En dat viel ook goed te begrijpen na wat de Palestijnen hadden uitgehaald op 7 oktober 2023. Als flinke delen van samenleving zoiets doen, steunen en/of toejuichen dan sla je gigantisch hard terug.quote:Op zondag 19 april 2026 22:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Netanjahu is ook niet echt geciviliseerd bezig geweest in Gaza.
Oh, nou, dan kun jij zo aansluiten bij een Hezbollah of Hamas, een dode bij mij zijn 20 doden bij jou.quote:Op zondag 19 april 2026 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat viel ook goed te begrijpen na wat de Palestijnen hadden uitgehaald op 7 oktober 2023. Als flinke delen van samenleving zoiets doen, steunen en/of toejuichen dan sla je gigantisch hard terug.
Als een slappe lul op een drumstel,quote:Op zondag 19 april 2026 22:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Netanjahu is ook niet echt geciviliseerd bezig geweest in Gaza.
Integendeel.quote:Op zondag 19 april 2026 22:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, nou, dan kun jij zo aansluiten bij een Hezbollah of Hamas, een dode bij mij zijn 20 doden bij jou.
Je hebt zelf je antwoord gegeven.quote:Op zondag 19 april 2026 22:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, maar dat is geen antwoord.
Jouw gedachtengoed uit de vorige post bewijst de overeenkomsten.quote:Op zondag 19 april 2026 22:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel.
Ik ben geen moslim, laat staan een moslimfundamentalist. Ik ben ook niet anti-Westers en zeker niet antisemitisch.
Dit ja.quote:Op zondag 19 april 2026 22:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als een slappe lul op een drumstel,
Netanyahu = leider van een piepklein landje omringd door een doodscultus die genocide op hen wil plegen.
Hezbollah = een Palestijnse terroristische organisatie, gefinancierd door Iran, in een door hen gegijzeld land met als enige doel de totale vernietiging van Israël.
Daarom moet het regime in Teheran vernietigd worden, en moeten we hier snel orde op zaken stellen in Nederland.
Nee hoor, Hezbollah zit op de lijn van Hamas, dan is een voorstander zijn van het hard terugslaan tegen Hamas niet een bewijs van op de lijn van Hezbollah zitten. Dat vormt op geen enkele manier een logisch argument.quote:Op zondag 19 april 2026 22:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jouw gedachtengoed uit de vorige post bewijst de overeenkomsten.
Ja, in mijn ogen wel. Hard terugslaan als enige remedie om verdreven palestijnen een lesje te leren.quote:Op zondag 19 april 2026 22:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Hezbollah zit op de lijn van Hamas, dan is een voorstander zijn van het hard terugslaan tegen Hamas niet een bewijs van op de lijn van Hezbollah zitten. Dat vormt op geen enkele manier een logisch argument.
Nee, als reactie op een gruwelijke terreuraanslag. Je dacht toch niet dat zoiets zonder gevolgen zou blijven?quote:Op zondag 19 april 2026 22:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, in mijn ogen wel. Hard terugslaan als enige remedie om verdreven palestijnen een lesje te leren.
Nee, maar je kunt ook overdrijven.quote:Op zondag 19 april 2026 22:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, als reactie op een gruwelijke terreuraanslag. Je dacht toch niet dat zoiets zonder gevolgen zou blijven?
Ik vind dat dit geen overdrijving betrof, eerder een bewijs dat er met de Palestijnen helaas niet samen te leven valt.quote:
Ja, daar kan jij nog wat van leren.quote:
Palestijnen bestaan niet voor Israel.quote:Op zondag 19 april 2026 22:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dat dit geen overdrijving betrof, eerder een bewijs dat er met de Palestijnen helaas niet samen te leven valt.
Zelfs degenen die Israël een baan gaf en dus toegang hadden tot de kibbutzim aan de rand met de Gazastrook, hebben meegeholpen met de aanslagen. Er valt helaas niet samen te leven met een groep mensen wiens hoogte doel de volledige vernietiging van Israël is.
Ieder mens dat slechts leeft om een ander te vermoorden is zwaar inferieur ja, zou jij toch moeten begrijpen als pacifist.quote:Op zondag 19 april 2026 22:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dus nu hoort elke Palestijn tot een inferieur soort mens, hmmm, waar heb ik dat eerder gehoord?
Dat schreef ik net, Palestijnen bestaan niet voor Israel.quote:Op zondag 19 april 2026 22:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ieder mens dat slechts leeft om een ander te vermoorden is zwaar inferieur ja, zou jij toch moeten begrijpen als pacifist.
Als ze gewoon hotels zouden runnen, asperges telen, olijven verkopen, het leven vierden op straat en normaal onderwijs volgden was het een ander verhaal.
Er wonen er ruim 2 miljoen Arabieren in Israël, met het Israëlische staatsburgerschap, dus dat zij bestaan is duidelijk.quote:Op zondag 19 april 2026 22:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Palestijnen bestaan niet voor Israel.
In Israel, ja. In Gaza zijn ze nooit erkend als burgers, ook niet in de Westoever.quote:Op zondag 19 april 2026 22:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wonen er ruim 2 miljoen Arabieren in Israël, met het Israëlische staatsburgerschap, dus dat zij bestaan is duidelijk.
Lees Ben-Gurion, Father of Modern Israel van Anita Shapira eens.quote:Op zondag 19 april 2026 22:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Palestijnen bestaan niet voor Israel.
Boek lezen aub.quote:Op zondag 19 april 2026 22:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In Israel, ja. In Gaza zijn ze nooit erkend als burgers, ook niet in de Westoever.
Want er zit niets tussen "compleet uitroeien die hap" en thee drinken met terroristen?quote:Op zondag 19 april 2026 22:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wil je thee gaan drinken met terroristen dan?
Arabieren of moslims die al woonden in het gebied dat later Israel is genoemd worden geen Palestijnen genoemd. Israel heeft nooit een Palestijnse staat erkend.quote:Op zondag 19 april 2026 22:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lees Ben-Gurion, Father of Modern Israel van Anita Shapira eens.
Gewoon lezen, het is namelijk precies andersom.quote:Op zondag 19 april 2026 23:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Arabieren of moslims die al woonden in het gebied dat later Israel is genoemd worden geen Palestijnen genoemd. Israel heeft nooit een Palestijnse staat erkend.
Anders, het is juist ook andersom.quote:Op zondag 19 april 2026 23:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon lezen, het is namelijk precies andersom.
Dat komt omdat het ook geen staatsburgers van Israël zijn.quote:Op zondag 19 april 2026 22:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In Israel, ja. In Gaza zijn ze nooit erkend als burgers, ook niet in de Westoever.
Dit viel mij ook al op, bizarre frame weer dit. Het geeft aan welke sentimenten er leven op die redactie. Onthutsend.quote:Op zondag 19 april 2026 22:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bizar frame weer van de NOS dat hier de hele aanhang van Pahlavi verdacht maakt.
Juist en omdat zowel Gaza als de Westoever niet van Israel was.quote:Op zondag 19 april 2026 23:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat het ook geen staatsburgers van Israël zijn.
Correct.quote:Op zondag 19 april 2026 23:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Juist en omdat zowel Gaza als de Westoever niet van Israel was.
Pahlavi is een Amerikaanse nepo-baby, die heeft niets te zoeken als Iraans leider.quote:Op zondag 19 april 2026 22:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bizar frame weer van de NOS dat hier de hele aanhang van Pahlavi verdacht maakt.
Polariseer je zelf niet door deze redacteuren van Nieuwsuur verdacht te maken? Door dit soort dingen worden artikelen geanonimiseerd. Journalisten als Tim Hofman kunnen al niet zonder beveiliging over straat lopen zonder dat er een gek met een omgebouwde gaspistool voor hun werk staat.quote:Op zondag 19 april 2026 23:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit viel mij ook al op, bizarre frame weer dit. Het geeft aan welke sentimenten er leven op die redactie. Onthutsend.
Toch gaat dit gebeuren, vroeg of laat.quote:Op zondag 19 april 2026 23:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Pahlavi is een Amerikaanse nepo-baby, die heeft niets te zoeken als Iraans leider.
En toen?quote:Op zondag 19 april 2026 23:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Die waren geannexeerd door Egypte en Jordanië, alleen zij wilde beide gebieden niet terug na de Zesdaagse Oorlog in 1967.
Neequote:Op zondag 19 april 2026 23:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toch gaat dit gebeuren, vroeg of laat.
Duurt wel lang dan, sinds Bush sr al bezig was om van Iran een vazalstaat te makenquote:Op zondag 19 april 2026 23:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toch gaat dit gebeuren, vroeg of laat.
Nee, er wordt benoemd welke sentimenten er op zulke redacties heersen om tot dit soort narratieven te komen. Men poogt immers via dit soort berichten een democratische tegenstander van het regime verdacht te maken. Dit waar er zelden met harde woorden negatief over het regime zelf wordt gesproken.quote:Op zondag 19 april 2026 23:08 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Polariseer je zelf niet door deze redacteuren van Nieuwsuur verdacht te maken? Door dit soort dingen worden artikelen geanonimiseerd. Journalisten als Tim Hofman kunnen al niet zonder beveiliging over straat lopen zonder dat er een gek met een omgebouwde gaspistool voor hun werk staat.
Waaruit maak je dit op? Je werkt er zelf?quote:Op zondag 19 april 2026 23:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, er wordt benoemd welke sentimenten er op zulke redacties heersen om tot dit soort narratieven te komen. Men poogt immers via dit soort berichten een democratische tegenstander van het regime verdacht te maken. Dit waar er zelden met harde woorden negatief over het regime zelf wordt gesproken.
Kwamen die dus in handen van Israël en begon de internationale gemeenschap ineens te stellen dat dit 'bezet gebied' zou zijn en later dat er een 'Palestijnse staat' moest komen. Wat vreemd is, want die drang is er nooit geweest toen de gebieden onder controle van Egypte en Jordanië waren.quote:
Het is op te maken uit de berichtgeving.quote:Op zondag 19 april 2026 23:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je dit op? Je werkt er zelf?
Het zal de Iraanse vrouwen prima bevallen om een haarlokje te laten zien zonder dat ze verkracht, gemarteld en vermoord worden.quote:Op zondag 19 april 2026 23:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Duurt wel lang dan, sinds Bush sr al bezig was om van Iran een vazalstaat te maken
quote:Op zondag 19 april 2026 23:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit jaar kunnen we alvast afschrijven.
Dat wordt 'm niet meer.
quote:https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116431297579272777
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
Iran decided to fire bullets yesterday in the Strait of Hormuz — A Total Violation of our Ceasefire Agreement! Many of them were aimed at a French Ship, and a Freighter from the United Kingdom. That wasn’t nice, was it? My Representatives are going to Islamabad, Pakistan — They will be there tomorrow evening, for Negotiations. Iran recently announced that they were closing the Strait, which is strange, because our BLOCKADE has already closed it. They’re helping us without knowing, and they are the ones that lose with the closed passage, $500 Million Dollars a day! The United States loses nothing. In fact, many Ships are headed, right now, to the U.S., Texas, Louisiana, and Alaska, to load up, compliments of the IRGC, always wanting to be “the tough guy!” We’re offering a very fair and reasonable DEAL, and I hope they take it because, if they don’t, the United States is going to knock out every single Power Plant, and every single Bridge, in Iran. NO MORE MR. NICE GUY! They’ll come down fast, they’ll come down easy and, if they don’t take the DEAL, it will be my Honor to do what has to be done, which should have been done to Iran, by other Presidents, for the last 47 years. IT’S TIME FOR THE IRAN KILLING MACHINE TO END! President DONALD J. TRUMP
Dat bezet gebied werd internationaal dus tot vandaag niet erkend als Israelisch grondgebied.quote:Op zondag 19 april 2026 23:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kwamen die dus in handen van Israël en begon de internationale gemeenschap ineens te stellen dat dit 'bezet gebied' zou zijn en later dat er een 'Palestijnse staat' moest komen. Wat vreemd is, want die drang is er nooit geweest toen de gebieden onder controle van Egypte en Jordanië waren.
Heb je een quote hiervan of een voorbeeld want ik lees het niet echt terugquote:Op zondag 19 april 2026 23:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is op te maken uit de berichtgeving.
Iraanse vrouwen in Iran die hun haren laten zien is de dagelijkse standaard daarquote:Op zondag 19 april 2026 23:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zal de Iraanse vrouwen prima bevallen om een haarlokje te laten zien zonder dat ze verkracht, gemarteld en vermoord worden.
Check de reacties onder dit Instagram bericht van Nieuwsuur hierover:quote:Op zondag 19 april 2026 23:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit viel mij ook al op, bizarre frame weer dit. Het geeft aan welke sentimenten er leven op die redactie. Onthutsend.
Toenwekkie mar Sum dla bie mesh kaloenda zeven iprpen on a stokie madoechezquote:Op zondag 19 april 2026 23:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Iraanse vrouwen in Iran die hun haren laten zien is de dagelijkse standaard daar
Alles goed verder?quote:Op zondag 19 april 2026 23:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toenwekkie mar Sum dla bie mesh kaloenda zeven iprpen on a stokie madoechez
Is net zo'n totale onzin als waar ik op reageerde, doe daar eens wat aan aub.quote:
quote:U.S. forces operating in the Arabian Sea enforced naval blockade measures against an Iranian-flagged cargo vessel attempting to sail toward an Iranian port, April 19.
Guided-missile destroyer USS Spruance (DDG 111) intercepted M/V Touska as it transited the north Arabian Sea at 17 knots enroute to Bandar Abbas, Iran. American forces issued multiple warnings and informed the Iranian-flagged vessel it was in violation of the U.S. blockade.
After Touska's crew failed to comply with repeated warnings over a six-hour period, Spruance directed the vessel to evacuate its engine room. Spruance disabled Touska's propulsion by firing several rounds from the destroyer's 5-inch MK 45 Gun into Touska's engine room. U.S. Marines from the 31st Marine Expeditionary Unit later boarded the non-compliant vessel, which remains in U.S. custody.
American forces acted in a deliberate, professional, and proportional manner to ensure compliance. Since the blockade's commencement, U.S. forces have directed 25 commercial vessels to turn around or return to an Iranian port.
Ik geloof best dat de berichtgeving niet volledig objectief is, maar ik vind het hilarisch dat Instagram-comments gezien worden als de waarheid, maar dezelfde mensen openlijk twijfelen bij de echtheid van daadwerkelijke journalistiek.quote:Op zondag 19 april 2026 23:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Check de reacties onder dit Instagram bericht van Nieuwsuur hierover:
https://www.instagram.com/nieuwsuur/reel/DXUe2UmET3Y/
Alleen maar Iraniërs in de comments die zich erover beklagen dat dit de reinste flauwekul is.
Ik zie hier een hoop diverse meningen voorbij komen. Allemaal orima, maar jullie wandelen off-topic straks naar Schiermonnikoog.quote:Op zondag 19 april 2026 23:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is net zo'n totale onzin als waar ik op reageerde, doe daar eens wat aan aub.
Dit klinkt als Vladimir Poetinquote:Op zondag 19 april 2026 23:23 schreef Elan het volgende:
Als Iran niet wil praten zal er weer gebombardeerd moeten worden.
Of de beurzen gaan morgen weer open.quote:Op zondag 19 april 2026 23:23 schreef Elan het volgende:
Als Iran niet wil praten zal er weer gebombardeerd moeten worden.
Het is typerend inderdaad. Deze is ook goed:quote:Op zondag 19 april 2026 23:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Check de reacties onder dit Instagram bericht van Nieuwsuur hierover:
https://www.instagram.com/nieuwsuur/reel/DXUe2UmET3Y/
Alleen maar Iraniërs in de comments die zich erover beklagen dat dit de reinste flauwekul is.
Het heeft er alle schijn van dat er toch een sentiment heerst van 'the enemy of my enemy is my friend'.quote:Als Iraniër is het voor mij inmiddels duidelijk: jullie "NIEUWS" heeft niets met realiteit te maken, alleen met een voorspelbaar ideologisch frame: anti-Trump, anti-Israël، het riedeltje is inmiddels wel bekend!
Ondertussen staan wij Iraniërs gewoon achter iedereen die daadwerkelijk bijdraagt aan het einde van de Islamitische Republiek. Dat jullie dat niet begrijpen, zegt meer over jullie dan over ons. En om misverstanden te voorkomen: jullie meningen hebben voor ons geen enkele waarde
Lekker makkelijk praten vanuit Nederland. Laat die poster zelf maar terug gaan en de wapens oppakken.quote:Op zondag 19 april 2026 23:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is typerend inderdaad. Deze is ook goed:
[..]
Het heeft er alle schijn van dat er toch een sentiment heerst van 'the enemy of my enemy is my friend'.
Netanyahu van tafel krijgen gaat niet gebeuren zolang AIPAC een sterke lobby blijft behouden.quote:Op zondag 19 april 2026 23:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Of de beurzen gaan morgen weer open.
Er kan natuurlijk ook serieus onderhandeld worden met Iran zonder dat Netanyahu daar indirect aan tafel zit. Gewoon, onderhandelen met de VS, met mensen die daar daadwerkelijk wat te zeggen hebben ipv Witkoff en Kushner.
Die wil een democratie implementeren met vrijheden voor de burgers.quote:Op zondag 19 april 2026 23:30 schreef -XOR- het volgende:
Wat heeft het zoontje van de martelkoning eigenlijk gepresteerd dat hij de nieuwe leider van Iran zou moeten worden?
Een koning die voor vrijheid van het volk is? Lijkt mij sterkquote:Op zondag 19 april 2026 23:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die wil een democratie implementeren met vrijheden voor de burgers.
Dat willen een hoop anderen ook. LIjkt me niet aan hem.quote:Op zondag 19 april 2026 23:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sorry, soms moet ik echt lachen om jouw naieviteit.quote:Op zondag 19 april 2026 23:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij bent dagelijks doodsbang voor Mohammed VI?quote:Op zondag 19 april 2026 23:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Een koning die voor vrijheid van het volk is? Lijkt mij sterk
Waarom zou mijn post naïef zijn? Wat klopt er volgens jou niet aan?quote:Op zondag 19 april 2026 23:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry, soms moet ik echt lachen om jouw naieviteit.
Omdat ook in Iran er nog een generatie rond loopt die juist de sjah het land uit hebben gejaagd.quote:Op zondag 19 april 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou mijn post naïef zijn? Wat klopt er volgens jou niet aan?
Op dit moment is alles beter dan die beestachtige islamofascisten aan de macht.quote:Op zondag 19 april 2026 23:30 schreef -XOR- het volgende:
Wat heeft het zoontje van de martelkoning eigenlijk gepresteerd dat hij de nieuwe leider van Iran zou moeten worden?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die een beetje spijt hebben van die actiequote:Op zondag 19 april 2026 23:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat ook in Iran er nog een generatie rond loopt die juist de sjah het land uit hebben gejaagd.
De VS steunen een staatsgreep om een martelende dictator aan de macht te krijgen die de Amerikaanse belangen behartigt. Die dictator wordt afgezet en met pek en veren het land uitgejaagd tijdens een revolutie. Jaren later zijn de Amerikanen (nu geleid door een zwakzinnige psychopaat met een God-complex) een illegale oorlog gestart om een regimechange te bewerkstelligen en het zoontje van de martelsjah aan de macht te krijgen.quote:Op zondag 19 april 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou mijn post naïef zijn? Wat klopt er volgens jou niet aan?
Dat was een coalitie van religieuzen en jonge linkse studenten, en veel van die jonge linkse studenten werden door het religieuze regime als 'useful idiots' gezien, die 'en masse' zijn geëxecuteerd nadat het regime de macht greep.quote:Op zondag 19 april 2026 23:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat ook in Iran er nog een generatie rond loopt die juist de sjah het land uit hebben gejaagd.
Het is een beetje bijzonder dat je de zoon van de Sjah op zo een negatieve manier wegzet. Hoe komt dat?quote:Op zondag 19 april 2026 23:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VS steunen een staatsgreep om een martelende dictator aan de macht te krijgen die de Amerikaanse belangen behartigt. Die dictator wordt afgezet en met pek en veren het land uitgejaagd tijdens een revolutie. Jaren later zijn de Amerikanen (nu geleid door een zwakzinnige psychopaat met een God-complex) een illegale oorlog gestart om een regimechange te bewerkstelligen en het zoontje van de martelsjah aan de macht te krijgen.
Hoe vind je zelf dat dat klinkt?
Uit het artikel:quote:Op zondag 19 april 2026 23:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een beetje bijzonder dat je de zoon van de Sjah op zo een negatieve manier wegzet. Hoe komt dat?
Ik zie het, dacht eerst even dat nu ook al zo sprak over zijn zoon, wat op zijn minst bijzonder zou zijn.quote:
30.000 executies van linkse studenten in enkele dagen tijd, was het eerste bevel van Ruhollah Khomeini.quote:Op zondag 19 april 2026 23:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was een coalitie van religieuzen en jonge linkse studenten, en veel van die jonge linkse studenten werden door het religieuze regime als 'useful idiots' gezien, die 'en masse' zijn geëxecuteerd nadat het regime de macht greep.
Heb je een bron voor deze bewering?quote:Op zondag 19 april 2026 23:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was een coalitie van religieuzen en jonge linkse studenten, en veel van die jonge linkse studenten werden door het religieuze regime als 'useful idiots' gezien, die 'en masse' zijn geëxecuteerd nadat het regime de macht greep.
Dat is natuurlijk als individu een onbeschreven blad, maar het is gekkigheid dat die dan het nieuwe Iran vorm zou moeten geven.quote:Op zondag 19 april 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie het, dacht eerst even dat nu ook al zo sprak over zijn zoon, wat op zijn minst bijzonder zou zijn.
Jij zal ze vast spreken op fok.irquote:Op zondag 19 april 2026 23:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die een beetje spijt hebben van die actie![]()
Of ze moeten tot de huidige maffia behoren.
Plus dat alles uit de VS met dik wantrouwen wordt gezien in Iran, ook door tegenstanders van het regime.quote:Op zondag 19 april 2026 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk als individu een onbeschreven blad, maar het is gekkigheid dat die dan het nieuwe Iran vorm zou moeten geven.
quote:Op zondag 19 april 2026 23:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze bewering?
quote:Following the 1979 Iranian Revolution, thousands of leftist students, activists, and former revolutionaries were executed by the new Islamic Republic, particularly during intense purges between 1981–1982 and the 1988 mass executions. Many victims were high school or university students arrested for protesting, distributing literature, or supporting opposing groups like the People's Mojahedin Organization of Iran (MEK) or the Tudeh Party
Bron: Google Gemini
Heb je contact met het Iraanse regime, zeg het maar hier?quote:Op zondag 19 april 2026 23:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij zal ze vast spreken op fok.ir
Waarom zou dat gekkigheid zijn? En wat lijkt jou een beter alternatief?quote:Op zondag 19 april 2026 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk als individu een onbeschreven blad, maar het is gekkigheid dat die dan het nieuwe Iran vorm zou moeten geven.
Omdat het natuurlijk vreemd is om het zoontje van een martelende dictator op het schild te hijsen, alleen omdat hij het zoontje van de martelende dictator is. Een groot deel van de Iraanse bevolking is helemaal niet zo verzot op het idee van Pahlavi als nieuwe leider.quote:Op zondag 19 april 2026 23:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou dat gekkigheid zijn? En wat lijkt jou een beter alternatief?
Oh, dat geloof ik zo, zelfs van geminitus, maar elke revolutie gaat heel veel levens kosten, hoe denk jij dan dat er veel mensen daar blij van worden? Die paar vluchtelingen die nu veilig in Europa wonen?quote:
Het huidige regime doet dat ook. Dus wat stel je dan voor?quote:Op zondag 19 april 2026 23:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat geloof ik zo, zelfs van geminitus, maar elke revolutie gaat heel veel levens kosten, hoe denk jij dan dat er veel mensen daar blij van worden? Die paar vluchtelingen die nu veilig in Europa wonen?
Uitstekende keus. En laat dat nu net een idee van Pahlavi zijn.quote:Op zondag 19 april 2026 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het natuurlijk vreemd is om het zoontje van een martelende dictator op het schild te hijsen, alleen omdat hij het zoontje van de martelende dictator is. Een groot deel van de Iraanse bevolking is helemaal niet zo verzot op het idee van Pahlavi als nieuwe leider.
Een beter alternatief is een provisoire raad bestaande uit locale democratische krachten zoals oa Sharin Ebadi die naar vrije verkiezingen toe zou kunnen werken.
quote:In March 2026, Iranian opposition leader Reza Pahlavi said that Ebadi would lead a committee to draft regulations for transitional justice in Iran, creating a framework for a court and fact-finding commission to address human rights violations under the Islamic Republic. She was name one of the 100 most influential people in 2026 by Time magazine.
Bron
Welja joh, nog een bejaarde er bij halen.quote:Op zondag 19 april 2026 23:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het huidige regime doet dat ook. Dus wat stel je dan voor?
[..]
Uitstekende keus. En laat dat nu net een idee van Pahlavi zijn.
[..]
Ah kijk aan, dat valt me erg mee.quote:Op zondag 19 april 2026 23:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het huidige regime doet dat ook. Dus wat stel je dan voor?
[..]
Uitstekende keus. En laat dat nu net een idee van Pahlavi zijn.
[..]
Linkse studenten die zo dom waren om met de islamisten te heulen. Datzelfde zien we nu ook weer gebeuren in allerlei westerse steden. Opmerkelijk hoe de geschiedenis zich herhaalt.quote:Op zondag 19 april 2026 23:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
30.000 executies van linkse studenten in enkele dagen tijd, was het eerste bevel van Ruhollah Khomeini.
Naïeve dromers, zweefteefjes en wensdenkers die het concept niet snappen dat tolerantie tegenover intolerantie het einde van tolerantie is.quote:Op zondag 19 april 2026 23:59 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Linkse studenten die zo dom waren om met de islamisten te heulen. Datzelfde zien we nu ook weer gebeuren in allerlei westerse steden. Opmerkelijk hoe de geschiedenis zich herhaalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |