abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2026 @ 08:58:11 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220624538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 07:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Compleet gestoord met hoogmoedswaanzin
Josef en Moses hebben humble beginnings en geen hoogmoedige mening. Ze waren nederig en juist daarom heeft God hen gekozen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220624617
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik praat met ze over mijn visioenen en ze geloven mij.
er zit een zeker risico als je gesprekken met anderen gelijk fixeert op 'geloven' of 'niet geloven' ...

Als jij een bepaalde ervaring gehad hebt, is dat gewoon zo, of anderen je geloven of niet ...

échter, wat de oorzaak van een bepaalde ervaring is, is nog wel iets anders en het is erg goed mogelijk dat er ook bepaalde neurologische of psychische processen meespelen, waarbij je eigen hersenen een spelletje met je spelen en zintuigelijke ervaringen verstoord kunnen worden.

Soms kan dat ook door externe oorzaken, in de zin van pscho-actieve drugs, maar ik neem maar aan dat je inderdaad al langer clean bent (echter, ook het gegeven dat je erg lang en veel gebruikt hebt, kan hierbij ook wel degelijk een rol spelen).

Ik zou je wel aanraden om zeer op te passen zulke 'visioenen' gelijk op te vatten alsof deze een grote werkelijkheidswaarde zouden hebben...
het is erg makkelijk in een situatie te komen waarin bepaalde zintuigelijke ervaringen vervormd kunnen worden en ook je perceptie misschien niet meer synchron is met de fysieke realiteit om je heen en meestal is het niet erg gezond langdurig in zulk een toestand te geraken of er nog dieper in te komen.

Bij bv mensen met een manisch-depressieve storing kunnen de manische fases initieel ook erg 'prettig' aanvoelen, als een fase van meer productiviteit, waarin 'alles lijkt te lukken'', je veel meer energie hebt, hoge creativiteit ervaart...
Echter dit kan gelijktijdig ook een ongeremdheid opwekken, waarbij iemand onrealistische risico's neemt, grote finanle risico aangaat ... of ook intermenselijk iemand ook veel conflicten met anderen zelf opwekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 21-04-2026 09:31:24 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220625759
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 06:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja, eerlijk gezegd wel.
Ik wil je wel geloven dat je niet voor niks leeft, dat je in het leven een bepaalde les moet leren. Ik geloof namelijk zelf dat iedereen om een zekere reden leeft. Ik denk dat iedereen met bepaalde uitdagingen heeft te dealen. Jij hebt schizofrenie en trauma's en daardoor worstel je bijvoorbeeld met behoefte aan erkenning door jouw ouders. Ik begrijp zeker dat je het geregeld oneerlijk vindt. Maar je kan het ook zo zien dat jij juist daardoor een andere weg neemt in het leven dan jouw ouders. Omdat je in het leven hebt geleden, heb je ook geleerd waardoor je je op een goede manier kan ontwikkelen.

Hoogmoed - de overtuiging dat je meer bijzonder bent dan de meeste mensen - is echter heel gevaarlijk. Je zal dan altijd teleurgesteld worden in jouw verwachtingen van andere mensen. Ik heb daar zelf ook mijn proces in gehad. Vroeger dacht ik dat mensen mij over het algemeen een hekel aan mij hadden en/of op mij neerkeken, en dat ik hun goedkeuring wel kon krijgen als ik mezelf net zolang blijf aanpassen totdat ik voldoende aan hun wensen kon voldoen. Dat lijkt in eerste instantie totaal niet op hoogmoed, maar dat is het ergens wel: ik ben daarmee namelijk in de veronderstelling dat anderen allemaal iets van mij vinden en een mening over mij hebben.

Dat is niet zo. Ik ben namelijk zelf ook niet altijd bezig met anderen. Ik kan het weliswaar belangrijk vinden dat het goed gaat met de mensen die deel uitmaken van mijn leven en moeite voor hen doen, echter ik ben daar niet altijd mee bezig. Meestal ben ik met mezelf bezig, net zoals iedereen, want we moeten immers voor onszelf zorgen en dat is al moeilijk genoeg. Verder vind het ook zinloos om andere mensen te beoordelen: het zijn maar momentopnamen die ik van anderen ervaar. Ik kan niet in hun hoofd kijken en hun gedachten en emoties zien wat achter het gedrag gaat wat ik wel van ze zie.

Het geeft mij wel rust. Als ik mij minder bezighou met wat anderen mogelijk van mij zouden vinden (wat ik dan hoe dan ook doe vanuit mijn eigen perceptie) blijft er meer ruimte over hoe ik mijn leven zelf wil leiden
pi_220626407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 07:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Niet als de Messias, maar als leider van de Psychiatrische patiënten en Antilliaanse mensen.
Ah, je bent dus geen verlosser maar 'leider' is ook al heel ambitieus.
Doe je dat mondiaal?
pi_220626436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 07:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Niet als de Messias, maar als leider van de Psychiatrische patiënten en Antilliaanse mensen.
Bingo
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:40:08 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220627393
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik wil je wel geloven dat je niet voor niks leeft, dat je in het leven een bepaalde les moet leren. Ik geloof namelijk zelf dat iedereen om een zekere reden leeft. Ik denk dat iedereen met bepaalde uitdagingen heeft te dealen. Jij hebt schizofrenie en trauma's en daardoor worstel je bijvoorbeeld met behoefte aan erkenning door jouw ouders. Ik begrijp zeker dat je het geregeld oneerlijk vindt. Maar je kan het ook zo zien dat jij juist daardoor een andere weg neemt in het leven dan jouw ouders. Omdat je in het leven hebt geleden, heb je ook geleerd waardoor je je op een goede manier kan ontwikkelen.

Hoogmoed - de overtuiging dat je meer bijzonder bent dan de meeste mensen - is echter heel gevaarlijk. Je zal dan altijd teleurgesteld worden in jouw verwachtingen van andere mensen. Ik heb daar zelf ook mijn proces in gehad. Vroeger dacht ik dat mensen mij over het algemeen een hekel aan mij hadden en/of op mij neerkeken, en dat ik hun goedkeuring wel kon krijgen als ik mezelf net zolang blijf aanpassen totdat ik voldoende aan hun wensen kon voldoen. Dat lijkt in eerste instantie totaal niet op hoogmoed, maar dat is het ergens wel: ik ben daarmee namelijk in de veronderstelling dat anderen allemaal iets van mij vinden en een mening over mij hebben.

Dat is niet zo. Ik ben namelijk zelf ook niet altijd bezig met anderen. Ik kan het weliswaar belangrijk vinden dat het goed gaat met de mensen die deel uitmaken van mijn leven en moeite voor hen doen, echter ik ben daar niet altijd mee bezig. Meestal ben ik met mezelf bezig, net zoals iedereen, want we moeten immers voor onszelf zorgen en dat is al moeilijk genoeg. Verder vind het ook zinloos om andere mensen te beoordelen: het zijn maar momentopnamen die ik van anderen ervaar. Ik kan niet in hun hoofd kijken en hun gedachten en emoties zien wat achter het gedrag gaat wat ik wel van ze zie.

Het geeft mij wel rust. Als ik mij minder bezighou met wat anderen mogelijk van mij zouden vinden (wat ik dan hoe dan ook doe vanuit mijn eigen perceptie) blijft er meer ruimte over hoe ik mijn leven zelf wil leiden
Ik geloof niet dat ik beter of meer bijzonder ben dan andere mensen. Ik heb oprecht die ‘visioenen’ gehad, maar het is wel mogelijk dat ik gek ben en dat er geen sprake is van een hogere macht dan. Omdat ik geloof dat is visioenen heb gehad en een roeping van God, betekent niet dat ik me beter of meer bijzonder voel dan anderen. De bijbel staat vol met profeten die visioenen hebben van God en die waren niet beter of meer bijzonder toch? Ik verwacht niet anders behandeld worden dan andere mensen. Ik heb wel een aantal doelen die ik wil bereiken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:41:19 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220627400
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Ah, je bent dus geen verlosser maar 'leider' is ook al heel ambitieus.
Doe je dat mondiaal?
Nee tot nu toe heb ik het alleen in Utrecht gedaan informeel maar ik heb wel duidelijk iets bereikt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220627460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee tot nu toe heb ik het alleen in Utrecht gedaan informeel maar ik heb wel duidelijk iets bereikt.
Vind je dat niet een beetje erg magertjes, voor een 'door God uitverkorene'?
Of moet ik hieruit begrijpen dat God in elke grote stad ter wereld een uitverkorene heeft aangewezen, dat jullie met vele uitverkorenen zijn?
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:15:34 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220627819
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 16:54 schreef r_one het volgende:

[..]
Vind je dat niet een beetje erg magertjes, voor een 'door God uitverkorene'?
Of moet ik hieruit begrijpen dat God in elke grote stad ter wereld een uitverkorene heeft aangewezen, dat jullie met vele uitverkorenen zijn?
Ik weet het niet, maat. Misschien is wat ik heb gedaan een begin van beweging dat pas na mijn dood indruk zal maken? Ik weet het niet, momenteel is mijn focus op mijn eigen herstel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220628005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik weet het niet, maat. Misschien is wat ik heb gedaan een begin van beweging dat pas na mijn dood indruk zal maken?
Oke.
Maar als je dat allemaal niet weet, is dan stellen dat je uitverkoren bent door God niet erg voorbarig?
quote:
Ik weet het niet, momenteel is mijn focus op mijn eigen herstel.
Kan dat?
Parttime uitverkoren zijn? Of een tijd een break nemen?
Want wie gaat het volk dan leiden in de tussentijd? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2026 18:51:31 ]
pi_220628053
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:50 schreef r_one het volgende:
Parttime uitverkoren zijn? Of een tijd een break nemen?
Jezus heeft al een hele tijd een break tot z'n parousia.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:59:26 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220628056
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:50 schreef r_one het volgende:

[..]
Oke.
Maar als je dat allemaal niet weet, is dan stellen dat je uitverkoren bent door God niet erg voorbarig?
[..]
Kan dat?
Parttime uitverkoren zijn? Of een tijd een break nemen?
Want wie gaat het volk dan leiden in de tussentijd? :?
Ja het kan zeker, bijvoorbeeld Moses in de bijbel vluchtte Egypte en trouwde met een vrouw en kreeg kinderen met haar. Hij heeft dertig jaar samen met haar zijn familie opgevoed voordat hij naar Egypte ging om zijn volk te bevrijden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220628067
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Jezus heeft al een hele tijd een break tot z'n parousia.
Maar hij is Jezus niet.
Hooguit Mozes of Jozef.
pi_220628084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja het kan zeker, bijvoorbeeld Moses in de bijbel vluchtte Egypte en trouwde met een vrouw en kreeg kinderen met haar. Hij heeft dertig jaar samen met haar zijn familie opgevoed voordat hij naar Egypte ging om zijn volk te bevrijden.
Maar toen hij eenmaal in Egypte was om zich van zijn uitverkoren taak te kwijten, kon-ie toch niet even een tijd sabbatical gaan om andere dingen te gaan doen? Je bent leider c.q. bevrijder of je bent het niet, het is geen seizoensarbeid hè.
  dinsdag 21 april 2026 @ 19:12:33 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220628134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar toen hij eenmaal in Egypte was om zich van zijn uitverkoren taak te kwijten, kon-ie toch niet even een tijd sabbatical gaan om andere dingen te gaan doen? Je bent leider c.q. bevrijder of je bent het niet, het is geen seizoensarbeid hè.
Hij had vast wel pauzes tussen de plagen toch? En Moses zelf heeft nooit het beloofde land meegemaakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220628177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hij had vast wel pauzes tussen de plagen toch? En Moses zelf heeft nooit het beloofde land meegemaakt.
Dat weet ik niet, misschien moest ie tussen de plagen wel de administratie op orde brengen ofzo.
Maar ook tijdens pauzes ben je als uitverkorene gewoon in functie, je hebt dan gewoon consignatiedienst .
  woensdag 22 april 2026 @ 22:16:51 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220636254
Ik krijg opeens honderden nieuwe volgers op insta en ik weet niet waarom.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220636387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik krijg opeens honderden nieuwe volgers op insta en ik weet niet waarom.
En toen dacht je, laat ik (ook) daar eens een apart topic over openen.
pi_220636434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef r_one het volgende:

[..]
En toen dacht je, laat ik (ook) daar eens een apart topic over openen.
En dan weer janken als daar een slotje op komt
pi_220636488
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En dan weer janken als daar een slotje op komt
In GC zetten ze niet zo heel snel slotjes, zo bekend berucht is-ie daar nog niet.
pi_220636799
Ik wilde in eerste instantie iets anders posten, echter er is mij wat opgevallen wat zeker in TRU past en ik denk dat TS er ook wat aan heeft.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

In beide mensen herken ik dat ze net als TS lijden aan een aandoening binnen het schizofrenie-spectrum. Ook net als TS geloven ze dat God hen een roeping heeft gegeven. Het valt in ieder geval te betwijfelen of hun overtuigingen en opvattingen waarover ze vertellen realistisch zijn.

Ze hebben wel allebei een boodschap overgebracht naar andere mensen toe = wat ze in de media hebben verkondigt, heeft effect op andere mensen die het zien.

Of je de vrouw in het zilver nou wel of niet serieus kan nemen, het valt mij op dat zij wel positiviteit brengt. Ze lijkt mij een lieve sympathieke vrouw. Wat je ook van haar ideeën vindt, haar intenties zijn goed: ze wilt graag iets constructiefs kunnen betekenen voor mensen. Uit de reacties verneem ik dat ze inmiddels niet meer leeft. Ze heeft wellicht niet haar gedachtengoed gedeeld, maar de liefde die zij als persoon had, is wel bij andere mensen aangekomen.

Dat kan ik niet bepaald zeggen over Robert van den Broeke. Hij kreeg 20 jaar geleden nogal wat media-aandacht en ook op FOK! en met name TRU, maakte hij een ... om het bij deze erg voorzichtig uit te drukken ... een onvergetelijke indruk. En niet op een positieve manier! Ik wil niet beweren dat hij een slecht persoon is, echter hij maakt wel de verkeerde keuze. Hij verschuilt zich achter grootheidswaanzin: hij gelooft zelf dat hij een uitzonderlijk begaafd paranormaal medium is, ondanks dat zijn 'gaven' (die eigenlijk nooit overtuigend waren) allang zijn ontmaskerd. Hij verschuilt zich achter leugens en manipulatie.

En zie hem nu 20 jaar later. Hij zit nog steeds dezelfde overtuigingen als toen en alleen al uit zijn uiterlijke verschijning zie ik dat het hem vooral zelf kapotmaakt.

Ik denk dat TS ergens tussen die twee uitersten zit. Hij geeft zelf toe dat hij mensen beschadigd heeft. Ik denk dat er nog veel haat en negativiteit in hem zit waarmee hij worstelt en daardoor gaat hij vrees ik nog vaak op zijn bek. Echter anders dan Robert is hij daardoor nog niet teveel corrupt geraakt. Zijn goede kanten komen ook tot uiting. In de TV-docu draagt hij samen met de andere 2 mensen bij aan positieve beeldvorming voor mensen met schizofrenie. Het zijn drie heel verschillende mensen, echter ze laten wel alledrie zien dat ze nog steeds een volwaardig mens zijn die behoefte hebben aan zingeving in hun leven. Probeer je eens voor te stellen dat Robert ook geportretteerd zou zijn in die docu: dat zou alles kapotgemaakt hebben.

Ik wilde aanvankelijk posten: "@Keep_Walking , ga alsjeblieft niet dezelfde kant op als hij. Ik heb eigenlijk al genoeg vertrouwen dat dat niet gaat gebeuren.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:29:40 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220638195
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 03:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wilde in eerste instantie iets anders posten, echter er is mij wat opgevallen wat zeker in TRU past en ik denk dat TS er ook wat aan heeft.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

In beide mensen herken ik dat ze net als TS lijden aan een aandoening binnen het schizofrenie-spectrum. Ook net als TS geloven ze dat God hen een roeping heeft gegeven. Het valt in ieder geval te betwijfelen of hun overtuigingen en opvattingen waarover ze vertellen realistisch zijn.

Ze hebben wel allebei een boodschap overgebracht naar andere mensen toe = wat ze in de media hebben verkondigt, heeft effect op andere mensen die het zien.

Of je de vrouw in het zilver nou wel of niet serieus kan nemen, het valt mij op dat zij wel positiviteit brengt. Ze lijkt mij een lieve sympathieke vrouw. Wat je ook van haar ideeën vindt, haar intenties zijn goed: ze wilt graag iets constructiefs kunnen betekenen voor mensen. Uit de reacties verneem ik dat ze inmiddels niet meer leeft. Ze heeft wellicht niet haar gedachtengoed gedeeld, maar de liefde die zij als persoon had, is wel bij andere mensen aangekomen.

Dat kan ik niet bepaald zeggen over Robert van den Broeke. Hij kreeg 20 jaar geleden nogal wat media-aandacht en ook op FOK! en met name TRU, maakte hij een ... om het bij deze erg voorzichtig uit te drukken ... een onvergetelijke indruk. En niet op een positieve manier! Ik wil niet beweren dat hij een slecht persoon is, echter hij maakt wel de verkeerde keuze. Hij verschuilt zich achter grootheidswaanzin: hij gelooft zelf dat hij een uitzonderlijk begaafd paranormaal medium is, ondanks dat zijn 'gaven' (die eigenlijk nooit overtuigend waren) allang zijn ontmaskerd. Hij verschuilt zich achter leugens en manipulatie.

En zie hem nu 20 jaar later. Hij zit nog steeds dezelfde overtuigingen als toen en alleen al uit zijn uiterlijke verschijning zie ik dat het hem vooral zelf kapotmaakt.

Ik denk dat TS ergens tussen die twee uitersten zit. Hij geeft zelf toe dat hij mensen beschadigd heeft. Ik denk dat er nog veel haat en negativiteit in hem zit waarmee hij worstelt en daardoor gaat hij vrees ik nog vaak op zijn bek. Echter anders dan Robert is hij daardoor nog niet teveel corrupt geraakt. Zijn goede kanten komen ook tot uiting. In de TV-docu draagt hij samen met de andere 2 mensen bij aan positieve beeldvorming voor mensen met schizofrenie. Het zijn drie heel verschillende mensen, echter ze laten wel alledrie zien dat ze nog steeds een volwaardig mens zijn die behoefte hebben aan zingeving in hun leven. Probeer je eens voor te stellen dat Robert ook geportretteerd zou zijn in die docu: dat zou alles kapotgemaakt hebben.

Ik wilde aanvankelijk posten: "@:Keep_Walking , ga alsjeblieft niet dezelfde kant op als hij. Ik heb eigenlijk al genoeg vertrouwen dat dat niet gaat gebeuren.
Wat is mis met Robert van der Broeke in die video? Ik denk dat hij een beetje raar overkomt, maar waarom zou hij niet paranormaal begaafd kunnen zijn?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 23 april 2026 @ 10:38:14 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220638233
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat is mis met Robert van der Broeke in die video? Ik denk dat hij een beetje raar overkomt, maar waarom zou hij niet paranormaal begaafd kunnen zijn?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robbert_van_den_Broeke
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 23 april 2026 @ 12:26:34 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220639001
quote:
Ik heb ook een veroordeling voor bedreiging?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 23 april 2026 @ 12:33:18 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220639052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb ook een veroordeling voor bedreiging?
Ja, want dat is het relevante stuk :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')