dan staat rechts nu op +1 zetel en vooral de 'liberalen' van de VVD heeft daar last van.
Nee, CU is bij vlagen conservatief, maar zeker niet rechts. D66 is zeer progressief, maar economisch rechtser dan het CDA.quote:Op zondag 26 april 2026 22:03 schreef -XOR- het volgende:
Conservatisme is natuurlijk bij definitie rechts.
Ik zou D66 economisch niet rechtser plaatsen dan CDA, maar dan nog heb ik altijd nogal bezwaar tegen de links-rechts verdeling op louter economische gronden, of uberhaupt een ordinalisering van die verdeling.quote:Op zondag 26 april 2026 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, CU is bij vlagen conservatief, maar zeker niet rechts. D66 is zeer progressief, maar economisch rechtser dan het CDA.
Ik vind dat kwadrant denken net zo kunstmatig en beperkt als links-rechts. Dat hele kwadranten gedoe is ooit begonnen met de libertariërs (die van Apartheidsstaat Orania, dromen over Somalië) en heette een tijdje de Nolan chart.quote:Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zou D66 economisch niet rechtser plaatsen dan CDA, maar dan nog heb ik altijd nogal bezwaar tegen de links-rechts verdeling op louter economische gronden, of uberhaupt een ordinalisering van die verdeling.
Jij komt altijd op de proppen met chesdata, maar zodra het je niet uitkomt klopt van chesdata natuurlijk niks. Linksconservatief en rechtsprogressief bestaan gewoon. Niemand kan ontkennen dat PiS economisch links is en zeer conservatief. Niemand zal FDP of En Marche conservatief of links noemen.quote:Op zondag 26 april 2026 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat kwadrant denken net zo kunstmatig en beperkt als links-rechts. Dat hele kwadranten gedoe is ooit begonnen met de libertariërs (die van Apartheidsstaat Orania, dromen over Somalië) en heette een tijdje de Nolan chart.
Grosso modo zijn links-conservatieve en rechts-progressieve posities instabiel en intern tegenstrijdig. Posities dichtbij de assen zijn wel mogelijk maar dan kun je net zo goed het oude links-rechts schema aanhouden.
Het huidige D66 plaats ik economisch wel rechtser dan het huidige CDA. Het CDA lijkt ook de meeste problemen te hebben met bezuinigingen op het sociale stelsel die zijn afgesproken in het regeerakkoord.quote:Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zou D66 economisch niet rechtser plaatsen dan CDA, maar dan nog heb ik altijd nogal bezwaar tegen de links-rechts verdeling op louter economische gronden, of uberhaupt een ordinalisering van die verdeling.
Die 2x2 matrix vloeit natuurlijk voort uit een notie dat er een sociaal-culturele en een economische as zou bestaan, die aan het hele idee dat politieke theorieën zouden bestaan voorbijgaat.quote:Op zondag 26 april 2026 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat kwadrant denken net zo kunstmatig en beperkt als links-rechts. Dat hele kwadranten gedoe is ooit begonnen met de libertariërs (die van Apartheidsstaat Orania, dromen over Somalië) en heette een tijdje de Nolan chart.
Grosso modo zijn links-conservatieve en rechts-progressieve posities instabiel en intern tegenstrijdig. Posities dichtbij de assen zijn wel mogelijk maar dan kun je net zo goed het oude links-rechts schema aanhouden.
Als ik in een ander land ben en mijn verblijfspapieren zijn verlopen dan ben ik illegaal aanwezig en strafbaarquote:Op woensdag 22 april 2026 23:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als de rechter heeft beslist dat ze terug moeten, moeten ze terug naar land van herkomst.
Mijn aangekaarte probleem gaat echter over meer dan alleen Nederland.
Daarnaast vind ik het ronduit achterlijk dat je amper normaal antwoord kan geven of begrijpelijk kan lezen, dat is wel problematisch in een topic over politiek met jouw leeftijd.
quote:AI-overzicht
In Thailand is een Nederlander uit zijn hotel gehaald en gearresteerd vanwege illegaal verblijf (overstay).
Details van het incident:
Aanleiding: De Thaise immigratiepolitie voert momenteel strengere controles uit op buitenlanders die de visumregels overtreden.
Locatie: De man werd gelokaliseerd in een hotel in Pattaya nadat zijn gegevens niet overeenkwamen met de geldige verblijfsstatus in het centrale systeem.
Gevolgen: De man is overgebracht naar een detentiecentrum.
In dergelijke gevallen volgt meestal een boete (vaak 500 baht per dag overstay tot een maximum van 20.000 baht), deportatie op eigen kosten en een inreisverbod voor Thailand voor meerdere jaren.
Precies.quote:Op woensdag 22 april 2026 19:07 schreef Kottnauer het volgende:
#Geen mens is illegaal.
Dat klopt, maar het verblijf van een mens in een bepaald gebied (of een bepaald gebouw) kan wel illegaal zijn.
FDP is de laatste periode helemaal op de anti-woke en anti-migratie wagen gaan zitten. Het is dus geen wonder dat hun kiezers weglopen naar AfD. Dat is hun voornaamste concurrent.quote:Op zondag 26 april 2026 22:43 schreef Hanca het volgende:
Niemand zal FDP of En Marche conservatief of links noemen.
Oef, Klopkoek, heb jou best vaak serieus genomen, maar hier ga je voor mij even over de schreef. Je toont namelijk meerdere malen zelf een vermanend toontje, niemand deugt. Dat is precies wat je de ander verwijt, dogmatisch denkpatroon. Terwijl ik juist Hanca veel flexibeler vindt in zijn visie.quote:Op zondag 26 april 2026 23:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
FDP is de laatste periode helemaal op de anti-woke en anti-migratie wagen gaan zitten. Het is dus geen wonder dat hun kiezers weglopen naar AfD. Dat is hun voornaamste concurrent.
Binnen FDP kringen zelf wordt zo een soort positie "nationalistisch liberalisme" genoemd. Ik noem dat gewoon conservatieve positie. Autoritair, navelstaarderig, uitbuitend.
https://blog.sven-gerst.de/quo-vadis-fdp
Jouw dogmatisch gereformeerde vermanende toontje bevalt me trouwens totaal niet.
quote:One popular proposal is to suggest that “low value” courses in the arts or social sciences be scrapped by government diktat to save money. But even putting aside the problem of ministers deciding what constitutes value, this would actually cost money. These courses are relatively cheap to run and subsidise subjects such as science and engineering, which would otherwise require more government cash.
Another common theme, especially from the right, is that we should have fewer universities and focus instead on vocational courses. Except most students are already on vocational courses: three quarters are doing degrees in science, engineering, medicine, law, teaching or business. The academic/vocational dichotomy is entirely outdated in a world where manufacturing jobs are more likely to involve managing complex technology than standing on an assembly line, which is why many universities already offer degree apprenticeships and work in partnership with local further education colleges.
https://observer.co.uk/ne(...)r-more-than-academic
quote:Op zondag 26 april 2026 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
De discussie over "er zijn teveel hoogopgeleiden" speelt ook in het Verenigd Koninkrijk:
[..]
Nee hoor. Alles binnen de range van CDA en PvdD is acceptabel. Daar hoort CU wel bij (ondanks Don Ceder).quote:Op zondag 26 april 2026 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oef, Klopkoek, heb jou best vaak serieus genomen, maar hier ga je voor mij even over de schreef. Je toont namelijk meerdere malen zelf een vermanend toontje, niemand deugt.
Tsja, het idee van een 'jonge aarde' en dat dinosaurussen gelijktijdig met mensen zouden hebben geleefd is behoorlijk dogmatisch en rigide.quote:Dat is precies wat je de ander verwijt, dogmatisch denkpatroon. Terwijl ik juist Hanca veel flexibeler vindt in zijn visie.
Niet mee eens, jij hoeft een ander niet te overtuigen dat de bijbel een verzinsel is, waarom zou je die behoefte hebben sowieso?quote:Op zondag 26 april 2026 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee hoor. Alles binnen de range van CDA en PvdD is acceptabel. Daar hoort CU wel bij (ondanks Don Ceder).
[..]
Tsja, het idee van een 'jonge aarde' en dat dinosaurussen gelijktijdig met mensen zouden hebben geleefd is behoorlijk dogmatisch en rigide.
Weet je zeker dat je nu niet doet wat je juist de ander verwijt?quote:Op zondag 26 april 2026 23:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
FDP is de laatste periode helemaal op de anti-woke en anti-migratie wagen gaan zitten. Het is dus geen wonder dat hun kiezers weglopen naar AfD. Dat is hun voornaamste concurrent.
Binnen FDP kringen zelf wordt zo een soort positie "nationalistisch liberalisme" genoemd. Ik noem dat gewoon conservatieve positie. Autoritair, navelstaarderig, uitbuitend.
https://blog.sven-gerst.de/quo-vadis-fdp
Jouw dogmatisch gereformeerde vermanende toontje bevalt me trouwens totaal niet.
Als het niet voldoen aan de opgelegde verplichting aan uitgeprocedeerden om terug gaan naar het eigen land niet strafbaar, is dan hebben asielwetten totaal geen zinquote:Op maandag 27 april 2026 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft de rechtse stemmer toch zo weinig zelfrespect?
Uitgeprocedeerde asielzoekers die niet zelf vertrekken, worden al gewoon opgepakt en gedwongen uitgezet.quote:Op maandag 27 april 2026 04:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als het niet voldoen aan de opgelegde verplichting aan uitgeprocedeerden om terug gaan naar het eigen land niet strafbaar, is dan hebben asielwetten totaal geen zin.
Waarom staat de VVD hier niet tussen?quote:Op maandag 27 april 2026 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft de rechtse stemmer toch zo weinig zelfrespect?
Geert dacht daar eerder nog anders over.quote:Op maandag 27 april 2026 04:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als het niet voldoen aan de opgelegde verplichting aan uitgeprocedeerden om terug gaan naar het eigen land niet strafbaar, is dan hebben asielwetten totaal geen zin
Als wij geen snelheidsboetes hebben dan gaat iedereen hier ook 150 rijden
Gezeur over koppen soep en barmhartigheid helpt ook niet
Het beste is woningen bouwen ergens in de Flevo voor de migranten die erin geslaagd zijn hier te komen door flink te betalen aan de mensen smokkelaars
Voortaan moet men in eigen land een procedure starten bij de Chengen ambassade
Actief sturen is de norm bij De Hond. Dikke kans dat de VVD hem voor deze vraag betaald heeft.quote:
Dat moet geert weten , zo denk ik er overquote:Op maandag 27 april 2026 08:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geert dacht daar eerder nog anders over.
Ik zie dat er ook uit bewaring teruggekeerd zijn, dus waren dus illegaal en hier dus WEL strafbaarquote:Op maandag 27 april 2026 06:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerde asielzoekers die niet zelf vertrekken, worden al gewoon opgepakt en gedwongen uitgezet.
Elk jaar zijn dat er rond de 3000: https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers
Vorig jaar vertrokken er in totaal 13.000 mensen via de Dienst Terugkeer en Vertrek, dat zijn er fors meer dan er asielaanvragen werden afgewezen. Doen alsof er nooit iemand terug gaat is dus nogal vreemd.
quote:AI-overzicht
Artikel 59 van de Vreemdelingenwet 2000 (Vw 2000) maakt het mogelijk om vreemdelingen die onrechtmatig in Nederland verblijven in bewaring te stellen (vreemdelingenbewaring) met het oog op uitzetting.
Deze vrijheidsontnemende maatregel wordt toegepast als de vreemdeling het land moet verlaten en er een risico bestaat dat hij zich aan de uitzetting onttrekt.
Dienst Terugkeer en Vertrek
Dienst Terugkeer en Vertrek
+1
Belangrijke aspecten van Artikel 59 Vw 2000:
Doel: Uitzetting waarborgen van vreemdelingen zonder rechtmatig verblijf.
Locatie: Insluiting vindt plaats in een huis van bewaring of een speciale voorziening (zoals een gesloten gezinsvoorziening voor gezinnen met minderjarigen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |