Jij denkt dat dit de situatie is waar ze op hadden gehoopt?quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
We zien het toch gebeuren? Je kunt het zelfs zo simpel maken : met dit gestuntel heeft Trump defacto de controle van de straat van hormuz aan de Iraniers gegeven.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
Hij speelt ze keurig in de kaart.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We zien het toch gebeuren? Je kunt het zelfs zo simpel maken : met dit gestuntel heeft Trump defacto de controle van de straat van hormuz aan de Iraniers gegeven.
Dat nog geheel los van alle andere gevolgen van deze oorlog.
Die maffe haatbaarden zijn dan wel gek, maar niet dom. In tegenstelling tot Trump die zowel gek als dom is.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij speelt ze keurig in de kaart.
Bij wie?quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Kan Amerika niet aangeklaagd worden vanwege hun blokkade?
Bescherming.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:07 schreef Since2003 het volgende:
Duidelijk dat Iran nog steeds de baas is
[ x ]
En door niet in te grijpen nu iran dus tankers beschiet.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We zien het toch gebeuren? Je kunt het zelfs zo simpel maken : met dit gestuntel heeft Trump defacto de controle van de straat van hormuz aan de Iraniers gegeven.
Goh. Wat gek dat ze dat doen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bescherming.
Beacherming zoals de mafia 'bescherming' vraagt ja. Puur afpersen nu.
Nog al raar ja, dat afpersen.quote:
Als ik de VS of Israel was, en ze bedreigen mij met het vernietigen van mij en terroriseren mij via andere groeperingen, en ze zijn druk met een atoomwapen willen bemachtigen, dan zou die straat (een bijkomstigheid) mij ook een heel stuk minder boeien dan dat eerste.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja. Wie moet dan al die schade aan Iran toegebracht door de VS en Israël gaan betalen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog al raar ja, dat afpersen.
Of denk je dat het de normaalste zaak van de wereld is?
Mwa, ik vind het vooral een hele logische. Kijk wat de gevolgen voor Amerika en Trump zijn. Keurig gespeeld door Iran.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heel raar ja, dat wespen steken als je tegen het wespennest slaat. Dat had echt niemand verwacht.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mogen ze zelf doenquote:Op zaterdag 18 april 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Tja. Wie moet dan al die schade aan Iran toegebracht door de VS en Iran gaan betalen?
Waarom niet? Waar denk je dat de VS al tientallen jaren mee bezig is, en sinds dit jaar ook met de zogenoemde "cordon sanitaire" rond Cuba en Venezuela? Het lijkt alsof mensen in dit deel van Europa het allemaal wel prima vinden wat de VS doet, maar wanneer andere landen vergelijkbare instrumenten inzetten, worden het ineens geen "sancties" meer genoemd maar "afpersing". Je ziet dat ook in de Nederlandse taal en beeldvorming die via de media wordt uitgedragen: woorden als "regime" en "regering" worden strategisch gebruikt om bepaalde frames te creëren. Het ene klinkt daardoor legitiem en het andere niet, terwijl die framing grotendeels afhankelijk lijkt van de dagelijkse politieke voorkeuren binnen het Amerikaanse buitenlandse beleid.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat steken deden ze toch al via Hamas en Hezbollah etc, dus je zal eens iets moeten doenquote:Op zaterdag 18 april 2026 23:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heel raar ja, dat wespen steken als je tegen het wespennest slaat. Dat had echt niemand verwacht.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:09 schreef Peppert het volgende:
[..]
Waarom niet. Waar denk je dat de VS al tientallen mee bezig is en sinds dit jaar ook met de cordon sanitaire rondom Cuba en Venezuela. Het lijkt alsof mensen in dit deel van Europa het allemaal wel best vinden waar de VS mee bezig is maar als andere landen het doen dan zijn het geen sancties meer maar afpersing. Iran opereert zeer rationeel.
Natuurlijk boeit het Fokkers niks, die komen toch niet van hun zolderkamer afquote:Op zaterdag 18 april 2026 23:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ik de VS of Israel was, en ze bedreigen mij met het vernietigen van mij en terroriseren mij via andere groeperingen, en ze zijn druk met een atoomwapen willen bemachtigen, dan zou die straat (een bijkomstigheid) mij ook een heel stuk minder boeien dan dat eerste.
Tot Trump Groenland inpikt en wie weet Den Haag vanwege de ICC en zijn criminele vriendjesquote:Op zaterdag 18 april 2026 23:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rationeel
Je volk uitmoorden bij tegenspraak
Terroristen financieren
Agressorterror staten steunen in ordinair landjepik en uitmoorden van burgerbevolking
Zeestraten blokkeren
Ragioneel hoor!
Echt, wat lees je hier toch allemaal tegenwoordig.
Ook hier weer: de wens is de vader van de gedachte. Iran heeft een strohalm over en dat is de Straat van Hormuz.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:16 schreef Buitendam het volgende:
Iemand is erg teleurgesteld dat Iran de Amerikanen enorm bij de ballen heeft ipv andersom
En je hebt allerlei manieren om een wespennest onschadelijk te maken. Hell, het kan zelfs met geduld.quote:Op zaterdag 18 april 2026 23:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heel raar ja, dat wespen steken als je tegen het wespennest slaat. Dat had echt niemand verwacht.
NOSquote:Twee cruiseschepen van TUI zijn vandaag veilig door de Straat van Hormuz gevaren. Dat melden Duitse media.
De schepen varen onder de namen "Mein Schiff 4" en de "Mein Schiff 5" onder de Maltese vlag. Op Marine Traffic, een website die scheepvaart wereldwijd in kaart brengt, is te zien dat Mein Schiff 5 een route door de zeestraat heeft afgelegd vanuit Doha. Het andere schip voer vanuit Abu Dhabi. Beide schepen zijn op weg naar de Middellandse Zee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |