abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2026 @ 00:30:39 #126
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_220609558
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]
En hoe moet een pomp een QR-code lezen? :? Het is veel handiger om een limiet per bankrekening te hanteren.
Nee, dat zou nooit werken. Dan zou jij kunnen tanken met de pas van je buurman.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 19 april 2026 @ 00:33:44 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_220609563
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 17:53 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
En hoe ga je dat van elke bestuurder achterhalen of het noodzakelijk is?
Een groot deel kun je als batch doen vanwege de werkgever, bijvoorbeeld in de zorg enzo. De rest is de verantwoordelijkheid van d consument, toon maar aan dat jouw kilometers noodzakelijk zijn.

Cruciale beroepen zijn noodzakelijk, mantelzorg is noodzakelijk, sommige soorten van vrijwilligerswerk zijn noodzakelijk. Maar heel veel kantoorwerk kan thuis en er zijn allerlei vrijetijdsbesteding-beroepen die sowieso overbodig zijn als er geen middelen voor beschikbaar zijn.
pi_220609565
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Een groot deel kun je als batch doen vanwege de werkgever, bijvoorbeeld in de zorg enzo. De rest is de verantwoordelijkheid van d consument, toon maar aan dat jouw kilometers noodzakelijk zijn.

Cruciale beroepen zijn noodzakelijk, mantelzorg is noodzakelijk, sommige soorten van vrijwilligerswerk zijn noodzakelijk. Maar heel veel kantoorwerk kan thuis en er zijn allerlei vrijetijdsbesteding-beroepen die sowieso overbodig zijn als er geen middelen voor beschikbaar zijn.
Grenzen dicht!
Stel je voor dat iemand over de grens gaat tanken. Of in de trein (met een mondkapje op) een jerrycan mee neemt vanuit het buitenland.

Moet er niet aan denken.

Beter is alleen EVs die zomaar de weg op mogen. :')
  zondag 19 april 2026 @ 00:37:32 #129
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_220609569
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 00:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Grenzen dicht!
Stel je voor dat iemand over de grens gaat tanken. Of in de trein (met een mondkapje op) een jerrycan mee neemt.
Over de grens tanken is belasting ontduiking, dus strafbaar. Moeilijk aan te pakken, maar niettemin verboden.
pi_220609571
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Over de grens tanken is belasting ontduiking, dus strafbaar. Moeilijk aan te pakken, maar niettemin verboden.
Sinds wanneer? :D

En passant nog even uit de EU dus.
  zondag 19 april 2026 @ 00:40:13 #131
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_220609574
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 00:38 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Sinds wanneer?
Belastingontwijknig is al strafbaar sinds de 19e eeuw. Dat het niet altijd te handhaven is verander daar niks aan.
pi_220609578
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Belastingontwijknig is al strafbaar sinds de 19e eeuw. Dat het niet altijd te handhaven is verander daar niks aan.
Docent VMBO toch?
Succes met het verbieden van tanken over de grens. :D

Beter voer je de door jouw gestelde maatregelen in de hele eu in een keer door.
pi_220609592
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 00:41 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Succes met het verbieden van tanken over de grens. :D
Gewoon tanken verbieden of duurder maken voor auto's met een Nederlands kenteken.
Dat is niet zo moeilijk. Sterker nog: in Slowakije doen ze dat al vanwege brandstoftekorten.
https://www.ad.nl/auto/di(...)tenlanders~a072fd7c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220609600
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gewoon tanken verbieden of duurder maken voor auto's met een Nederlands kenteken.
Dat is niet zo moeilijk. Sterker nog: in Slowakije doen ze dat al vanwege brandstoftekorten.
https://www.ad.nl/auto/di(...)tenlanders~a072fd7c/
Tanken verbieden voor Nederlandse kentekens in heel de EU?
jerrycan meenemen dus. En je gele kenteken een paar meter verderop parkeren.

Hoe reëel vind je dit zelf?

Het lijkt mij vooralsnog allemaal gefantaseer.
Maar wie weet met die digitale EU ID, dat je een quotum krijgt. Voor brandstof.

Wel lachen voor de mensen met een EV. Mooi handeltje ook.
  zondag 19 april 2026 @ 01:12:41 #135
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220609622
Dit draait gewoon uit tot een landelijke staking.

Lijkt me best interessant, geen bakkers of supermarkten open, geen begrafenissen of verplegend personeel. Geen onderwijs of ambtenaar, maar ook geen horeca of pakketbezorger. Geen bussen en treinen en geen tankstation open.

Gewoon een hele dag niks. Zijn ze snel uitgelult in Den Haag. En luisteren ze niet, dan nog een dag staken.
  zondag 19 april 2026 @ 01:14:01 #136
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220609627
Wat gaan ze doen dan? Iedereen ontslaan? _O-
  Redactie Frontpage zondag 19 april 2026 @ 01:14:40 #137
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220609629
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ohja, en stel ik moet volgende week 3x met mijn oma, naar het ziekenhuis voor een bestraling, wat 40km heen en terug is? Jammer dan maar?
pi_220609631
Ik zou het wel gaaf vinden als benzine weer op de bon gaat :D
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220609640
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 01:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:

Werkt anders in Slowakije. En zal ook werken in België en Duitsland als daar de tekorten groter worden.
Het zal nooit waterdicht gemaakt kunnen worden, maar ze kunnen je het heel moeilijk maken.

Als je trouwens denkt dat je dan als Nederlander gewoon jerrycans kan vullen: dat stoppen ze dan uiteraard.
Ze verbieden dat dan ook of alleen pas nadat je een Belgisch/ Duits rijbewijs toont.

Je zal echt heel wat meer moeite moeten doen om toch aan benzine te komen als het hier en in de rest van de EU op rantsoen gaat.
pi_220609643
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit draait gewoon uit tot een landelijke staking.

Lijkt me best interessant
Stakingen zijn in Ierland al ruim een week aan de gang:
https://nos.nl/artikel/26(...)n-leger-staat-paraat

Echt leuk is het daar momenteel niet.
pi_220609645
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Werkt anders in Slowakije. En zal ook werken in België en Duitsland als daar de tekorten groter worden.
Het zal nooit waterdicht gemaakt kunnen worden, maar ze kunnen je het heel moeilijk maken.

Als je trouwens denkt dat je dan als Nederlander gewoon jerrycans kan vullen: dat stoppen ze dan uiteraard.
Ze verbieden dat dan ook of alleen pas nadat je een Belgisch/ Duits rijbewijs toont.

Je zal echt heel wat meer moeite moeten doen om toch aan benzine te komen als het hier en in de rest van de EU op rantsoen gaat.
We hebben de covid QR code nog. Wat terminologie en parameters veranderen en we zijn er..en dan wel heel EU breed invoeren.
Toch @hooibaal ? ;)
  zondag 19 april 2026 @ 01:31:47 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220609653
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Stakingen zijn in Ierland al ruim een week aan de gang:
https://nos.nl/artikel/26(...)n-leger-staat-paraat

Echt leuk is het daar momenteel niet.
Leuk hoeft het niet te zijn, maar we moeten iets. Ze luisteren niet daar in Den Haag.

Ze bepalen en doen maar wat. Ik kan er ook gaan zitten met wat andere fokkers. Ik denk zelfs dat we het beter zouden doen. Ervaring heb je niet nodig. Dat blijkt nu bij dit cabinet wel weer.
  zondag 19 april 2026 @ 01:32:05 #143
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220609654
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Belastingontduiking en belastingontwijking zijn 2 verschillende begrippen. Het eerste is strafbaar, de tweede niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220609657
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Leuk hoeft het niet te zijn, maar we moeten iets. Ze luisteren niet daar in Den Haag.

Ze bepalen en doen maar wat. Ik kan er ook gaan zitten met wat andere fokkers. Ik denk zelfs dat we het beter zouden doen. Ervaring heb je niet nodig. Dat blijkt nu bij dit cabinet wel weer.
Nou ja, je kan andere Europese landen als Ierland en Slowakije volgen om te zien wat ons te wachten kan staan. Daar zijn de problemen met brandstof al een tijd aan de gang.
Hier staan wij met ons crisisplan pas aan het begin.

Ook wel apart dat veel mensen niet wisten van de problemen met brandstof in andere Europese landen.
  zondag 19 april 2026 @ 01:40:17 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220609670
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou ja, je kan andere Europese landen als Ierland en Slowakije volgen om te zien wat ons te wachten kan staan. Daar zijn de problemen met brandstof al een tijd aan de gang.
Hier staan wij met ons crisisplan pas aan het begin.

Ook wel apart dat veel mensen niet wisten van de problemen met brandstof in andere Europese landen.
Wij kunnen alleen maar achter de mensen gaan staan die straks moeten kiezen tussen tanken of eten.
pi_220609686
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 00:05 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Als mij in huis moet kleden op de kou is het te koud.

Thuis wil ik gewoon lekker blote voeten, korte broek en t-shirt aan. Is ook lekker snel uit om een potje te neuken.
21 graden in huis.
Ja, en volgende winter betaal je daar het dubbele voor. Hoeveel kost dat nu?
pi_220609692
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 00:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Grenzen dicht!
Stel je voor dat iemand over de grens gaat tanken. Of in de trein (met een mondkapje op) een jerrycan mee neemt vanuit het buitenland.

Moet er niet aan denken.

Beter is alleen EVs die zomaar de weg op mogen. :')
Ja, vrachtverkeer en toeristen zijn ook uit den boze. Meteen allemaal neerknallen. Zodra we uit de EU zijn en daarmee onze economie helemaal om zeep hebben geholpen.

Dus dan kun je je de moeite besparen, want dan wil niemand hier nog komen.
pi_220609693
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 01:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Het lijkt mij vooralsnog allemaal gefantaseer.
Maar wie weet met die digitale EU ID, dat je een quotum krijgt. Voor brandstof.

Wel lachen voor de mensen met een EV. Mooi handeltje ook.
Ja, we moeten natuurlijk alle wetten maximaal overtreden in ons eigen voordeel. De misdadigers zijn tegenwoordig de voorbeeldige burgers.

Of jij bent gek, dat kan natuurlijk ook.
pi_220609694
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, we moeten natuurlijk alle wetten maximaal overtreden in ons eigen voordeel. De misdadigers zijn tegenwoordig de voorbeeldige burgers.

Of jij bent gek, dat kan natuurlijk ook.
Het lijkt me lastig om denkbeeldige wetten voor de toekomst nu al te overtreden. Maar wat jij wil joh. _O- allemaal in je fantasie.
pi_220609696
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 01:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ohja, en stel ik moet volgende week 3x met mijn oma, naar het ziekenhuis voor een bestraling, wat 40km heen en terug is? Jammer dan maar?
Via 112 hysterisch doen zodat ze een ambulance sturen. Dat moeten wij tegenwoordig ook, sinds ze de spoedeisende hulp hebben gesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')