abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220609698
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 01:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het lijkt me lastig om denkbeeldige wetten voor de toekomst nu al te overtreden. Maar wat jij wil joh. _O- allemaal in je fantasie.
Je bent eigenlijk geen anarchist maar een bezorgde burger? Dat is in ieder geval niet te merken :)
  zondag 19 april 2026 @ 05:53:17 #152
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220609800
Ik vind dit overigens wel een leukere strategie van de Amerikanen dan dat kansloze gejank over corona. Hoe ze dat ook in de schoenen van de Chinezen hebben geprobeerd te schuiven bevalt me ook allerminst. Er zit progressie in hun maniertjes van communiceren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220609889
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:12 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Las ik ook ergens inderdaad.
Niet dat de voorraad op was maar dat het duurder zou worden om de producten bij de winkel te krijgen.
Ik vind het altijd opvallend dat ze zoiets dan nu al weten. Dan denk ik ..... doe er nu wat aan!
Onzin, ik lever dagelijks versproducten aan de supers
Ze rijden gewoon.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220609918
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gewoon tanken verbieden of duurder maken voor auto's met een Nederlands kenteken.
Dat is niet zo moeilijk. Sterker nog: in Slowakije doen ze dat al vanwege brandstoftekorten.
https://www.ad.nl/auto/di(...)tenlanders~a072fd7c/
Is wel in strijd met het Europees recht.
pi_220609957
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 17:51 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Met iemand die 'oliecrisis' zo leuk in gebarentaal uitbeeld, dat half Nederland het na gaat doen.
Irma :D
pi_220609966
Is de avondklok al ingezet?
pi_220609995
Wat wel een dingetje is voor EV.
Die kunnen ze vrij gemakkelijk uit zetten toch?
Dus mocht er een rijverbod komen dan zijn de EV makkelijk te handhaven.
Druk op de knop en ze staan uit.
Als je weg wilt moet je eerst even aantonen dat je een geldige reden hebt.
pi_220610005
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 08:49 schreef Candymannetje het volgende:
Maar zijn de EV's hier het grote probleem? Die rijden niet op fossiele brandstof.
pi_220610022
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 08:52 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Maar zijn de EV's hier het grote probleem? Die rijden niet op fossiele brandstof.
Dat maakt niet uit ze worden deels opgeladen met fossiele brandstoffen.
En de overheid kan de privé stroom van de mensen confisqueren om de energiecentrales te ontlasten die wel op fossiele brandstoffen draaien.
pi_220610106
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 08:57 schreef Candymannetje het volgende:
En de overheid kan de privé stroom van de mensen confisqueren om de energiecentrales te ontlasten die wel op fossiele brandstoffen draaien.
Leuk bedacht, maar de overheid zit niet aan de knoppen van de slimme meters. Plus de vele bedrijven die het gros van het E-verbruik voor hun rekening nemen; wat daarmee te doen?

De kern van de problematiek is de afhankelijkheid van buitenlandse fossiele energie en het onvermogen (of: onwil) van onze overheid om daarop beleid te maken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 19 april 2026 @ 09:27:26 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220610119
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Leuk bedacht, maar de overheid zit niet aan de knoppen van de slimme meters. Plus de vele bedrijven die het gros van het E-verbruik voor hun rekening nemen; wat daarmee te doen?

De kern van de problematiek is de afhankelijkheid van buitenlandse fossiele energie en het onvermogen (of: onwil) van onze overheid om daarop beleid te maken.
Onwil.
Vooral die.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 april 2026 @ 09:33:04 #162
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220610161
quote:
Sure, sure. Dan bellen ze de fabrikanten om op die knoppen te drukken want zelf hebben ze die knop niet. Leuke wens hoor, maar voor nu zul je helaas toch moeten accepteren dat als je nu een brandstofauto rijdt je de hoofdprijs mag betalen en als het nog erger wordt is er geen brandstof meer.

EV's hebben dat issue niet. Dus leuk, dat 'haha wacht maar', maar de grootste klap is te halen bij brandstof auto's niet te laden rijden. En als er een algeheel rijverbod komt is dat prima, dan hou ik me daar netjes aan, maar dat heeft dan niks te maken met het besparen van benzine.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220610178
quote:

[..]

Als ze echt willen kan ineens alles.
Zie de corona periode, er zijn daar maatregelen genomen die sinds de tweede wereldoorlog niet zijn gebruikt.
En ik persoonlijk denk dat hoe meer je gedigitaliseerd bent des te meer ben je afhankelijk van de grillen van de overheid.
De digitalisering is de natte droom van iedere dictator.
Niet dat we in een dictatuur leven maar om aan te geven hoe de overheid grip heeft op de bevolking met de digitalisering.
pi_220610198
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Sure, sure. Dan bellen ze de fabrikanten om op die knoppen te drukken want zelf hebben ze die knop niet. Leuke wens hoor, maar voor nu zul je helaas toch moeten accepteren dat als je nu een brandstofauto rijdt je de hoofdprijs mag betalen en als het nog erger wordt is er geen brandstof meer.

EV's hebben dat issue niet. Dus leuk, dat 'haha wacht maar', maar de grootste klap is te halen bij brandstof auto's niet te laden rijden. En als er een algeheel rijverbod komt is dat prima, dan hou ik me daar netjes aan, maar dat heeft dan niks te maken met het besparen van benzine.
Ha ha wacht maar?
Waar slaat dat nou weer op?
  zondag 19 april 2026 @ 09:37:14 #165
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220610228
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, en volgende winter betaal je daar het dubbele voor. Hoeveel kost dat nu?
Ik heb stadsverwarming dus ze naaien je toch al.
Bijna 50% van mijn kosten zijn vaste tarieven voor onderhoud etc die je nooit ziet.
Ook al zal ik 0 verbruiken kost het alsnog iets van 60-70 per maand.

Gemiddeld denk ik per maand aan warmte inclusief warm water etc. Is rond de 70-80 per maand exclusief de vaste kosten. Wintermaanden meer zomer minder.
Gezin 3.
In koude winter dagen graad of 17 in huis warm ik het op vloerverwarmingen tot 21.

Maar zal minder worden nu nog oud dubbel glas.
Juni komen ze kunstof kozijnen plaatsen overal triple hr+++ met drie punts isolatie in kozijnen en deuren plus extra vloerisolatie heb al wat maar extra erbij voor dubbele subsidies.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_220610236
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:33 schreef CoolGuy het volgende:
Leuke wens hoor, maar voor nu zul je helaas toch moeten accepteren dat als je nu een brandstofauto rijdt je de hoofdprijs mag betalen
Dat dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220610271
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 09:37 schreef Nicksanders het volgende:
Maar zal minder worden nu nog oud dubbel glas.
Juni komen ze kunstof kozijnen plaatsen overal triple hr+++ met drie punts isolatie in kozijnen en deuren plus extra vloerisolatie heb al wat maar extra erbij voor dubbele subsidies.
Geweldig plan! Veel succes ermee!
  zondag 19 april 2026 @ 09:46:55 #168
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220610354
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:39 schreef blomke het volgende:

[..]
Geweldig plan! Veel succes ermee!
Precies en wellicht zijn de koude dagen dat het 17 graden is nu in huis dan 19/20 en hoeft vloerverwarmingen niet 4 graden te verwarmen maar mogelijk maar 1 of 2.
Gaat mij niet eens om de kosten verwarmen maar om de comfort.
Geeft ook meer comfort.
En ga dan van energielabel b naar a of a+ als eventueel ooit verkoop.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_220610383
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit draait gewoon uit tot een landelijke staking.

Lijkt me best interessant, geen bakkers of supermarkten open, geen begrafenissen of verplegend personeel. Geen onderwijs of ambtenaar, maar ook geen horeca of pakketbezorger. Geen bussen en treinen en geen tankstation open.

Gewoon een hele dag niks. Zijn ze snel uitgelult in Den Haag. En luisteren ze niet, dan nog een dag staken.
Hoe gaat dit een daadwerkelijk tekort oplossen dan? Dan kan iedereen weer een week normaal rijden en dan boem, is het alsnog klaar maar dan 'vrijwillig' omdat er dan geen keuze meer is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220610427
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit draait gewoon uit tot een landelijke staking.

Lijkt me best interessant, geen bakkers of supermarkten open, geen begrafenissen of verplegend personeel. Geen onderwijs of ambtenaar, maar ook geen horeca of pakketbezorger. Geen bussen en treinen en geen tankstation open.

Gewoon een hele dag niks. Zijn ze snel uitgelult in Den Haag. En luisteren ze niet, dan nog een dag staken.
Wat lost dat op? Daarmee los je het aankomende brandstoftekort niet op.
pi_220610494
quote:
Een overheid is afhankelijk van de economie voor de belastinginkomsten. Slechts een deel van stroom is fossiel, vooral gedurende de zonniger maanden. Bussen, treinen, vrachtverkeer en EV's gaan echt pas allerlaatst beperkt worden. De economische schade tov van de hoeveelheid fossiel verbruik is te groot bij deze vervoersmiddelen die te beperken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220610509
quote:
Gaat 'm toch nooit worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 19 april 2026 @ 10:06:13 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220610516
Even snel tanken voor 2 tientjes straks.
pi_220610531
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 09:46 schreef Nicksanders het volgende:
Precies en wellicht zijn de koude dagen dat het 17 graden is nu in huis dan 19/20 en hoeft vloerverwarmingen niet 4 graden te verwarmen maar mogelijk maar 1 of 2.
Gaat mij niet eens om de kosten verwarmen maar om de comfort.
Geeft ook meer comfort.
En ga dan van energielabel b naar a of a+ als eventueel ooit verkoop.
Drie-dubbele winst: lagere energierekening, meer comfort en je huis ook meer waard!
pi_220610549
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gaat 'm toch nooit worden.
Je kan van Amerikanen vinden wat je wilt, maar na de energiecrisis van 1973 (die ik al rolschaatsend op de snelweg nog heb geprezen) hebben die een beleid ingezet om onafhankelijk van buitenlandse energieleveranciers te worden.

Hebben ze mooi voor elkaar gekregen; die lachen als de Straat v Hormuz potdicht blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')