Ik lees niks dat definitief bewijst dat hij een leugenaar en fraudeur is. Wel dat hij rare dingen heeft gedaan en mogelijk twijfels over zijn gave, maar geen definitieve bewijzen. Ik kan ook niet bewijzen of wat ik ervaar waar is.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want dat is het relevante stuk
Ik ga eerst antwoord geven op jouw vraag. Toen hij 20 jaar geleden bekend werd in Nederland, vond ik hem al niet geloofwaardig. Kijk bijvoorbeeld naar de foto van een graancirkel waarmee hij toen kwam:quote:Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is mis met Robert van der Broeke in die video? Ik denk dat hij een beetje raar overkomt, maar waarom zou hij niet paranormaal begaafd kunnen zijn?
Dankjewel voor je reactie. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen om de situatie te verbeteren. Het lijkt erop alsof ik nu al in de hel zit en dat de duivel mijzelf kapotmaakt.quote:Op donderdag 23 april 2026 14:13 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ga eerst antwoord geven op jouw vraag. Toen hij 20 jaar geleden bekend werd in Nederland, vond ik hem al niet geloofwaardig. Kijk bijvoorbeeld naar de foto van een graancirkel waarmee hij toen kwam:
[ afbeelding ]
Ik ben niet achterlijk. Zelfs als ik ervan overtuigd zou zijn dat de meeste graancirkels door aliens zijn gemaakt en niet door mensen, dan zou het voor mij alsnog duidelijk zijn dat hij deze zelf heeft gemaakt.
Ik weet dat er mensen bestaan die hem geloven, omdat ze hem persé willen geloven. Ze kunnen het idee niet accepteren dat hij een oplichter zou kunnen zijn, terwijl dat voor de meeste mensen erg voor de hand lig.
Als ik ervoor zou kiezen om hem toch te willen geloven, bijvoorbeeld omdat ik het idee zou hebben dat hij sympathiek is of omdat ik hem zielig vind en ik zou hem een gelukkiger leven toewensen, dan schat ik de kans heel groot in dat ik mezelf in de problemen breng door hem het voordeel van de twijfels te gunnen. Daarbij heb ik geen twijfels: er zijn genoeg concrete bewijzen die aantonen dat hij gelogen en gefraudeerd heeft, om nog maar te zwijgen over dat hij zich had ingelaten met beruchte mensen zoals Joran van der Sloot.
Hij kan zijn best doen om in zijn video's over te komen als een goed mens met uitspraken als "lieve mensen". Dat verandert niks aan zijn daden.
Als jij in het wild een gevaarlijk dier zou tegenkomen zoals bijvoorbeeld een giftige slang of een wolf en op dat moment is het dier kalm. Dan loop jij toch ook niet eropaf om het dier te aaien?
~~~~~~
Wat ik aan jou heel opmerkelijk vind, is dat je in R&P aangaf wantrouwend te zijn naar de meeste users hier, omdat ze naar jou toe hadden gereageerd op een manier waardoor jij je niet comfortabel voelde, terwijl je daarover wel weet dat het betrekking heeft op jouw gedrag. Je ontkent overigens niet dat je fouten hebt gemaakt, je zegt daarover dat jij je schaamt en dat je het voortaan beter wilt doen.
Dan vertel je hier dat je contact hebt met de geest van een overleden vriend die jou vraagt om hulp, omdat hij in het Hiernamaals op een slechte plek terecht is gekomen. En hem vertrouw je genoeg om te doen wat hij van je wilt. Als jij vertelt dat hij tijdens zijn leven mensen had opgelicht en zichzelf ook verloor in verslavingen, dan bedenk ik dat hij zeer waarschijnlijk jou ook als slachtoffer heeft uitgekozen om misbruik van te maken.
Het is prima hoor dat jij hem rust gunt in het Hiernamaals en bijvoorbeeld voor hem wilt bidden of een kaars voor hem wilt branden om hem daarmee te steunen. Meer dan dat kan je niet doen. Jij kan niet zijn verantwoordelijkheden dragen. Hij moet dat zelf doen: alleen op die manier kan hij zijn ziel voldoende ontwikkelen om uit die verdoemde plek te komen. Als hij dat om welke reden dan ook niet wilt doen en jou de opdracht geeft om zijn problemen op te lossen, houdt het in dat hij daarmee parasiteert op jouw leven.
Jij leeft nog! We begrijpen zeker dat het voor jou zwaar is. Niet alle kritiek die je krijgt hier, is slechtbedoeld. Ik wil je daarmee ook helpen. Ik besteed daarvoor mijn aandacht, omdat ik denk dat je het wel in je hebt om gelukkiger te kunnen worden met jezelf en jouw leven.
Nogmaals, ik beoordeel dat n.a.v. jouw gedrag en ik denk dat de meeste mensen hier dat doen. Als jouw gedrag alleen maar slecht en negatief zou zijn, hadden mensen geen aandacht in jou willen investeren. Toch nemen mensen die het wel oprecht goed met jou voor hebben, niet jouw verantwoordelijkheden over. Als een ander alles voor jou oplost, kan je nooit bij jezelf ervaren hoe het voelt om trots op jezelf te zijn of om oprecht bepaalde dingen van jezelf leuk te vinden. Als je dat bij jezelf kan ervaren, dan maakt het jou geen zak uit wat een ander daarvan vindt. Voor jou voelt zoiets dan altijd goed, het is een deel van jezelf en anderen mogen je dat niet afpakken ... en dat zullen ze overigens nooit kunnen.
Ik heb zelf het grootste deel van mijn leven enorme angst gehad om geconfronteerd te worden met mijn ware authentieke zelf, want ik was daarbij ervan overtuigd dat alles wat ik pertinent niet wil zijn, wel betrekking heeft op wie ik in werkelijkheid ben. Uitspraken van anderen "Je moet jezelf accepteren zoals je bent!" vond ik heel bedreigend om te horen.
Herken je dit? Want dan kan ik je namelijk geruststellen. Ik heb geleerd dat het onlogisch is om haat te voelen tegen iets wat deel uitmaakt van mezelf. Het begrip "zelfhaat" betekent eigenlijk dat iemand geen realistisch beeld heeft van zichzelf en zodoende daartegen vecht.
Stel dat het zo is dat je vroeger altijd hoorde dat je niet deugde, dan is het waarschijnlijk zo dat je je ernaar ging gedragen. Mensen leerden jou immers dat jij zo als persoon bent, dan weet je niet beter. Maar als je daardoor ook had moeten leren om jouw emoties weg te drukken, omdat je je anders teveel overweldigd voelt door schaamte, houdt het eigenlijk in dat je door het ervaren van zoveel schaamte kunt afleiden dat er iets niet klopt. Vergelijkbaar met iemand die bijvoorbeeld kanker heeft en bij zichzelf ervaart dat die kanker zijn lichaam kapotmaakt. Ook al zit de kanker in zijn lichaam, het maakt geen deel uit van wie hij als persoon is. De kanker hoort daar eigenlijk niet te zitten.
Even hierheen tillen: Ik wens je heel erg veel sterkte met EMDRquote:Op donderdag 23 april 2026 15:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook gesproken met mijn psycholoog. Ik ga volgende week EMDR starten.
Dankjewel 🙏🏿quote:Op donderdag 23 april 2026 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even hierheen tillen: Ik wens je heel erg veel sterkte met EMDR
Goed en dapper dat je je trauma's aangaat, respect!
Beetje laat.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2026 17:37 schreef r_one het volgende:
En IS er eens iemand die sympathie betuigt,
ChildoftheStars in TRU / [DAGBOEK] (Keep_Walking) #3
doet-ie er niks mee maar opent gewoon het volgende huilie huilie topic.
Ik zie het net pas. Vind je jezelf stoer door mij te pesten? Of heb je wat zinnigs toe te voegen.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Beetje laat.
Beetje karig.
Op commando.
[..]
Zoek eens op wat pesten betekent. Dit is nu het 2e persoon dat je beschuldigd van pesten.quote:Op donderdag 23 april 2026 17:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zie het net pas. Vind je jezelf stoer door mij te pesten? Of heb je wat zinnigs toe te voegen.
Wat zou je zijn gedrag noemen?quote:Op donderdag 23 april 2026 18:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zoek eens op wat pesten betekent. Dit is nu het 2e persoon dat je beschuldigd van pesten.
De waarheid vertellen.quote:Op donderdag 23 april 2026 18:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat zou je zijn gedrag noemen?
Ja dus? Ben ik ook 20 jaar geweest maar mij heb je nooit zoveel bagger zien maken. Het is geen excuus. Je heb zelfreflectie nodigquote:
Zelfreflectie heb ik al.quote:Op donderdag 23 april 2026 18:33 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja dus? Ben ik ook 20 jaar geweest maar mij heb je nooit zoveel bagger zien maken. Het is geen excuus. Je heb zelfreflectie nodig
Vooral niet je MyAT checken, gewoon nieuwe topics blijven openen johquote:Op donderdag 23 april 2026 17:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zie het net pas. Vind je jezelf stoer door mij te pesten? Of heb je wat zinnigs toe te voegen.
Sterkte.quote:Op donderdag 23 april 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nu in mijn wijk aan het lopen en roken. Ik denk aan mijn verleden toen alles heel goed was. Ik heb het gevoel dat het een bergopwaartse strijd zal zijn om weer een goede balans te vinden in mijn leven. Ik mis mijn moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral jouw laatste zin ontroerde me. Hoop dat het uiten van dit alles je wat helpt. Sterkte.quote:Op donderdag 23 april 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben nu in mijn wijk aan het lopen en roken. Ik denk aan mijn verleden toen alles heel goed was. Ik heb het gevoel dat het een bergopwaartse strijd zal zijn om weer een goede balans te vinden in mijn leven. Ik mis mijn moeder.
Bedankt. Het leven is geen krentenbol.quote:Op donderdag 23 april 2026 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral jouw laatste zin ontroerde me. Hoop dat het uiten van dit alles je wat helpt. Sterkte.
Wat goed dat jij er, ondanks je depressieve gevoelens, wél op uit bent gegaan om een stuk te gaan wandelen. En het is logisch dat jij jouw moeder mist. Als zij jou nu zo zag. Heb je enig idee wat ze tegen je gezegd zou hebben?quote:Op donderdag 23 april 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ze zou heel trots zijn dat ik meer dan een jaar ben afgekickt van de drugs. Ze zou zich zorgen maken over mijn financiën.quote:Op donderdag 23 april 2026 23:05 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Wat goed dat jij er, ondanks je depressieve gevoelens, wél op uit bent gegaan om een stuk te gaan wandelen. En het is logisch dat jij jouw moeder mist. Als zij jou nu zo zag. Heb je enig idee wat ze tegen je gezegd zou hebben?
En zelf mag je ook trots op jezelf zijn dat het je nu al een jaar lang is gelukt om van de drugs af te blijven. Je denkt dat zij zich zorgen zou hebben gemaakt over jouw financiën. Misschien doe jij dat zelf ook wel. Is die zorg terecht, denk je? Ben jij (veel) meer gaan uitgeven? Maak je schulden? Heb je moeite om te budgetteren? Oftewel, is die zorg realistisch en zo ja, kun je er iets aan doen?quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:22 schreef Keep_Walking het volgende:
Ze zou heel trots zijn dat ik meer dan een jaar ben afgekickt van de drugs. Ze zou zich zorgen maken over mijn financiën.
Ik heb nu geen geld en geen baan. Ik eet van de voedselbank en ga volgende week starten met vrijwilligerswerk.quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:44 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
En zelf mag je ook trots op jezelf zijn dat het je nu al een jaar lang is gelukt om van de drugs af te blijven. Je denkt dat zij zich zorgen zou hebben gemaakt over jouw financiën. Misschien doe jij dat zelf ook wel. Is die zorg terecht, denk je? Ben jij (veel) meer gaan uitgeven? Maak je schulden? Heb je moeite om te budgetteren? Oftewel, is die zorg realistisch en zo ja, kun je er iets aan doen?
Hoop dat het helpen van andere mensen dmv vrijwilligerswerk jou ook voldoening geeft en wellicht wat geluk voor je brengt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb nu geen geld en geen baan. Ik eet van de voedselbank en ga volgende week starten met vrijwilligerswerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |