Ik geloof niet dat ik beter of meer bijzonder ben dan andere mensen. Ik heb oprecht die ‘visioenen’ gehad, maar het is wel mogelijk dat ik gek ben en dat er geen sprake is van een hogere macht dan. Omdat ik geloof dat is visioenen heb gehad en een roeping van God, betekent niet dat ik me beter of meer bijzonder voel dan anderen. De bijbel staat vol met profeten die visioenen hebben van God en die waren niet beter of meer bijzonder toch? Ik verwacht niet anders behandeld worden dan andere mensen. Ik heb wel een aantal doelen die ik wil bereiken.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik wil je wel geloven dat je niet voor niks leeft, dat je in het leven een bepaalde les moet leren. Ik geloof namelijk zelf dat iedereen om een zekere reden leeft. Ik denk dat iedereen met bepaalde uitdagingen heeft te dealen. Jij hebt schizofrenie en trauma's en daardoor worstel je bijvoorbeeld met behoefte aan erkenning door jouw ouders. Ik begrijp zeker dat je het geregeld oneerlijk vindt. Maar je kan het ook zo zien dat jij juist daardoor een andere weg neemt in het leven dan jouw ouders. Omdat je in het leven hebt geleden, heb je ook geleerd waardoor je je op een goede manier kan ontwikkelen.
Hoogmoed - de overtuiging dat je meer bijzonder bent dan de meeste mensen - is echter heel gevaarlijk. Je zal dan altijd teleurgesteld worden in jouw verwachtingen van andere mensen. Ik heb daar zelf ook mijn proces in gehad. Vroeger dacht ik dat mensen mij over het algemeen een hekel aan mij hadden en/of op mij neerkeken, en dat ik hun goedkeuring wel kon krijgen als ik mezelf net zolang blijf aanpassen totdat ik voldoende aan hun wensen kon voldoen. Dat lijkt in eerste instantie totaal niet op hoogmoed, maar dat is het ergens wel: ik ben daarmee namelijk in de veronderstelling dat anderen allemaal iets van mij vinden en een mening over mij hebben.
Dat is niet zo. Ik ben namelijk zelf ook niet altijd bezig met anderen. Ik kan het weliswaar belangrijk vinden dat het goed gaat met de mensen die deel uitmaken van mijn leven en moeite voor hen doen, echter ik ben daar niet altijd mee bezig. Meestal ben ik met mezelf bezig, net zoals iedereen, want we moeten immers voor onszelf zorgen en dat is al moeilijk genoeg. Verder vind het ook zinloos om andere mensen te beoordelen: het zijn maar momentopnamen die ik van anderen ervaar. Ik kan niet in hun hoofd kijken en hun gedachten en emoties zien wat achter het gedrag gaat wat ik wel van ze zie.
Het geeft mij wel rust. Als ik mij minder bezighou met wat anderen mogelijk van mij zouden vinden (wat ik dan hoe dan ook doe vanuit mijn eigen perceptie) blijft er meer ruimte over hoe ik mijn leven zelf wil leiden
Nee tot nu toe heb ik het alleen in Utrecht gedaan informeel maar ik heb wel duidelijk iets bereikt.quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, je bent dus geen verlosser maar 'leider' is ook al heel ambitieus.
Doe je dat mondiaal?
Vind je dat niet een beetje erg magertjes, voor een 'door God uitverkorene'?quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee tot nu toe heb ik het alleen in Utrecht gedaan informeel maar ik heb wel duidelijk iets bereikt.
Ik weet het niet, maat. Misschien is wat ik heb gedaan een begin van beweging dat pas na mijn dood indruk zal maken? Ik weet het niet, momenteel is mijn focus op mijn eigen herstel.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje erg magertjes, voor een 'door God uitverkorene'?
Of moet ik hieruit begrijpen dat God in elke grote stad ter wereld een uitverkorene heeft aangewezen, dat jullie met vele uitverkorenen zijn?
Oke.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maat. Misschien is wat ik heb gedaan een begin van beweging dat pas na mijn dood indruk zal maken?
Kan dat?quote:Ik weet het niet, momenteel is mijn focus op mijn eigen herstel.
Jezus heeft al een hele tijd een break tot z'n parousia.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:50 schreef r_one het volgende:
Parttime uitverkoren zijn? Of een tijd een break nemen?
Ja het kan zeker, bijvoorbeeld Moses in de bijbel vluchtte Egypte en trouwde met een vrouw en kreeg kinderen met haar. Hij heeft dertig jaar samen met haar zijn familie opgevoed voordat hij naar Egypte ging om zijn volk te bevrijden.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Oke.
Maar als je dat allemaal niet weet, is dan stellen dat je uitverkoren bent door God niet erg voorbarig?
[..]
Kan dat?
Parttime uitverkoren zijn? Of een tijd een break nemen?
Want wie gaat het volk dan leiden in de tussentijd?
Maar hij is Jezus niet.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Jezus heeft al een hele tijd een break tot z'n parousia.
Maar toen hij eenmaal in Egypte was om zich van zijn uitverkoren taak te kwijten, kon-ie toch niet even een tijd sabbatical gaan om andere dingen te gaan doen? Je bent leider c.q. bevrijder of je bent het niet, het is geen seizoensarbeid hè.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja het kan zeker, bijvoorbeeld Moses in de bijbel vluchtte Egypte en trouwde met een vrouw en kreeg kinderen met haar. Hij heeft dertig jaar samen met haar zijn familie opgevoed voordat hij naar Egypte ging om zijn volk te bevrijden.
Hij had vast wel pauzes tussen de plagen toch? En Moses zelf heeft nooit het beloofde land meegemaakt.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar toen hij eenmaal in Egypte was om zich van zijn uitverkoren taak te kwijten, kon-ie toch niet even een tijd sabbatical gaan om andere dingen te gaan doen? Je bent leider c.q. bevrijder of je bent het niet, het is geen seizoensarbeid hè.
Dat weet ik niet, misschien moest ie tussen de plagen wel de administratie op orde brengen ofzo.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij had vast wel pauzes tussen de plagen toch? En Moses zelf heeft nooit het beloofde land meegemaakt.
En toen dacht je, laat ik (ook) daar eens een apart topic over openen.quote:Op woensdag 22 april 2026 22:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik krijg opeens honderden nieuwe volgers op insta en ik weet niet waarom.
En dan weer janken als daar een slotje op komtquote:Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef r_one het volgende:
[..]
En toen dacht je, laat ik (ook) daar eens een apart topic over openen.
In GC zetten ze niet zo heel snel slotjes, zo bekend berucht is-ie daar nog niet.quote:Op woensdag 22 april 2026 22:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En dan weer janken als daar een slotje op komt
Wat is mis met Robert van der Broeke in die video? Ik denk dat hij een beetje raar overkomt, maar waarom zou hij niet paranormaal begaafd kunnen zijn?quote:Op donderdag 23 april 2026 03:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wilde in eerste instantie iets anders posten, echter er is mij wat opgevallen wat zeker in TRU past en ik denk dat TS er ook wat aan heeft.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
In beide mensen herken ik dat ze net als TS lijden aan een aandoening binnen het schizofrenie-spectrum. Ook net als TS geloven ze dat God hen een roeping heeft gegeven. Het valt in ieder geval te betwijfelen of hun overtuigingen en opvattingen waarover ze vertellen realistisch zijn.
Ze hebben wel allebei een boodschap overgebracht naar andere mensen toe = wat ze in de media hebben verkondigt, heeft effect op andere mensen die het zien.
Of je de vrouw in het zilver nou wel of niet serieus kan nemen, het valt mij op dat zij wel positiviteit brengt. Ze lijkt mij een lieve sympathieke vrouw. Wat je ook van haar ideeën vindt, haar intenties zijn goed: ze wilt graag iets constructiefs kunnen betekenen voor mensen. Uit de reacties verneem ik dat ze inmiddels niet meer leeft. Ze heeft wellicht niet haar gedachtengoed gedeeld, maar de liefde die zij als persoon had, is wel bij andere mensen aangekomen.
Dat kan ik niet bepaald zeggen over Robert van den Broeke. Hij kreeg 20 jaar geleden nogal wat media-aandacht en ook op FOK! en met name TRU, maakte hij een ... om het bij deze erg voorzichtig uit te drukken ... een onvergetelijke indruk. En niet op een positieve manier! Ik wil niet beweren dat hij een slecht persoon is, echter hij maakt wel de verkeerde keuze. Hij verschuilt zich achter grootheidswaanzin: hij gelooft zelf dat hij een uitzonderlijk begaafd paranormaal medium is, ondanks dat zijn 'gaven' (die eigenlijk nooit overtuigend waren) allang zijn ontmaskerd. Hij verschuilt zich achter leugens en manipulatie.
En zie hem nu 20 jaar later. Hij zit nog steeds dezelfde overtuigingen als toen en alleen al uit zijn uiterlijke verschijning zie ik dat het hem vooral zelf kapotmaakt.
Ik denk dat TS ergens tussen die twee uitersten zit. Hij geeft zelf toe dat hij mensen beschadigd heeft. Ik denk dat er nog veel haat en negativiteit in hem zit waarmee hij worstelt en daardoor gaat hij vrees ik nog vaak op zijn bek. Echter anders dan Robert is hij daardoor nog niet teveel corrupt geraakt. Zijn goede kanten komen ook tot uiting. In de TV-docu draagt hij samen met de andere 2 mensen bij aan positieve beeldvorming voor mensen met schizofrenie. Het zijn drie heel verschillende mensen, echter ze laten wel alledrie zien dat ze nog steeds een volwaardig mens zijn die behoefte hebben aan zingeving in hun leven. Probeer je eens voor te stellen dat Robert ook geportretteerd zou zijn in die docu: dat zou alles kapotgemaakt hebben.
Ik wilde aanvankelijk posten: "@:Keep_Walking , ga alsjeblieft niet dezelfde kant op als hij. Ik heb eigenlijk al genoeg vertrouwen dat dat niet gaat gebeuren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robbert_van_den_Broekequote:Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is mis met Robert van der Broeke in die video? Ik denk dat hij een beetje raar overkomt, maar waarom zou hij niet paranormaal begaafd kunnen zijn?
Ik heb ook een veroordeling voor bedreiging?quote:Op donderdag 23 april 2026 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robbert_van_den_Broeke
Ja, want dat is het relevante stukquote:Op donderdag 23 april 2026 12:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb ook een veroordeling voor bedreiging?
Ik lees niks dat definitief bewijst dat hij een leugenaar en fraudeur is. Wel dat hij rare dingen heeft gedaan en mogelijk twijfels over zijn gave, maar geen definitieve bewijzen. Ik kan ook niet bewijzen of wat ik ervaar waar is.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want dat is het relevante stuk
Ik ga eerst antwoord geven op jouw vraag. Toen hij 20 jaar geleden bekend werd in Nederland, vond ik hem al niet geloofwaardig. Kijk bijvoorbeeld naar de foto van een graancirkel waarmee hij toen kwam:quote:Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is mis met Robert van der Broeke in die video? Ik denk dat hij een beetje raar overkomt, maar waarom zou hij niet paranormaal begaafd kunnen zijn?
Dankjewel voor je reactie. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen om de situatie te verbeteren. Het lijkt erop alsof ik nu al in de hel zit en dat de duivel mijzelf kapotmaakt.quote:Op donderdag 23 april 2026 14:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ga eerst antwoord geven op jouw vraag. Toen hij 20 jaar geleden bekend werd in Nederland, vond ik hem al niet geloofwaardig. Kijk bijvoorbeeld naar de foto van een graancirkel waarmee hij toen kwam:
[ afbeelding ]
Ik ben niet achterlijk. Zelfs als ik ervan overtuigd zou zijn dat de meeste graancirkels door aliens zijn gemaakt en niet door mensen, dan zou het voor mij alsnog duidelijk zijn dat hij deze zelf heeft gemaakt.
Ik weet dat er mensen bestaan die hem geloven, omdat ze hem persé willen geloven. Ze kunnen het idee niet accepteren dat hij een oplichter zou kunnen zijn, terwijl dat voor de meeste mensen erg voor de hand lig.
Als ik ervoor zou kiezen om hem toch te willen geloven, bijvoorbeeld omdat ik het idee zou hebben dat hij sympathiek is of omdat ik hem zielig vind en ik zou hem een gelukkiger leven toewensen, dan schat ik de kans heel groot in dat ik mezelf in de problemen breng door hem het voordeel van de twijfels te gunnen. Daarbij heb ik geen twijfels: er zijn genoeg concrete bewijzen die aantonen dat hij gelogen en gefraudeerd heeft, om nog maar te zwijgen over dat hij zich had ingelaten met beruchte mensen zoals Joran van der Sloot.
Hij kan zijn best doen om in zijn video's over te komen als een goed mens met uitspraken als "lieve mensen". Dat verandert niks aan zijn daden.
Als jij in het wild een gevaarlijk dier zou tegenkomen zoals bijvoorbeeld een giftige slang of een wolf en op dat moment is het dier kalm. Dan loop jij toch ook niet eropaf om het dier te aaien?
~~~~~~
Wat ik aan jou heel opmerkelijk vind, is dat je in R&P aangaf wantrouwend te zijn naar de meeste users hier, omdat ze naar jou toe hadden gereageerd op een manier waardoor jij je niet comfortabel voelde, terwijl je daarover wel weet dat het betrekking heeft op jouw gedrag. Je ontkent overigens niet dat je fouten hebt gemaakt, je zegt daarover dat jij je schaamt en dat je het voortaan beter wilt doen.
Dan vertel je hier dat je contact hebt met de geest van een overleden vriend die jou vraagt om hulp, omdat hij in het Hiernamaals op een slechte plek terecht is gekomen. En hem vertrouw je genoeg om te doen wat hij van je wilt. Als jij vertelt dat hij tijdens zijn leven mensen had opgelicht en zichzelf ook verloor in verslavingen, dan bedenk ik dat hij zeer waarschijnlijk jou ook als slachtoffer heeft uitgekozen om misbruik van te maken.
Het is prima hoor dat jij hem rust gunt in het Hiernamaals en bijvoorbeeld voor hem wilt bidden of een kaars voor hem wilt branden om hem daarmee te steunen. Meer dan dat kan je niet doen. Jij kan niet zijn verantwoordelijkheden dragen. Hij moet dat zelf doen: alleen op die manier kan hij zijn ziel voldoende ontwikkelen om uit die verdoemde plek te komen. Als hij dat om welke reden dan ook niet wilt doen en jou de opdracht geeft om zijn problemen op te lossen, houdt het in dat hij daarmee parasiteert op jouw leven.
Jij leeft nog! We begrijpen zeker dat het voor jou zwaar is. Niet alle kritiek die je krijgt hier, is slechtbedoeld. Ik wil je daarmee ook helpen. Ik besteed daarvoor mijn aandacht, omdat ik denk dat je het wel in je hebt om gelukkiger te kunnen worden met jezelf en jouw leven.
Nogmaals, ik beoordeel dat n.a.v. jouw gedrag en ik denk dat de meeste mensen hier dat doen. Als jouw gedrag alleen maar slecht en negatief zou zijn, hadden mensen geen aandacht in jou willen investeren. Toch nemen mensen die het wel oprecht goed met jou voor hebben, niet jouw verantwoordelijkheden over. Als een ander alles voor jou oplost, kan je nooit bij jezelf ervaren hoe het voelt om trots op jezelf te zijn of om oprecht bepaalde dingen van jezelf leuk te vinden. Als je dat bij jezelf kan ervaren, dan maakt het jou geen zak uit wat een ander daarvan vindt. Voor jou voelt zoiets dan altijd goed, het is een deel van jezelf en anderen mogen je dat niet afpakken ... en dat zullen ze overigens nooit kunnen.
Ik heb zelf het grootste deel van mijn leven enorme angst gehad om geconfronteerd te worden met mijn ware authentieke zelf, want ik was daarbij ervan overtuigd dat alles wat ik pertinent niet wil zijn, wel betrekking heeft op wie ik in werkelijkheid ben. Uitspraken van anderen "Je moet jezelf accepteren zoals je bent!" vond ik heel bedreigend om te horen.
Herken je dit? Want dan kan ik je namelijk geruststellen. Ik heb geleerd dat het onlogisch is om haat te voelen tegen iets wat deel uitmaakt van mezelf. Het begrip "zelfhaat" betekent eigenlijk dat iemand geen realistisch beeld heeft van zichzelf en zodoende daartegen vecht.
Stel dat het zo is dat je vroeger altijd hoorde dat je niet deugde, dan is het waarschijnlijk zo dat je je ernaar ging gedragen. Mensen leerden jou immers dat jij zo als persoon bent, dan weet je niet beter. Maar als je daardoor ook had moeten leren om jouw emoties weg te drukken, omdat je je anders teveel overweldigd voelt door schaamte, houdt het eigenlijk in dat je door het ervaren van zoveel schaamte kunt afleiden dat er iets niet klopt. Vergelijkbaar met iemand die bijvoorbeeld kanker heeft en bij zichzelf ervaart dat die kanker zijn lichaam kapotmaakt. Ook al zit de kanker in zijn lichaam, het maakt geen deel uit van wie hij als persoon is. De kanker hoort daar eigenlijk niet te zitten.
Even hierheen tillen: Ik wens je heel erg veel sterkte met EMDRquote:Op donderdag 23 april 2026 15:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook gesproken met mijn psycholoog. Ik ga volgende week EMDR starten.
Dankjewel 🙏🏿quote:Op donderdag 23 april 2026 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even hierheen tillen: Ik wens je heel erg veel sterkte met EMDR
Goed en dapper dat je je trauma's aangaat, respect!
Beetje laat.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2026 17:37 schreef r_one het volgende:
En IS er eens iemand die sympathie betuigt,
ChildoftheStars in TRU / [DAGBOEK] (Keep_Walking) #3
doet-ie er niks mee maar opent gewoon het volgende huilie huilie topic.
Ik zie het net pas. Vind je jezelf stoer door mij te pesten? Of heb je wat zinnigs toe te voegen.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Beetje laat.
Beetje karig.
Op commando.
[..]
Zoek eens op wat pesten betekent. Dit is nu het 2e persoon dat je beschuldigd van pesten.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zie het net pas. Vind je jezelf stoer door mij te pesten? Of heb je wat zinnigs toe te voegen.
Wat zou je zijn gedrag noemen?quote:Op donderdag 23 april 2026 18:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zoek eens op wat pesten betekent. Dit is nu het 2e persoon dat je beschuldigd van pesten.
De waarheid vertellen.quote:Op donderdag 23 april 2026 18:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat zou je zijn gedrag noemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |