abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220616952
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220616964
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is wel een kunst hoe je met zoveel olie zo arm kan zijn (recent gezien).
Daarom is kapitalisme wat beter voor de gewone mens dan dictatorschap.
graag verwijderen
  maandag 20 april 2026 @ 08:02:45 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220616978
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daarom is kapitalisme wat beter voor de gewone mens dan dictatorschap.
Die twee zijn niet wederzijds uitsluitend. Het één is een economisch systeem en het ander is een politiek systeem.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220616987
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien moet je ook eens naar jezelf kijken, je vliegt er altijd in met veel frustatie en bombarie.
Oh ja, wanneer dan?
Ik wijs ze op wat leugens, maar verder hou ik mij inhoudelijk en feitelijk.
pi_220616990
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 07:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gewoon negeren, waarom ga je er elke keer met gestrekt been in?

Ik heb geen negeer knop.
En leugens en propaganda onzin moet ook onderuit gehaald worden.

In sommige perioden wordt dit topic (en andere) volledig vol gespamd met dat getrol.
Dan heeft het geen nut om nog inhoudelijk dingen te bespreken als die trollen alles mogen blijven doen.
pi_220616994
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die twee zijn niet wederzijds uitsluitend. Het één is een economisch systeem en het ander is een politiek systeem.
Idd, al is het een beetje afhankelijk hóe autoritair je een land wil hebben om het tot een dictatuur te benoemen. Iig Rusland, China, Singapore, Chili (onder Pionchet) en Indonesië (onder Soeharto) come to mind.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 08:14:57 #257
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220617012
9 minuten geleden
Amerikaanse mariniers enterden Iraans schip per helikopter
Amerikaanse mariniers enterden het Iraanse schip Touska per helikopter, is te zien op nieuwe beelden van CENTCOM. Met touwen daalden ze op het schip neer. Volgens het Amerikaanse centrale commando had het Iraanse vrachtschip gedurende een periode van zes uur waarschuwingen genegeerd.

Nu.nl.

En nu, vraag ik me af.
Die straat gaat voorlopig echt nog niet open.

Vance gaat weer naar Pakistan. Dat was ook zo’n succes vorige keer. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220617015
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dictatorschap kun je beter het tegenovergestelde van een politiek systeem noemen.
graag verwijderen
pi_220617032
Het is echt te ziek om te zien hoe 2 knettergekke machten alles willen beheersen.

Samen brengen ze de hele wereld tot economische ellende, en voor wat?
Macht en geld.

Israël dat doodleuk andere landen bezet en vernietigd.
VS dat dood leuk de hele handel kapot maakt in Hormuz.

Maar ja Trump heeft het geld wel, wij allemaal mogen financieel bloeden voor Trumps onzin.
  maandag 20 april 2026 @ 08:19:24 #260
438527 MissButterflyy
pi_220617039
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dictatorschap kun je beter het tegenovergestelde van een politiek systeem noemen.
Het is ook een vorm van een politiek systeem.
Het is wel het tegenover gestelde van een democratie.
pi_220617040
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
9 minuten geleden
Amerikaanse mariniers enterden Iraans schip per helikopter
Amerikaanse mariniers enterden het Iraanse schip Touska per helikopter, is te zien op nieuwe beelden van CENTCOM. Met touwen daalden ze op het schip neer. Volgens het Amerikaanse centrale commando had het Iraanse vrachtschip gedurende een periode van zes uur waarschuwingen genegeerd.

Nu.nl.

En nu, vraag ik me af.
Die straat gaat voorlopig echt nog niet open.

Vance gaat weer naar Pakistan. Dat was ook zo’n succes vorige keer. :')
De VS doet er inderdaad alles aan om die straat maar gesloten te houden.

Denkt Trump zo meer Amerikaanse olie te verkopen?
pi_220617046
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:18 schreef bianconeri het volgende:
Het is echt te ziek om te zien hoe 2 knettergekke machten alles willen beheersen.

Macht en geld.

Maar ja Trump heeft het geld wel, wij allemaal mogen financieel bloeden voor Trumps onzin.
Herhaal dit 1000 maal,

Israël is constant onder aanval.
Iran sluit de straat van Hormuz af.
graag verwijderen
pi_220617048
Zoals het er nu uitziet worden de bombardementen op Iran hervat, alleen nu wss op burgerdoelen. Hoe drijf je het volk in de armen van dat akalige regime...
Ondertussen gaat Israel rustig door met wat ze altijd doen en hebben nu de beroemde "gele lijn" ook ingesteld in Zuid Libanon. De oorspronkelijke bewoners mogen niet terugkeren.
Israël kan kaarten tekenen en inkleuren wat ze willen, maar het blijven gebieden van andere soevereine landen. Elke proactieve actie ter verdediging van haar bestaan zal een ander in zijn of haar bestaan inperken. Zonder dat ze het beseffen kleuren ze een toekomstige bladzijde zelf zwart die ze vroeg of laat zelf omslaan.
  maandag 20 april 2026 @ 08:26:03 #264
438527 MissButterflyy
pi_220617053
Staakt het vuren loopt tot woensdag. Ik ben benieuwd…
pi_220617055
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:24 schreef AFA2022 het volgende:
Zoals het er nu uitziet worden de bombardementen op Iran hervat, alleen nu wss op burgerdoelen. Hoe drijf je het volk in de armen van dat akalige regime...
Ondertussen gaat Israel rustig door met wat ze altijd doen en hebben nu de beroemde "gele lijn" ook ingesteld in Zuid Libanon en mogen de oorspronkelijke bewoners niet terugkeren.
Israël kan kaarten tekenen en inkleuren wat ze willen, maar het blijven gebieden van andere soevereine landen. Elke proactieve actie ter verdediging van haar bestaan zal een ander in zijn of haar bestaan inperken. Zonder dat ze het beseffen kleuren ze een toekomstige bladzijde zelf zwart die ze vroeg of laat zelf omslaan.
De oorspronkelijke bewoners van zuidelijk Libanon zijn NIET de Palestijnen of de Iraniërs.
graag verwijderen
  maandag 20 april 2026 @ 08:30:00 #266
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220617063
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:24 schreef AFA2022 het volgende:
Ondertussen gaat Israel rustig door met wat ze altijd doen en hebben nu de beroemde "gele lijn" ook ingesteld in Zuid Libanon. De oorspronkelijke bewoners mogen niet terugkeren.
Trump doet exact hetzelfde als Poetin 4 jaar geleden. Je begint onder de vlag "helpen van die arme bevolking". Wat bijzonder veel mensen o.a. hier omarmden en toejuichten (blind voor het feit dat Trump nooit wat doet voor een ander. Dus ook hier ging het alleen om hemzelf.) Om vervolgens alles en dan ook alles te onderschatten. Om vervolgens de komende x jaar het land in de vernieling te storten met als best case uitkomst dat de US "wint". Maar wel voor de komende decennia een terroristenbroeinest hebben gecreëerd die continu een bedreiging vormt voor elk land dat een beetje US oriented is.

En dat hadden we aan kunnen zien komen op dag 1.
pi_220617065
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Staakt het vuren loopt tot woensdag. Ik ben benieuwd…
Nog een week of drie en de Europese mogendheden mengen zich in de strijd om de straat van Hormuz schat ik zo in, ze zullen wel moeten, ondanks het gevaar van binnenlandse linkse en islamitische oproeren.
graag verwijderen
  Redactie Sport maandag 20 april 2026 @ 08:30:42 #268
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220617069
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:18 schreef bianconeri het volgende:

Macht en geld.

Je schrijft het getal drie verkeerd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 20 april 2026 @ 08:32:03 #269
36431 bleiblei
pi_220617075
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nog een week of drie en de Europese mogendheden mengen zich in de strijd om de straat van Hormuz schat ik zo in, ze zullen wel moeten, ondanks het gevaar van binnenlandse linkse en islamitische oproeren.
Wat is het gevaar van binnenlandse linkse oproeren? :')
Wat mensen vastgeplakt op een snelweg in Den Haag? Weer een keer wat anders dan boeren die het hele land terroriseren en blokkeren.
Maar dat noemen we vrijheid. Een groot en waardevol goed in Nederland.

Ander punt wat je aanhaalt zie ik wel als risico. Naja, niet protestacties. Wel mogelijke aanslagen en zulks.
  maandag 20 april 2026 @ 08:36:06 #270
438527 MissButterflyy
pi_220617086
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Droom maar lekker verder.
pi_220617087
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 08:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat is het gevaar van binnenlandse linkse oproeren? :')
Wat mensen vastgeplakt op een snelweg in Den Haag? Weer een keer wat anders dan boeren die het hele land terroriseren en blokkeren.
Maar dat noemen we vrijheid. Een groot en waardevol goed in Nederland.

Ander punt wat je aanhaalt zie ik wel als risico. Naja, niet protestacties. Wel mogelijke aanslagen en zulks.
Er is een ongemakkelijk huwelijk ontstaan tussen progressief (is het juist totaal niet) Nederland en de radicale islam.
graag verwijderen
  maandag 20 april 2026 @ 08:39:09 #272
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220617094
Zelfs de zeer linkse VVD wil niet eens militair ingrijpen.

Wordt een treurige frame dit weer. Alles afschuiven op links.
pi_220617102
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Droom maar lekker verder.
Wil je niet dat onze regering jouw belangen plus die van onze landgenoten beschermd dan?
Lijkt me de absolute basistaak van een Westerse regering.
graag verwijderen
  maandag 20 april 2026 @ 08:44:43 #274
36431 bleiblei
pi_220617113
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Er is een ongemakkelijk huwelijk ontstaan tussen progressief (is het juist totaal niet) Nederland en de radicale islam.
Ik vind dit soort uitspraken altijd een beetje eng. Alles over 1 kam scherende. Zo zit de wereld niet in elkaar. Je hebt links en links. M.i. is het hoefijzermodel een mooie. Uiteindelijk maakt het weinig uit of je het over extreem links of extreem rechts hebt. Beiden komen verrekte dicht bij elkaar in hun overtuigingen en beiden zijn destructief voor de (mooie) maatschappij zoals wij die kennen.

Maar, beiden zijn ook nodig om af te kunnen grenzen wat ok is en wat niet ok. Het is alleen jammer dat meer en meer mensen uit het midden naar de uitersten lijken gaan qua overtuigingen. Dat is niet goed.
pi_220617122
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 08:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Je weet dat de grachtengordel niet representatief is voor Nederland? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')